/spanien/barcelona/forum/13991.aspx/spanien/barcelona/forum/13991.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel_
2010-10-12 23:34
el Flaco

Håller förvisso med dig om att det skulle vara lite "onödigt" att slösa på hans talang genom att sätta han på bänken men jag tror ändå att han hade fått tillräckligt med speltid för att inte vissna ut som spelare. Guardiola är ju inte direkt känd för att spela med den bästa start 11:an i varje match, han gillar att rotera hej villt när han vaknar upp till det humöret, dessutom ännu mer med den tunna trupp vi har nu. Sen förstår jag din jämförelse av Zlatan/Llorente men jag håller bara inte med riktigt. Zlatan värvades in som den spelartypen, men hans bästa kvalitéer sitter inte i det, Llorente däremot är en mästare på att stå och stångas i straffområdet, suga åt sig bollar, passa vidare osv. Jag är nästan helt säker på att Llorente skulle röra om det rejält för motståndarlagen när dom stänger sig. Nästan som "fuck, nu tog dom in honom!".
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-10-12 23:30
Gabriel & el Flaco

Jag har också funderat starkt på det. Jag gillar Llorente, men även om jag skulle vilja se honom i Barcelonatröjan så är han alldeles för bra för att sitta på bänken, så enkelt är det.
Jag är så kluven, ena delen av mig vill se honom i Barcelona, den andra vill se honom avsluta karriären i Athletic Bilbao.

Förövrigt vore Pastore klockren för Barcelona, fyfan vad den killen har utvecklats.
Barcelona el Flaco
2010-10-12 23:27
Gabriel/

Jag håller med dig om att Llorente skulle nog kunna anpassa sig relativt snabbt till livet i staden Barcelona. Det är framförallt hans goda relation med Barçaspelarna i landslaget som skulle göra att han kommer lätt in i gruppen och inte bara känner sig som en simpel bänknötare. Men det känns samtidigt som att han hade slösat bort sin talang med att "bara" sitta på bänken i Barcelona när han får spela regelbundet i Bilbao, är landslagsspelare och möjligtvis på god väg att bli en legend för Athletic Bilbao.

Är dessutom inte helt säkert om en stor tung striker är lösningen till våra problem. Vi prövade med Zlatan och se hur det gick. I och för sig skulle Llorente endast agera inhoppare och slängas in som ett plan B, men som jag var inne på tidigare vore det slöseri på talang.
Real Madrid Alex.K
2010-10-12 23:21
Hetfield- Megan Fox is a dude

Jag tycker han är lik Tony Montana.
Sen så är han 25 år och det är inte så ungt om man jämför med andra spelare som är på samma nivå. Fast han är också en favorit hos mig i Valencia.
Atlético addeh
2010-10-12 23:20
Mina reflektioner efter kvällen:

Bojans måltorka håller i sig. Villa gör visserligen mål, men är fortfarande på tok för ineffektiv. Thiago är fantastisk och Iniesta är helt briljant. För övrigt riktigt kul att Jeffrén syns i målprotokollet, det har vi inte blivit bortskämda med.

Sist men inte minst - Llorente är tillsammans med Iniesta numera Spaniens andre okrönte kung. Herregud vad bra han är! Står dock på el Flacos sida och ser helst att Llorente stannar i Athletic karriären ut, även om en sådan spelartyp är exakt det vi hade behövt.
Barcelona Gabriel_
2010-10-12 23:17
el Flaco

Haha, som jag sa så förstår jag dig och alla andra och jag håller också med om att det vore bra för fotbollens skull. Men jag är framför allt annat culé och jag ser ett tydligt tecken på vad framtiden kommer att ge oss och det är stängda, stängda och mer stängda matcher. Vi testade med Zlatan, något som verkligen inte funkade (och det visste nog de flesta om redan från början) och jag gillade idéen med den värvningen, förutom att det var fel spelare att satsa på i den spelartypen. Däremot är ju Llorente idealet för vad Guardiola söker. Van vid la liga, skulle förmodligen (spekulationer) acceptera en bänkplats (även om jag tror att han skulle få starta väldigt många matcher så som det ser ut just nu, med tanke på alla stängda matcher), är spansktalande och känner många av våra spelare från landslaget.

Killen är stark som en oxe och ruskigt bra på huvudet. Så får vi äntligen någon som kan hota i fasta situationer också. Men jag förstår dig amigo.
Barcelona el Flaco
2010-10-12 23:13
Gabriel/

"För övrigt så är Llorente kung och jag förstår dem som gillar den här romantiska idéen med att han ska spela hela sin karriär i Bilbao. Jag säger, screw that och gör allt för att värva han. Han är perfekt för dom låsta och stängda matcherna. Gör åtminstone ett värdigt försök!"

Haha, gillar framförallt delen när du skriver "screw that" angående Llorente. Jag känner mig faktiskt träffad och måste erkänna att jag är lite av en fotbollsromantiker och vill se basken fortsätta och avsluta sin karriär för los leones. Hade varit bra för fotbollen om fler fanbärare dyker upp och blir legender.
Barcelona Gabriel_
2010-10-12 23:11
Och jag glömde säga, fyfan vad Iniesta är bra. Var bar tvungen att poängtera det!
2010-10-12 23:09
Pablo Hernandez är en personlig favorit (förövrigt väldigt lik Özil när det gäller ögonen iallafall, båda ser ut som heroinmissbrukare).

Han saknar dock sista 1/3, men han är fortfarande enormt ung.
Barcelona Gabriel_
2010-10-12 23:08
Villa har verkligen oflyt i nästan allt han gör, börjar nästan tycka lite synd om honom. Han gör liksom allt rätt. Tar sina löpning precis som han ska göra, är involverad i passningsspelet på ett bra sätt och spelar bra. Men när det kommer till att sätta dit bollen så funkar det för tillfället inte. Jag är verkligen inte van av att se den här bilden av Villa. Har vant mig vid att han är den effektivaste målskytten som finns, nästan som att han är omänsklig och inte kan missa målchanser, men det kan han ju alltså. Bara att hoppas på att det lossnar snart för honom, han behöver sätta dit ett par bollar för hans självförtroendes skull. I fotboll handlar väldigt mycket om det psykiska.

För övrigt så är Llorente kung och jag förstår dem som gillar den här romantiska idéen med att han ska spela hela sin karriär i Bilbao. Jag säger, screw that och gör allt för att värva han. Han är perfekt för dom låsta och stängda matcherna. Gör åtminstone ett värdigt försök!
Barcelona LaSagradaFamília
2010-10-12 23:07
Med Pedro och Navas skadade och Mata med u21-landslaget så funkar det. Speciellt när Iniesta spelas som innermittfältare och Silva inte är en traditionell yttermittfältare.
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2010-10-12 23:06
Men fan då :(

Han borde ha satt den där chansen han fick i slutet :/ Aja strunt samma hoppas att han hittar målformen igen mot Valencia.

Mot seger!

Visca el Barca!
Barcelona el Flaco
2010-10-12 23:04
"Iguala Villa a Raúl como máximo goleador de la historia de la selección española".

Enligt Marca så har Villa tangerat Raúls rekord i och med straffmålet ikväll. Har för mig att jag läste för några veckor sen att ett av Villas mål i någon vänskapsmatch blev till slut ändrat till självmål, vilket var rätt eftersom reprisbilderna visar att backen fick en tå på bollen innan den gick in. Därmed har el Guaje gjort 44 mål i landslaget och inte 45.
Barcelona Barcadinho.
2010-10-12 23:03
Montenegro leder grupp G - det är något pågång därborta.
Mycket vilja kan jag tänka mig.
Men helt klart är det en överraskning.
Barcelona DM1982
2010-10-12 23:01
LaSagradaFamília

Att vara riktigt, riktigt bra under några matcher förra året kan knappast vara meriterande nog för en plats i det spanska landslaget. Kanske i det svenska men absolut inte i det spanska.
2010-10-12 22:59
David Villa has scored his 45th goal for Spain and becomes the country's all-time top scorer, surpassing Raul - Barcastuff

Så han bröt Rauls rekord :)
Barcelona LaSagradaFamília
2010-10-12 22:59
Pablo Hernandez var riktigt, riktigt bra vissa matcher förra året, så jag förstår att han får chansen
Barcelona DM1982
2010-10-12 22:57
England kryssar mot Montenegro....det var ju lite otippat. England är riktigt risiga.

Tycker nog att Villa missar lite för mycket, nu är det dags att hitta flytet igen. Den sista chansen han hade skulle sitta, helt klart. För övrigt var Pablo Hernández riktigt risig, hur har han nästlat sig in i landslaget?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-12 22:57
Villa hade behövt det där andra målet.. nåja, tre barcaspelare som nätar under en afton är inte illa :)

Sverigematchen vill man ju bara glömma. Vår stor stjärna och kapten kliver endats fram mot blåbärsgäng känns det som.
Barcelona Barcadinho.
2010-10-12 22:55
Starkt av Spanien att kunna sätta in det tredje målet efter kvitteringen.
Det var ett riktigt tryck från publiken i Hampard Park då.
2010-10-12 22:52
Men Villa :::(
Barcelona el Flaco
2010-10-12 22:52
Fernando Llorente ska ingenstans. Han ska stanna i Athletic Bilbao och bli en fanbärare för den klubben i samma anda som Guerrero, Urzaiz och Etxeberria.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-10-12 22:48
Whittaker är ju dum i huvudet! Vem går in sådär? Det var bara ren tur att han inte träffade Ramos ben ordentligt, han hade brutit benet utan tvekan.
Barcelona Abbe.
2010-10-12 22:47
Rött kort!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-12 22:46
Stämmer in i hyllningskören till Llorente! Drömvärningen.. det svåra blir att hitta en tröja som är i hans storlek, men man hittar säkert någon bland pojklagen.
Atlético addeh
2010-10-12 22:39
Barcadinho.

Precis, ganska onödigt att diskutera saken då den 45:e bollen lär trilla in förr eller senare ändå. :P
Barcelona DM1982
2010-10-12 22:39
Jag har skrivit det förut och jag kan skriva det igen; Llorente är grym i boxen. Det är en spelare som vi borde ha satsat på istället för Zlatan. Men nu var ju verkligheten lite mer komplicerad än så tyvärr.

Känns nästan som om han skulle vara den bästa värvningen, en spelartyp som saknas i Barcelona nu.
Barcelona VizzlA^^
2010-10-12 22:38
Tänk att ha LLorente att slänga in när spelet låser sig..(drömmer)
2010-10-12 22:37
Zubi..jag bryr mig inte hur du gör det men värva Llorente!
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-10-12 22:37
Llorente i storform för landslaget!
Annons: