/spanien/barcelona/forum/13963.aspx/spanien/barcelona/forum/13963.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-01-13 15:17
Hetfield

Jag tror inte riktigt på de rapporterna. Litar verkligen inte på Goal.com. Dessutom så säger andra rapporter att Barcelona inte vill släppa honom på lån utan bara går med på en permanent övergång. Andra rapporter säger att han är nära Napoli.

Brazilian club Santos are also interested in Gabriel Milito. Barcelona want the player to stay or to leave on a permanent deal. [md]
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-13 15:17
Men snälla, tänker Rosell med arslet eller? Hur fan kan man låna ut en spelare när:
1. Spelaren är gammal, ska vi sälja så bara bort med honom, eller så får man vänta till i sommar.
2. Vi har massa andra spelare på lån. Cacéres, Henrique, Keirrison, Hleb(?) och nu Milito. Ingen av dessa har någon som helst framtid i klubben.

Jag tycker Rosell har gjort bra värvnningar hittils i Villa, Mascherano, Adriano och Afellay. Men det här med de utlånade spelarna får han faktiskt ta och lösa så snabbt som möjligt. I sommar bör man kunna sälja några stycken.
Barcelona Visca El Catalunya
2011-01-13 15:16
Vi har en anfallstrio som tillsammans denna säsong (liga, cl och cupen) gjort 83 poäng, efter halva säsongen :)
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-13 15:09
Gabriel Milito är klar för Malaga på lån!

Intressant, jag undrar vad Pep kommer att göra nu. Köpa en ny mittback eller flytta upp Fontas?
2011-01-13 15:07
Iniesta#8

Drugs are bad, ok?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-13 15:02
Iniesta #8

Öh...
Barcelona el Flaco
2011-01-13 15:02
Rambla/

Napoli hade förvisso ett par duktiga spelare sitt lag på den tiden, men de hade knappast vunnit ligan eller UEFA-cupen utan Maradona. Han var skillnaden mellan ett mittenlag och mästarguldet. Detsamma kan appliceras till la albiceleste i VM-86.
Barcelona Rambla~
2011-01-13 14:59
Ok, Falcao var tydligen enbart i Roma. Jag hade fått för mig att han även var en vända i Napoli. Tydligen inte. Oavsett vilket, Napoli hade flera bra profiler i laget, inte bara Maradon som visserligen var deras gud.
2011-01-13 14:58
Det är ju knappast tänkt att Klose ska ersätta Higuain för gott, han ska bara ersätta honom tills Higuain blir frisk igen. Sen ska man inte heller underskatta Klose, för er som såg Tyskland spela under VM så vet vi hans högsta nivå.

Nåja, allt är bättre än Benzema, snacka om stolpskott.
Barcelona Rambla~
2011-01-13 14:54
När folk talar om Maradona och Napoli får de nästan det alltid att låta som om de andra spelarna i klubben var typ korpspelare och att han gjorde allting själv. Jag menar, Careca, Falcao, Ferrara mfl var knappast några dussinlirare.
Barcelona Iniesta #8
2011-01-13 14:54
fabregas har bekräftat att han och wenger är överens om att han ska lämna arsenal tillsammans med nasri i utbyte mot thiago och rafae alcantara och pedro
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-13 14:46
Klose är ju inget annan än en stor flopp. Han har ju i flera säsonger inte presterat i sitt klubblag, i landslag dock gör han ju succé hela tiden.

Real Madrids "anfallsproblem" känns ju helt klart patetiskt, nu är ju i och för sig Higuaín långtidsskadad men man har fortfarande en Benzema som kan bli riktigt bra, det är bara det att Real som så många gånger förr missbrukar spelare. Ronaldo skulle ju även han passa bättre som anfallare, då man helst som tränare skulle vilja ha två yttermittfältare som jobbar hem, spelar Ronaldo CF behöver han inte det.
elbraco
2011-01-13 14:31
Länk till ett inlägg Niva har skrivit om fotbollsvärldens mest kända hundar :P sjukt läsvärd!

Delarocha

Samma här. Den enda anledningen till att vara rädd då är om Real helt plötsligt görs om till tyska landslaget, för annars lär han fan inte prestera...
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-01-13 14:30
el Flaco//

Håller med att det orättvist mot defensiva spelare. Problemet är väl att det mycket svårare för t.ex. en mittback att utmärka sig än vad det är för en anfallare att utmärka sig.

Om t.ex. John Terry klockrent bryter fyra motståndar-anfall i en match är det ingen som kommer att komma ihåg det om Drogba i samma match gör två mål. Då blir Drogba den avgörande faktorn i folks ögon trots att Terrys instats egentligen kanske var mer avgörande. Sad but ture.
Delarocha
2011-01-13 14:27
Sjukt kul om Real köper Klose. Då kommer jag skratta glatt.
Barcelona el Flaco
2011-01-13 13:55
Det viktigaste frågan borde vara om det överhuvudtaget går att bli utsedd till bästa genom tiderna inom fotbollen?

För det första är detta en lagsport, det är inte tennis eller golf. Jag bryr mig endast om kollektiva framgångar, inte att en Barçaspelare ska plocka hem Ballon D'ors.

För det andra är det väldigt svårt att jämföra två eller fler spelare från olika epoker. Fotbollen förr var betydligt mer offensivare och öppnare, medan dagens spelare är bättre fysiskt tränade och man lägger större vikt i taktiska förberedelser.

För det tredje känns det som det som att man måste vara en målskytt eller en 10:a för att nämnas i GOAT diskussionen. Är målvakter och backar obetydliga? Är inte dessas insatser att förhindra baklängesmål minst lika viktiga som de offensiva spelarnas prestationer när de nätar?
2011-01-13 13:48
Bara en sista grej om hela saken, jag håller med "Fille" och "L.A.M", det är inte heller säkert att Maradona hade varit så bra i dagens fotboll. Man kan omöjligt jämföra med hur fotbollen var under 80-90 talet med dagens fotboll där standarden för fotbollsspelare har höjts avsevärt. Spelarna tränar och äter bättre, det är betydligt större krav på en spelares fysik i dagens fotboll.

Det är inte precis som förut där en fotbollsspelare kunde röka under pauserna och hoppa in för att göra ett par mål. Jag vill inte dissa de gamla fotbollsspelarna med faktum kvarstår att det är betydligt högre standard på allt inom fotbollen.
Mitten och bottenlagen har blivit betydligt bättre, även om det händer att storlagen ger de storstryk även idag så sker det alltmer sällan.

Jag minns en anekdot om Maradona att han var försenad till en match, han kom tydligen till arenan under halvleken med en cigg i munnen, så istället för att skälla ut och skicka honom till läktarna (som i dagens fotboll) så slängde de in honom och han gjorde ett par mål.
Det visar väl klassen och nivån på hur fotbollen var då.
Barcelona Fille s
2011-01-13 13:47
L.A.M Nr 10
Nej de kan man också tänka på t.ex att 60-talet tillhörde Pele. 70-talet tillhörde Zico och Maradonna ägde 80-talet men 2000-talet? lite zidane. lite ronaldo (ja den riktigta) och messi senare halvan. Konkurrensen är helt enkelt svårare idag, vill inte frånta storheten från dom som spelade pre-millenium men då fanns de inte lika många som kunde vara "bäst i världen".
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-13 13:41
Fille s

Jag tycker du poängterar en viktig sak. En spelare idag skulle aldrig kunna göra det Maradona gjorde med Napoli, det vill säga ta en liten klubb till två ligatitlar, det skulle inte gå. Ingen spelare skulle heller idag kunna fullständigt dominera ett VM som Maradona. Fotbollen har idag blivit såpass konkurrenskraftig att sådana här saker är omöjliga. Därför tycker jag inte man kan säga att Messi måste vinna ett VM, han kommer aldrig kunna ta Argentina någonstans själv, han måste ha grymma lagsspelare också. Det hade inte Argentina i det här VM:et, det kanske de har i nästa.
elbraco
2011-01-13 13:30
Pelé räknas ju som en av de största och han spelade bara i Santos.
Pelé var ju även grym i landslaget med men Messi får ju aldrig cred för det han gör där, trots att Det var han som lag bakom det mesta i Argentinas offensiv Med en pajas som tränare så blir det som det blir...
2011-01-13 13:28
Vilket löjligt påstående. Maldini spelade i Milan i hela hans vuxna karriär och han räknas som världens bästa mittback genom tiderna (tillsammans med Beckenbauer).

Del Piero och Totti har stannat kvar i klubben och de är deras största spelare genom tiderna. Varför skulle han dra till Napoli, det är inte precis så att Messi försöker härma Maradona. Maradona stannade aldrig kvar i en klubb som Messi har gjort, han flyttade runt som Ronaldo (riktiga).

Visst, Messi gjorde inte så mycket väsen av sig under VM, men det gjorde inte heller någon annan i Argentina. Det är praktiskt taget omöjligt att vinna VM med en överviktig, arrogant och dryg tränare. Seriously, Messi fick snarare spela som CM istället för ytter eller CF.
Barcelona Fille s
2011-01-13 13:27
Något annat man ska tänka på att de Maradonna gjorde med Napoli idag tror jag inte skulle vara möjligt 2011. de är för mycket om pengar nu. Men som sagt tror jag också att Messi stannar i Barca hela sin karriär. T.ex. när hans speed försvinner flyttar han helt enkelt längre ner och in i mitten brevid Iniesta/fabregas om han kommit då.
Barcelona Frodo
2011-01-13 13:25
The Special Club

Är du ett troll eller är du seriös? Det är en helt seriös fråga då du endast provocerat här de senaste dagarna.

Varför måste han byta miljö? Resonemanget är ju bara oerhört korkat. Varför skulle han byta ner sig för? Presterar man i klubbar som Barcelona och Real Madrid under en längre tid är det ju ett tecken på att man håller klass. Baresi och Maldini behövde inte byta klubb. Raul (innan han bytte lag), Scholes, Xavi etc ska självklart inte ifrågasättas då de hållit hög klass i klubbar som slagits om titlar. Lojalitet bör aldrig ses som något negativt.

Varför skulle han byta till Napoli? Tänker du aldrig innan du skriver något?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-13 13:22
Lol åt att Messi ska gå till Napoli. För det första, Barcelona är just nu världens bästa klubb och han trivs jättebra samt har allt här. Det skulle förvåna mig mycket om han ens bytte klubb någon gång. Fär det andra, Napoli? Är inte de typ ett mittenlag i Serie A? Varför ska han gå dit bara för att Maradona var där. Äh, Messi ska stanna i Barcelona hela sin karriär om han är smart.
Barcelona Fille s
2011-01-13 13:15
Maradonna gick till Napoli därför ;) maradonna är för övrigt gud i den staden. men ja skulle tro att Messi stannar i barca hela karriören och vinner så äcklig mycket titlar att han måste anses som världens bästa alltså jag menar KROSSA rekord för antalet titlar av en spelare.
Delarocha
2011-01-13 13:11
Varför skulle han till Napoli? Och varför ska han behöva byta klubb för att bli bäst genom tiderna?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-13 12:52
The Special Club

Jag tror visst det räcker om han presterar bra endast i Barcelona. Han har faktiskt redan två CL-titlar, varav den ena han verkligen var den som förde Barca till.

För att räknas som Nr. 1 genom tiderna behövs nog dock att han gör ett väldigt bra VM, men jag tror knappast han behöver byta till Premier League för att anses som det. Han dominerar ju ändå i CL.
The Special Club
2011-01-13 12:45
L.A.M Nr 10

Tror inte det räcker till genom tidernas bästa. Han måste prestera i en annan miljö och även med landslaget.

Men Messi är skrämmande bra, genom tidernas bästa är han inte där än.

Vad är oddsen att Messi byter klubb inom några år?

Tror han drar till Napoli.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-13 12:43
FCB_armin

Jag tror att den spelades på Camp Nou förra året så det är nog inte finalarenan i år, den kommer definitivt inte bli det om vi spelar oss till finalen. Annars skulle det vara kul om matchen gick på Ramon Sanchez Pizjuan, riktigt häftig arena samtidigt som fansen är riktigt passionerade. Dock blir det väl inte samma sak som när Sevilla spelar, för då är den arenan kanske den roligaste i Spanien.
Barcelona Barca4eva
2011-01-13 12:42
L.A.M Nr 10

Kommer bli härligt att berätta om hur man sett Leo dominera fotbollen för barnbarnen ;P
Annons: