/spanien/barcelona/forum/13989.aspx/spanien/barcelona/forum/13989.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2010-10-16 16:56
Pio pio/

Grejen är den att under valkampanjen så motiverade Rosell att införa detta beslutet med att man ville förhindra från att få in en utländsk ägare och det hela lät en aning främlingsfientligt och paranoid från hans sida. Precis som om 50 000 ryssar eller kineser alla tycker likadant och automatiskt hade rörstat för en rysk eller kinesisk presidentkandidat.

Jag hade själv planer att bli soci någon gång i framtiden och nu "tack vare" Sandrusco kommer det aldrig att ske. Dessutom kommer jag aldrig kunna påverka detta genom att rösta fram en ny president som kan ta bort restriktionen eftersom jag inte kan bli medlem.
Las Palmas Pio pio
2010-10-16 16:56
Hetfield- Megan Fox is a dude

Samtidigt har Arsenal rätt stora lån som de dras med efter deras arenabygge. Jag kommer aldrig att rättfärdiga att man köper till sig titlar genom att ta lån efter lån istället för att ta sitt ansvar. Så jävla svårt ska det inte vara att tjäna mer pengar (i form av prispengar, sponsorer, supporters osv osv) än vad man slösar. Och det gäller alla lagen. Som jag skrev innan, ni måste se hela bilden här. Det handlar inte enbart om Barcelona, utan om det flesta storklubbarna i Europa. Någon måste säga stop.
elbraco
2010-10-16 16:54
el Flaco

Hur kan Laporta komma att straffas? Med rättsliga åtgärder?

edit: Hetfield var visst före.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-10-16 16:52
Pio Pio

Om man tar Arsenal som exempel så sköter ju de ekonomin på ett bra sätt, men hur många titlar har de vunnit under de senaste åren?

Nu påstår jag inte att det är antingen eller, men om man vill slåss med de stora drakarna så måste man ta lån för att betala för de enorma lönerna och köpen.

el Flaco

Jag skulle tippa på att Laporta lyckas mumla bort en hel del av kostnaderna tack vare karisman och skickliga advokater, men om han fälls, vilka konsekvenser får det för klubben och Laporta?

Det kan väl leda till fängelse eftersom att det handlar om så pass enorma summor, sen kan jag se att alla Barcelonahatare hoppar ut ur virket för att ta tillfället i akt att smutskasta klubben igen.
Las Palmas Pio pio
2010-10-16 16:51
el Flaco

Jag kan till en viss del köpa restriktionen, till en viss del inte. Till varför jag köper den är för att det just nu finns 9500 medlemmar på väntelistan för att köpa ett årskort på Camp Nou. Varje år är det i snitt 225 stolar som går till väntelistan - folk som inte förnyar eller helt enkelt säger upp den. De innebär att den som står sist på listan måste vänta i 40 år innan man ges chansen.

Sedan så är det inte första gången såna begränsningar finns i klubben. "El gran repte" var ju något Laporta och Ferran Soriano kom fram med, och målet var att klubben skulle uppnå en miljon medlemmar. Ett bra sätt för klubben att få in snabba cash helt enkelt. Jag köper det oxå av den anledningen att man inte ska värva medlemmar om man inte har en plattform/balans för att ge något tillbaka till medlemmarna. F.ö. så har styrelsen meddelat idag att detta ska studeras lite mer ingående.

Min åsikt? Kanske inte ha någon socíliknande, utan göra en supportermedlemskap till ett lägre pris, där kanske ännu fler kan ansluta. Svår fråga.
Barcelona DM1982
2010-10-16 16:46
Var det inte i England som man inte filmade? Kikar på Arsenal och Chamak filmade till sig en straff. Till och med kommentatorn var tyckte att det var vidrigt men Arsenalfansen tycker att det var hur bra som helst.
Barcelona el Flaco
2010-10-16 16:44
Pio pio/

Det finns mycket i den Due Diligence rapporten som kräver en förklaring. Laporta gör nog bäst i att lägga den politiska karriären på is för nuvarande och förberedda sitt försvarstal istället.

Förresten, vad anser du om att Rosell och den nya styrelsen infört begränsningar till att bli medlem från och med den förste november? Jag själv blev äcklad av den nyheten. Vill höra dina åsikter.
Las Palmas Pio pio
2010-10-16 16:41
el Flaco

Lät bara nästan så. Klart den sportsliga biten kan anses som mest viktig, men utan en bra ekonomi så är det oftast rätt svårt att nå resultat rent sportsligt. Sedan ska de inte glömmas bort 5,7 miljoner euro i resor med icke sportanslutning som inte heller redovisats.
Barcelona el Flaco
2010-10-16 16:33
Pio pio/

Jag menar inte att man ska skita i ekonomin helt och hållet. Naturligtvis är den aspekten livsviktigt, än mer idag, men faktum kvarstår att Barça är en fotbollsklubb först och främst och därmed är det den sportsliga biten som jag bryr mig om mest. Och hur mycket jag än tyckte om Laporta så är det givetvis skrämmande när man får höra om de höga prislapparna från privatdetektiver, caterings och VISA-räkningar. Dessa onödiga utgifterna måste det bli ett slut på.
Las Palmas Pio pio
2010-10-16 16:30
Asamblean har alltså beslutat att dra Laporta inför rätta. Han hade chansen att försvara sina siffror idag, men valde att avböja och köra sitt politiska uppdrag i Sant Cugat del Vallés.
Barcelona el Flaco
2010-10-16 16:29
1.70-ligan/

Inga problem. Du kan följa församlingmötet live via klubbens egen TV-kanal.

*Länktips.
Las Palmas Pio pio
2010-10-16 16:29
El Flaco

Då går jag emot denna soci. Jag vill hellre att klubben inte är skuldsatt som i längden kan innebära att klubben försvinner. Vi har nog missat den stora bilden här, många klubbar missköter sin ekonomi - Real Madrid, Barcelona, Man Utd, Liverpool osv osv. I Frankrike är det lagstiftat att klubben måste redovisa eget kapital (positiv sådan) för att överhuvudtaget kunna starta en säsong. Att låna pengar om och om igen från olika banker, omförhandla dessa lån osv är inte gynsam för någon. Titlar i all ära (något Laporta gjorde bra), men ingen nämner om siffran 2,5 miljoner euro som man betalat för att hyra privatdetektiver. Skrämmande för fan.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-16 16:27
el Flaco,

Okej då är jag med. Intressant att höra vad de har att säga till sitt försvar. Stort tack för tog dig tid att berätta :)
Barcelona el Flaco
2010-10-16 16:24
1.70-ligan: "Och till sist, innebär detta några konsekvenser för Laporta?".

Församlingen höll även en omröstningen om ifall man ska ställa Laporta och hans styrelse till svars för deras agerande och resultatet blev tight. 468 röstade för att den förra styrelsen ska ställas till svars, 439 var emot och 113, bland annat Rosell, röstade blankt. Därmed kommer Laporta och hans styrelse vara tvungna att förklara sitt agerande och motivera de höga räkningarna och det faktumet att skulden har ökat de senaste två åren.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-16 16:13
El Flaco,

Åhfan, det är rätt tunga siffror. Vad kommer detta innebära för klubben? Många klubbar har ju förvisso skulder och som en medlemsägd klubb är man ju inte tvingad att gå med vinst, men det är klart att skulder är inget man vill ha.. tror ni man kommer fortsätta ha ca 50 milj euro att spendera på somrarnas silly season?

Och till sist, innebär detta några konsekvenser för Laporta? Hörde att man pratade om skadestånd innan.
Jag tycker Laporta har gjort fantastiskt mycket bra för klubben, men jag begriper inte hur man kan spendera så stora summor på spelare man sedan inte ens vill ha.. pengar rakt i sjön! Känns oerhört naivt.
Barcelona westinho
2010-10-16 16:08
test
Barcelona Derrobarca
2010-10-16 16:02
Sry tippade fel...3-2 till oss :)
Barcelona el Maestro!
2010-10-16 16:01
Kul, nu kan jag se matchen på HD-kanalen ikväll. Det är verkligen skillnad på kvaliteten, bildmässig och ljudmässigt!
HD-kanalen ingick tydligen i mitt gamla Canal + paket, (Canal +1, 2, extra och HD) men jag saknade HD-box.

Vad jag gjorde är att jag köpte en HD-box som är ansluten till Comhem.
Boxen kostade med mig 500 koronor och jag kan även se en del andra HD-kanaler.
Boxen kostade 2500 kronor egentligen men jag sänkte priset till 500 kronor genom att förnya TV abonnemanget som jag inte har haft bindningstid på sen flera år tillbaka.

Kanske något att fundera på för er också som sitter med ett gammalt avtal men som saknar HD-box?
Barcelona el Flaco
2010-10-16 15:56
1.70-ligan/

Styrelsen har avslöjat vissa delar av Due Diligence-rapporten, som omfattar Laportas och hans styrelses utgifter de senaste åren. Bland annat hade man en förlust på 79,6 miljoner euro förra säsongen och klubbens totala skuld ligger nu på 430 miljoner euro.

I Due Diligence står det även hur pass mycket pengar Laporta & Co har slösat på caterings, restaurangbesök, privata jet och deras VISA-räkningar. Medlemsförsamlingen har röstat och godkänt styrelens redovisning.

Se länktips för Due Diligence-rapporten från klubbens hemsida.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-16 15:46
Har jobbat hela dagen, kan någon vänlig själ sammanfatta vad som hände under möttet i Barcelona tidigare idag? :)
Atlético addeh
2010-10-16 15:09
Just med tanke på att det har varit uppehåll känns det ändå skönt att vi ställs mot ett lag som Valencia. Dom leder serien, därav borde inte inställningen och motivationen vara något problem alls ikväll. Efter förra landslagsuppehållet mötte vi ett heltaggat Hércules som spelat ihop sig under två veckor medan de flesta av våra spelare var ute och kämpade för sina i dina landsfärger. Även om inte Valencia har lika många landslagsspelare som Barcelona har de ändå en hel drös vilket betyder att båda lagen har haft snarlika förutsättningar när det gäller förberedelserna. Ser ni skillnaden?

iTots units fem força! (Rosell ej inräknad)
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2010-10-16 15:00
Fyfan vad skönt det ska bli att se Barca spela igen efter 2 veckors uppehåll. Och just mot Valencia :)

Jag säger som Martin Mutumba, det ska bli shooow!
Atlético addeh
2010-10-16 14:47
Skön video som får en att tagga till lite extra för vad som komma skall. Även om den gjordes inför ligan, passar den alldeles utmärkt även nu.
Barcelona LaSagradaFamília
2010-10-16 14:42
Nu är pengasummorna så stora att de spelar nära på större roll än titlar... utgifterna måste ner, en del av värvningarna var nära på kriminella. Det är också ganska galet hur hög lön en del spelare har. Jag tror nog att spelare som Xavi, Messi och Puyol inte skulle ha något emot en lönesänkning med tanke på hur mycket de redan tjänat.
Barcelona deluX
2010-10-16 14:28
Tagga tills ikväll , hoppas på vinst :)
Atlético addeh
2010-10-16 14:19
el Flaco

Det var bland de bästa jag har läst, vilken oerhört klok man som sade de orden. Om Rosell skulle sälja Iniesta/Messi eller någon av de andra själarna i laget bara för att gå plus rent ekonomiskt kommer han förmodligen gå samma öde till mötes som Andrés Escobar gjorde efter sitt självmål mot England i VM 1994. Han blev skjuten med 12 skott i ryggen.
Barcelona LaSagradaFamília
2010-10-16 14:10
Varför stället Earl (från my name is Earl) en fråga?
Barcelona Hyder
2010-10-16 13:57
FcB - I Motgång Och Framgång!

Veetle ger dig allt som oftast möjligheten att streama GOL TV:s HD kanal. Visst, det är inte lika bra bild som du skulle få på din Tv med exempelivs C+HD men jävlar vilken bra bild det är ändå. Det är exempelvis ljusår bättre än att titta på Tv över det analoga nätet. Jag skulle säga att det håller åtminstone digitalbox-nivå beroende på vad du har för uppkoppling osv.

Att det finns så fina streams nuförtiden gör det ju bara enklare att låta bli att stödja hycklare som C+.
Barcelona el Flaco
2010-10-16 13:56
En soci slog huvudet på spiken i sin diskurs till Rosell. Han sa att det viktigaste för honom är inte att den förra styrelsen gjorde fel i köpet av Zlatan, utan snarare att klubben fortsätter vinna titlar som man har gjort de senaste åren. Någon i Rosells styrelse lyfte för en stund sedan Manchester United som ett exempel för en klubb med sund ekonomi och denne medlemmen påpekade att United inte har vunnit några titlar och att de har sålt Cristiano Ronaldo.

Barcelona har aldrig varit en säljande klubb, vi värvar dyrt och när vi inte längre behöver de så säljer vi de till ett lägre pris än för vad vi värvade honom för. Och eftersom medlemmarna inte får ut en vinst från klubben bryr han sig mest om att fortsätta vinna titlar, inte att Barça går i vinst. Han attackerade Rosell med att säga att denne kan komma att sälja Iniesta eller Messi bara för att avsluta sin mandatperiod med plus i den ekonomiska aspekten.
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2010-10-16 13:45
Hyder

Kan du snälla förklara hur man streamar i HD :)?
Annons: