/spanien/barcelona/forum/13947.aspx/spanien/barcelona/forum/13947.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ElTriplete
2010-11-26 18:19
Gabriel

Co-sign. Det är inte bara Madridistas fel som bidrar till den låga kvalitén, tycker fan vi bidrar lika mycket. "MADRID, CABRON, SALUDA AL CAMPEON!" skrev någon tidigare idag, helt onödigt. Och för att inte snacka om hur mycket skit Madrid får här i forumet, missförstå mig inte, jag hatar Madrid och vill mer än allt slå de med Mourinho på bänken måndag kväll. Men lite respekt förtjänar de ändå, det finns inga dåliga lag.

Deras 5-1 resultat mot Racing och Zaragoza är imponerande, de är ett väldigt bra lag och det kommer bli en tuff match. Ni behöver inte vara så otroligt självsäkra och 100 på att vi vinner matchen.
Barcelona Gabriel
2010-11-26 18:13
Förstår verkligen inte varför man tillåter vem som helst att skriva här inne. Jag kommer in hit för att läsa vad mina fellow culés har att skriva och säga och även för att ge min syn på saken. Det blir bara irriterande att behöva läsa det madridistas har att säga, framför allt då 99 % av det som skrivs av dem inte medför med absolut någonting, snarare är deras främsta mål att provocera. Det bästa för alla hade varit att enbart tillåta culés skriva här inne, kanske lite tråkigt men det är bättre än att behöva tappa lusten för att komma in hit, för det är precis det som händer när man läser deras inlägg. Varför tror ni så många olika forumsrävar försvunnit här genom åren. Jag själv försvann i ett år pga den låga nivån här inne.

Sen är det också helt jävla onödigt att jämföra Barças spelare med Reals spelare. Culés tycker att Barçaspelarna är bättre och madridfansen tycker att deras spelare är bättre, end of story. Varför ens gå in i en diskussion angående det här? Det finns inte en chans att man kommer att kunna hålla med varandra om saker och ting.

In och ut lika snabbt igen, hejdå.
Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
2010-11-26 18:12
PedroRodriguez

Det är sant, det stämmer. Jag kom på det efter jag hade skrivit inlägget. För har följt ufc lika länge : )
Atlético addeh
2010-11-26 18:07
Jag blir så less när det kommer in såna jubelidioter som Gonzalo Hombre Pipita och försöker kränka folk... Han kommer i alla fall inte synas mer här tills vidare.
AndreD
2010-11-26 18:05
"Man kan släppa loss Pepe i UFC så vinner han kanske något."

Haha, du gjorde min dag.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-26 18:05
Gonzalo Hombre Pipita

"Kukhuve"? Om du vill förolämpa mig så får du försöka stava rätt.
Läs ett par böcker så lär du dig ett och annat (googla "bok" så får du information om vad det är).
PedroRodriguez
2010-11-26 18:03
Mr Andrés-Iniesta

Joo man får sparka någon som ligger ner bara man inte sparkar mot huvudet. BTW; Jag har följt UFC i 2 år nu så jag vet vad jag snackar om:)
PedroRodriguez
2010-11-26 18:01
Gonzalo

Vad har han gjort? Det är hans åsikt, och den är helt korrekt tycker jag. Pepe är bra men inte världsklass som några jag nämnt under.
Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
2010-11-26 17:57
Hetfield- Megan Fox is a dude

Jag tror han får det svårt i Ufc med. För i Ufc får man inte sparka någon som redan ligger ner. Men annars så har han bra kvalitéer. Dock så är jag inne i samma spår som dig. Han är knappast på samma nivå som Nesta eller Pique.
PedroRodriguez
2010-11-26 17:53
ponta p

Det är inte bara Pique och Puyol som är MYCKET bättre än Nesta , det finns t.ex. min okunnige vän Lucio , Vidic , Terry , Samuel - som allihopa fullständigt krossar Nesta, herregud.....
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-26 17:41
Rambla

Pepe är en bra mittback, men att han nämns i samma mening som t.ex: Pique och Nesta fick mig att spy upp lite i munnen.

Man kan släppa loss Pepe i UFC så vinner han kanske något.
AndreD
2010-11-26 17:24
Nya Barcatoons! :)

Woops, såg inte att den redan fanns i elclasico bloggen
Barcelona Tritranquilo
2010-11-26 17:00
Fråga bojans bänkvärmare om han tycker att pepe är bra ;). Pepe är duktig men inte världklass . Gör en grov tabbe i stort sett varje match. Casillas är så jätte bra en mot en . Hmm någons som minns pippos andra mål i madrid enda stor match denna säsong? Förresten spelade cr9 den matchen? Han viker sig alltid när det är vankas stormatcher.

Barcelona .Sami.
2010-11-26 16:46
Vi vinner på Måndag. Jag är helt 100!
ponta p
2010-11-26 16:28
En fråga PedroRodriguez: Var tror du det är lättast att prestera som mittback, mellan Alves - Abidal och bakom Busquets/Mascherano, eller mellan Abate - Zambrotta och bakom Gattuso? Nesta får täcka upp så jävla mycket mer eftersom han har sämre ytterbackar brevid sig. Han presterar fortfarande på toppnivå. Nesta är en legend, och han presterar därefter, ta av dig brillorna och kom in i matchen.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2010-11-26 16:13
Efter att ha läst vem som har tilldelats uppdraget som domare i el clasicot är jag HELT övertygad på att matchen kommer avgöras på en domartabbe!!

Är väldigt inne på att slänga in en rejäl peng på att "det blir en utvisning i matchen". Dels för att pajasen som dömer gärna delar ut kort men också för den stora risken att Real börjar maska i matchminut 3 och bli utvisade efter att ha sprungit mot bollen och tillbaka 7 gånger vid fasta situationer ;)
PedroRodriguez
2010-11-26 16:09
elbraco

Valdes är lätt världens bästa en mot en , det vet väl alla fotbollsupportrar trodde jag?

Puyol och Piqué slår Pepé och Carvalho alla dar i veckan.

Haha alla marräner bättre än barcaspelarna..........
elbraco
2010-11-26 16:03
Det roliga var att den här diskussionen började med att en madridista påstod att alla culés tycker sina egna spelare är bäst. För att rätta honom skrev jag en hyfsat rättvis jämförelse mellan spelarna, och så kommer en pajas som Nicname (vågar inte stå för sitt riktiga namn) och "rättar" mig och skriver att han VET att alla maränger är bättre än barcelonaspelarna.
Casillas bättre än Valdés 1 mot 1, Pepe & Carvalho världsklass...jo tjena.
Det roliga är att du skriver som om det är fakta och inte dina korkade tankar.

Du tycker alltså att Xabi är viktigare än t.ex. Casillas och Özil?
Barcelona Ronaldinho Jr.
2010-11-26 15:58
Står en artikel om Valdes på Sportbladet. Jag stör mig så enormt att jag inte kan kommentera där!

Vilka idioter och okunniga fotbollstyckare det finns som påstår att Valdes är värdelös och kallar honom för bland annat victor "tavlan" valdes!?

Alltså vart ha de människorna varit de senaste 3 säsongerna. Hittills iår har han varit en av våra bästa spelare!! Jag vet inte hur många frilägen han har avvärjt iår, dessutom räddat en eller ett par straffar och inte gjort en enda tabbe vad jag kan minnas. Knappt något mål iår kan väl läggas på honom?
PedroRodriguez
2010-11-26 15:37
westinho

samma här , det jag skrev med mittbackarna var jag, andra gången jag tabbar mig nu :)
Barcelona Barcadinho.
2010-11-26 15:35
Det finns en enkel argument som går ungefär så här - spelar man i landslaget av ett bra fotbollsland så är man inte värdelös. Samma sak om man spelar i en världs klubblag - de tar inte emot värdelösa spelare.

Men om man ska jämföra bara bland de allra bästa så är det lite svårt.

I landslaget - Pepe är inte den självklara starten om man tittar på kval matcherna inför EM 2012. Bruno Alves har plockat en del matcher från Pepe. Carvalho är given däremot.

I klubblaget - Pepe har väldigt ofta två defensiva mittfältare framför sig som damsuger en del hot. Man har ett större eget ansvar som mittback i t ex en 4-3-3 uppställning med en enda DM.

Jag undrar hur statistiken med insläppta mål skulle se ut om bara Alonso skulle spela och ingen av Lass och Khedria.Det vet man inte.

Men värdelös är han så klart inte.
Barcelona westinho
2010-11-26 15:34
Nicname

Det du tycker är inte fakta. Du måste acceptera att folk tycker olika.

(Jag, westinho, skrev det. Lite problem med nickname-funktionen verkar det som)
PedroRodriguez
2010-11-26 15:33
Nicname

Ramos är inte mer komplett än vad Alves är , Alves har absolut allting medans Ramos fortfarande är svag vid många ställen. Jag gillar Ramos skarpt men att påstå att han är bättre än Alves är ju bara nonsens.
Nicname
2010-11-26 15:32
Nicname

Det du tycker är inte fakta. Du måste acceptera att folk tycker olika.
Nicname
2010-11-26 15:30
Fy vad folk får mig och gråta när de tycker att självaste Alessandro Nesta är en utav världens bästa mittbackar. Fattar inte vad det är med folk, jag citerar ''Puyol , Piqué , Vidic , Ferdinand , Terry , Vermaelen , Lucio , Samuel , Carvalho , Thiago Silva är i NUET MYCKET bättre än Nesta.

Nesta VAR världens bästa mittback men inte längre...vissa borde sluta titta på fotboll så är det bara......
Nicname
2010-11-26 15:27
elbraco
Oj vad mycket koll du hade om Real Madrid.

Vad menar du med Valdes enligt dig är bäst på 1 mot 1 situation. Casillas är världens bästa 1 mot 1.

Pepe och Carvalho är världsklass rakt igenom. Erat mittlås är nog lite vassare pga att Pique och Puyol har spelat längre tillsammans och fungerar som en klocka.

Dani Alves snäppet bättre om man ser generellt? Det stämmer inte Sergio Ramos är mer komplett en vad Dani Alves är det håller ni alla säkert med om. Jag säger inte att han är bättre en Alves men han är mer komplett som fotbollspelare.

Och det sista Busquets är inte viktigare en vad Xabi är. Efter Ronaldo är Xabi viktigast för vårat spel ni har

1.Xavi
2.Messi
3.Iniesta

elbraco
2010-11-26 15:16
Baaris#11
Då tycker vi ungefär likadant :)

Pierre el Rey
Jag ser det ungefär såhär;
Casillas är en bättre målvakt och har snabbare reflexer än Valdés. Valdes å andra sidan är, enligt mig, världens bästa på 1 mot 1 situationer och rejält underskattad.
Anledningen till att Marcelo anses vara bra är pga hans offensiv, likt Dani Alves. Defensivt är han okej, inte mer.
Pepe är bra. Inte en av världens bästa, och dessutom spelar han fult. Tycker inte alls om den här spelaren, men han är en bra back.
Carvalho är bra. Har inget direkt att säga om honom.
Sergio Ramos funkar bättre än Dani Alves i ett mer defensivt lag. Dani Alves är snäppet bättre om man ser generellt.
Busquets är viktigare för Barca än vad Xabi är för Real. Xabi är en bra spelare men jag tror aldrig jag har sett honom som riktigt dominant på sin position, kan bero på att han är en balansspelare och inte SKA vara bäst på att försvara eller grym på offensiven.

Det är så jag ser på saken, förhoppningsvis är det en mer rättvis lista än den du drog upp!
Atlético addeh
2010-11-26 15:11
Pierre El Rey/

Naturligtvis är han inte värdelös. Dum i huvudet kanske, men inte en dålig fotbollsspelare.
Barcelona Basuuka
2010-11-26 15:06
Skön hund, min katt däremot har inga åsikter om Pepe.
Nicname
2010-11-26 15:05
Svenskafans forum borde ha en bakgrundsbild som visar, en nypa salt.

Dessutom vill jag GÄRNA att de som bygger upp hemsidan gärna skaffar en 'ignorera'-funktion som man kan använda på forumet så att man inte ser vissas inlägg. Jag tror det hade vart magiskt underbart!
Annons: