/spanien/barcelona/forum/13966.aspx/spanien/barcelona/forum/13966.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2010-10-19 17:35
Jag håller med Delarocha här. Rosell överdriver nog med hur illa det är ställt med ekonomin i sin iver att smutskasta Laporta. Trots det tycker även jag att vi ska ta det lite lugnt. Om ekonomin är så illa som det sägs så menar ledningen att det tar ca 3 säsonger för att allt ska bli stabilt igen. Då är det sunt att hålla igen på utgifterna, åtminstone de stora utgifterna det handlar om att värva cracks.

Hercules rycker i Fontás, tror dock aldrig att Pep låter honom gå. Dessutom så jagar flera klubbar i Europa nu Nolito. Hans fina säsongsupptakt i Segundan har tydligen inte gått obemärkt förbi. Får han ett bra bud från en stabil klubb så ska han ta chansen tycker jag. Fast jag blir lika glad om han stannar säsongen ut för som truppspelare duger han absolut. Speciellt om inte Jeffren och Bojan levererar som det är önskvärt.
Delarocha
2010-10-19 17:25
Oj det var visst inte den senaste.

"10 saker som lär inträffa bla bla bla"
Barcelona westinho
2010-10-19 17:18
Delarocha

Vilken artikel menar du...?
Barcelona DM1982
2010-10-19 17:16
@ Messidinho_10

Nja, jag tror nog att Rooney går för mycket mer än 400 miljoner. Några hundra till i alla fall. Tror dock inte att det finns något reellt intresse från Barcelona om att köpa honom. Tror att han går till City och där blir han bäst betald i fotbollsvärlden. Kommer nog vara sjuka summor i lön.
Delarocha
2010-10-19 17:14
Alltså, ska man skratta eller gråta åt den senaste artikeln från Reals redaktion? Låter de vilken scimpans som helst skriva av sig där? Det där är ju fan dagisnivå i pinsam text.

"Och så gör Messi 100 mål och alla i Real skadar sig och blir ledsna :D:D:D:D:D:D:D" (Hade en text kunnat se ut om den skrevs om Barcelona istället.

Suck.
Atlético addeh
2010-10-19 17:11
Utan att överdriva det minsta skulle jag lägga mig på marken och spy om jag vaknade upp en dag och såg att klubben värvat Rooney. Usch, hemska tanke.
Delarocha
2010-10-19 17:10
Alltså, kan vi inte typ låta ekonomin läka lite, jag tror inte på fem öre att den är så dålig som vissa medier vill hävda, men jag är fullt nöjd med att slussa in några nya talanger och låta truppen vi har få en säsong på sig, vi har dessutom precis köpt Villa, så vad ska hända med honom om vi hämtar in Rooney? Ska vi slänga ännu en anfallare i soptunnan?
Atlético addeh
2010-10-19 17:06
Cataloniaboy

Ja, vi spelar mot FC Köpenhamn imorgon. Flera andra stormatcher ikväll dock, där Real Madrid vs Milan måste ses som den på förhand allra hetaste.
Barcelona Messidinho_10
2010-10-19 17:05
DM1982

Lägger Rosell upp säg 400mkr så tror jag vi har Rooney i hamn!
Barcelona Sam
2010-10-19 16:57
Min magkänsla säger att Rooney går till Real i utbyte mot Benzema och lite pengar. Väldigt underligt att han vill lämna Man U finns inte många andra alternativ i England direkt för honom. Går han till Man C ses han som en svikare, till de andra lagen känns det inte ekonomiskt gångbart. Kanske något spelarbyte med lite pengar då är det möjligt.

Tror definitivt inte att han kommer till Barca, om han inte gnäller om det i pressen och Man U är villiga att släppa honom för en billig peng till fattiga Barcelona.

Någon nämnde att Rooneys fru inte ville lämna England, men hur kommer det sig att Rooney vill lämna Man U? Det ligger en hund begraven.
Barcelona DM1982
2010-10-19 16:46
Först; Mycket fin design på sidan nu, känns harmonisk.

Sedan är det mycket intressant att Rooney vill lämna ManU, trodde aldrig att det skulle hända. Klubben som vill köpa honom måste slänga upp med bra mycket pengar, skulle tippa på att han kostar runt 700-800 miljoner. Har vi lärt oss något av Zlatan-gate så är det att inte slänga iväg för mycket pengar på en spelare. Skulle även vara mycket förvånande om Rosell är beredd att betala så mycket pengar för en spelare, skulle rimma mycket illa med hans ekonomiska tänkande. Tror att han går till City, det skulle vara intressant och ett derby som jag knappast skulle missa att titta på.

Annars finns det en "risk" att han går till Real och jag tror att han skulle passa mycket fint där. Real har ju några bra spelare som de kan byta bort och ett banklån är ju aldrig svårt att få för dem.

Ska bli kul att titta på Real-Milan ikväll, har stora möjligheter att bli en bra match. Hoppas att Milan inte har lika mycket otur med domaren där här gången de möter Real, två felaktigt bortdömda mål på två matcher är inte bra. Känns som fördel Real men Milan kan nog få till det om de håller ihop laget och om de offensiva spelarna hjälper hemåt.
Barcelona Iniesta 'AI8'
2010-10-19 16:41
asså stor stark? när har stor stark varit vinnarreceptet i barca? o dessutom rooney rör sig på stora ytor, behöver frihet o barcas spel handlar mycket om positionsspel, han hade kostat en förmögenhet som vi inte har råd till att betala nu och problem med kultur & språksförändringen hade varit ett faktum.
Barcelona westinho
2010-10-19 16:40
Hahaha Messidinho_10 måste vara den mest underhållande personen på les rambles. Skriker efter värvningar dagarna i ända. Skulle Rooney vara stor? Stark möjligtvis. Överflöd? Ja.
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2010-10-19 16:39
OT

Jag har extremt tråkigt, någon som vill mötas på fifa 11 PS3?

Den som vill addar antingen: ktoor

Eller så skriver ni till mig i PM :).
adil,
2010-10-19 16:36
1.70-ligan

Tror vi får vänta till säsongens slut innan vi gör en bedömning huruvida Masken skulle vara en nyttigare tillgång än Yaya Toure. Sportsligt vet jag inte, men utanför planen känns det ju helt klart som att Mascherano bidrar till en mer harmonisk stämning i laget.

Yaya Toures prestationer för klubben är dock inte att förglömma. Han hade kvaliteer att spela nästan var som helst, och hade dessutom fysiken, skottet och passningsskickligheten som Masken saknar. Dock måste jag säga att Macherano slår väldigt fina crossbollar.
Barcelona Messidinho_10
2010-10-19 16:33
Det är klart som fan vi behöver Rooney, det är just den anfallstyp som behövs i dagens Barca. EN STOR OCH STARK SOM ÄR VÄRLDKLASS!!
Barcelona Iniesta 'AI8'
2010-10-19 16:31
vi behöver inte rooney, varken nu eller senare, det hade tagit rooney för lång tid att anpassa sig i barca trots hans fina spelförståelse och passningar men jag tror ändå han hade haft problem, han hade kostat så mycket o om de e något vi har så e de skulder. plus att vi har pedro, jeffren, bojan, messi, villa, iniesta och om de skulle behövas flyttas dani alves eller maxwell o om de skulle gå så långt så tar vi upp från b-laget, en av barca styrkor e att många spelare kan spela på många positioner så att vi har tunn anfallsbredd är inte helt korrekt jo om du ska se de som har anfallare som grundposition så har vi något tunnt urval men annars klarar vi oss mycket bra. det vi behöver är fabregas o flytta upp thiago. de e de förändringar som hade varit bra till nästa säsong. inget mer
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-19 16:12
Xavi är en väldigt viktig spelare för laget, han är nyckeln i vårt spel. Jag vill dock inte spela på grund av att en lagkamrat är skadad. Jag vill spela för att tränaren tycker att jag ska göra det.”
- Mascherano

Masken växer mer i och mer i mina ögon, både på och utanför planen. Det han visade upp mot Valencia tyder på att han kommer få en mycket bra tid här. Han har visat att han klarar av ett annat spel än det han hade i Liverpool också, även om de bollvinnande kunskaperna givetvis också finns kvar - Barca kan utnyttja både sidorna av Mascherano, beroende på vilka man möter.
Och till skillnad från Toure är han helt på det klara att han inte är ensam om att spela som pivote.. Jag har inget ont att säga om Yaya, men jag börjar faktiskt tycka att det känns ännu bättre med Mascherano i truppen.

Vad tycker ni?!
Delarocha
Messidinho_10

Du tror Barcelona har råd med Rooney nu eller? Och hur hade Rosell sett ut om han först skäller ut Laporta för den dåliga ekonomin och sen ger sig in i en budgivning med Chelsea och City om Rooney.
Barcelona >The Reporter<
Nu när Rooney ser ut att vilja lämna Man U tycker jag att Barca borde lägga bud så fort tranfersmarknaden öppnar i Januari. Han är den perfekte spelaren för anfallet. Han kan både spela centralt och ytter. Vi behöver en sån klasspelare för att vara med och nosa på CL-bucklan. Vi är alldeles för tunna offensivt.
Vad ska vi göra om Villa eller Messi går sönder?
Barcelona Messidinho_10
2010-10-19 16:11
Det hade varit tjänstefel av Rosell att inte vara intressrad och ta kontakt med Rooney i det här fallet, Ge oss Wayne Rooney och vi kommer vinna ALLLT!
Barcelona NoGo™ - Krkic #9
2010-10-19 16:06
Delarocha

Mjo jag läste det också men samtidigt så tror jag det skulle vara bra för han att lämna England och slippa alla skriverier om han hela tiden, men vi får se.
Delarocha
2010-10-19 16:03
Nogo krkic 9

Då hans fru inte vill lämna England finns det ju bara två alternativ. City och Chelsea. Det sjuka är ju då att, flytten blir i det närmaste endast en fråga om pengar för Rooney då varken det sportsliga eller klimatet förändras ett dyft då han med största sannolikhet stannar kvar i samma liga.
Barcelona Barca4eva
Delarocha

Hahahah

Rooney vill lämna Man U...vem kommer ta över hans plats? När Cristiano lämnade blev Man U sämre...om Rooney lämnar, vad händer då? Han är en mycket viktig spelare. Nåja, han kanske stannar.
Real Madrid RobertHansson16
Cataloniaboy
Hur tänker du när di vill ha med Yaya Toure bland legender??
Barcelona NoGo™ - Krkic #9
2010-10-19 16:02
Varför inte slänga in Bogarde, Christanval också hehe

Wow det verkar som att Rooney verkligen vill lämna, det trodde man ju inte direkt. Det ska bli intressant och se vilken klubb som drar det längsta strået.
Delarocha
2010-10-19 15:55
Chygrynski och K9 tycker jag ska ha varsin plats också.
Barcelona Messidinho_10
2010-10-19 15:50
Ja eller hur upp med Stoickov, Koeman, Romario, Pep, Ronaldinho Xavi Iniesta och inte Minst MESSI
Barcelona Sagrada Familia
2010-10-19 15:41
Legendarer till vänster, sen är det klockrent!

"Kolla Romas forum", typ nåt sånt :) ?
Barcelona Barca4eva
2010-10-19 15:38
Hahaha , sköna Crackovia är.

Ahhh CL idag, fan va man har längtat. Vi spelar imorn eller?

Cataloniaboy

Nu är inte alla du nämnde legendarer men Eto´o skulle jag gärna ha..att gå in i forumet varje dag och se en léende Eto´o skulle vara underbart.
Annons: