/spanien/barcelona/forum/13990.aspx/spanien/barcelona/forum/13990.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LaSagradaFamília
2010-10-16 22:07
Villa verkar helt ha tappat självförtroendet, normalt sett hade han nog chippat Cesar...

För övrigt så var Iniesta enormt bra idag, och Pedro också den korta tid han spelade. Vi borde kanske ha suttit några lägen till, men nu måste väl Pep spela Villa centralt och framförallt Messi till höger? Från kanten så blir han dubbelt så bra
Barcelonistas
2010-10-16 22:07
Rambla

ja men vi borde haft en straff i första ochså, sen minst 3 solklara chanser som vi borde gjort mål på. ok kanse 6-1 är äverdrivet men minst 1-2 mål till!

men 3 poäng de viktigaste
Barcelona Rambla~
2010-10-16 22:03
Barcelonistas

Nej nej, några 6-1 var vi då inte värda i kväll. Så bra var vi inte. Gör Pablo 0-2 i första halvlek gissar jag att vi hade varit nöjda med ett oavgjort. 3-1 kan jag gå med på, ett mål till borde vi satt. Valencia hade ingenting i andra halvlek.
Barcelonistas
2010-10-16 22:02
villa/silva

Nej vi borde vunnit med 6-1 om vi suttit alla chanser.
Barcelona Rambla~
2010-10-16 22:01
Jag är ganska så säker på att Valencia är minst 12-14p efter de två i topp framåt våren. Det här kommer aldrig att hålla.
Barcelona NoGo™ - Krkic #9
2010-10-16 22:00
Så jävla skön seger! Första halvlek var inte bra och Valencia spelade bra men desto bättre i andra. Men nu var det ju det här med att sätta chanserna, vafan! sätt dit dom! Det börjar bli riktigt frustrerande att se på alla missade lägen.
Valencia Villa/Silva
Barcelonistas//

Ni missade inte för mycket. Utan det var Cesar som räddade nästan allt ni hade att komma med. Det var en riktigt underhållande match och Barca var ändå i slutändan det bättre laget. Denna match visade ändå att Valencia är att räkna med ända till slutet.
Barcelona Rambla~
Messi filmar som sagt vanligtvis inte, men i kväll var han så dålig överlag att det inte förvånade mig att han även filmade där i slutet.
Barcelona Culénur
2010-10-16 21:59
Uhh kan verkligen pusta ut nu!!!
Xavi vilken spelare genialisk, helt sjuk!
PARA SIEMPRE BARCA!
Barcelona Hyder
2010-10-16 21:58
En helt otroligt skön seger. Första halvlek var bland det sämsta jag har skådat men vilken andra halvlek vi gör. Iniesta och Xavi var fenomenala, speciellt den förstnämnda. Messí hade inte en allt för lyckad kväll men man kan inte begära att han ska vara omänsklig varje match.

Puyol gör mål och det värmer lika mycket i hjärtat som vanligt. Villa skulle ju bara gjort mål men det kommer i sinom tid. Vi missade otroligt många chanser men vinner ändå vilket är ett gott tecken. Ett mycket gott tecken. Visst blir man lite irriterad att man inte kan stänga matchen när lägena finns där men när vi får in skärpan ordentligt så blir det åka av.

En noterbar sak är även att vi vinner en tuff match efter ett landslagsuppehåll vilket inte hör till traditionerna. FIFA-viruset är härmed bortblåst (får vi hoppas).
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
Var busvisslingarna i slutet riktade mot Rosell?

Annars var det skönt med 2 poäng, men ineffektiviteten börjar bli riktigt jobbig, och det är allt lite grus i maskineriet.
Tycker synd om Villa som missar så mycket och konstaterar att bollinnehavet var betydligt lägre än på lääänge. Blev det 58-42 eller nåt till slut?

Jaha, så ska man sitta och hålla på Malaga resten av denna lördag....
Barcelona Barcadinho.
Den här matchen hade allt - jädrar, vad nervöst - måste ut på balkongen och ta en nypa luft med en kopp kaffe.

Härliga och super viktiga tre pinnar.
Barcelona Thierry14Henry
FIFAN VAD GÖTT MED VINST!
Vilket liv det blev på slutet!

fyfan vad nöjd man var med andra halvleken, förutom alla missade lägen , eller vad tycker ni ?
Barcelona ElTriplete
2010-10-16 21:57
Otroligt skönt med vinst men vi får inte glömma bort första halvlek. Vi var sönderlästa och jag har ingen aning om vad som hände i andra.
Barcelona Sagrada Familia
"Messi är smart, han filmar hela tiden men eftersom han går upp direkt efteråt utan att protestera så kommer han alltid undan och han får frispark."

- Jasså?

Var det inte Messi som var nära att bryta foten nyligen?
Fan man undrar ju vad Madridstas har innanför pannbenet.
Barcelona Rambla~
Hetfield

Sopa med innebörden att han inte har där ute och göra när det hettar till. Det är som om han är rädd att de ska börja slåss och måste vara där ute och stå upp för sina lagkamrater. Det ser i alla fall inte snyggt ut när spelare rusar fram till domaren.

tarrak

Jag menade som sagt inte sopa som ordet innebär. Jag blev bara irriterad och kom inte på något bättre just då. Jag gillar inte att de omringar domaren oavsett hur sopig han är.
Barcelona 1.70-ligan.
Tack!

Oerhört glad över det spelet Barca presterade i andra halvlek. Finns dock fortfarande mycket att förbättre när det gäller effektiviteten, men det kommer väl.. hoppas jag?

Hur som helst, fantastiskt skönt med 3 poäng. Det behövdes onekligen på alla möjliga sätt.
Barcelonistas
2010-10-16 21:56
såja 3 härliga poäng, men vi míssar för mycket, vi hade 3 solklara chanser som vi måste göra mål på...
Barcelona tarrak
Rambla

Det gjorde han med största sannolikhet för att tjafset skulle tillta och tiden gå. Rutinerat med andra ord och ingenting att bli kallad sopa för. Det gula kortet kommer knappast att spela någon roll i slutändan.
Valencia Mathieu#22
Grattis till segern... upplevde 20 minuter i eufori.. sen ridå! ;)
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
Ja, så bra!

Fortfarande lite ineffektivt men vi är på god väg framåt hoppas jag! :D

Nu är det Köpenhamn som gäller, lyckas vi få våran urladdning mot dom så kan vi vara tillbaka på allvar igen!

Visca el Barca!
Barcelona Rambla~
Fan vilken skön seger. Den satt hårt inne men spela roll, det viktiga är att börja bygga upp lite självförtroende och kontinuitet i spelet.

Ni får säga vad ni vill men Messi var enligt mig sämst i Barcelona i kväll. Jag tappade räkningen hur många gånger han tappade bollen i mitten i sin falsk 9:a position vilket ledde till omställningar.

Busquets så bra och så tryggt det känns när han är på planen. Överlägset bäst i det taktiska spelet i Barca.
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2010-10-16 21:55
Hur många lägen kunde vi har satt?
Fan vad jag älskar Carlés Puyol!!!
Barcelona Barca4eva
Bra att vi släppte maskandet...inte kul o se. Men värst va livligt det blev på slutet =P

Skönt med vinst dock!
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2010-10-16 21:54
SÅÅJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Barcelona xavinho87
2010-10-16 21:54
sååjaaa!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-10-16 21:53
Rambla

Haha bra nervös va, att kalla Valdes för sopa är att ta i :P
Barcelona Rambla~
2010-10-16 21:52
Valdes din sopa, håll dig i målet. Jävla tuppfäktning det alltid ska vaa vid heta situationer.
2010-10-16 21:46
Dm1982

Precis min tanke, till skillnad från Zlatan så springer Villa, man ser att han vill. Han bidrar helt enkelt.
Jag är övertygad om att det släpper.

Skiter om Villa gör 10 mål eller 50 mål, vi är ett lag.
Inget one man team (host)..
Annons: