/spanien/barcelona/forum/13965.aspx/spanien/barcelona/forum/13965.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™ - Krkic #9
2010-10-20 23:39
basaric //

Tycker också det är fel när han plockar av Villa så har vi igen renodlad forward på plan. Sen så förstår jag inte varför inte Thiago fick spela, en perfekt match för han att spela. Ibland blir man inte klok på Pep alltså. Den ända anledningen till att han byter ut Villa måste ju vara att han inte orkar 90 min? Kan inte se någon annan anledning.

Fan vad Eto'o är bra alltså.
Sempre con te!
2010-10-20 23:38
Tjenna, Undrar hur många mål Villa gjort för barca i la liga respektive cl?
Tacksam för svar.(Milanista)
Barcelona basaric
2010-10-20 23:37
Jag tycker att det är fel av Guardiola att ta ut Villa efter 70 minuter. Det är inte första gången, han gör det nästan varje match. Låt han spela så mycket som möjligt, det behöver han om han ska komma igång.
Barcelonistas
2010-10-20 23:35
villa borde gjort hatrick me alla dom chanser han hade!!!
Barcelona NoGo™ - Krkic #9
2010-10-20 23:34
Alltså kommer fan att sluta kolla på matcherna om de ska fortsätta att missa och inte kan stänga matcherna. Oerhört frustrerande att kolla på och man har inte kunnat slappnat av en enda match den här säsongen utan man sitter och är nervös i 90 min. Nej skärpningen ffs!

Villa dags att börja göra lite mål nu!!
Barcelonistas
2010-10-20 23:32
asså omg vi missar typ 100 chanser varje match, seriöst vafan håller vi på me???
Barcelona basaric
2010-10-20 23:31
Pinto har släppt in ett mål på straff som målvakt för Barcelona, vilket lag gjorde målet?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-20 23:26
Barcadinho,

Haha, nej jag tänkte helt galet där.. tur att ingen han kommenterade innan jag han ta bort det, förutom du då :P

Jag tog inte upp Villa för att han var en av de bösta idag, utan för att han är påväg att hitta formen igen .Nej han är inte i form än, men de avsluten han fick iväg var faktiskt (många av dem) bra. Och till skillnad från förra årets striker vi köpte så är han en bättre lagspelare. Detta var helt klart ett fall frammåt :)

Och så sköönt att Pep äntligen kör med Villa som centertank och Messi på kanten (även om han var mycket längre bak i banan i dag också)..

Vad det gäller Mascherano tycker jag faktiskt han var mer än OK i afton.
Barcelona Barcadinho.
2010-10-20 23:16
Nu ser jag att du tog bort sista meningen.
Ser bättre ut.

godnatt.
Atlético addeh
2010-10-20 23:15
Iniesta och Eto'o får nog slåss om vem som är världens bäste för tillfället. Makalösa spelare båda två.
Barcelona Barcadinho.
2010-10-20 23:13
1.70-ligan (kul nick förresten) -

"Vi har t.o.m råd att förlora borta mot FCK ju"
Har vi?

Masken var ok och inte mer, tycker jag. Jag förväntar mig mer av honom i det offensiva spelet.
Villa är inte alls i form än - jag förstår inte varför han måste stå i offside så jäkla många minuter. FCK:s backlinje kände sig inte alls hotade av hans "taktik". Snarare stängde han sig själv för möjliga pass.

Ässh - tre poäng - jag är för trött - godnatt.
Vi kan vara glada att vi vinner en del matcher trots dålig form av många spelare. Det finns hopp om att det kommer att bli mycket bättre.
Barcelona GDS-17
2010-10-20 23:11
GeziiMelBarca

Du som såg matchen, du kanske också såg att Villa försökte hela tiden.. Han kämpade och joggade boll. Vad gjorde Z efter jul? I honom hade vi en onödigt lång staty som förstörde stämningen utanför planen också..
Canaletes
2010-10-20 23:09
Shit va Bale är bra asså!! sjuukt!
Barcelona GeziiMelBarca
2010-10-20 23:03
Hallå komigen, jag kollade på matchen, jag såg inget som fick Mascherano att sticka ut, Yaya toure HAN SAKNAR man, men inget jag hakar upp mig på direkt. Villa tycker jag var riktig dålig idag, säger bara många här inne klagade på Z men det villa har gjort hittils för barca går inte ens å jämföra med Z. sry grabbar vill inte förstöra stämningen på något sätt, jag är glad att vi vann matchen det är jag. men jag vet att vi kan göra mycket mycket bättre
Barcelona Barcadinho.
2010-10-20 22:57
hehe du el Flaco - jag kommer in här frustrerad, men gapskrattar så att jag får tårar. Ibland är det kul med "halka på banan" humör.
Tack du, känns bättre nu.

Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-20 22:53
Underbart med tre poäng. Ser att många är besvikna är inne, men jag väljer att glädja mig för en seger, även om man kunde gjort vissa saker bättre. Men så är det ju alltid..Nu är vi tillbaka vid rodret igen!
Tycker vi gör en ganska bra match , med tanke på att vi saknade ett par spelare. Dessutom gjorde Köpenhamn det mycket bra.. det vi måste bli bättre på är att göra mål! Det är sjukt frusterande att se så många lägen, utan att någon resulterar.
Men samtidigt är det skönt att vi SKAPAR lägen. Förr eller senare lossnar det..

Tre spelare jag vill lyfta fram idag:

*INIESTA - Vad ska man säga? Världens bäste spelare just nu, no doubts about that!

* MASCHERANO - Blir bättre för varje match som går. I honom har vi en bollvinnande kämpe som både hanterar barcas fina kortpassningspel, slår grymma krossbollar, är fysisk och dessutom gör han endast sina glidtacklingar utan risk för kort numera. Det enda han saknar är längden, annars har han nog få övermän på den positionen.. underbart att se att han och Busi fungerar så bra samtisigt på planen också.

* VILLA - okej, han var inte briljant, men han kämpade och slet - och borde fått sätta dit en kassa ikväll. Orsaken till att han inte gjorde det heter Johan Wiland. Hoppas bara han tar med sig det positiva och inte grämer sig över ännu en mållös match. Han blir nyttig i år.

Jag tror det blir tufft borta i Köpenhamn, men vi lär nog vinna gruppen nu. Det ska mycket till att FCK tar med sig tre poäng från Ryssland, t.ex.
Delarocha
2010-10-20 22:52
el flaco

det där är ju fan elakt mot den lille killen. Vad gör dem? hahaha
Barcelona el Flaco
2010-10-20 22:50
Ah just det, glömde nämna det; Köpenhamns Santín stod dagens epic fail. Den tackar man för.
Barcelona Plaza_Catalunya
2010-10-20 22:49
Rambla

Jag kan bara hålla med dig. Så fort Alves kommer på kanten har han absolut ingen och slå bollen till. Nog för att Alves träffprocent inte är den absolut bästa. Men det blir fan inte enklare att höja den om han inte har en enda Barca spelare i motståndarnas straffområde att försöka träffa.

Är jag ensam om att Barcelona 10/11 liknar väldigt mycket 06/07 Barca ? Trevligt spel men ineffektiva som ett div 6 !

Delarocha
2010-10-20 22:48
Alltså, GeziiMelBarca

Ska du kommentera och säga vad du tycker om matchen får du gärna titta på matchen först. Mascherano var en av de bästa på plan. Men jag förmodar att du är en Yayanist som tycker alla som spelar på Yayas gamla position är skit.
Atlético addeh
Rambla

"Varför envisas Pep med att spela 4-6-0?"

Det värsta är att du inte överdriver, utan att du berättar hela sanningen med den meningen. Med Villa på planen hade vi en centertank, men när denne klev av hade vi absolut ingen där framme som hotade. Messi, som var tänkt att agera center, gick hela tiden ner och hämtade boll, medan Pedro höll till på kanten.

Att Pep väljer att spela med både Busquets & Mascherano när vi ska lösa upp alla låsta dörrar i FCK's försvar är för mig helt obegripligt. Inget ont mot dessa två, båda gjorde riktigt bra matcher idag, men det räcker att han en på planen, åtminstone i såna här matcher. Ett mittfält med Iniesta & Thiago hade blivit bra mycket snabbare och kreativare än det som idag ställdes på benen.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
Inte ett dugg imponerad av dagens match, vart är viljan och ambitionen? Om man ska missa sådana självklara lägen så kan man lika gärna vifta med vita flaggan och ge upp om vi möter lag som Chelsea.

Och Villa, jag litar på dig med hela hjärtat (även om 40 miljoner är överpris av astronomiska proportioner), men du får ta en promenad ute i naturen och reflektera över varför du missar sådana självklara lägen.
Barcelona Barca4eva
2010-10-20 22:47
GeziiMelBarca

Mascherano? Han gjorde en bra insats tycker jag..lite slarv men ändå.
Villa har bara otur just nu...jävligt många stolp/ribb-träffar han har fått...eller ineffektiv kanske är det rätta ordet. Gör ett bättre jobb än de får vi se
Barcelona Port Olímpic.
2010-10-20 22:46
Analys av säsongens Barca hittills:
1. För mycket spel på felvända spelare.
2. För lite skott.
3. Felvärderingar av offensiva passningsalternativ.
4. Oskärpa i avgörande passningar.
Barcelona GeziiMelBarca
2010-10-20 22:45
Bort med Villa & Mascherano ( stavfel ) .. SÄMSTA matchen jag sett på länge ! PINSAMT tycker jag. sen va ni tycker angår inte mig.
elbraco
2010-10-20 22:45
Haha Rambla, frustrerad över matchen much? :D
Atlético addeh
2010-10-20 22:44
För övrigt är det ganska sjukt att Inter - Tottenham slutade 4-3 efter Milano-gängets utskåpning och 4-0 ledning efter första halvleken. Ganska sjukt att Gareth Bale gjorde samtliga mål för Tottenham och dessutom två på tilläggstid.

Är dessutom oerhört imponerad av Raúl som utökar sitt CL-målrekord till 68 mål efter kvällens match.
Barcelona Rambla~
2010-10-20 22:43
Varför envisas Pep med att spela 4-6-0? Thiago kunde fått spela den här matchen istället för den för kvällen helt oduglige Maxwell.
Barcelona Rambla~
2010-10-20 22:42
Det var väl själva fan att man till slut lyckades få in bolljäveln i mål. Ribb och stolpträffar, onödiga offside mål, fan och hans moster. Jag vet inte vad det är med den här säsongens Barca. Det är precis som om de medvetet vill att vi ska vara frustrerade och oroliga. Så onödigt känns det som. De är totalt överlägsna i spelet ute på planen mot detta Köpenhamn.

SF buggar som fan i kväll.
Barcelona Plaza_Catalunya
2010-10-20 22:41
Problemet med Barcas match ikväll är att man har Messi som släpande forward. Messi vill nästan varje gång han får bollen slå den framåt, och ska sanningen fram slår han bort väldigt mycket bollar. När Xavi spelar, har man en som värderar mycket mycket bättre.

Ett till problem som Barca och Pep har är hur man ska börja anfalla på ett mer varierande sätt. Det ser barnsligt enkelt ut och försvara sig mot Barca just nu. Högt försvarsspel, och så fort Barca spelar sig ur första pressen faller hela laget och står utanför straffområdet och bara väntar på att Barca ska "ge" tillbaka bollen.

Men Barcelona ska bara stänga dena här matchen i 1;a halvlek. Med de chanser man skapade hade man inte behövt vara orolig hela andra halvlek. Det krävs ju så lite vid en 1-0 ledning.

Hur som helst, skönt med seger!
Annons: