/spanien/barcelona/forum/13958.aspx/spanien/barcelona/forum/13958.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona basaric
2010-10-23 16:56
ELTriplete

Det är inte bara folk här på Barcelonas forum som tycker att Messi är världens bästa, det finns många andra som tycker likadant. En av dom är ju Ola.

"– Det här är kvällen när Messi blir bäst genom alla tider, av alla spelare och i alla kategorier tycker jag, säger Ola Andersson i Viasat Fotboll."

En till som verkar tycka det är kommentatorn som kommenterade matchen mot Zaragoza.

"George Best, Johan Cryff, Diego Armando Maradona are all gettin outshined by this little brilliant man"

Du kan höra det själv i länktips.
Barcelona MQUC
2010-10-23 16:47
Någon som har en bra streamlänk till kvällens match?! skulle uppskattas jättemycket, tack på för hand.
Barcelona ElTriplete
2010-10-23 16:34
Real Madid (L) "riktiga" ronaldo

Co-sign. Det är överdrivet att kalla Messi för världens bäste genom alla tider, han har all kapacitet till att bli det men än är han inte ens i top 10. Och till alla er som säger att man måste vinna VM-guld för att bevisa sin storhet som Pelé eller Maradona säger jag bara:
Johan Cruyff
Luis Figo

Två legender inom fotbollsvärlden som aldrig vann ett VM. (ja, jag vet, Figo.. -.-)
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-10-23 16:32
Härligt med den nya designen :)
Real Madrid Real Madrid (L) "riktiga" Ronaldo
2010-10-23 16:17
Barcelonistas

Vart skrev jag att Messi är dålig mot Engelska lag? Jag skrev "Messi har varit bra mot engelska lag, det har jag inte snackat något om."...?

Frodo

Jag vill se Messi i ett Engelsk lag ja, jag skulle vilja se hur han spelar i Premier League. Jag tror att du missuppfattar mig, jag älskar när folk har klubbkänsla, för det är inte många som har det nuförtiden. Jag vet redan om Messis storhet, har jag sagt att han är sämst eller något? Och har jag sagt att han måste spela i ett Engelsk lag för att visa sin storhet? Men jag tycker att det är fel av många att kalla honom för en av världens bästa spelare genom alla tider, det kan man göra när Messi har slutat med fotboll.
Barcelona Frodo
2010-10-23 16:07
Real Madrid (L)

Ingen har sagt att Real har kassa spelare så du behöver inte hitta på. Ni har en riktigt bra trupp med kvalitetsspelare. Men det är svårt att ta dig på allvar när du resonerar som du gör. Varför skulle du vilja se Messi i ett engelskt lag? Var ligger logiken i det hela? Varför är det fel att ha klubbkänsla? Även om du inte menar något illa så är det ett riktigt dumt resonemang. Ville del Piero byta lag "bara för att"? Ville er Raul göra det? Det finns spelare med klubbkänsla som spelar i bra lag, varför ska dessa spelare byta lag bara för att bevisa deras storhet för några dumma fans som inte förstår sig på fotboll? Ska det vara en nackdel att spela i samma klubb som aspirerar på titlar?

Du får ha vilka åsikter du vill men gå till fans till Milan, ManU, Roma med flera och försök förklara till de med samma resonemang att Maldini, Scholes och Totti inte är tillräckligt bra bara för att de spelat i en klubb. Du skulle bli utskrattad av dem.
Barcelonistas
2010-10-23 16:06
seriöst du säger att messi är dålig mot engelskalag de där tar ja som provocerande och även alla andra här inne.

kan bara skratta åt de där, avgjorde cl finalen mot Man United,4 arsenal.
2010-10-23 16:02
Barcelonistas

Du kan gärna berätta för mig vad jag har skrivit för provocerande?
Barcelonistas
2010-10-23 15:59
jo man får tycka olika men inte när man kommer in o provocerar!
Barcelona basaric
2010-10-23 15:59
Bojan Perez Krkic

Hos mig är inte Rivaldo större än Ronaldinho. Dom enda som är större än Ronaldinho enligt mig är Xavi och Puyol.
Barcelona basaric
2010-10-23 15:55
Real Madrid (L) "riktiga" Ronaldo

Det är klart att det är lättare för en spelare att prestera när man har bra spelare bredvid sig, så kommer det alltid att vara. Men för att svara på din fråga så tror jag att Messi hade klarat sig bra i England. Det som är så vackert med Messi är att han gör sina mål men då målskyttet inte fungerar så kan kan ta fram "Xavis spelstil" och slå underbara bollar till sina lagkamrater. Nu säger jag inte att han slår bollar som Xavi, för det gör ingen i världen, but you get it.
2010-10-23 15:46
Vadå går inte att diskutera med Realsupporter? Får man inte tycka vad man vill? Kan någon av er som svarade mig säga vart jag har skrivit att Messi inte är bäst i världen just nu? Messi är bäst i världen just nu! Jag säger bara att jag skulle vilja se honom i Premier League eller någon annan liga för att se hur han skulle klara sig där. Det betyder inte att jag tror att han kommer vara sämst för det? Messi har varit bra mot engelska lag, det har jag inte snackat något om. Jag vill se honom i ett engelsk lag som möter ett engelsk lag och inte Barcelona mot ett lag från England.

Och får man inte tycka olika? Man har väl en egen åsikt?
Barcelonistas
2010-10-23 15:39
westinho

ingen ide o diskutera me madridistas dom är riktit pinsama, kolla bara clownen fernando gago king of madrid hahaha
Barcelona westinho
2010-10-23 15:38
Är det ens lönt att diskutera med honom? En Realsupporter kommer in och säger att Messi inte är bäst i världen...
Barcelona basaric
2010-10-23 15:35
Real Madrid (L) "riktiga" Ronaldo

Förra året gjorde Messi 8 mål i Champions Leauge och vann skytteligan. Året innan gjorde han 9 mål i Champions Leauge och vann skytteligan. Han bidrog även med 5 assits det året. I år har han hunnit med 4 mål på 3 matcher i Champions Leauge.

Förra året gjorde han 34 mål i ligan och bidrog med 10 assits. Året innan gjorde han 23 mål och bidrog med 11 assits.

Vem är i närheten av Messi? Sen så vill jag säga att varken Barcelona eller Real Madrid har spelare som är dåliga. Hade dom varit dåliga hade dom inte representerat världens största klubbar. Dom kanske är lite mindre än dom bästa i laget men det måste man kunna köpa.
Barcelona Bojan Perez Krkic
2010-10-23 15:30
Tror inte han skulle klara sig bra mot engelskt motstånd? Förklara då CL-titlarna, tack.

På tal om Ronaldinho, såg alldeles nyligen Rivaldos magiska avslut mot Valencia som gav oss en CL-plats och kan inte låta bli tycka att han kanske var större än Ronaldinho. Vad tycker ni?

*Se länktips
Barcelonistas
2010-10-23 15:29
Real Madrid (l)

de inte bara vi tro mig fråga vems om helst och dom dom kommer säga att Messi är bättre, däremot är ronaldo bättre på en sak och de är att filma.

Messi hade klarat sig i vilken liga som helst, i landslag kommer han prestera, nu har argentina fått en bra tränare vilket dom inte hade i vm och jag lovar dig att Messi och argentina kommer vinna vm om 4 år.
2010-10-23 15:25
Det är inget ovanligt att många Barcasupportrar är enögda och säger att era spelare är bäst och våra sämst, likadant med Realsupportrar. Messi är oerhört bra spelare, men för att bli bäst så ska han kunna prestera i landslaget också och inte bara i Barcelona. Skulle även vilja se honom i en annan klubb för att se hur han skulle klara sig, i tex Chelsea eller något annat lag i England. Jag tror inte att han hade varit lika bra, bara nästan.
Barcelona The FC Barcelona
2010-10-23 15:20
någon som vet var man kan fixa dreambox här i stockholm
Barcelona basaric
2010-10-23 15:17
Här kan ni se vad Pinto gjorde när Santin slutade springa.
Barcelona Blaugrana 4ever
2010-10-23 15:16
The FC Barcelona
Nej.
Barcelona The FC Barcelona
2010-10-23 15:10
Blaugrana 4ever
bor du i stockholm
Barcelona Blaugrana 4ever
2010-10-23 15:09
Tur att man har dreambox och tillgång till alla canalplus sportkanaler:)
Barcelonistas
2010-10-23 15:04
Abbe

ja vet men Ronaldinho i sin bästa form var bättre än zidane i sin toppform. zidane va magisk men han kunde inte göra såna här saker som ronaldinho.
Barcelona Fille s
2010-10-23 14:56
jag har sett bet 365 streamade matcher...de suger! jag hatar stream, jag vill ha riktigt bra bild på min feta tv inte en dator skärm med kass upplösning!
de blir som att se filmer på youtube innan dom släpps på bio, då är de inte kul att se dom i kvalite senare och de blir inte kul att se dom på youtube heller. exakt samma sak med streams
Barcelona Abbe.
2010-10-23 14:55
Barcelonistas

Men å andra sidan är det få som kan göra saker som Zidane kunde.

Messidinho_10

Ja, vilken tur att du har det, för det är oerhört svårt att registrera sig gratis på den sidan och nyttja deras ytterst lilla ruta där matchen visas :-).
Barcelonistas
2010-10-23 14:53
En vid på ronaldinhos top mål shit kolla målet mot chelsea de är en annan dimension i fotboll!

Zidane kunde aldrig göra såna här saker me bollen, ta tex de målet mot chelsea där ronaldinho dribblar av 4 spelare vet ni vilken balans styrka och teknik de krävs o göra de målet! terry blir helt mosad!
Barcelona Messidinho_10
2010-10-23 14:49
Hahaha snacka om att ni har blivit blåsta av Canalplus, tur att man har bet365 helt gratis sänder alla matcherna i LaLiga.
Barcelona Fille s
2010-10-23 14:44
Efter ha betalt massor av pengar så sitter man nu här och känner sig dum, vet någon om canal plus sänder barca-zaragoza på en av deras vanliga kanaler som inte kostar 400 extra och som ingen har`?
Barcelona Frodo
2010-10-23 14:42
Real Madrid (L) Ronaldo

Året är 2010 nu, inte 2007. Det finns ingen debatt om vem som är bäst då Messi har gått på knockout mot alla som jämförts med honom här på Svenskafans. Ni på Puertan har jämfört Messi med alla möjliga av era spelare. Robinho, Robben, Higuain, Ronaldo och det är väl en tidsfråga innan Özil kommer upp på tapeten (vet inte om det redan gjort det då jag aldrig går in på Puertan). Kort och gott sagt har ni alltid en ny "flavour of the month" vilket bara är patetiskt.
Annons: