/spanien/barcelona/forum/13975.aspx/spanien/barcelona/forum/13975.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-20 11:48
Förbannade jäkla skit! Nu är jag skitorolig inför matchen, Pinto är en säkerhetsrisk. Satan...
Barcelona Abbe.
2010-10-20 11:47
Valdés har blivit sjuk!

Pinto målvakt ikväll. Plötsligt känns tre poäng alltmer osäkert. Skämt å sido, det ska nog gå vägen i alla fall.

Edit: Miño kallas upp från B-laget.
Atlético addeh
2010-10-20 11:46
Ahora y para siempre, Real Madrid

Skulle vi köpa Silva skulle han inte konkurrera med mittfältarna, han skulle ta en plats som ytteranfallare. Det är där han hör hemma.
Atlético addeh
2010-10-20 11:44
Jag kan tyvärr inte se Rooney i de blåröda färgerna, det går inte. Han var bra förra säsongen, tills dess att han blev skadad. Vad har han åstadkommit därefter? Blekast av alla engelsmän under VM, och just nu skapar han bara problematik i Manchester United. Vad är det som säger att han skulle lyckas i Barcelona?

Är man så ful som Rooney och ändå inte kan nöja sig med sin fru utan köper prostituerade, då är man fan inte intelligent. Jag vill i alla fall inte ha något rikspucko till klubben. Sir Alex, sälj honom till City, där kan han ruttna.
Barcelona Barcadinho.
2010-10-20 11:38
Jag tror inte att Barca köper Rooney – han är för dyr.
Det kommer att bli båda en ekonomisk och sportslig risk att värva honom. Jag tror att varken Pep eller Rosell är sugna på en ny prövning efter Zlatans äventyr.
Tänk om han misslyckas - vilken ekonomisk smäll. Nästan 1,5 miljarder kr för två ganska betydelselösa värvningar. Och det kan mycket väl hända att han misslyckas. Han är för brittisk utan att gå in i detaljer (jag hinner inte nu).

De lag som har mest chans är Inter, City och Real.

Inter – Moratti har nosat på Messi, vilket kanske är ett tecken på att han har ett kapital att kunna satsa på en crack. Jag vet inte om pengarna verkligen finns.

City – pengar finns. Jag tror inte att Rooney har ett så stort problem med att flytta till ärkerivalen. Det är som Tevez – när man flyttar efter konflikter känns det lättare.

Real – Mourinho vill ha en extra anfallare. Rooney är en dyr variant, men det går att kompensera med pengar + Karm B. Jag tror att Benzema skulle trivas i United. Han skulle säkert få bättre med speltid och han och Berbatov kan bilda ett farligt anfallspar.

Det blir intressant i januari. Torres är ju också på anslagstavlan.

Förresten - varför undrar ni vad som har hänt med Rooney?
Ni vet mycket väl att problemen har startat efter historian med den prostituerade tjejen. Historian har skadat många broar och relationer för Rooney. Median i England satt dessutom rejält tryck på det hela.
Real Madrid Ahora y para siempre, Real Madrid
2010-10-20 11:34
Rambla

Hmm. Vågar Rooney dra till City? Vet inte ens vad Silva gör där (eller jo jag vet pengarna) men tänk på kariären människa! Han får ju knappt spela.

Det blir lite svårt för Silva att plats i Madrid nu när Kaka är på väg tillbaka.
Barcelona? Nja. Iniesta och Busquets är givna, Xavi börjar bli gammal och mer skadebenägen men där tar Fabregas/Thiago över.
Vet inte vad som kommer hända med Silva faktist men tror inte det blir någon utav Barca eller Real.
jeffren
2010-10-20 11:32
Idag gäller det
Matchen ikväll är jävligt viktig inte bara för poängens skull utan för hela klubben F.C Barcelona, nu ska vi fortsätta på den positiva vägen och bara följa med

Är jävligt nervös inför matchen ikväll, i normala fall blir jag inte så nervös inför en match som Barcelona egentligen ska vinna med 4-0 eller mera, men idag är jag inte lika säker

Det ända jag är säker på är att jag kommer sitta där på puben med mina öl och vara hel spännd

Men från hjärtat så hoppas och tror jag på seger

Visca Barca
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-10-20 11:25
Rambla

Varför skulle de bli av med spelarna, de har ju pengar så att det räcker för 100 lag. De kan ju alltid sälja Adebayor och slippa hans lön.

Rooney är ju en perfekt Eto'o typ som löper på allt, med skillnaden att han är individuellt bättre.

Gabriel

Ja, jag är också trött på Peps boyscout filosofi där alla ska leva i harmoni och dansa i skogen hand i hand. Snälla, du har redan tackat nej till Özil, tacka inte nej till Torres eller Rooney.

Om jag får höra en gång till "men buhu, vad händer med Bojan bla bla" så kommer jag att skrika hehe.
Barcelona Rambla~
2010-10-20 11:05
Ahora

Du har nog rätt. Om man ska tro MD så har Rooney via brittiska agenter redan erbjudits till Barcelona och de tackade nej. Rooney har enligt brittisk media redan i augusti talat om att han vill lämna Man U, så det är inte alls otänkbart att hans agenter har varit och hört sig för hos olika klubbar om de är intresserade. Jag kan inte heller se att Barcelona går efter Rooney. Han är alldeles för dyr. Oavsett vilken skillnad det är på kvalité mellan Rooney och Barcas egna spelare som Pedro och Bojan, så tror jag att Pep hellre satsar på dessa spelare.

Jag tror att Rooney till slut hamnar i Man City, de har resuserna att värva honom. Det intressanta blir ju då att de nog måste göra sig av med några spelare. Det blir tex intressant att se var en spelare som tex David Silva hamnar. Lite hemlängtan kanske?
Real Madrid Ahora y para siempre, Real Madrid
2010-10-20 10:58
Att tro att Barcelona kommer lägga 50-60 miljoner euro på Rooney när man har Pep som tränare och Pedro är bara lite för mycket. Även om Rosell hade kunnat tänka sig att köpa Rooney så hade Pep tackat nej, han vill väll inte förstöra Pedro och Bojan? Han har hela tiden gått ut med att han litar på dom spelarna, och vad händer med Fabregas sen då?

Eller ska Barcelona lägga ut runt 1 miljard för 2 spelare trots den dåliga ekonomin?

Jag tror att chansen att Rooney drar till Barcelona är minimal men däremot har jag en stark känsla av att han snart är en Madridista, och att Benzema går i motsatt håll. Sir Alex har dreglat över Benzema i flera år nu och om nu United säljer Rooney så kommer just Benzema spela stor roll för då får Sir Alex en spelare som han velat ha länge samtidigt som en spelare som inte vill vara kvar försvinner.

Att han "hatar" Real Madrid har inte så mycket med saken att göra faktist, money talks. Ruud, Beckham och Ronaldo är 3 spelare som kom från United.

Om Barcelona går för en anfallare så blir det nog Torres.

*Liverpool är i kris och jag tror nog att Torres kommer försvinna så snabbt som möjligt

*Han blir inte lika dyr som Rooney

*Han är spansk, viktigt när Pep är tränare

*Han har spelat med Villa innan och han hatar Real Madrid.

*Om inte Barcelona så blir det City!

Men fortfarande så tror jag att Barcelona "bara" går för Fabregas i sommar och sen någon mindre bra spelare som inte är "stjärna". Allt beror på om Pep stannar vilket jag inte tror han gör.

Tack för mig
Real Madrid Giallorossi Roma
2010-10-20 08:35
Thiago kan naturligtvis bli lika bra som Özil. Men det är för tidigt att säga, ni säger det bara för att ni/Pep inte ville köpa Özil i sommar. Ett stort misstag...
Özil har redan visat internationell klass, han kommer att bli riktigt grym.
Ge Thiago tid, bedöm honom sen.
Barcelona Sagrada Familia
2010-10-20 02:31
Gabriel /

Bra skrivet, värvar Madrid Rooney så vet jag inte vad jag gör.
Då blir dom sannerligen oslagbara.
Ska Rooney byta klubb så gå till vilken han vill utom Madrid.

Håller med dig om att Villa - Rooney - Messi låter lockande..
Men då blir Pedro, Bojan osv lidande fast å andra sidan måste man ju ha bredd, ja menar i Real sitter ju Benzema m.fl och ruttnar.

Synd =/
Barcelona Gabriel_
2010-10-20 02:15
Hola culés

För er som inte vet om det så var jag i Barcelona för första gången och såg matchen mot Valencia. Herregud vilken upplevelse, hade ju sjukt bra platser också!

Nu till något annat. Jag brukar inte vara den typen som pratar om nyförvärv och spelarinköp, men det känns nästan som en omöjlighet att undvika det i och med Rooneys situation.

Jag är i chocktillstånd, precis som alla andra! Jag var en av alla de som trodde att han skulle stanna i klubben och skriva på ett livskontrakt, förstår inte vad det är som har hänt, men det går alltid att spekulera i, något som jag inte tänker att göra då jag inte finner det speciellt intressant. Vad som däremot är mer intressant är att en möjlighet har öppnat sig. En möjlighet som man borde ta till vara på!

Ja, vi är tydligen skuldsatta och ja vi köpte nyligen in Villa. Men, vilken klubb är idag inte skuldsatt? Och so what?!

Wayne Rooney får nog anses, tillsammans med Drogba, som den mest kompletta anfallaren som finns idag. Bara tanken av ha han springandes för oss på Camp Nou tillsammans med Villa och Messi ger mig sjunde himlen känslan. Låt oss nu vara realistiska, går det att köpa honom? Helt ärligt, ja, det går! Nu har visserligen Ferguson sagt att dom inte gett upp hoppet totalt och att dörren fortfarande står öppen, men det är åtminstone värt att ta kontakt med Ferguson, och även med Rooney (om permition to do so by Alex is given).

Här har vi det vi vet;

*Rooney har 18 månader kvar på sitt kontrakt och han är EJ villig att förlänga det så som det ser ut nu utan har begärt om att få en flytt.

*Ferguson skulle avsky tanken att sälja honom men om han måste välja mellan Man City, Real och Barça är jag helt övertygad om att han väljer att sälja honom till oss (sedan spelar självklart pengar även in). Han har flera gånger sagt att han avskyr Real Madrid!

* Rooney beundrar väldigt många av våra spelare, this is a fact för han har sagt det i intervjuer. Han är aldrig sen med att hylla Xavi och Messi men framför allt Iniesta som han anser vara världens bästa spelare - redan när han spelade tillsammans med Ronaldo i United sa han det.

*Barças anfallstrupp är tunn i år. Henry och Zlatan har gått. Det finns defenitivt plats för Rooney! Man kan ej räkna med att Jeffren eller Bojan ska leverera mot topp klubbarna, what happens if Messi or Villa get's injured?! Rooney kan dessutom spela på alla positioner i anfallet, precis som Messi och Villa kan.

Rooney är enligt mig det perfekta köpet för oss. Ska vi nu spekulera i summan lite? Läste någonstans att United är villiga att sälja honom redan i Januari för 56 miljoner euro. Mycket pengar, men en värd investering om vi tänker på hur gammal Rooney är - bara 24 år gammal! En annan punkt;

*Har vi råd med den investeringen nu? Framför allt med tanke på att säkerligen 35-40 miljoner euros kommer att läggas på att köpa Fabregas till sommaren och att ekonomin inte är den bästa (sägs det)...

- Nu har jag visserligen ingen aning om hur det egentligen är ställt ekonomiskt, hur står transferbudget som finns tillgänglig osv. Men en tanke man skulle kunna göra är att göra en avbetalningsaffär för honom. Nu kommer detta att se ut väldigt mycket som FM, men skitsamma, let's just play with it. Man skulle kunna göra något liknande detta;

* Januari / 20 miljoner euro och Rooney värvas in till klubben redan efter nyår!
* Juni / 25 - 30 miljoner euro som avbetalning.
*Juni 2012 / 10 - 15 miljoner euro som avbetalning.

Det här skulle isånnafall vara en 2 år plan som ligger på ca 55 miljoner euros för en av, om inte världens, bästa anfallare som dessutom är väldigt ung och har många, många år framför sig. En riktigt bra, och fullt möjlig investering om alla bitar vill falla på plats!

Real Madrid lär bli vår största konkurrenter för hans signatur. Dom har Mourinho, en man som kommer, trots hans förnekelse, att insistera och insistera: Dom har också Ronaldo, som kommer att insistera och insistera. Sedan har dom Florentino Perez som kommer att insistera och insistera. Sedan har dom Benzema, som Ferguson gillar väldigt mycket. Inte fullt omöjligt att Real Madrid försöker pruta ner priset på Rooney genom att få in Benz i dealen. Now, detta får EJ hända! Många av våra felsteg inom åren har varit at vi inte har värvat in rätt spelare till klubben för att vara tillräckligt konkurrenskraftiga. Saker som stör mig:

* Att man sålde Ronaldo, wtf? Idioter! Han gör 34 mål sin första säsong som 19 åring och Nuñez säljer honom trots det! Bara Gud vet hur starka vi hade blivit om Ronaldo och Rivaldo fick spela tillsammans i Barça!

* Att man valde Kluivert istället för Gabriel Batistuta tillslut, vilket misstag! Samma här, bara Gud vet hur starka vi hade blivit med Rivaldo och Batigol tillsammans i vårat lag.

* Att styrelsen med Gaspart i spetsen inte tog saker o ting på allvar när Figo begärde bättre kontrakt, Figo är och förblir ett jävla svin men det här kunde ha undvikits och man bara förbättrade hans kontrakt!

* Att man lägger ner 40 mille plus Eto'o för en överskattad spelare som Zlatan, nouff said.

Det är saker som detta som kan sätta sin prägel under en hel säsong, om man vinner eller inte vinner. Det är sånna felsteg som vi inte får göra! Andra saker vi kan gå in på är alla idiot köp klubben gjort genom åren (Rochemback, Giovanni, Bogarde, Christanval, Chygrynskyi osv os....) - för mycket pengar dessutom som man kunde investerat så jävla mycket bättre.

Nu blev detta ett väldigt långt inlägg men min poäng är bara den att Barça borde göra allt i deras makt för att knyta till sig Rooney. Real Madrid får inte vinna den duelen, dom blir otroligt starka med han tillsammans med Ronaldo - precis som vi kommer bli otroligt starka med han tillsammans med Villa och Messi.

Rossel, act now. Detta är möjligt, jag är helt säker på att det går att fixa det på något sätt. Ta ett snack med Ferguson och se om något är möjligt att negotiate. Han säljer hellre till oss än till skitarna. Och att övertala Rooney borde inte vara så värst svårt heller.

Iallafall, bona nit y visca el Barça!
Barcelona Barca4eva
2010-10-20 00:53
Sagrada Familia

Last night, Zlatan failed and I jizzed in my pants!

Hoppas dagens matcher, ja det är ju morgon nu =P, bjuder på skönare spel...speciellt vår.
Barcelona Sagrada Familia
2010-10-20 00:42
Blev ingen 5-0 vinst för Madrid som jag skrev för någon dag sen men 2-0 och en bedrövlig Zlatan får mig att jizza i byxorna i alla fall :D
Barcelona Barca4eva
2010-10-20 00:41
Barcelonistas

Håller med om att det går segt...det känns som att vad de än gör så blir resultatet likadant = failblog.org, behöver jag lägga det i länktips?
Barcelonistas
2010-10-20 00:38
Barca4eva

ja dom var värda vinsten men om dom misstagen inte kommit så tidigt för milan så hade dom kanske fixat minst ett kryss.

Men Milan de går så jävla segt me de laget, seriöst gatuso,sedorf,pirlo kan läga ner verksamheten dom är lika seg som en snigel. real jogga förbi dom..
Barcelona Barca4eva
2010-10-20 00:34
Poysson

Du vet väl inte om de hade presterat bättre...de skulle bli styckade som resten av gamlingarna blev.
Barcelona Poysson
2010-10-20 00:31
Zlatan är fullkomligt urusel. Jag vet spelare i Allsvenskan som är bättre än honom och hade presterat bättre än honom mot Real.
Barcelona Barca4eva
2010-10-20 00:30
Alfredo di Zidano

Så sant..*host*

Ser man på, spydde även.

PS

Barcelonistas

Deras mål må vara turmål...men om det var någon som förtjänade vinsten så var det Real. Milan var helt borta.
Barcelonistas
2010-10-20 00:29
Ahora

du menar att målen ni gjorde var tur, milan hade matchen spelmässigt och man borde gjort nått mål på dom chanser man skapade.
Barcelona Hyder
2010-10-20 00:27
Hetfield- Megan Fox is a dude

Förstår ditt resonemang kring att du inte vill att man ska satsa alla pengar på samma häst (som i detta fall är en metafor för Thiago). Om man då vill lösa saken genom att satsa på en annan spelare samtidigt så borde inte det vara någon som är 22 år utan någon med ett par färre år kvar som fotbollsspelare i mitt tycke. Vi har ett överflöd av talangfulla mittfältare och att då köpa in en ny ung mittfältare skulle bara sätta käppar i hjulen för ungtupparnas fortsatta utveckling i a-laget. Hade man köpt in Arteta så hade jag exempelvis förstått resonemanget och tanken men inte med Özil som har en hel karriär framför sig.

Sedan måste jag säga att det är otroligt skönt att få upp spelare som Thiago och Jonathan då man märker direkt att dem inte behöver acklimatisera sig till spelet. Det finns redan där. Om jag hade varit i deras skor samtidigt som Özil köptes in så hade jag inte kännt ett sådant jättestort förtroende. Speciellt inte när man med största säkerhet vet att Cesc även kommer att anlända. Det är så jag tänker i alla fall.
Barcelonistas
2010-10-20 00:26
Thiago är inte långt ifrån özil, om nåra år är han tom bättre. Özil hänger på flytet som real har, han gömmer sig bakom ronaldo huguain.

Real Madrid Alfredo di Zidano
2010-10-20 00:23
Rambla

En sak är säkert iallafall.

Granero är bättre än Xavi. ;)
Barcelona Rambla~
2010-10-20 00:19
Jag går också och lägger mig och med övertygelsen att Thiago kommer att bli bättre än Özil i framtiden. Bara han forsätter på samma spår och behåller en någorlunda ödmjukhet. Blir han istället som Giovani är han a lost case.

Bona nit!
Barcelona Barca4eva
2010-10-20 00:17
Canales största talangen i Spanien? Skojar ni eller?
Barcelona Khazal (- f.d Omarboy)
2010-10-20 00:16
elbraco

Skriv inget mer, gå och lägg dig.. Like a boss. Klockrent skrivet.
Barcelona Rambla~
2010-10-20 00:16
Alfredo

Jaså, gör det? Förklara för mig hur tydligt det syns att han har mer boll i sig. Jag skulle påstå motsatsen jag.
Atlético addeh
2010-10-20 00:15
Hetfield

Jag köper inte riktigt det resonemanget. Özil har visserligen mer rutin från landslagssammanhang, men är det självskrivet att han skulle lyckas i Barcelona? Naturligtvis inte.

Thiago däremot, är uppfostrad i klubben och känner till hela spelsystemet och staden, vilket underlättar enormt. Säg att Thiago lyckas istället, då han man sparat pengarna man man skulle lagt på tysken och istället kanske fått fram ännu en världsspelare från akademin.

Ahora y para siempre, Real Madrid

Det finns ingen själ här inne som har påstått att Thiago är lika bra som Özil just nu, däremot att han kan bli lika bra som tysken. Detta är två helt olika saker.
Barcelona Rambla~
2010-10-20 00:15
Det hela är ganska enkelt. Det går visst att jämföra Thiago med Özil när det handlar om talang. Jag är också övertygad om att Thiago har den bättre tekniken, det ligger i hans brasse-gener.

Det man däremot inte kan jämföra i dagsläget är faktum att Özil nu är en etablerad spelare inom världsfotbollen vilket knappast Thiago är på långa vägar. Där vinner Özil överlägset så det är inte ens värt att dikstuera.
Annons: