/spanien/barcelona/forum/13985.aspx/spanien/barcelona/forum/13985.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-10-19 19:40
Hehe, vore det inte lustigt om vi vann CL när Zlatan lämnade oss?

Det är faktiskt hysteriskt.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-19 19:40
Krakow,

Givetvis bär inte inte en av dem ALL skuld. Dock är jag ganska övertygad om att det inte är Pep som är den stora boven i dramat. Den skulden har bär är väl att han valde att bänka Zlatan, till förmån för en bättre Bojan. Eller att från första början velat köpa honom. Resten tror jag är Zlatans stora ego som orsakat.

Oavsett vad så har Zlatan och hans agent fortfarande hanterat hela situationen på ett fruktansvärt oproffsigt och ovärdigt sätt.
Barcelona el Flaco
2010-10-19 19:36
Kraków/

Blev Zlatan behandlad som en medlemåtta? Snarare så att han presterade som en medlemåtta under våren och blev därför bänkad. Simple as that.

Det enda Pep är skyldig till är att ha en fucked uped "feeling" som kostade oss en av de bästa anfallarna i klubbens historia, Samuel Eto'o, och vi fick istället Zlatan, Raiola och hela cirkusen som de för med sig vart de än går.

Pep hade en teori om att det skulle lösa sig med en tung anfallare längst fram och det gick inte helt enligt planerna, men det var ett ärligt misstag från hans sida helt enkelt. Han tog en chansning och det slog fel. Det händer, men man går vidare.

Pep har gått vidare. Zlatan verkar dock inte ha gjort det.
Barcelonistas
2010-10-19 19:35
helt sjukt , ja blir galen när ja tänker på det. ett lejon mot en kråka och flera miljoner laxar. Eto är 10 gånger bättre än zlatan, eto ville stanna i barca men pep ville annat.
Barcelona Sam
2010-10-19 19:31
Förklara på vilket sätt Pep är skyldig.
Barcelona Kraków
2010-10-19 19:25
Det är väl klart att Zlatan gör sådana uttalanden. Han blev ju trots allt behandlad som en medelmåtta under en hel säsong.

Därmed inte sagt att det är rätt av honom. Men Pep är inte oskyldig i detta.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-19 19:14
"Rooney är påväg bort ifrån United. Sprickan sägs vara total mellan sir Alex och spelaren som så sent som i somras var hela Uniteds kelgris och en av världens absolut bästa spelare. Vem hade kunnat tro att han endast några månader senare vill lämna klubben? Någonting har hänt. Varför bänkar Ferguson sin stora stjärna?
Allt är sir Alex fel. Hade det inte varit för honom hade United inte behövt göra sig av med en stor spelare. Nu ska vi alla smutskasta Sir Alex. Han är ju dum i huvudet!"

Jag är givetvis inte seriöst.. men ungefär så blev det tidigare i höstas när Zlatan var påväg från Barcelona. Detta är enligt mig än mer uppseendeväckande egentligen. Rooney var betydligt viktigare för United än Ibra för Barca. Skillnaden är att Rooney och hans agent vet hur man beter sig.
Barcelonistas
2010-10-19 19:12
ja tror milan slår real ikväll me 1-3, real har bara mött skitlag hittils o ny ska dom möta ett topplag i cl o ja tror inte dom klarar det :)
adil,
2010-10-19 18:38
Det råder fan ingen vett och etikett bakom Zlatans pannben. Även om målet mot Real Madrid satte avtryck så är han inte ens i närheten av Henkes storhet bland cules.

Henrik Larsson är en sann legend till skillnad från vår senaste svensk att bära tröjan.
Canaletes
2010-10-19 18:38
Men Zlatan är ju uppväxt i förorternas förort!!
Vem är fårbånad här i Sverige liksom?

Inget illa menat till er som bor i Rosengård
adil,
2010-10-19 18:29
el Flaco

Fyfan, jag förstår inte hur Zlatan kan uttrycka sig på det sättet mot Guardiola. Det är respektlöst i min mening. En så högt stående ödmjuk och intelligent person som Pep ska man visa mer respekt för än så. Men näsan är väl inte riktigt uppfostrad på det sättet antar jag. Så jävla korkat.
Atlético addeh
2010-10-19 18:09
Jag är beredd att hålla med Delarocha & Rambla. Vi kan vara säkra på att Laporta inte har skött allt helt ordentligt, men de enorma summorna tror jag är aningen överdrivna just för att Rosell i slutändan vill att medlemmarna skall se honom som någon sorts hjälte. Sånt här förekommer väldigt ofta när det har varit presidentbyte.

el Flaco

Co-sign på hela inlägget.

"Hoppas inte att laget blir lidande på grund av Laportas och Rosells kukmätning."

Så kan man ju också förklara smutskastningen som råder dem emellan. :P
Barcelona NoGo™ - Krkic #9
2010-10-19 18:09
el Flaco

Zlatan är så sjukt bitter att han fick lämna och det börjar blir riktigt pinsamt med hans uttalanden om Pep hela tiden. Han beter ju sig som en 5 åring för fan. Som sagt skönt att Pep inte sjunker till hans dagis nivå.
Barcelona el Flaco
2010-10-19 18:05
Under dagens presskonferens fick Guardiola frågan om vad han tyckte om det som Zlatan hade sagt om honom, om att han inte kan hantera 22 stjärnor. Peps svar var kort: "Då får jag lära mig det med tiden", och lade även till "mina spelare är väldigt bra och även bra personer".

Än så länge vägrar Pep sjunka till Zlatans dagisnivå. Skönt att se.

Barcelona el Flaco
2010-10-19 18:05
Delarocha/

Det lär bli upp till domstolen att bestämma om han är skyldig eller ej. Ifall han är det är det inte mer än rätt att han och hans styrelse åtminstone betalar tillbaks det de är skyldiga.

Å andra sidan är FC Barcelona först och främst en fotbollsklubb och i det anseendet har Laporta varit en av de absolut bästa presidenterna någonsin, om inte den bästa. Rosell kan prata om ekonomin hur mycket han än vill, men det är sportslig framgång vi främst vill se, även om man bör vara försiktigt med ekonomin.

Delarocha
2010-10-19 17:55
el Flaco

Det jobbiga i såpan är ju att Laporta antagligen kommer komma undan med mycket då han trots allt är den msst framgångsrike presidenten någonsin som klubben haft. Vet inte vad jag ska tycka men oavsett titlar och framgångar så är det ju direkt vidrigt det Laporta gjort tycker jag personligen och hoppas att han får skit för det.
Barcelona el Flaco
2010-10-19 17:52
Hur klubbens ekonomiska status än må vara så verkar onekligen att Laporta och hans direktörer har spenderat alldeles för mycket pengar på icke-sportsliga ärenden och detta måste granskas ytterligare.

Däremot tyckte jag att Rosell gjorde fel som röstade blankt om ifall Laporta skulle ställas till svars för sitt agerande eller ej. Känns som att Sandrusco inte vara beredd att smutsa ner sina händer, vilket är fel i mitt tycke. Han överlät smutsjobbet åt andra och det kan man inte göra i en sådan här pass viktig fråga.

Under gårdagens presskonferens höll Laporta en presskonferens där han försvarade sig och menade att han inte har gjort något fel och inte bör ställas inför rätta. Känns som att denna såpan bara kommer fortsätta under hela säsongen och förmodligen även de närmaste åren. Hoppas inte att laget blir lidande på grund av Laportas och Rosells kukmätning.
Delarocha
2010-10-19 17:43
Rambla

Tja, Laporta lyckas ju smutskasta sig själv. Läste igår en artikel om alla de privata utgifter Laporta haft genom Barcelona, parfymer, dyra middagar, privatplan, teaterbiljetter etc. Jävla svindlarfasoner från vår före detta president.

Känns inte som att Laporta hade rent mjöl i påsen heller för den delen, för er som utmålar Rosell till en skurk och klåpare.

Fanns ett bättre länktips än fotbollskanalen som min brorsa gav mig men vet ej vart den tog vägen, Kan gräva fram den också om folk inte redan läst detta.

För hemlighölls mycket av den skiten Laporta gjorde?
Barcelona Rambla~
2010-10-19 17:35
Jag håller med Delarocha här. Rosell överdriver nog med hur illa det är ställt med ekonomin i sin iver att smutskasta Laporta. Trots det tycker även jag att vi ska ta det lite lugnt. Om ekonomin är så illa som det sägs så menar ledningen att det tar ca 3 säsonger för att allt ska bli stabilt igen. Då är det sunt att hålla igen på utgifterna, åtminstone de stora utgifterna det handlar om att värva cracks.

Hercules rycker i Fontás, tror dock aldrig att Pep låter honom gå. Dessutom så jagar flera klubbar i Europa nu Nolito. Hans fina säsongsupptakt i Segundan har tydligen inte gått obemärkt förbi. Får han ett bra bud från en stabil klubb så ska han ta chansen tycker jag. Fast jag blir lika glad om han stannar säsongen ut för som truppspelare duger han absolut. Speciellt om inte Jeffren och Bojan levererar som det är önskvärt.
Delarocha
2010-10-19 17:25
Oj det var visst inte den senaste.

"10 saker som lär inträffa bla bla bla"
Barcelona westinho
2010-10-19 17:18
Delarocha

Vilken artikel menar du...?
Barcelona DM1982
2010-10-19 17:16
@ Messidinho_10

Nja, jag tror nog att Rooney går för mycket mer än 400 miljoner. Några hundra till i alla fall. Tror dock inte att det finns något reellt intresse från Barcelona om att köpa honom. Tror att han går till City och där blir han bäst betald i fotbollsvärlden. Kommer nog vara sjuka summor i lön.
Delarocha
2010-10-19 17:14
Alltså, ska man skratta eller gråta åt den senaste artikeln från Reals redaktion? Låter de vilken scimpans som helst skriva av sig där? Det där är ju fan dagisnivå i pinsam text.

"Och så gör Messi 100 mål och alla i Real skadar sig och blir ledsna :D:D:D:D:D:D:D" (Hade en text kunnat se ut om den skrevs om Barcelona istället.

Suck.
Atlético addeh
2010-10-19 17:11
Utan att överdriva det minsta skulle jag lägga mig på marken och spy om jag vaknade upp en dag och såg att klubben värvat Rooney. Usch, hemska tanke.
Delarocha
2010-10-19 17:10
Alltså, kan vi inte typ låta ekonomin läka lite, jag tror inte på fem öre att den är så dålig som vissa medier vill hävda, men jag är fullt nöjd med att slussa in några nya talanger och låta truppen vi har få en säsong på sig, vi har dessutom precis köpt Villa, så vad ska hända med honom om vi hämtar in Rooney? Ska vi slänga ännu en anfallare i soptunnan?
Atlético addeh
2010-10-19 17:06
Cataloniaboy

Ja, vi spelar mot FC Köpenhamn imorgon. Flera andra stormatcher ikväll dock, där Real Madrid vs Milan måste ses som den på förhand allra hetaste.
Barcelona Messidinho_10
2010-10-19 17:05
DM1982

Lägger Rosell upp säg 400mkr så tror jag vi har Rooney i hamn!
Barcelona Sam
2010-10-19 16:57
Min magkänsla säger att Rooney går till Real i utbyte mot Benzema och lite pengar. Väldigt underligt att han vill lämna Man U finns inte många andra alternativ i England direkt för honom. Går han till Man C ses han som en svikare, till de andra lagen känns det inte ekonomiskt gångbart. Kanske något spelarbyte med lite pengar då är det möjligt.

Tror definitivt inte att han kommer till Barca, om han inte gnäller om det i pressen och Man U är villiga att släppa honom för en billig peng till fattiga Barcelona.

Någon nämnde att Rooneys fru inte ville lämna England, men hur kommer det sig att Rooney vill lämna Man U? Det ligger en hund begraven.
Barcelona DM1982
2010-10-19 16:46
Först; Mycket fin design på sidan nu, känns harmonisk.

Sedan är det mycket intressant att Rooney vill lämna ManU, trodde aldrig att det skulle hända. Klubben som vill köpa honom måste slänga upp med bra mycket pengar, skulle tippa på att han kostar runt 700-800 miljoner. Har vi lärt oss något av Zlatan-gate så är det att inte slänga iväg för mycket pengar på en spelare. Skulle även vara mycket förvånande om Rosell är beredd att betala så mycket pengar för en spelare, skulle rimma mycket illa med hans ekonomiska tänkande. Tror att han går till City, det skulle vara intressant och ett derby som jag knappast skulle missa att titta på.

Annars finns det en "risk" att han går till Real och jag tror att han skulle passa mycket fint där. Real har ju några bra spelare som de kan byta bort och ett banklån är ju aldrig svårt att få för dem.

Ska bli kul att titta på Real-Milan ikväll, har stora möjligheter att bli en bra match. Hoppas att Milan inte har lika mycket otur med domaren där här gången de möter Real, två felaktigt bortdömda mål på två matcher är inte bra. Känns som fördel Real men Milan kan nog få till det om de håller ihop laget och om de offensiva spelarna hjälper hemåt.
Barcelona Iniesta 'AI8'
2010-10-19 16:41
asså stor stark? när har stor stark varit vinnarreceptet i barca? o dessutom rooney rör sig på stora ytor, behöver frihet o barcas spel handlar mycket om positionsspel, han hade kostat en förmögenhet som vi inte har råd till att betala nu och problem med kultur & språksförändringen hade varit ett faktum.
Annons: