/spanien/barcelona/forum/13951.aspx/spanien/barcelona/forum/13951.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Delarocha
2010-10-21 12:47
MJo, blev fruktansvärt irriterad igår. Att inte kunna stänga matchen tidigare än i 93:e minuten mot ett jävla smörrebrödsgäng som FCK är under all kritik enligt mig.

Barcelona NoGo™ - Krkic #9
2010-10-21 12:46
Delarocha /

Jo det är sant men man ser allt för ofta när vi har chans att ställa om eller slå en pass på djupet så väljer man ofta att istället stanna upp och hålla bollen inom laget. Visst det är bra att hålla i bollen och kontrollera matchen men nån måtta får det faktiskt vara.

Menar inte att man ska ändra spelstil helt o hållet men lite modifikationer går absolut att göra som skulle gynna spelet.
Delarocha
2010-10-21 12:42
Nogo Krkic

Problemet är att vi inte tillåts spela så mot lag som FCK. Mot Arsenal eller andra som håller någorlunda klass möter vi ju lag med en agenda om att vinna matcherna. Därmed är det två spelande lag som möts och yta bjuds. Och alla är ju medvetna om att det är två lag som bjuds på lika mycket yta och det ena laget är Barcelona så vinner Barcelona samtliga matcher. Inga tvivel om den saken. Så det är egentligen naivt att spela som Arsenal gjorde mot oss då det faktiskt inte funkar. Men visst, rakare spel hade ju varit att föredra.

Dock vet ju lagen att våran svaghet är när de backar hem och krymper ytorna. Så blir vi stillastående och temposvaga.
Atlético addeh
2010-10-21 12:42
Det är väldigt uppenbart att du bara vill provocera Ahora så lägg av med det annars åker du på spärr. Jag respekterar dina åskiter med håll en sansad nivå, tack.
2010-10-21 12:38
Såg nyss på Laul Calling med "Drillo" som gäst och de pratade lite om Barça och han tycker att Barça borde spela mer rakare och spela mer passningar på djupet eftersom de har så många bra spelare. Han tror att de skulle vara änne bättre om man de skulle drar ner på sidledspassningarna och spela hem i backlinjen stuket.

Han tog upp matchen mot Arsenal på Emirates där vi fullständigt krossade Arsenal spelmässigt.

Jag håller med han, spela mer rakare och direkt mot mål så skulle vi bli ännu bättre. Men tvivlar på att det kommer att ske en sådan förändring.

Får ursäkta ifall jag missförstod det ha sa men min norska är ju inte på topp hehe.
Delarocha
Ett typexempel på en pajas som bryr sig mer om rivalklubbarna än sin egna klubb. Tragiskt att se men men, är man typ 11 år så är det väl naturligt. Han växer nog upp, alternativt får en jävla massa spö av någon i skolan.
elbraco
word, riktigt jobbig jävel.

Touré lämnade för övrigt för att han själv ville. Han sa dessutom när han flyttade att han en gång vill återvända till Barca (eller något liknande).
Barcelonistas
2010-10-21 12:32
snälla nån kan nån spärra den här pajasen ahora!

Ahora

du vet inget om den här unika klubben så gå tillbacks till träsket du kom ifrån!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-10-21 12:07
Ahora y para siempre, Real Madrid

Kanske dags för dig att återvända till skolan, otroligt låg nivå.
Vad är meningen med att skriva här när du är 9/10 ute efter att provocera, så omoget.
Real Madrid Ahora y para siempre, Real Madrid
2010-10-21 12:04
Hahahaha nu har jag skrattat klart. Gå tillbaka till det ni höll på med nu hahaha.
Barcelona Criff
2010-10-21 11:55
Ahora y para siempre, Real Madrid¨, Haha och all denna "faktan" baserar du på?
Sluta svammla och skriv något vettigt istället.
Delarocha
2010-10-21 11:54
Ahora

Villa har haft gott om chanser och har haft typ 1 ribbskott eller stolpskott per match. Att skylla Villas oskärpa/oflyt på Messi är ju så lagom logiskt. Pajas.

Tror du innerst inne hade velat haft en spelare som omnämns i diskussioner kring bästa spelare genom tiderna men det går ju inte riktigt att erkänna så då är han ego istället.
2010-10-21 11:52
Hahahhaha som sagt lite på skämt men men Messi är nog världens största egosit. Don´t let the puppy eys fool you! Fattar inte ens hur Villa orkar med Messi? Hade Messi passat Villa så hade nog Villa legat på 10 mål nu.

Ehh jag tror att Messi är anledningen till Zlatans exit om det är rätt eller fel vet ingen jävel här inne.

Men att Messi är större en klubben det vet nog alla.

Om Messi säger till Rosell "gör dig av med Pep" så fixar Rosell det på en sekund. Den respekten och statusen har Messi i Barcelona. Han kan göra som han vill.

OUUTT
2010-10-21 11:46
Alltid lika kul när patetiska madridistas ska komma in här och minsann berätta för hos hur det ligger till med precis allt som har med klubben att göra.
Delarocha
2010-10-21 11:33
Källa på allt det där så är jag imponerad. Om du bara hittat på det får du gärna gräva ner dig själv i din trädgård för dina åsikter här är ingen intresserad av.
Barcelonistas
2010-10-21 11:32
ahora

lägg ner verksamheten
Barcelona Rambla~
2010-10-21 11:14
Ja, Messi är orsaken till allt ont här i världen. Det måste vara så.

Personligen tror jag att det var Zlatan som var avundsjuk på Messi som spelare och på hans status i klubben. Hans ego klarade inte av att inte vara den som står mest i fokus.

Helt otroligt vilken avundsjuka det finns mot Messi att man nästan desperat väljer att tro på alla spekulationer och lögner som sprids av media.
2010-10-21 11:10
Messi klarade inte av att Zlatan var större än han dom första 6 månaderna så han gick till Pep å grät över att Zlatan var bättre. Messi är anledningen till varför Zlatan lämnade, inte Pep inte Raiola utan den lilla oskyldiga Messi.

Han vill att tidningarna ska skriva om han och han vill alltid vara störst.

Messi är större en klubben och hade Messi sagt till ledningen "jag trivs inte med Zlatan" eller "jag trivs inte med Pep" så vet ni alla att ledningen hade plockat bort båda två på direkten.

Kåmark hade rätt, Messi och Zlatan är "ovänner" och du kan inte ha två anfallare som är ovänner i ett lag därför fick den spelaren som gjorde det bäst i början på säsongen lämna.

Seriöst man kan väll inte bli så dålig som Zlatan var efter jul om det inte hade hänt något?

Villa kommer också lämna och Messi kommer vara anledningen :)

Nu skrev jag lite på skämt också men något är nog sant. Tror jag
Barcelona albanianbarca
2010-10-21 10:01
ROONEY SKA TILL BARCA.....!!!! Vilket anfall dom skulle få

MESSI ROONEY
VILLA
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-10-21 04:32
Känns lite sådär att en madridista snackar skit om Laporta. Speciellt när man tar tillbaka en president som körde ner Madrid i deras största svacka och när hans ersättare Calderon fuskade till sig röster och avgick. Det är mycket lustigt att man då vågar kritisera Laporta utan några som helst bevis.

Yaya Toure ville lämna själv för att han och Busquets fick 40/60 % speltid och han ville ha mer. Klubben ville behålla honom men han lämnade själv. Yaya beskrev själv transfern såhär: "Jag lämnade för att Busquets har helt fantastiska kvalitéer och jag ville ha mer speltid. Jag vill återvända till Barcelona som spelare."

Zlatan fick lämna för att han aldrig själv tog sitt ansvar och bad sin agent snacka skit om Pep. Att han hör hemma på mentalsjukhus osv. Så det är inte så konstigt att Pep inte ville ha honom mer. Det skapar dålig stämning i laget.

Dina uppgifter om Rooney är ganska unika. Hoppas du delar med dig dom med resten av omvärlden. För att alla engelska tidningar med samma källor som avslöjade att han ville lämna, säger att han skriver på för City eller Chelsea. Rooney har aldrig varit intresserad av att spela någon annanstans än England.
Barcelona basaric
2010-10-21 04:11
Gonzalo Gerardo Higuaín

Av dom 27 spelarna som ingår i Barcelonas trupp finner du endast fem katalaner.

" Nu finns det inte katalaner till alla positioner, jag menar att han får övertro på till exempel Bojan"

Varför valde han att tro på Bojan istället för Zlatan? Jo, för Zlatan levererade inte efter nyår, fram till dess var Zlatan given i Barcelonas startelva och Bojan fick inte spela något alls.

Jag diggar verkligen Toure, men jag kan ändå förstå Pep. Busquets passar in perfekt i dagens Barcelona, sedan är han billigare också. Du kan inte säga emot så mycket när det gäller valet av Sergio. Han startar i världens bästa klubblag, men han startar även i världens bästa landslag. Han har vunnit turneringen för världens bästa klubblag, och han har vunnit turneringen för världens bästa landslag.

Det handlar inte om katalaner, det är du själv medveten om. Det handlar om La Masia och magin som kommer därifrån. Du önskar att ditt lag kunde producera såna talanger, det gör du verkligen. Jag vet det.
Barcelona Gabriel_
2010-10-21 03:56
Kunde ej sova.

Laporta la klubbens pengar på damer, nattklubbar och personliga nöjen? Finns än så länge inga som helst bevis på detta. Vad som däremot är bevisat är att er egna spelare Karim Benzema köper sex av minderåriga lyxprostituerade. Det om något är att skämma ut sig själv och sin klubb!
Barcelona Sagrada Familia
2010-10-21 03:16
Sant Iker //

Hur vet du de? Jag vet inte.

Ingen vet, dom kanske bara hittar på?
Men om du väljer och tro på vad media skriver så ska jag inte dömma, du växer väl upp någon gång och lär dig vara källkritisk osv.
Tror personligen det är överdrivet som fan av Rosell..
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-10-21 03:04
Gonzalo Gerardo Higuaín

Förlåt för att vi tar vara på vår ungdomsakademi, till skillnad från vissa andra.
Real Madrid Sant Iker
2010-10-21 02:57
LOL bevisa att rm har stora skulder? ni gick precis med 800- som eran boss la på damer nattklubbar och personliga nöje,har du sett nån från madrid skämma ut sig som Laporta har gjort Nej.
Real Madrid Gonzalo Gerardo Higuaín
2010-10-21 02:29
Jag tar inte tillbaka argumentet om att Guardiola bara VILL ha katalaner i sitt lag. Nu finns det inte katalaner till alla positioner, jag menar att han får övertro på till exempel Bojan.

Men var det inte Guardiola som inte "pallade" med Ibrahimovic och Touré? För mig tyder det på att han inte kan hantera stora spelare. Vilket jag hade ogillat skarpt om jag var Barca-supporter.

Jag tror faktiskt inte att Rooney vill stanna i England. Stannar han i England så stannar han i United. Annars är jag nästan helt säker på att det blir RM för Wayne.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-10-21 02:06
Bara för att vi har jävligt bra katalanska spelare i laget som platsar så betyder det inte att det är det enda Guardiola tänker på när han tar ut sitt lag. Klen argument som inte håller. 13 av 19 spelare i truppen är inte katalaner. Det finns 6 katalaner och bara Bojan finns inte med i Spaniens landslag. Ska man peta 5 världsmästare för att bevisa att man inte bara tänker på katalaner?

Sen så glömmer du inte att Real har större skulder än Barca. Så Barca har inte råd och Real har? Glöm inte att Rooney är en "Nike" spelare och det är antagligen en bra förutsättning för att köpa en spelare som lämnar för pengar.

Vill Barca så finns pengarna. Det är en annan sak vad han själv vill och inte vill. Själv är jag säker på att det blir City.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-10-21 01:46
Barcelonistas

Tackar!

Gonzalo Gerardo Higuaín

Jag är så trött på dig, du ska hela tiden komma in hit och leka en besserwisser. Det enda du bidrar med är spekulationer och skitsnack. Det är sorgligt att se.
Barcelona basaric
2010-10-21 01:19
Gonzalo Gerardo Higuain

Messi är ingen katalan, det är inte Villa heller. Macherano är ingen katalan. Det är inte Iniesta heller. Abidal är ingen katalan, det är inte Maxwell heller. Adriano är ingen katalan, det är inte Pedro heller. Keita är ingen katalan, det är inte Alves heller. Milito är ingen katalan, det är inte Pinto heller.

Varför ens försöka? Och sen när är Rooney på Messis possition? Sedan så tror jag att Roswell mycket väl kan kan ta in Wayne om han och Pep vill det.
Barcelonistas
2010-10-21 01:14
Gud är störst

Vi spelade riktit bra i första halvlek förutom att vi missa så mycket, messi gjorde ett kanon mål rakt upp i krysset. sen i andra tog barca det lungnare me spelet men vi skapa många chanser, tror villa hade 3 solklara lägen att göra mål på eller något. sen i slutet av matchen gjorde messi 2-0.
Annons: