/spanien/barcelona/forum/13981.aspx/spanien/barcelona/forum/13981.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-10-19 14:55
Hmm, lite överraskande att David Engelin´s design fick mest röster då det känns som att det var en diskussion mellan Escobar och Johansson. Men det ser bra ut i alla fall, jag är nöjd.
adil,
2010-10-19 14:17
Nej tack till Torres. Har aldrig varit särskilt förtjust i den där skadebenägna klena saken i sina lesbiska popfrisyrer. Begriper inte hur folk kan gapa efter Torres när vi precis köpt Villa. Helt meningslöst. Lägg till att han har blivit helt söndertrasad i Premier League och jag har svårt att finna en mer avskräckande överprisvärvning bland anfallare.

Däremot gillar jag att ni tar upp Tevez (lägg inte av med fotbollen för guds skull)! Kan Barca få en nyttigare anfallare? Urstark i kroppen, fantastisk bollbehandling och som kämpar hårt för laget. I Tevez skulle vi dessutom få tillbaka en dimension som försvann med Eto'o. Nämligen en anfallare som tar ett fullgott jobb hemåt. Man kan dra paraleller till Dirk Kuyt. En spelare som inte är utmärkande bra på något men som är väldigt nyttig pga sin arbetsvilja.Det är samma visa med Tevez med skillnaden att han är bra på allt.

Avskriver därmed Torres från julens önskelista. Vi har tillräckligt med slinka balettdansare. En stor vinnarskalle försvann i Eto'o och ersattes med vinnarskallen Ibra. Nu står vi där utan någon av dem. Om vi ska ha bättre chans på titlar så är "a hardcore mothaf*ckaaa" precis vad som vore att föredra
Barcelona Messidinho_10
2010-10-19 14:09
Ikväll cules håller vi tummarna för AC MILAN och Ronaldinho!!
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2010-10-19 13:54
Haha, hur gamla är Madrids skribenter egentligen?
Barcelona Khazal (- f.d Omarboy)
2010-10-19 13:44
Kanske inte det bästa att snacka värvningar, men eftersom vi redan är inne på det så.. Är det ingen annan än jag som tycker att Rooney/Tevez hade passat perfekt?
Då hade man även kunnat skicka in Villa centralt.

Dock kommer ekonomi-frågan upp igen, så jag får väl fortsätta önsketänkandet. :)
Barcelona Sagrada Familia
2010-10-19 13:42
albanianbarca

Sluta, börjar ju grina...=(
Barcelona albanianbarca
2010-10-19 13:22
I WANT BACK ETO´O.. SÅ HÄR VILL JAG ATT DET SKA SE UT

Alves Puyol Piqué Abidal

Y.Toure
Xavi Iniesta

Messi Villa
Eto´o
Barcelona Sam
2010-10-19 12:34
Torres? Nej tack. Känns som vi försöker återskapa la roja seleccion i Barcelona.

Nästa som kommer upp på tapeten lär väl bli S. Ramos eller Silva.
Real Madrid Gonzalo Il Pipita - "Hombre"
2010-10-19 12:09
Najs design måste jag säga, vem var det som vann tävlingen?

----
En ny forward till barca?

Finns verkligen utrymme till det!

En som jag tror skulle passa in väldigt bra är Tevez som inte behöver spela centralt och kan spela i en ytter/friroll.
Barcelona Hyder
2010-10-19 12:08
Jag anser att en eventuell värvning av Torres skulle vara otroligt onödig. Vi har David Villa och om man får hoppas så är han den som ska spela centralt. Kommer Torres så ska Villa helt plötsligt bli permanent bosatt på vänsterkanten och det är ingen tanke som jag gillar. Torres är en duktig spelare, om än skadebenägen och på senare tid direkt dålig, men det finns ingen plats för honom. Pedro har tagit så pass stora kliv det senaste året att han bör betraktas som startmaterial, även mot de stora lagen. Han bänkas om Torres kommer.

Sedan tycker jag inte att Torres ger en sådan självklar ny dimension i spelet. Han springer väldigt mycket, han är duktig på att hugga i straffområdet och kan ibland till och med likna Eto'o i sin spelstil. Men jag är säker på att Villa kommer göra exakt samma saker när han väl blir varm i kläderna och hittar det där flytet. Villa är ju annars en anfallare som ibland hamnar i små svackor där han inte gör mål, det kunde man se i Valencia-tröjan. Så orolig är jag inte. Han är en otrolig spelare och när han får spela centralt och endast koncentrera sig på att göra mål så är han superfarlig.

Sedan måste jag lägga till att jag tror mycket på Bojan också. Han har startat säsongen på ett väldigt negativt sätt. Dock har jag inte glömt bort hur han producerade match efter match under våren. Han var helt enkelt fenomenal och det är orättvist mot Bojan att glömma det.

Jag hade inte gråtit om Torres köptes in men jag anser inte det vara en vidare prioritet. Det hade snarare varit en Rosell-vill-hämta-hit-en-egen-kompis/spelare-värvning. För det är vad det är.
Real Madrid Gonzalo Gerardo Higuaín
2010-10-19 11:51
Kan någon förklara vad ni ska med en central forward till?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-10-19 11:48
el Flaco & Rambla

Om vi värvar Torres så är han i perfekt ålder (26 år), så det är ju positivt. Ja visst, han är ju extremt skadebenägen, men skulle det inte gynna Torres att komma hem till La liga där domaren blåser så fort man är tuff?
Liverpool är ju notoriskt dåliga på att ta hand om skadebenägna spelare, Aquilani sa själv att deras läkare och rehabcenter är undermålig.
Hey, om man kan göra en så pass skadebenägen Messi till rena stålmannen så finns det nog en hel del man kan göra för Torres.

Jag tror inte heller att han är SÅ dyr med tanke på hur risigt det är i klubben, lägg till det med Torres vilja att lämna så kan Liverpool bli tvungna att gå med på ett humant pris, jag skulle tippa på mellan 30-40 miljoner.
Sist men inte minst så erbjuder han en helt annan dimension i spelet, lite som Eto'o som sprang på alla bollar på Xavi serverade. Han har ju styrkan i kroppen, farten men även huvudspelet som t.ex: Eto'o saknade.
Det är ju inte heller långsökt med tanke på att Rosell har hånglat med Torres i flera år, så man får hålla tummarna.
Real Madrid Gonzalo Gerardo Higuaín
2010-10-19 11:48
albanianbarca

För vilka pengar ska ni värva en €70 miljoners forward?

Hade jag tränat Barca så hade jag kört med Villa i mitten varje match då han håller absoluta världsklass och kommer börja spruta in mål när hans "svacka" är över.
me hate u
2010-10-19 11:43
Med vilka pengar? ehehehhehehehheheheheheh
Barcelona albanianbarca
2010-10-19 11:09
Jag vill ha antigen ROONEY eller PATO på forwads platsen i Barca men jag vill fortfarande ha den "förlorade sonen" tillbaka Fabregas :( :( :( ;)
Barcelona pokke
2010-10-19 11:07
Underbar design!
elbraco
2010-10-19 11:05
Sen finns det ju många fördelar i att inte värva cracks.
Laget får spela in sig, vi behöver inte någon som kommer in och ska anpassa sig, inga nya "spänningar" mellan stjärnorna (Messi & Ibra t.ex.). Dessutom får våra egna talanger speltid och förhoppningsvis kan Bojan blomma ut. När det handlar om just Torres lär det inte vara ett problem men vi märker ju vad som händer med Villa. Skapar målchanser, får målchanser men lyckas ändå inte riktigt få in bollen.
Givetvis är det inget som oroar (än) men målen ska ändå komma, och att bara lita på Messi när det gäller målen är ju inget man föredrar (för att vi behöver flera målskyttar, inte för att Messi är dålig på något sätt),

Back to topic, Torres hade varit en skön värvning, men inte nödvändig enligt mig. Har dock svårt att se Torres lämna för en annan klubb än Barca, vilken skulle det kunna bli?
Real Madrid känns otänkbart, Milan behöver han inte, Inter tror jag inte skulle locka honom....och han hade ju knappast lämnat Pool för ett annat engelskt lag.
Atletico de Madrid?
Barcelona Rambla~
2010-10-19 08:44
el Flaco

Co-sign där. Det finns nästan bara nackdelar med en värvning av Torrés. Väldigt dyr, dessutom extremt skadebenägen det senaste året. Det känns som ytterligare en flopvärvning. Jag tror nog att Rosell får hålla i plånboken lite i de närmaste transferfönsterna. Det lär inte bli några crack-värvningar, speciellt inte om man fortfarande har tankarna på Cesc.
Barcelona el Flaco
2010-10-19 00:40
Oavsett om Fernando Torres stannar kvar i Liverpool eller lämnar England så tycker inte jag att Barcelona vore ett bra destination för honom nu, med tanke på att Pep verkar använda Messi mer och mer i rollen som falsk 9:a. Ska vi då värva Torres och placera honom ute på en kant? Till skillnad från Villa är nog el Niño endast nyttig för ett lag när han agera spjutsspets.
The Leader
2010-10-19 00:26
Intervju med Ronaldinho. Tiden i Barcelona, hans framtid, festandet osv. tas upp.

Går tyvärr inte att direktlänka men ni kommer hitta intervjun ("Ronaldinho: I feel I'm at the same level as when I won the Golden ball", 15/10/2010) i mitten av hemsidan, under "Latest News".

Angående Torres, läste i SF:s Liverpool forum att Torres hade bråkat med Gerrard & Carragher, kan väl dock inte ha att göra med hans prestationer då de två sistnämnda inte spelat bra dem heller, dock är detta obekräftade uppgifter.
Barcelonistas
2010-10-19 00:22
torres kommer spela för oss för eller senare, just nu är de dessutom kris i liverpool och dom ser inte ut o fixa cl plats o ja tror han vill lämna.

sen är de lite tråkit o se hur dåligt liverpool har blivit, för 2 säsoger sen va dom en utav europas bästa nu är dom kanske inte ens top 10 längre.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-10-19 00:14
BlueRed

Fifa är magiskt bra den här gången, det är faktiskt väldigt svårt att göra mål när man kör på legendarisk, men spelet består av många buggar som gör att spelet krashar.

Lägg till att man måste ha på autosparfunktionen hela tiden, otroligt drygt.

-----------------

Långsökt, men om Rooney lämnar Man U så tycker jag att vi borde satsa på honom. Favoriten är givetvis Torres, om vi köper honom så kommer jag skrika som en white lady in church.
Barcelona albanianbarca
2010-10-19 00:09
Vill ha antigen ROONEY eller PATO till mitt kära Barcaa :D :D hoppas på någon av dessa herrar ;)
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-10-18 23:56
addeh

Det känns ju som en ganska typisk Mourinho säsong. Tråkigt spel, vinst efter vinst, snacket är bara om Mou i media, osv osv...
Detta samtidigt som våran trupp inte är den största, samt spelare efter spelare skadas eller känner av skador. Känns inte som en bra säsong.
-----------------
Har frågat centralred samt huvudredaktören på EAsports sidan om dem inte kan öppna ett FIFA - alternativt EA - forum. Nu när FIFA/NHL 11 har släppts så vore det ju trevligt med ett forum här på SF. Har ni lust så kan ni ju skicka iväg ett mail också till huvudredaktören och fråga om inte han kan se till så att vi får ett EA/FIFA forum också, kanske nappar då.

Och om det är någon som inte har bestämt sig än, om denne ska köpa FIFA eller PES, så är valet ganska glasklar. FIFA har och är fortfarande det bättre spelet sen de 7.e generationens tv-spel började rulla på. PES är inte ens snyggare än FIFA längre, vilket var deras största försprång back in the days. Både recensionerna samt försäljningen (jobbar på GameStop) av spelen säger det mesta.
Barcelonistas
2010-10-18 23:49
Hoppas Ronaldinho sänker real mandril igen.
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2010-10-18 23:48
Fyfan vad jag kommer skratta om Real Madrid förlorar.

Senast dem gjorde akta er för El Madrismo fick dem ett par kängor hehe.
Barcelona el Maestro!
2010-10-18 23:42
Hehe, att skribenterna för Real Madrid aldrig lär sig att inte hypa upp sig inför stora matcher. Den senaste artikeln liknar väl mycket den där berömda, artiklen " akta er Pool och Barca...".. eller vad den nu hette..", som skrevs en gång i tiden.
Lite ödmjukhet skulle faktiskt inte skada.

Mycket intressant att se på den matchen imorgon. Zlatan, Ronnie och Pato, är väl bekanta spelare hos marängerna. De har en sak gemensamt. De har slagit det vita laget tidigare.
Atlético addeh
2010-10-18 23:33
Även om Mourinho verkat gå igång Real Madrid måste man komma ihåg att laget ännu inte testats mot lite bättre lag. Ett Ajax utan Luis Suárez, på hemmaplan dessutom, är den svåraste matchen hittills. De sju främsta lagen i ligan har de fortfarande kvar att möta, och imorgon kommer väl det första riktigt stora testet mot Milan.

För att göra en lång historia kort så tycker jag inte vi ska dra några förhastade slutsatser om årets upplaga av Real Madrid, eftersom de bara stött på sämre lag än så länge.
Barcelona el Flaco
2010-10-18 23:31
Milito skadade sig under dagens träningspass och kommer bli borta i två veckor. Han missar därmed drabbningarna mot Köpenhamn, Zaragoza, Ceuta och Sevilla. Tråkigt, nu har vi endast Puyi och Piqué kvar som renodlade mittbackar.
Barcelona Hyder
2010-10-18 23:20
Tittade lite på spelschemat hos Real Madrid precis. En anmärkningsvärd sak är att man under de sista 10 matcherna av säsongen möter Atl.Madrid, Valencia, Bilbao, Sevilla och Villareal. På bortaplan. Sedan har man El Clasicó på hemmaplan också vilket är en match som alltid kan sluta hur som helst (om man inte baserar saker på de senaste 4 mötena). Prickar man inte in formen rätt i det vita lägret kan många poäng förloras under den perioden.

Lite OT men intressant.

Annons: