/spanien/barcelona/forum/13957.aspx/spanien/barcelona/forum/13957.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-12-10 16:31
Kan inte sluta tänka på att Rosell har gjort det här i hemlighet utan att visa respekt för fansen och speciellt medlemmarna. Riktigt dålig stil.
Barcelona Karlsson
2010-12-10 16:25
Viftar vit näsduk
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-12-10 16:23
Sån jävla tur att jag köpte denna tröja i år pga flera detaljer.

Xavi #6 på ryggen - målskytt i el clasico
Klubblags vm emblet - mycket fint som symboliserar vår magiska 2009 år
Mes que un club på armen
och så självklart, den sista sponsorfria barca tröjan på ett långt tag..

Skandal!
Barcelona Bojan_27
2010-12-10 16:17
Varför måste ni överdriva så mycket? Jag är hur glad som helst för klubbens ekonomi... Nu är det klar att vi ska bära Qatar Foundation på dom finaste tröjor...

Dags och gå vidare bara :)
Barcelona Piquénbauer
2010-12-10 16:16
Nä alltså nu fan får det vara nog, loggar in på hemsidan och läser det här??

Är Rosell helt jävla dum i huvudet? Först medlemskapet och nu detta? Vart slutar eländet? Såg bilderna som någon hade länkat på hur det skulle kunna se ut... ser förfärligt ut!

Alla ni som diskuterar att "mår klubbem bra så mår jag bra" tänk ett steg till, vad säger er att han kommer sluta med tröjan? Nästa steg kommer att vara Camp Estrella och därefter kommer Messi bli såld till LA Galaxy.

Nu börjar jag förstå mig på Alves situation. Det finns ju inte en chans i världen att Rosell kommer gå med på att ge honom den lön han vill ha. Eller så har vi råd att ge honom det nu med nya tröjan?

Ska vi köra igång ett cyberkrig mot Rosell??

Nä men seriöst, ett sådant beslut borde det självklart röstas om. Det känns overkligt kommer minnas den här dagen med sorg
Atlético addeh
2010-12-10 16:15
Essienesque

Så länge han inte byter namn på Camp Nou så är jag nöjd. Tröjorna, fine, även om jag verkligen inte är för det så var vi förvarnade för detta och visste att det förr eller senare skulle inträffa. Om Rosell skulle få för sig att vilja ha in ännu mer pengar och byta namn på Arenan, då går det över gränsen grovt.
Barcelona tarrak
2010-12-10 16:14
Detta är verkligen en sorgens dag! Det finns vissa saker som inte är till salu och Barcelonas tröja är definitivt en av dem. Anledningen till våra ekonomiska problem är inte bristande intäkter, där är vi bland de främsta i världen, utan den senaste tidens vidlyftiga spenderande. Några år med tillstrammad värvningsbudget hade kunnat sanera skuldbördan, utan den här typen av oåterkalliga beslut som med ett slag urarmar en del av klubbens själ.

Det värsta är att det här är förmodligen bara början, jag undrar hur mycket Rosell kommer hinna förstöra och hur mycket som kommer kunna repareras av den klubb som jag blev förälskad i.
Barcelona Visca_Barca
2010-12-10 16:14
Vem fan ska köpa Barca tröja med ett träd ?
hur tror ni katalaner reagerar ?
Fyfan va fult
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-10 15:57
Okej, jag respekterar att folk såg något väldigt fint i att inte ha tröjsponsor. Men ärlig talat? Folk skriver saker som " Värva ingenting på 2-3 säsonger". "Jag skiter i om vi går titellösa" osv...Jag tycker ni överdriver, och även er kritik mot Rosell. är överdriven.
Vad är det som är så jäkla fel med att fixa det bästa sponsoravtalet i fotbollens historia?

Visst, han kunde ha skött det snyggare. Det hade inte behövt komma som en chock och man kanske t.o.m. borde haft en demokratisk omröstning. Men trots allt är det han och sina närmsta som vet bäst om klubben behöver pengarna eller inte. Och därmed borde det också vara dom som fattar ett sådant viktigt beslut!

Detta kommer gynna oss, både ekonomiskt och sportsligt. Och jag har sagt det tidigare... FC BARCELONA SOM KLUBB OCH ALLT VAD DE STÅR FÖR KOMMER FORTFARANDE FINNAS KVAR, även om vi nu har en företagslogga på vår tröja. Det är inte en reklamfri tröja som gjort oss unika, utan det är klubben FC Barcelona som är unik. Och vi får inte glömma bort att vi är just en fotbollsklubb. I fotbollen spelar pengar (tyvärr, kan man tycka) en allt större roll. Detta är en sjukt bra deal och om ekonomin är dålig som den sägs vara, hade det varit korkat att inte tacka ja till det här.

Sammarbetet med Unicef kommer inte trampas ned i och med detta, snarare tvärtom. Klubbens filosofi finns kvar. La Masia finns kvar och blommar bättre än någonsin. Vårt A-lag spelar för tillfället kanske den bästa fotboll som någonsin har spelats. Och nu ser det dessutom ljust ut för ekonomin i klubben, vilket gör det lättare att hålla "det positiva hjulet" i rullning. Då struntar jag i att man bryter traditionen med en reklamfri tröja.

.. Någon här inne sa igår att " så länge Barca mår bra, gör jag det också"... Jag håller med till 100%. Gör inte ni också det?
PedroRodriguez
2010-12-10 15:56
Andreas-

Visst men hur annars ska man kunna hitta ett lika effektivt sätt att dra in pengar då man är i en seriös kris?.... Självklart är det painfull att man tvingas uppleva detta men nu är det som det är och laget kommer inte att förstöras under några omständigheter utan snarare förbättras och jag förstår att man blir upprörd när det ser ut som det gör men Rosell är inte den bäste affärsmannen heller. Suck it up och se det positiva i det hela.
Andreas-
2010-12-10 15:51
PedroRodriguez:

Det handlar inte om ifall Messi slutar göra mål eller ifall tröjan är snygg, det handlar om vissa traditioner. Något FC Barcelona är HELT UNIKA med, något som bland annat bidrar till att mottot "mes que un club" passar så bra på oss.
PedroRodriguez
2010-12-10 15:48
Andreas-

Sant, men Messi kommer inte sluta göra mål pga att tröjan ser annorlunda ut. Detta känns tydligen som mest effektivt att dra in stålar och nu får man bara acceptera det och move on, fastän tröjan inte är skitsnygg men men......
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-12-10 15:46
Innan Rosell vann valet visste alla att han först och främst är en affärsman. Tröjsponsor hade vi fått även med bra ekonomi som sagt. Sen kommer vi säkert ha utökade sommarturnéer osv.

Laporta var mer av en supporter. Rosell är mer som Perez och är inte värdig sin post. Inte för att han försöker "rädda" ekonomin på sitt sätt men för att gömma det under så lång tid som en så stor affär brukar ta och inte låta medlemmarna rösta eller iaf säga sitt.
Andreas-
2010-12-10 15:45
Det är väl bara att strunta i att värva Fabregas? 40 miljoner euro för en spelare som tillhört lagen en gång i tiden är 40 miljoner euro för mycket.

Fabregas kan stanna i Arsenal. Som sagt, bara strunta i att värva på 5 år, hellre det än gå med någon jävla skitlogga på tröjan..
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-12-10 15:42
Själen försvinner. Är vi unika nu?

2003 kommer jag ihåg när Laporta och Rosell kom till makten. Då hade Barcelona också ekonomiska problem. De tittade på United och Real Madrid (då tidens topplag) De såg hur mycket pengar de lagen fick in och att en positiv ekonomi också slutar med framgång.

Då hade inte Barcelona inte reklam heller. När vi hamnade sexa i ligan och fick spela UEFA-cupen hade vi inte reklam heller. När vi såg upp till Real Madrid hade vi inte reklam heller.

I dag är vi kanske världens bästa lag, sex titlar 2009, två raka ligatitlar, Real Madrid ser upp till oss nu. Ett ungt lag och slagkraftigt lag. En identitet.

Och det är nu vi ska ha tröjsponsorer? Jag förstår inte.

Jag tror ändå att Rosell mörkar lite med siffror. Visst, de är inte ljusa. Men jag är säker på att de inte är så katastrofala att tröjsponsor var sista utvägen. Det vet du också.

Rosell är fanatisk när det gäller affärer, jag säger inte att inte gör vad som är bäst för FC Barcelona. Jag tror att han försöker det.

Men detta var inget smart drag. Vi har alltid skiljt oss från resterande lagen. Det gör vi inte längre.
PedroRodriguez
2010-12-10 15:42
Essienesque

Vem vet?...kanske han bestämmer att ändra till Santiago Bernabeu.......
Nä, skämt åsido
Men look it on the bright side.. vår ekonomi är inte den bästa och det är inte så att spelarna underpresterar pga tröjdesignen.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-10 15:41
Heywood Jablome

Det är inte så enkelt som att "strama åt", som sagt, det är tänkt att vi ska värva Cesc och bara han lär kosta minst 40 miljoner.

Ja, men om du tar av dig "jag hatar Rosell glasögonen" så ser du att Rosell försöker täppa till hålen genom att vara sparsam och få laget på benen igen. Det är klart att Rosell vill få positiva siffror i böckerna, det är hans jobb, vad ska han annars göra som president? Betala för privataflygplan och resa med vackra brudar?

Varför ska HAN göra Laporta till syndabock? Siffror ljuger inte, och siffrorna säger att Laporta misskötte den ekonomiska delen, hur du än vill göra det till Sandros fel så är det inte hans fel, han försöker bara täppa till hålen.
Det är vansinnigt av en president att köpa spelare för över 1 miljard, varav de flesta är på lån och den vi använde mest var Zlatan som försvann genom bakdörren.

Om jag läste rätt så var de övriga i styrelsen överens om att detta måste göras, så det var inget som Sandro satt i hans mörka slott och klurade ihop med Sauroman (sagan om ringen referens) på egen hand, majoriteten verkade vara med på detta. Tror du på allvar att Sandro skulle göra något sådant om ekonomin var hälsosam?

Desperate times call for drastic measures.
Barcelona Barca4eva
2010-12-10 15:40
Napao

Minst ful, hahah klockrent.
Barcelona Napao
2010-12-10 15:37
Jag tycker andra tröjan var minst ful .
Barcelona Essienesque
2010-12-10 15:36
Vad tror ni Rosells nästa move blir? Byta namn på Camp Nou? Xbox Arena kanske?
2010-12-10 15:35
Hetfield.

Jag har inte tillgång till siffrorna, men skulle FC Barcelona vilja tjäna pengar så hade de kunnat göra det på annat sätt än att pryda tröjan med Qatar.

Det är inte så att klubben går i konkurs. Klubben får helt enkelt strama åt och inte slösa pengar. Men att pryda tröjan kändes som något Rosell hela tiden tänkt göra bara för att få positiva siffror i böckerna.

Sandro Rosell förstår problemet, han försöker att lösa problemet. Men lösningen är inte tröjsponsorer. Han använder Laporta som syndabocken.

Säga vad man vill om Joan Laporta, men detta skulle han aldrig göra.

Har han tagit beslutet via styrelsen och tagit det själv?
PedroRodriguez
2010-12-10 15:32

Hollywood Jablome

Aa, tyvärr har det blivit så desperat att man är tvungen att representera Qatar. Så går det när man bl.a. värvar Zlatan för 700 mille och ändå inte får ut något av det.....
2010-12-10 15:31
Heywood Jablome

Hur är en förlust på 700 miljoner "inte en katastrof"? Det lustiga är att ingen här inne anklagar Laporta för att värva spelare för över 1 miljard som man inte ens använder.
Sen vet vi inte heller vilka onödiga utgifter som Laporta har kostat oss, det är något han får ta med domstolen inom sin tid.

Det är dessutom tänkt att vi ska värva Fabregas, tror ni att han kommer att komma över till oss genom en puss på kinden? Nej, han lär kosta minst 40 miljoner.

"Klubben har sedan födseln för nästan exakt 111 år sedan aldrig tagit sålt utrymmet för tröjreklamen. I stället har man de senaste åren skänkt nästan 14 miljoner kronor om året till UNICEFs humanitära projekt, men ett knappt halvår efter att Sandro Rosell tog över presidentposten i klubben gör de nu plötsligt vänster vänster om.
Ekonomin lär vara orsaken.
FC Barcelona blöder kraftigt ekonomiskt och noterade en förlust på drygt 700 miljoner kronor efter den senaste säsongen och den nya affären kommer inbringa nästan 275 miljoner kronor om året över fem år från och med nästa säsong, exklusive bonus för eventuella titlar."

Aftonskitet.
2010-12-10 15:28
JÄVLA HELVETES JÄVLA SKIT!

Allvarligt talat. Visst, våra siffror är inte positiva, men det är ingen katastrof heller. Låt klubben jobba i lugn och ro. Värva ingenting på på 2-3 säsonger. Jag struntar i om vi går titellösa.

Det här var något som jag var otroligt stolt över. 110 år utan någon tröjsponsor. Nu har Rosell förstört det.
Barcelona Barca4eva
2010-12-10 15:25
Abbe.

Unicef på ärmen? Händer det är det verkligen lågt..annars antar jag att tvåan är den "finare" av de 4.
Barcelona Barca4eva
Dubbel.
PedroRodriguez
Hetfield

Pricken över I:et var ju den arabiska texten, Detta är ett KATALANSKT LAG ! !
Andreas-
2010-12-10 15:24
Kanske dags att grabbarna i Boixos Nois får kliva fram i rampljuset o göra vad dem är bäst på? När till och med idioter o totala rötägg som dem kan komma till användning så fattar man lite vilken nivå Rosell jobbar på just nu..
2010-12-10 15:21
Oh jösses, jag är för trädet och texten men om man ska ha arabisk text på tröjan så kommer till och med liberala lilla jag att må illa.

Nog för att det är bra med pengarna, men man behöver inte sära på stjärten för araberna.
PedroRodriguez
2010-12-10 15:21
Abbe

Dessa måste ju ta priset till fulast, Måste ja välja så väljer jag 2an, orka ha ett träd på ett sånt fint lag.......
Annons: