/spanien/barcelona/forum/13988.aspx/spanien/barcelona/forum/13988.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid isr_real fans
2010-10-16 18:16
0-1 tarragona-barca b 16 min
Barcelona el Flaco
2010-10-16 18:14
tikitaka & elbraco/

Jag tror att de böckerna endast finns på katalanska och spanska. Tyvärr för eran del finns de nog inte på engelska.
Atlético addeh
2010-10-16 18:12
tikitaka

Muniesa, Sergi Gómez & Sergi Roberto är iväg på uppdrag med det spanska U19-landslaget, därför saknas dessa. Jonathan Soriano har jag däremot inget svar på varför han inte är med i startelvan. Återkommer om jag hittar en förklaring.

Detta var den bästa streamen jag hittade, och eftersom den är urusel på samtliga punkter får det bli att följa matchen på annat sätt.
Real Madrid isr_real fans
2010-10-16 18:12
bwin sänder tarragona-barca b och det står 0-0 12 min
Canaletes
2010-10-16 18:09
Komiskt nu spelar Valencia-Barcelona i basket :P
Barcelona tikitaka
2010-10-16 18:09
Var är Jonathan Soriano och Muniesa? Skadade eller?
Atlético addeh
2010-10-16 18:06
Matchen mellan Gimnástic och Barça B har precis börjat men har ännu inte fått tag på någon stream. Startelvan hur som helst:

Miño - Montoya, Bartra, Fontás, Planas - dos Santos, Romeu, Carmona - Tello, Saúl, Nolito
elbraco
2010-10-16 18:05
tänkte precis fråga samma sak. finns de på svenska/engelska?
Barcelona tikitaka
2010-10-16 18:04
el Flaco

Finns dem på engelska? Har inte lyckats hitta dem på engelska :/
Barcelona el Flaco
2010-10-16 17:44
Jag har Piqués bok här hemma. Mina föräldrar köpte den när de var i Spanien under sommaren, men jag har ännu inte haft tid att läsa den. Xavis självbiografi var annars väldigt läsvärd.
Las Palmas Pio pio
2010-10-16 17:40
elbraco

Pique har ju släppt en självbiografi, försökte få tag på denna när jag var i Spanien senast, men på El Corte Inglés hävdade dom att den var slutsåld.. Annars är man rätt så dålig i Spanien på att producera detta. Vet att Raúl har också släppt än (i know, Real osv men läsvärd är den nog!). Har även läst Steven Gerrards, mkt intressant bok.

Sen finns det en som heter "Los secretos de la Roja". En bok som intervjuar många i den spanska truppen och allt som hände i truppen under EM och VM. Fantastiskt bra läsning också.
elbraco
2010-10-16 17:37
New topic: Är det någon som kan rekommendera en bra självbiografi av kända fotbollsspelare, helst någon aktiv typ Xavi eller Pirlo.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-10-16 17:32
Hej. Har inte skrivit här på ett tag, tog en liten paus på grund av den nya störande designen.

Måste också få kommentera det här om Rosell. Det kändes lite riskabelt när han tog över som president. Man visste inte riktitg vad som kunde hända. Måste även säga att det kändes helt okej, med några bra värvningar.
Innan det här.

Fattar inte vad han tänker med när han helt tar bort möjligheten för hur många människor som helst att någonsin bli medlemmar i Barcelona. Vad var det nu igen? Typ under 14, känna någon som är medlem eller har varit det någon gång tidigare. Jag förstår inte hur han resonerar.

Sen är jag också lite orolig när det gäller Laporta. Han har alltså gjort av med mycket av klubbens pengar för privata saker. Med tanke på att det handlar om så pass enorma summor kan det bli ett hårda konsekvenser om han fälls. Men kan inte tänka mig att han blir det. Han har väl så skickliga advokater att han slingrar sig ur det här.
Man kan i alla fall konstatera att Laporta inte var någon höjdare med ekonomin. Sportsligt däremot hade han ju hand om det bösta Barcelona-laget genom tiderna.

Skönt med match ikväll. Dock har jag inte så glada tankar. Känner verkligen på mig att det här kommer sluta med ett oavgjort resultat, eller att Valencia kontrar in en boll och vinner.
Nyckeln tror jag faktiskt är att Valencia ska spela offensivt. Som vi alla vet har vi på senare mycket svårt med kompakta köttmurar. På Camp Nou spelar många, om inte alla, lag så. Hercules, Mallorca och Sporting Gijon är lag vi har haft problem med hemma i år. I de sistnämndas fall så lyckades vi dock till slut vinna ändå.
Men hoppas att Valencia bjuder till dans, för då kan vi få stora ytor. Och då slutar det nog lyckligt.
Barcelona basaric
2010-10-16 17:25
elbraco

Hade varit gott om fler än jag skrev en rapport på den sidan.
elbraco
2010-10-16 17:25
basaric

tack, googlade det även!
Barcelona basaric
2010-10-16 17:24
el braco

Las Palmas Pio pio
2010-10-16 17:23
el Flaco

Rosell sa inför omröstningen att styrelsen fick rösta som man ville. 9 röstade blankt, 9 för. Ok att rösta blankt, då blir det mer som om medlemmarna beslutar och inte styrelsen.När det gäller Gaspart så skriver jag under på. FEGT.
elbraco
2010-10-16 17:22
basaric

känner mig dum men, svarta listan?
Barcelona el Flaco
2010-10-16 17:20
Pio pio/

Om det man har fått läsa stämmer så var Rosell, Bartomeu, Moix och Faus några av de som ville att Gaspart skulle stå till svars, men Laporta och de övriga i styrelsen backade undan. Det sägs att Gaspart och Laporta gick med på en pakt där den senare inte skulle avslöja alla skelett i Gasparts garderob. Dåligt beslut från Laportas sida enligt mitt tycke. Han borde bara ha följt sitt vallöfte och vädrat ut allt skit på en gång.

Och om man ska vara petig så röstade faktiskt Rosell och åtta andra i styrlsen blankt på ifall man skulle ställa Laporta inför rätta. Känns som att han inte ville smutsa ner sina händer.
Barcelona basaric
2010-10-16 17:19
Hetfield- Megan Fox is a dude

Äckliga parasiter.. jag har hört av mig till svarta listan och förklarat hur det ligger till, hoppas på att dom kan göra något åt saken.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-10-16 17:17
el Flaco

Menar du att Rosell ska anmäla Gaspart? Det känns lite som water under the bridge, det skulle bara riva sår i klubben. Det känns som att det är så mycket "kasta bajs på motståndaren" i politiken just nu, jag är orolig att Pep kommer att tröttna på allt det här till slut.
Las Palmas Pio pio
2010-10-16 17:16
el Flaco

Problemet var att Laporta lovade när han kom till makten att Gaspart skulle få stå till svars. Men när det väl kom till kritan, så slutfördes de aldrig. Alla trodde att samma sak skulle hända med Sandro. He prove them wrong!
Barcelona el Flaco
2010-10-16 17:14
Ifall Jan inte klarar av att ge en tillräckligt bra förklaring är det inte mer än rätt att han och hans styrelse åtminstone betalar tillbaks de 79,6 miljonerna som klubben hade i förlust förra säsongen. Samtidigt känns det märkligt att Laporta måste bege sig till domstolen medan gaspart är fri som en fågel och aldrig behövde stå till svars för sina beslut. Kan inte Rosell även införa en anmälan med honom?
Barcelonistas
2010-10-16 17:10
Tror vi vinner me 3-1 ida men viktit att vi sätter chanserna
Las Palmas Pio pio
2010-10-16 17:08
Hetfield- Megan Fox is a dude

Precis. Och det är en stor problematik, för klubbarna skuldsätter sig och har egentligen inte eget kapital. I Frankrike är man stenhårda på den här punkten, har du inte eget kapital, så får du inte starta ligan. Det mest skrämmande för mig är att UEFA och FIFA inte agerar. Eller jo, det agerar mot lag som Mallorca. Fegt!
2010-10-16 17:07
basaric

De är för upptagna med att rulla runt i pengarna som stackars La ligaälskare har slösat på canal +.
Barcelona basaric
2010-10-16 17:06
Är det någon som har ringt och hört varför Canal+ är så äckliga? Jag har skickat iväg 3 mail, har inte fått svar på någon av dom.
Las Palmas Pio pio
2010-10-16 17:05
Det kan bli fängelse för svindleri då han använt klubbens (medlemmarnas pengar) för privat bruk. Men även böter, att Laporta och hans styrelse tvingas att betala tillbaka dessa 79 miljoner euro.

el Flaco

Jag förstår din tanke oxå. Samtidigt som du säger är det något han gick ut med under valet och fanns där. Men som sagt, inget är spikat än. Man har efter kritiken man fått för detta bestämt sig att för att ta det hela vidare och studera djupare.
elbraco
2010-10-16 17:04
Håller med dig el Flaco.
Inte så att jag hade försökt blivit medlem inom en snar framtid, men tanken på att man ALDRIG kan bli det är ju inte jätteroligt.
Tycker hela grejen känns ganska "random". Jag förstår inte ens vad hela grejen handlar om, ska han försöka göra det överklass att vara medlem i Barcelona eller?
Det är fotboll det handlar om, en folksport, inte Nobelmiddagen direkt.

Nästa president lär ju tjäna mycket stöd om han lovar att ta bort den regeln, även om det bara är medlemmar som röstar. Trycket lär ju vara rätt hårt utifrån ändå.
2010-10-16 17:04
Pio Pio

Tyvärr så funkar fotbollsklubbarnas ekonomi som det gör med hur vanliga personer skuldsätts så pass mycket att de måste spendera resten av livet till att betala tillbaks lån.

Vi tar som exempel, en som har låg inkomst vill köpa en tv, men hon/han har inte råd med tv:n så han väljer att ta ett lån, och på det kommer givetvis ränta. Så vill personen köpa ett kylskåp, så han tar lån igen och det kommer ränta, och när man minst anar det så är man skuldsatt för en väldigt lång period, det är så de stora företagen lurar in låg/medelklassen.
Det är hela "ta den, betala i små portioner" som tillämpas överallt.

Samma princip kan tillämpas när det gäller fotbollsklubbar, man tar enorma lån som blir större och större så att man aldrig hinner stanna och andas ut.
Annons: