/spanien/barcelona/forum/13940.aspx/spanien/barcelona/forum/13940.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2/5/2011 14:33
Ehm, har ni sett vad som har hänt med rojadirecta? Gå in i deras hemsida så ser ni att myndigheterna har stängt ner sidan.

Jaja, det finns pedofiler och mördare där ute, men de har gott om tid med att stänga ner sajt för stream...
Barcelona el Flaco
2/5/2011 14:05
Miguel Rico skriver idag på MD att Rosell sa till Dani Alves under resan till bortamatchen mot Almería för några dagar sen att han vill ha ett möte med brassen nästa vecka. Det här kan endast tolkas som att presidenten vill ta upp temat kring Aves förnyelse och försöka övertala högerbacken till att fortsätta i Barcelona.

Därmed är tanken mötet mellan Rosell och Dani Alves ska äga rum någon gång i slutet av nästa vecka, efter vänskapslandskampen mellan Frankrike och Brasilien den 9 februari, såvida inte Bartomeu och Zubi lyckas lösa förhandlingarna med brassens agent innan dess.
Barcelona Barca4eva
2/5/2011 13:38
PedroRodriguez

Klockrent, hoppas han lär sig något nu.
PedroRodriguez
2/5/2011 13:25
B-Guden

Men samtidigt måste man ju ändå lira med bästa elvan då Real alltid kommer att vara uppe och nafsa på Barca. Vi kan liga gärna missa 3 poäng pga. av att Bojan sumpar lägen och Real vinner, då är det helt plötsligt mer press och mindre bekvämt. Bara för vi har geni som Xavi och Iniesta i mittfältet betyder det inte att vi vinner mot varenda lag i La Liga.

Sen så har Bojan ändå fått starta i cupen, men har ändå inte visat upp bra fotboll. Thiago levererar varje gång han får spela, och hans inställning är på topp i varje match. Samma med Afellay. Han blir bättre för varje match och det visade han mot Almería. Bäst på plan.

Håller med om att David Villa på något sätt blivit mindre 'kylig' här. Men jag kan inte klaga, han gör sina mål och jobbar för laget.
Deportivo Jakobsson
2/5/2011 13:25
Till alla FC Barcelona-skribenter//
Ta er en titt i er mail.
Barcelona El Soap
2/5/2011 13:24
addeh

Tack för svaret, vore onödigt att chansa om han inte hade kunnat gå 100%.
Thiago Alcantara - Futuro Número #4
2/5/2011 13:17
Jag tror på Bojan. Han behöver bara bygga upp sitt självförtroende så kommer ni se vad han ska göra. Han är en Villa kopia tycker jag. Dem har samma egenskaper och därför tycker jag Bojan borde lära sig av honom. När villa slutar eller lämnar klubben så ser jag Bojan eller Gerard Deouloufe (stavning) som ersättare.

Bojan har många år framför sig och har redan spelat mer än 150 matcher för klubben. Har man rekordet som mest mål i ungdomsakademin (runt 1000 mål?) och fick erbjudandet att spela EM för Spanien så har man riktigt stor potential. Det finns bara ett problem med Bojan och det är självförtroendet. Önskar mig nästan att han hade ett självförtroende likt Bendtner eller Balotelli.
Barcelona Barca4eva
2/5/2011 13:14
B-Guden

Haha, tänker som dig? Värst vad många matcher han har startat då.

Medan Villa har missat många lägen har han även gjort 17 mål, varav 14 i ligan.

Lika bra med 3-0 va, luktar ännu mer underskattning.
Barcelona Sürer
2/5/2011 13:14
någon som har mer information om puyols skada och återkomst
Barcelona B-Guden
2/5/2011 13:11
Barca4eva

ja tänker att vi inte behöver vinna alla våra matcher med 5-0 utan det går lika bra med 3-0.
Villa är väl den spelare som tillsammans med Benzma missar mest lägen.
Herregud att aldrig ge bojan chansen från start och sedan börja kritisera honom och att han borde vyta klubb det håller inte.

Tur att klubben coh pep tänker som mig, för annars hade dom inte förlängt hans kontrakt.
Barcelona Barca4eva
2/5/2011 13:08
B-Guden

Vi behöver vår bästa uppställning varje match. Kanske inte när ligan är avgjord eller när man har en stor ledning i cupen t.ex men bästa uppställningen behövs.

Om Villa inte gör mål på de lägen han får, vad gör Bojan då?

Har vi en 3-0 ledning eller något liknande håller jag med vissa om att Pep inte bör snåla med speltid.

Ps. Om vi kör med samma, bästa, elva varje match och får skitbra resultat. Varför ska vi då ändra på det? Hur tänker du?....luktar underskattning från ditt håll.
Barcelona B-Guden
2/5/2011 13:02
Delarocha
Ja vi ska starta med han, för alla matcher behöver vi inte vår bästa uppstälning David villa
får gärna sitta på bänken en match för bojan fördel, Han gör ju ändå inte mål på dom lägen han får,
Låt bojan få spela från start när laget jagar mål istället för låta han hoppa in när matchen är avgjord.

Varför ska vi hela tiden köra med exakt samma 11 varje match, nån match måste ju dom klara av att vinna även om Bojan spelar och skulle underprestera den matchen
Atlético addeh
2/5/2011 12:54
El Soap

Ryggskadan Iniesta ådrog sig mot Hércules höll honom bara borta från spel mot Almería. Han har tränat med normalt med laget nu i två dagar så det ska inte vara någon risk att han inte spelar ikväll.
Barcelona El Soap
2/5/2011 12:45
Vet någon hur allvarlig Iniestas skada var?
Barcelonistas
2/5/2011 12:30
the special five

Haha sant, efter just den säsongen vann real inte ett skit på 4år... märks tydligt att ungen inne i puertan inte vet så mycket om fotboll. Och det skulle inte förvåna mig om han inte ens upplevt den eran.
Delarocha
2/5/2011 12:28
Men hur ska Bojan börja prestera? Ska vi starta med honom bara för att hans formsvacka ska ta slut och därmed riskera att prestera sämre fotboll som helhet? Om han är tänkt som en framtida truppspelare men inte kan leverera som inhoppare är han en värdelös truppspelare/inhoppare.
Barcelona el Maestro!
2/5/2011 12:14
Bojan är lika bra som han alltid har varit. Det som gör honom att han underpresterar i denna säsong en aning är, enligt mig, den press som tröjnumret 9 innebär för honom. Han har alltid drömt om att få bära den tröjan för klubben.
Med tanke på vilka som har haft 9:an i Barca så är det inte så konstig att det tar ett tag innan pressen släpper. Jag kan sätta mig in i hans situation. Vad han behöver göra är att göra mål för att kunna spela avslappnad i framtiden. Är säker på att Pep & company är medvetna om det.
Pressen kommer att släppa Bojan så fort han gör mål.
The Special Five
2/5/2011 12:05
Real från 02/03 var inte ens överlägsna Barca från 02/03, dagens lag hade nog förnedrat Real på samma sätt som vi gjorde senast. Xavi har faktiskt vunnit duellen mot Zidane ett antal gånger och överglänst honom vid flera tillfällen
Barcelonistas
2/5/2011 11:59
En kille i real forumet säger att detta Barcelona hade inet haft en chans mot real från 02/03...

även real var bra då så var dom verkligen inte så här bra som detta Barca.

Aja zidane håller iallafall med mig.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2/5/2011 11:47
Med tanke på hur bra Bojan ändå presterat under Lejonets skadebekymmer och Zlatans formsvacka så är det i alla fall för mig självklart att man inte ska döma ut honom som misslyckad för att han inte presterat just denna säsong.

Talanger är just talanger för att de inte hittat en konstant bra nivå - ännu.

Personligen ger jag Bojan även nästa år att visa att han förtjänar en plats i truppen. Det är också som truppspelare jag ser honom även i framtiden.
Egentligen är Bojan en straffområdesspelare, och problemet är att vi inte spelar med någon typisk 9:a idag. Det är där som Bojans problem ligger, han är för endimensionell och har svårt att leverera på kanterna.

Pep har berömt honom för hans förmåga att hitta ytor och löpa rätt, det är ju även upp till medspelarna att förstå och lägga bollar. Med tanke på att klubben även förlängde Bojans kontrakt ser jag det som att de ff tror på honom och kommer visa lite tålamod till. Bojan själv visar ju också prov på tålamod som stannar och inte väljer att gå på lån.

Risken finns dock att Bojan kommer bli den nya Jonny Rödlund, dvs en spelare som var talang hela sitt aktiva liv...
Barcelona L.A.M Nr 10
2/5/2011 11:42
H´åller med om att Bojan varit rent ut sagt usel hela säsongen. Men jag tror att en stor del i varför vi "gullar" med honom så mycket är att Pep vet att om den här grabben blommar ut, då blir han en världsspelare. Men håller definitivt med om att han måste börja prestera, men samtidigt har han inte fått jättemycket speltid i år heller.
Delarocha
2/5/2011 11:23
Criff

Du gör det vida tydligt att du inte läste Hetfields inlägg till punkt utan skrev ditt inlägg så fort du läst namnet Zlatan.

Jag håller med Hetfield i allt inom detta. Bojan har egentligen inte ens gjort sig förtjänt av en plats på bänken men då han saknar konkurrens och heter Bojan verkar han få otaliga chanser som inga andra spelare för. Dags för honom att ta tag i sin karriär och prestera eller bli utlånad.

Vi kan inte dalta med honom hela hans karriär
2/5/2011 11:11
Criff

Jag syftar mer på hela mentaliteten att man vänder kappan efter vinden, sen att det är två olika spelare är givet.
Barcelona Criff
2/5/2011 11:04
Hetfield, Du kan väl inte jämföra en 27 åring som kostade 64 Miljoner Euro med en ung egenuppfostrad spelare.
Självklart kommer förväntingarna vara skyhöga på en svindyr spelare. Så inte konstigt att man spyr galla över Zlatan om han inte presterar.
2/5/2011 11:00
Jag tycker att det är extremt korkat när vissa säger att man ska sluta värva spelare bara föratt det hämmar Bojan, det är ju precis sådana tankar som går emot allt Barcelona står för. Man kan inte ge Bojan 1:a platsen i kön bara föratt han heter Bojan, om vi skulle ge speltid utifrån deras namn så hade Ronaldinho och Deco spelat idag, då hade vi aldrig vunnit trippeln (det säger jag trots att det är två av mina favoritspelare).

För Bojan är det 1. Börja prestera 2. Lånas ut 3. Sista utvägen är att han byter klubb.
Jag förväntar mig inte att Bojan ska göra hattrick varje match, men jisses, har han gjort en bra match under säsongen? Thiago har fått betydligt mindre speltid men den killen gör fan något under tiden han är där, Bojan springer ju bara runt som en vilsen hundvalp.

När jag klagade på Zlatan i början av året (2010), så fick man direkt 1000 påhopp från Zlatanister, men det var samma personer som 6 månader senare ville få bort honom.
Det är samma sak med Bojan, just nu har de flesta tålamod men jag undrar hur ni resonerar när andra talanger börjar blomma ut och Bojan är på samma nivå.

Just nu så spelar Bojan bara föratt han heter Bojan, inte föratt han presterar. Det går emot allt jag står för i ett fotbollslag, jag gillar killen men inte fan ska han få hämma andra spelare bara för hans rykte och namn.
Men allt sagt så hoppas jag på att han blommar ut, jag gillar killen grymt mycket.
Just my 2 cents.
Barcelona Abbe.
2/5/2011 08:51
Grym läsning i länktips om Pedro.
Barcelona Hyder
2/5/2011 03:01
Här snackar vi kärlek till ett fotbollslag..
Delarocha
2/5/2011 02:15
B-guden

I Bojans fall är det ganska krititskt då en 20-åring med stämpel underbarn oftast har ordinare speltid. Det skulle göra Bojan gott att få ordinare speltid i en klubb, hans potential kommer inte till användning för fem öre i Barcelona. Villa har redan blommat ut, likaså Messi och Pedro. Bojan däremot verkar ha stagnerat och han kommer inte utvecklas om han inte får speltid, samtidigt kan man inte spela med honom för att han ska få speltid men på så viss försämra laget. Det funkar inte.
Barcelona >The Reporter<
2/5/2011 02:14
Jag satt och kollade lite gamla Barca-klipps. Jag märkte att Henry pussade klubbmärket matchen då han gjorde hattrick borta mot Levante

1.54
Barcelona B-Guden
2/5/2011 02:11
Qerz

Så här ser jag det.
Kommer Cesc får han nöta bänk. Xavi och Iniesta är bättre mittfältare än Cesc.
Pedro och villa är bättre i anfallet än Iniesta. Messi är opetbar...

om Bojan. Han har suttit bänk med ett fåtal inhopp när matcherna vart betydelselösa, då har också laget gått ner sig.
Herregud killen är 20 år, han har fan framtiden för sig han har redan vissat att han kan, Så varjespelare som har en formsvacka ska lämna barca.

Decinho
Haha okej, jag trodde du faktiskt var seriös. och inte hade så stor koll xD
Annons: