/spanien/barcelona/forum/13978.aspx/spanien/barcelona/forum/13978.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco
2010-10-19 23:56
Alfredo di Zidano

Lek inte pajas för att Canales tillhör Real.
Muniain är minst lika lovande, dessutom är han yngre, bara 17 år.
För att nämna några mer som håller Canales-klass (om inte mer)
De Gea - 20 år och ordinarie målvakt
Feghouli - 21
Fran Merida - 20

Så lura inte dig själv bara för att han tillhör ditt lag. Isåfall hade Arsenal vunnit ligan varje år och ni kommit längre än åttondel i CL.
Barcelona Hyder
2010-10-19 23:55
Özil som kantspelare känns inte sådär jätte lukerativt. Jag tycker att vi gjorde helt rätt som inte köpte honom. När vi har spelare som Thiago, dos Santos och Sergi Roberto på uppgång så bör man helt enkelt inte gå och köpa en så pass ung spelare som Özil bara för att man får ett läge att göra det. Lägg därtill att Cesc med största sannolikhet kommer att köpas in inom en snar framtid. Özil ska spela framför två defensivt lagda spelare som en spjutspets av en triangel. Där är han som bäst och där hade han aldrig fått spela hos oss.

Vill vi bredda i anfallet vad det gäller kanterna tycker jag att vi ska köpa en kantspelare och ingen egentlig offensiv mittfältare som förmodligen inte gör sig lika bra på en kant. Det är lite som att man skulle lägga Kaká på en kant.

EDIT: När köpte vi in en 21/22-åring senast?

Har en känsla av att vi får se Thiago från start imorgon. Även om Pep sa så här:

"Could Thiago play? He's still young, but Pedro and Busquets were too. We'll make the decision tomorrow."

Tolka det hur ni vill.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-19 23:49
Känns som det är jag och Addeh som är inne på samma linje, medan Hetfield och de andra har en annan åsikt. Respekter den också, och jag blev också besviken när Özil gick till Real. Men jag tror att detta kan bli väl så bra tillslut.. även om vi tycker olika så tror jag vi alla innerst inne hoppas att jag och Addeh har rätt ;)
Real Madrid Alfredo di Zidano
2010-10-19 23:49
NoGo

Ja, det kan jag. :)
Barcelona NoGo™ - Krkic #9
2010-10-19 23:48
Alfredo di Zidano

Kan du se in i framtiden eller? Tycker du kan hålla dina tankar för dig själv.
Atlético addeh
2010-10-19 23:47
1.70

Är helt inne på samma spår som du. Med Thiago's känsliga högerfot får vi inte bara en passningsspelare av rang, utan även en frisparksskytt som jag tror samtliga har saknat ända sedan Ronaldinho lämnade klubben.

Dessutom har han enligt mig en väldigt unik teknik. Han beblandar effektivare teknik likt Iniesta med små snabba kroppsrörelser och tvåfotare, med riktiga konstnummer á la vilken brasse som helst.
2010-10-19 23:47
"Två tur mål"

Haha, hör man på dig så kan man tro att Real gjorde en dålig match och inte förtjänade vinsten. Matchen kunde lika gärna sluta 5-0. I milans forum på svenskafans tackar dem gud att det bara blev 2-0 och du sitter här och klagar på att vi hade tur.

Haha, avundsjuka eller frustration?
Barcelonistas
2010-10-19 23:44
siket flyt real har som vanligt, 2 tur mål..
2010-10-19 23:44
Jag håller med Hetfield. Ni överhypar Thiago som om han vore Jesus. Det finns miljontals spelare med potential, men alla lever inte upp till det förr eller senare.

Canales är den som är den största spanska talangen i spanien. Att ni sedan säger Thiago kommer bli "minst lika" bra som Özil är patetiskt.
Barcelona Mrfaariis
2010-10-19 23:41
Asså lätt att Thiaho borde få chansen imorgon !!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-19 23:40
Jag tycker Thiago verkligen har bevisat att han är ett namn för A-truppen och definitivt är på god väg att bli en stor spelare. Två exempel är när han fick chansen mot Milan och Athletic Bilbao. Killen tar för sig, har en gudabenådad högerfot som för tankarna till självaste Ronaldinho i sina glansdagar..vad mer skulle han ha kunnat bevisa på de chanser han har fått?

Han tar för sig mer och mer hela tiden och kommer närmare etts ett A-lagskontrakt för varje dag som går. Personligen tycker jag man gjorde rätt i att ge honom denna chansen i somras, iställlet för att ge chansen till Özil, som även han var ett ganska oprövat kort. Det är min åsikt.

Visst kunde man köpt Özil som ytter, men han gör sig bäst som en Offensiv mittfältare och då kan man lika gärna köpa en renodlad ytter.
Atlético addeh
2010-10-19 23:40
Hetfield

Det beror ju helt på hur man definierar "bevisat" i det här sammanhanget, men jag tror dock jag hänger med på din poäng. Även om Thiago inte briljerat i A-laget ännu, så är hans dominerande i både U19- & U21-landslaget samt Barça B tillräckligt för mig för att hävda att han kommer bli "the next big shit".

Hans insatser mot Athletic, där han ändå fick en halvtimme, var fullt godkänt då han inte slog bort en enda passning och spelade allmänt stabilt. Inte ens du kan begära av grabben att han ska gå in och dominera det första han gör?

Det dröjer förmodligen inte alltför länge innan Thiago ges 90 minuter i en A-lagsmatch, vi kan bara hålla tummarna att han tar vara på chansen. Jag är övertygad om att han gör det, att du har en annan åsikt respekterar jag.
Barcelona Barca Barca
2010-10-19 23:38
elbraco // HAHA!! du har så jävla rätt.

Det värsta av allt måste vara, när en i Euro talk sa att real madrid kommer självklart vinna ligan, Vrf? svarade Fjäll, .....hör o häppna nu, "Mourinho kommer psyka sönder Guardiola" och det roliga är att han var tyst i 2-3 sekunder innan han svarade på Fjälls förföljd fråga.
Atlético addeh
2010-10-19 23:27
När vi ändå är inne på Thiago så är han inkluderad i den spelartrupp Guardiola valt att plocka ut till matchen mot FC Köpenhamn imorgon. Utöver Gabi Milito som har skadebekymmer, fanns övriga 18 A-lagspelare också med i truppen.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-10-19 23:27
addeh

Du förmodar att Thiago kommer att bli the next big shit? Jag är realistisk, potential leder inte alltid att man blir en stor spelare. Jag är så trött på allt onanerande kring Thiago, han har inte ens bevisat något i A-laget för att få så mycket cred och hyllningar, jag väntar hellre tills han har bevisat något.

No offense.

Ps. Jag lät nog alltför otrevlig och bitter, det var inte meningen, var bara tvungen att säga det jag ville säga direkt.

1.70-ligan.

Cesc kommer ju ta över Xavi, så Özil är tänkt som offensiv mittfältare/kantsspelare, finns väl gott om plats för honom.

Barcelonito

Tack.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-19 23:26
Hetfield,

men vart skulle vi göra alla nästa säsong då ifall man köper Cesc? Eller menar du att man skulle köpt honom istället för Fabregas? Det tycker jag förvisso också hade varit bra, men det fanns nog inte ens på Barcas radar..

Det som svider mest är väl att vi gick miste om en blivande världsstjärna till reapris, och att Real istället snodde honom. Men skulle vi verkligen behöva honom på sikt? Njaa.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-10-19 23:23
Fördelen med att köpa Özil skulle vara att priset var på 14 milj. euro och att man efter 1-2 år när Fabregas kommer kunde sålt honom för det dubbla. Man skulle aldrig kunna förlora på den affären, varken sportsligt eller ekonomiskt.
elbraco
2010-10-19 23:21
Lite tankar om Elin Ekblom Bak; Vad fan gör hon i en CL-studio?!
Hennes lista om saker Ronaldo bör göra:
Håll hög hastighet
Använd medspelarna
något mer korkat

Sen när Real vinner och CR gör en bra match är hon asnöjd med sig själv som om hon skrev en profetia om matchen eller något. Hon kunde lika gärna lagt till "Gör ett inkast". Hon drar utjatade klichéer en efter en, berättar uppenbara saker, säger exakt vad som händer när hon egentligen ska analysera. Finns analys ens i hennes ordförråd?
Stör mig något så enormt på henne. Någon på Viasat får ligga rätt mycket eftersom hon fortfarande finns kvar.
Atlético addeh
2010-10-19 23:21
Hetfield

Jag är beredd att säga emot dig och istället följa 1.70-ligans spår. Även om vi skulle tappa ligan till Real i år har vi fortfarande en guldklimp i Thiago (om inte klubben mot förmodan släpper honom, vilket vore direkt tjänstefel). Özil kostade visserligen inte så mycket pengar, men Thiago lyfts upp helt gratis till A-truppen och han har precis lika stora förutsättningar att bli den världsspelare jag tror Özil kommer bli.

Alltså. Özil är en fantastisk spelare, och just i nuläget känns det lite som att bita i det sura äpplet. Men, om ett par säsonger när Thiago förhoppningsvis utvecklats och införskaffat sig värdefull rutin, då tror jag han kommer vara en minst lika bra spelare.
elbraco
2010-10-19 23:17
Intressant det Mourinho just sa om Rooney; In a few weeks i think that there will be a new contract signing him to Manchester for life (eller nåt liknande).
Där lyckades Frida få ur något från honom!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-10-19 23:16
Jag har sagt det förut och säger det igen, att tacka nej till Özil oavsett anledning eller plan är enormt korkat och det kommer att bita Pep i arslet.

But hey, så länge vi vinner så finns det inget att klaga på.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-19 23:09
Barcadinho,

Jag grämer mig också ibland för att man inte köpte Özil, särskilt när man ser hur bra han håller på denna nivån och att han dessutom inte är så vek i kroppen som jag kanske trodde först. Samtidigt har Thiago tagit ett kliv i år. Det är en kille som är gratis och som också har potential att bli en världsspelare. Dessutom lär vi köpa Cesc nästa sommar. Vad hade hänt då? Det hade blivit för många, och någon hade rykt. Troligen Thiago, och det är nog det sista jag vill..så även om man idag skulle ha ett visst behov av Özil kanske det ändå var rätt att låta bli.

Man får försöka se det ur ett längre perspektiv :)
Barcelona Barcadinho.
2010-10-19 22:52
Milan spelar inte heller bra i ligan. Jag förstår knappt hur de leder sin liga. Väldigt långsam och tröttsam fotboll har de visat hittills i ligan. Jag var ganska övertygad om att Real skulle ta hem lätt den här matchen. Men jag hoppades på en överraskning, eftersom det händer ibland.
Marängerna vinner rättvist och ser att vara en klass högre än milan idag.

Känns som att Pep bedömde Özil fel - det var en miss (om det stämmer att Barca hade förtur med att värva honom). Han blir bara bättre o bättre, tyvärr

Jag ser fram emot vår match imorgon - alltid roligare att se på det lag man älskar. Då går man inte på toa eller fixar kaffe under matchens gång..
Delarocha
2010-10-19 22:49
dm1982

rolig detalj att inter inte har en enda italiensk spelare i sin startelva :P
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-10-19 22:44
Hahaha, Patrik Sjögren på Aftonbladet är en riktig pajas. Real Madrid - Barcelona 2-0. Han kanske tror att Zlatan fortfarande spelar i Barcelona?

Han bajsar ut artikel efter artikel och är helt sanslös dålig på det han gör. Katastrofalt dålig är han.
Barcelona DM1982
2010-10-19 22:36
Ärligt, hur usel är inte italiensk fotboll nu? Basel gjorde precis 3-1 mot Roma på bortaplan är och på väga att vinna. Milan skämmer ut sig mot Real. Det är bara Inter som kan anses vara ett bra lag, resten är inte mycket att hurra för.
Barcelona Barca4eva
2010-10-19 22:35
Får ens Milan med något mål?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-19 22:33
Kanske inte var så genomtänkt, det är klart att det finns olikheter mellan Arsenal idag och Barca 2008/2009.. Menade väl egentligen mest bara det att det riskom rasslar till i offensivt mål och vips ärde uppe i en 5 måls-ledning.. det är onekligen lite Barca över det ;)

Ska dock tilläggas att Gunners ständigt viker ned sig mot bra motstånd. Hitills har de även gjort det i år, mot Chelsea. Återstår att se hur det blir resten av säsongen.

Men Barca har å andra sidan ett oerhört sparkapital i Villa och Xavi som både av olika anledningar inte presterat på topp. Får vi bara igång maskineriet ordentlgit blir det nog en rolig säsong =)

Abbe,

Haha, det borde jag tänkt på ju ;)
Delarocha
2010-10-19 22:33
addeh

Har de en enda spelare förutom möjligen Cesc av samma klass som Barcelona har/haft de senaste åren?`Jag ser då ingen.
Atlético addeh
2010-10-19 22:27
Abbe

True story. :P
Annons: