/spanien/barcelona/forum/1399.aspx/spanien/barcelona/forum/1399.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Awymard
2016-01-09 20:59
Real Madrid har gjort fler mål än Barca den här säsongen. Betyder det här att BBC är bättre än MSN? Guardiola spelade för Barcelona och blev tränare sen och vann trippeln med laget samt andra stora titlar. Zidane spelade för Real Madrid och är nu tränare för laget. Betyder detta att Real Madrid har en bra chans att vinna ligan och CL?
Barcelona Barcelonistas
2016-01-09 20:57
Vi slappna av där vi trodde vågade avgjort matchen. Man kan inte slappna av på den här nivån. Deportivo är tillräckligt bra för att kunna få med sig kryss om de bättre laget slappnar av.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 100% AntiMadridista
2016-01-09 20:54
BlackPanther Barca får skylla sig själva när de tappade 2-0 ledning mot Deportivo.
BlackPanther
2016-01-09 20:53
Varför måste alla lag som spelar mot Real Madrid sära på benen? Mot Barca så spelar man som om det vore liv eller död....
Barcelona Barcelonistas
2016-01-09 20:51
Liunil Masse - du behöver lära dig offside regeln. Visst Benzema var onside men Bale stod i en offside position när Benzema klacka in bollen. Bale skymde sikten för målvakten och det ska då givet vis blåsas av för O-F-F-S-I-D-E. Offside!
Barcelona Z_Z
2016-01-09 20:51
@Liunil Masse:

Var inte Benzema han syftade på, utan Bale och att han påverkar genom att skymma målvakten. Sedan kan man fråga sig hur mycket han påverkar.
Barcelona Liunil Masse
2016-01-09 20:48
Barcelonistas Han var onside.
Barcelona Barcelonistas
2016-01-09 20:46
Offside mål från Real. Ja det börjar ju bra för Zidane kan man säga. Offside mål där Bale påverkar spelet i allra högsta!
Barcelona Tiki-Taka
2016-01-09 20:46
Hur tappade vi 2-0 ledning mot Deportivo...helt ofattbart!!!
Barcelona Liunil Masse
2016-01-09 20:45
Busquets Tycker inte heller de har inlett bra men att dra slutsatser efter hans första kvart som tränare?
Barcelona Busquets
2016-01-09 20:42
Deportivo våldtar Zidane just nu. Madrid är ingen bollinnehavs lag. Det går inte spela så med kontrings glada Bale och Ronaldo. Vår trio kan alla leka med bollen. Zidane blir inte långvarig kan jag lova.
Barcelona Liunil Masse
2016-01-09 20:41
Depor spelar riktigt bra. Extremt bra kollektiv. Ska va 1-0 Depor, Navas räddar Real som vanligt.
Barcelona Barcelonistas
2016-01-09 20:41
Alves är kung bra att han sätter ditt luffaren Barto. Samma Barto som snackar mycket men lite verkstad som vanligt..
Barcelona Santiago Cazorla
2016-01-09 20:36
Lite coolt att se Zidane som tränare ändå. Tänk om Messi eller Xavi tränar Barcelona i framtiden. :P
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-01-09 20:01
[QUOTE=Junta Dimision]Han hade ju på sig en riktigt härlig outfit till sin intervju också :). [/QUOTE] LIKE A BOSS. Alves gives zero fucks. Alla lag behöver en som Dani.
Flavía
2016-01-09 19:46
Aduriz är avstängd i den kommande ligamatchen mot oss och Raúl García lär också missa efter att spanjoren blev skadad för en stund sedan.
Flavía
2016-01-09 19:43
@Neymar N11:

"I'd only rectify one word (fucking). As for the rest, certain press are trash, they don't add anything to the game."

"They complain about violence at the grounds, but the trash I'm talking about are the first to stir things up."

"Club saying they don't agree with my wording? I don't need the support of anyone to express my opinion."
Barcelona Junta Dimision
2016-01-09 19:39
@Neymar N11:

Han hade ju på sig en riktigt härlig outfit till sin intervju också :).
Barcelona oocbgb
2016-01-09 19:14
[QUOTE=ElRaval]Jag som missade matchen bortsett från Highlights - kan någon berätta om Arda och Vidals insatser? Något annorlunda ni tycker att de bidrog med? [/QUOTE] Snarare tyckte jag spelet flöt på som vanligt, vilket i mina ögon är ett riktigt bra betyg med tanke på hur mkt dom spelat senaste halvåret..
Barcelona Neymar N11
2016-01-09 19:12
Alves: "Club saying they don't agree with my wording? I don't need the support of anyone to express my opinion." #fcblive
Barcelona L.A.M Nr 10
2016-01-09 19:05
Kampen mellan Arda och Rakitic blir minst sagt intressant att följa framöver. Förhoppningsvis leder turkens efterlängtade första matcher i klubben till en hälsosam konkurrens, men jag skulle inte tro något annat med tanke på vilka seriösa lagspelare vi har att göra med. Känslan just nu, ingenting att gå på överhuvudtaget jag vet, är att Arda helt klart kan komma att bänka kroaten efter att ha anpassat sig fullt ut till vår fotboll. Jag skulle säga att han är snäppet bättre med bollen vid fötterna medan Rakitic har ett bättre passningsspel. Båda jobbar stenhårt i defensiven och det är något de kommer att behöva fortsätta med om de vill ha en plats i startelvan.
Barcelona Skurhink
2016-01-09 19:04
Finns det någon respektabel Stream till B-lagets match?
Barcelona Skurhink
2016-01-09 19:01
Elravel. Arda ser ut som han spelat i laget i 4år! Är en jävla go-bit som förmodligen kommer bli en favorit både i laget samt hos publiken, löjligt trygg med boll, bra blick och en krigare! Vidal är som du säkert vet en raket, men saknar matchtempot, och såg lite mer försiktig ut även om han ruschade på i djupet utan att få bollen några gånger!
Barcelona ElRaval
2016-01-09 18:49
Jag som missade matchen bortsett från Highlights - kan någon berätta om Arda och Vidals insatser? Något annorlunda ni tycker att de bidrog med?
Barcelona Neymar N11
2016-01-09 18:46
Luis Enrique: "Satisfied with the game. Team did really well. All players are important for me. I have now more possibilities to rotate."
Barcelona Liunil Masse
2016-01-09 18:38
Sergi Roberto vs Granada: 92 touches 78 passes (92%) 5 accurate long balls 7 tackles (out of 7) 10 recovered balls 3 chances created Vårt tredjeval som CDM är bättre än Casemiro :D
Barcelona El Tridente
2016-01-09 18:37
@Santiago Cazorla:

Jag tycker Arda gör det bättre än Raktic men det är också tidigt att säga för mycket. Så som det ser ut under dessa två matcher jag sett Arda så underlättar han mycket för sig själv genom att spela enkelt och ser bekväm ut med bollen.

Rakitic kan störa mig så jävla mycket när han ser ut som Suarez i passningsspelet. Klumpig stundtals och många gånger för många touch på bollen.

Tiden får utvisa hur det blir bäst för laget men jag tror att Lucho kommer bänka Rakitic om ett tag och ha Arda som förstaval.
Barcelona Santiago Cazorla
2016-01-09 18:29
Kul att se Messi hugga lite mer i straffområdet idag jämfört med tidigare sedan han kom tillbaka från skadan. Arda Turan är riktigt grym med, har oförtjänt fått ryktet om att vara en arbetshäst bara för att han slet som fan i Atletico men han är en skicklig tekniker med bra spelsinne också.
Barcelona neymar JR
2016-01-09 18:26
Rambla~ Man har ändå haft honom hjärtat ett tag, med tanke på hans karaktär och personlighet. Han har betett sig exemplariskt varje säsong, man kan nog ha blundat för hans kvaliteter eftersom man har tyckt om honom
Barcelona Rambla~
2016-01-09 18:23
@neymar JR:

Jo jag håller med, det är nog lika bra och skicka ut honom på lån redan nu i januari. För hans egen skull om inte annat, annars riskerar han att bli mb-partner med David Lomban i Granada snart.
Annons: