/spanien/barcelona/forum/13970.aspx/spanien/barcelona/forum/13970.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-10-18 23:56
addeh

Det känns ju som en ganska typisk Mourinho säsong. Tråkigt spel, vinst efter vinst, snacket är bara om Mou i media, osv osv...
Detta samtidigt som våran trupp inte är den största, samt spelare efter spelare skadas eller känner av skador. Känns inte som en bra säsong.
-----------------
Har frågat centralred samt huvudredaktören på EAsports sidan om dem inte kan öppna ett FIFA - alternativt EA - forum. Nu när FIFA/NHL 11 har släppts så vore det ju trevligt med ett forum här på SF. Har ni lust så kan ni ju skicka iväg ett mail också till huvudredaktören och fråga om inte han kan se till så att vi får ett EA/FIFA forum också, kanske nappar då.

Och om det är någon som inte har bestämt sig än, om denne ska köpa FIFA eller PES, så är valet ganska glasklar. FIFA har och är fortfarande det bättre spelet sen de 7.e generationens tv-spel började rulla på. PES är inte ens snyggare än FIFA längre, vilket var deras största försprång back in the days. Både recensionerna samt försäljningen (jobbar på GameStop) av spelen säger det mesta.
Barcelonistas
2010-10-18 23:49
Hoppas Ronaldinho sänker real mandril igen.
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2010-10-18 23:48
Fyfan vad jag kommer skratta om Real Madrid förlorar.

Senast dem gjorde akta er för El Madrismo fick dem ett par kängor hehe.
Barcelona el Maestro!
2010-10-18 23:42
Hehe, att skribenterna för Real Madrid aldrig lär sig att inte hypa upp sig inför stora matcher. Den senaste artikeln liknar väl mycket den där berömda, artiklen " akta er Pool och Barca...".. eller vad den nu hette..", som skrevs en gång i tiden.
Lite ödmjukhet skulle faktiskt inte skada.

Mycket intressant att se på den matchen imorgon. Zlatan, Ronnie och Pato, är väl bekanta spelare hos marängerna. De har en sak gemensamt. De har slagit det vita laget tidigare.
Atlético addeh
2010-10-18 23:33
Även om Mourinho verkat gå igång Real Madrid måste man komma ihåg att laget ännu inte testats mot lite bättre lag. Ett Ajax utan Luis Suárez, på hemmaplan dessutom, är den svåraste matchen hittills. De sju främsta lagen i ligan har de fortfarande kvar att möta, och imorgon kommer väl det första riktigt stora testet mot Milan.

För att göra en lång historia kort så tycker jag inte vi ska dra några förhastade slutsatser om årets upplaga av Real Madrid, eftersom de bara stött på sämre lag än så länge.
Barcelona el Flaco
2010-10-18 23:31
Milito skadade sig under dagens träningspass och kommer bli borta i två veckor. Han missar därmed drabbningarna mot Köpenhamn, Zaragoza, Ceuta och Sevilla. Tråkigt, nu har vi endast Puyi och Piqué kvar som renodlade mittbackar.
Barcelona Hyder
2010-10-18 23:20
Tittade lite på spelschemat hos Real Madrid precis. En anmärkningsvärd sak är att man under de sista 10 matcherna av säsongen möter Atl.Madrid, Valencia, Bilbao, Sevilla och Villareal. På bortaplan. Sedan har man El Clasicó på hemmaplan också vilket är en match som alltid kan sluta hur som helst (om man inte baserar saker på de senaste 4 mötena). Prickar man inte in formen rätt i det vita lägret kan många poäng förloras under den perioden.

Lite OT men intressant.

Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2010-10-18 23:16
OT

Någon som vågar möta mig på fifa 11 PS3? PM mig då :)
Barcelona Barca4eva
2010-10-18 23:16
Jaha så det var alltså FERNANDO GAGO – KING OF MADRID som skrev det där....då är jag inte förvånad.
Barcelona Rambla~
2010-10-18 22:57
"Marcelo plockar bort ännu en toppspelare..."

Haha, det där var faktiskt riktigt roligt. Kunde inte låta bli att skratta högt. :D
Atlético addeh
2010-10-18 22:53
Mittcirkel-domarna med ölmage som dömer i korpen är fan bättre än Muniz Fernández. Med tanke på omständigheterna tycker jag det var rättvist att matchen slutade oavgjort, men utan Muniz viftande med korten stup i kvart skulle nog både matchbilden och resultatet sett annorlunda ut. Tragiskt att två roliga fotbollslag inte får spela sitt normala spel på grund av en clown till domare. Uselt.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-10-18 22:52
På tal om FIFA och PES (OT jag vet, men det är ju fotboll), årets upplaga av Fifa innehåller ju bara buggar som stör spelet hela tiden, sen kan man inte ta bort autospar funktionen.

Sen hjälper det inte heller att de har gjort Thiago (utseendemässigt) till en 40 åring, skallig alkoholist.

--------

addeh

Hehe ja, expressen eller aftonbladet får gärna värva mig, jag kan ju också rapportera om när Zlatan petar näsan, eller vad för tandkräm han använder (Fränden).
Eller varför inte skriva onödigt långa och ytterst meningslösa "dikter" om fotboll när det finns 0 substans eller fakta i de (Birro)?
Barcelona Sagrada Familia
2010-10-18 22:48
Någon som spelar Pro Evolution Soccer 11 här?

Är redan kung på Fifa (fråga Bluered ;) men har precis köpt PES för att testa nåt nytt och skulle behöva lite hjälp med lite saker, kontakta mig i PM om ni innehaver PES ;)
Atlético addeh
2010-10-18 22:47
Muniz fullbordar kvällen med att dela ut ännu ett rött kort. Jisses, vad håller han på med egentligen?

Hetfield

Hur kan man inte älska dina kommentarer?
Barcelona Sagrada Familia
2010-10-18 22:46
Canalates, vart är du?
2010-10-18 22:44
Om man heter FERNANDO GAGO – KING OF MADRID så har man 1. aldrig sett en Real Madrid match 2. ironisk

Rambla

Hehe, om jag var Muniz så skulle jag undvika dig i en mörk gränd.
Barcelona Pep.G
2010-10-18 22:42
Läste precis den senaste Real krönikan. Marängerna slutar aldrig att förvåna. Hur kan man spela över så jävla mycket inför en stormatch som denna ? Och det är inte första gången det händer. Visa lite ödmjukhet, så kanske det lossnar för er någon gång. Men så är det, för att bli frisk måste man först erkänna att man är sjuk. Den klubben kommer alltid vara en arrogant sådan. Hoppas Milan tvålar iväg dem imorgon.
Barcelona Rambla~
2010-10-18 22:41
Eller inte, för där kom nästa röda kort. Helt otroligt hur dålig han är.
Barcelona Rambla~
2010-10-18 22:40
Haha, oväntat av Muniz. Det står 2-2 och han vill rädda ansiktet. Avgå din sopa.
Atlético addeh
2010-10-18 22:24
Och där ramlade kvitteringen in. Nu har Hércules en rejäl uppförsbacke. Vems fel är detta? Klurigt.
Barcelona Barca4eva
2010-10-18 22:21
Disaster
Barcelona el Maestro!
2010-10-18 22:18
Ja, nu ser spelet ut som matchen mellan Barca och Inter i våras. Det kan man förstå Hercules.
Barcelona Rambla~
2010-10-18 22:09
Titta på matchen nu, det är spelarbuss och spel mot ett mål resten av tiden som gäller. En tidigare trevlig och underhållande match är nu helt förstörd tack vare domaren.
Barcelona Rambla~
2010-10-18 22:07
el Maestro!

Ja men det är väl klart att spelaren sa något olämpligt, men precis som Hetfield är inne på så hade detta undviktits många gångar om domarna hade haft lite tålamod och vanlig jävla social kompetetns. Då slipper de frustrerade spelare som inte vet vilka regler som gäller under en och samma match. Domaren blåser för en sak och kanske ger en varning,för att i nästa stund helt vifta bort samma förseelse av en annan spelare.

Jag såg Everton - Liverpool i helgen och det är helt sjukt vilka saker Howard Webb tillåter i början av matchen om vi skulle jämföra det med spansk nivå. Fast spelarna klagar inte och accepterar den nivån domaren sätter. Spelet flyter på och domaren slipper griniga spelare.
Barcelona Barcadinho.
2010-10-18 22:03
Han älskar att visa kort den här oljemannen - massa med röda och gula under alla år. Han är en domare som hatar kroppskontakt. Han tror att det handlar om tennis där motståndarna står på varsin sida. Vi måste stå med honom fem år till, då han fyller 45 och är tvungen att sluta. Hoppas att han ska pensionera sig tidigare.
2010-10-18 21:58
Det är ju löjligt att det finns 0 plats för en vettig dialog mellan en spelare och domare utan att spelaren får en varning.

Rolig kuriosa att när Beckham kom till La liga så trodde han att det var samma "svär åt domaren" mentalitet, men han fick lära sig snabbt att domarna är små flickor.
Barcelona el Maestro!
2010-10-18 21:58
Hercules är verkligen överraskningens lag i La Liga. Sensation var ordet!
När såg vi senast en nykomlig imponera så här mycket?
Barcelona el Maestro!
2010-10-18 21:54
Rambla~ :
Jag tror snarare att det är spelaren som har antagligen sagt något elakt till domaren. Domaren såg bestämd ut när han viftade med kortet.
Synd i vilket fall som helst.
Atlético addeh
2010-10-18 21:50
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Hur kan Muniz Fernandez fortfarande få döma fotboll på så hög nivå? Nog finns det allt bättre domare, det är jag helt övertygad om.

Dags för det spanska fotbollsförbundet att agera och slänga ut Muniz snart. Han har redan ställt till med för mycket oreda och förstört matcher han har dömt.
Barcelona Rambla~
2010-10-18 21:47
Grattis Muniz Fernandez, du har lyckats förstöra ännu en match. Helt otroligt att denna clown får behålla sin pipa.
Annons: