/spanien/barcelona/forum/13937.aspx/spanien/barcelona/forum/13937.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-25 15:52
Spännande trupp vi åker iväg med till Ceueta! Kan undra om det är Bartra, Fontàs, Thiago, Dos Santos och Nolito som ligger närmast till hands för Pep när han ska plocka från B-laget? Detta är ju ändå den första cupmatchen, låter ganska troligt att han plockar ut dem han tror mest på. Hoppas det isåfall, det är dom spelarna jag tror har störst potential att slå igenom i A-lagströjan inom en mer eller mindre snar framtid :) Plus Oriol Romeu!

Hoppas vi ställer upp med:

Pinto
Bartra-Abidal-Fontas-Adriano
Mascherano
Thiago-Keite
Jeffren-Bojan-Pedro

.. ev vill jag se JDS starta istället för Keita. Men det kan vara bra med lite rutin. Hoppas i alla fall mexikanen byts in relativt tidigt i andra halvlek. Även Nolito vill jag se på planen.

Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-10-25 15:41
Man tycker lite synd om Jeffren när man läser den här intervjun, hoppas att han får chansen från start imorgon. :)
Barcelona el Flaco
2010-10-25 15:36
AndreD /

Det stämmer, tack för rättningen.
AndreD
2010-10-25 15:30
09/10 menar du väl? ;)
Barcelona Vampíro
2010-10-25 15:02
Vilken chock Sportbladet med stjärnskottet Fränden i spetsen fortsätter sin anti-Barça kampanj allt för att Barcelona var dumma mot lille Zlatan. Pinsamt att de fortfarande får kalla sig journalister, det är bara patetiskt att se hur långt de går för att skydda sin lilla goldenboy.
Barcelona el Flaco
2010-10-25 14:56
basaric/

Madridmediernas gullande med C. Ronaldo började i princip så fort portugisen anlände till Spanien. Minns att AS gav honom ett pris för "den bästa fotbollspelaren i landet" någon vecka innan ligastarten 09/10, allt för att massera hans ego.

Att de sedan måste påpeka att Ronaldo har gjort fler mål än Messi under denna ligaupptakten bara visar på den mindervärdeskomplex som har präglat marängerna sedan Pep tog över Barça.
Barcelona Abbe.
2010-10-25 14:51
Just nu njuter svensk media åt att smutskasta Barça. Jag behöver knappast motivera varför.

Spioneri är kanske att gå för långt, men annars ser jag inte felet i att kartlägga spelarna matvanor osv. Spelarna måste sköta sig och äta rätt, annars så blir det fel. Ronaldinho är väl ett praktexempel.
Barcelonistas
2010-10-25 14:48
Messi är inte bara en målmaskin han spelar fram en hel del me.
Barcelona basaric
2010-10-25 14:40
Real Madrid hyllar Ronaldo och hans målskytte den här säsongen (vilket dom ska göra) men ändå så har Messi gjort fler mål än honom.

5 mål på 6 matcher i ligan.
4 mål på 2.5 matcher i Champions Leauge.
3 mål på 1.5 matcher i Spanska supercupen.
AndreD
2010-10-25 14:11
Frändén måste ju smutskasta Barcelona nu när den svenska träbocken är borta.
Barcelona el Flaco
2010-10-25 14:07
Här är lisan över de 16 uttagna spelarna till matchen mot Ceuta på tisdag: Pinto, Miño, Puyol, Abidal, Maxwell, Adriano, Mascherano, Keite, Bojan, Jeffren, Pedro, Bartra, Fontàs, Thiago, Dos Santos och Nolito.

Totalt alltså sex spelare från B-laget. Ska bli intressant att se vilka som får chansen från start.
Barcelonistas
2010-10-25 13:42
dom 4 senaste matcherna mot sevilla så har vi 14-2 i mållskillnad.

08/09

så vann vi 0-3 på borta plan, och 4-0 på camp nou, och föra säsongen 09/10 vann vi med 4-0 på camp nou igen och en 2-3 vinst på sevillas hemmaplan. säsongen 07/08 så blev det 2-1 till barca på camp nou, och på borta plan sluta det 1-1. 06/07 så sluta det 3-1 på camp nou fint frisparksmål av ronaldinho, och på borta plan vann sevilla med 2-1 och där avgjorde dani alves me ett frisparks mål.

Allså senaste sevilla vann mot oss i ligan var 06/07 och då var de på deras hemmaplan, sist dom slog oss på camp nou var 05/06, ja kommer ihåg att matchen först blev inställd pågrund av vädret, camp nous gräsmatta va fullt me vatten, men matchen flyttades och sevilla vann 1-3 på camp nou säsongen 05/06.

så dom 4 senaste matcherna på camp nou mot sevilla har vi vunnit alla och har en mållskillnad på 13-2 mot dom!
Barcelona Messidinho_10
2010-10-25 12:47
Eller flera, som Laporta anlitade. Frågan är då om Laporta också blev spionerade?
elbraco
2010-10-25 12:41
Det var säkert en detektiv i svart plommonstop och stor rock som följde efter dom. Tror jag.
Barcelona Messidinho_10
2010-10-25 12:36
Jaha då får man reda på det här också, att Barca sysslade med spioneri mot Ronaldinho,
Eto, Deco och Pique. Ingen bra nyhet alls för vår egen del fyfan hur kunde Laporta gå så långt??
Barcelona Vampíro
2010-10-25 09:35
...Glömde länken.
Barcelona Vampíro
2010-10-25 09:34
Intressant intervju med Jeffren där han berättar om hur hans säsong varit såhär långt. Tråkigt att han ska vara så skadebenägen för han förtjänar betydligt mer speltid än han fått under det senaste året.

Logic says that at 22 years old you need to play in order to grow. Have you thought about leaving?

"No, not at all. I only want to triumph here. I know it’s tough and that the team is short on players. I know I’ll get my chance sooner or later and that is why I want to stay. I want to come out on top no matter what. Being here is a dream and I want to accomplish something before leaving."

Kommer aldrig glömma hans insats mot Estudiantes i Abu Dhabi, ge han chansen Pep, han är redo!
AndreD
2010-10-25 09:26
Pinsamt att säga att Kåmark och Hussfelt håller på Barcelona eller Real Madrid. De hyllar ett lag när det spelar bra. Sluta vara så trångsynta.

Enda orsaken till att Hussfelt hejade på Barca var för att Zlatan var med. När blev han "uttalad barcelonista"?
Barcelona Sagrada Familia
2010-10-25 05:32
Om exakt 1 månad och 1 timme sitter jag på planet till BARCELONA!

Godnatt!
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-10-25 02:52
Herregud, Wenger slutar aldrig!
Delarocha
2010-10-25 01:24
Barcelonistas

So?

Hussfelt och flera andra har suttit och tokhyllat Barcelona i 4 år och nu hatar du Kåmark för han gillar Real? Han gillar väl bra fotboll helt enkelt, han har tidigare snadckat hur mkt bra som helst om Barcelona. Känns som dagisnivå här alltså.
Barcelona Sagrada Familia
2010-10-25 01:05
H.Alavi - Magico!

Läs vad jag skrev längre ner, Inge mer betting snack! Tas i PM isåfall.
Att sedan folk skriver efter det är mitt fel också, lugnt är van att ta skit.
Kanske blev lite mycket snack men spelar det så stor roll egentligen när forumet är dött? Ja tipsar ju inte om någon sida, ingen konkurrans för SVF dvs så jag antar att det enda problemet varför det inte får snackas här är för att det är minderåriga som vistas här, men det är vad jag tror.

/SF
Barcelonistas
2010-10-25 01:03
kolla länk hoppas han håller sig skadefri så vinner vi champions iår!

Delarocha

hussfelt är zlatanista.. han hyllade i självaverket zlatan..
Delarocha
2010-10-25 00:56
Hög nivå här som vanligt ser jag.

Det stavas Kåmark vilket jag förmodar att folk är medvetna om?

Kåmark hyllar Barcelona vecka efter vecka också. Sluta vara blind. Hussfelt var uttalad Barcelonista förra säsongen, men det var ingen som klagade på det när han kommenterade det. Herregud, hur gammal är du?
Barcelonistas
2010-10-25 00:55
Sant Iker

komark är långt ifrån neutral han hyllar er höjer er till skyarna vecka in vecka ut har du gömt dig bakom en sten dom senaste åren ellr?

min uppfostran har ingen me o göra ja är som ja är.
Real Madrid GaGo Är Bäst
2010-10-25 00:43
test.
Barcelona Katalanska.nr.9
2010-10-25 00:41
Barcelonistas

Tack för det goda skrattet, kan endast instämma.
Real Madrid Sant Iker
2010-10-25 00:30
Även om han skulle vara det har du inte fått rätt uppfostran att man inte använder fula ord bara man tycker illa om nån? Nej ingen såg hans min efter el-clasico eftersom de flesta måste vara neutrala.

Skärp dig.
Barcelonistas
2010-10-25 00:13
Sant Iker

Komark är madridista du skulle sett hans face i fkeu när barca k***** real me 2-6 på bernabeu. eller föra årets båda el clasicon.
Real Madrid Sant Iker
2010-10-24 23:59
Sluta skäma ut dig förra året när han hylla barca så ville du smeka hans händer och nu när han hyllar real så använder du personlig angrepp mot han VÄX UPP.
Annons: