/spanien/barcelona/forum/13936.aspx/spanien/barcelona/forum/13936.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-01-25 23:44
Frodo

Om man ska tro rapporter från Spanien så sitter inte Valdano kvar till sommaren. Hans stothet tillåter knappast det. Vi får väl se om några veckor.
Barcelonistas
2011-01-25 23:43
xavi the best

viktigt att vi avgör matchen imon på camp nou. för almeria borta är ingen lätt uppgift (lol jag vet senast sluta det 0-8 men de kommer inte bli något 8-0 den här gången.
Barcelona Rambla~
2011-01-25 23:43
el Flaco

Valdano är ju en klubblegend. Han representerar stil och klass inom klubben, står för balansen och kontrollen. Drar han så vinner Mourinho. Då kan Mou göra lite som han vill med Florentino, som inte längre har något val än att tillfredställa alla Mourinhos krav.
Barcelona el Flaco
2011-01-25 23:42
Real Madrid 1902-/

Jag har också intrycket att Pérez stödjer Valdano, men å andra sidan är Mourinho hans sista triumfkort att försöka störta Barcelona och ta tillbaks tronen i Spanien och Europa.

I Spanien snckades om att Mourinho vill lämna klubben efter den 30 juli, men att han kanske kan tänka sig stanna ifall han får mer makt kring de sportsliga besluten, som nu med värvningen av en anfallare.
Barcelona Frodo
2011-01-25 23:40
Rambla~

Jag tror precis som du att det blir Valdano som offras vid säsongens slut om Real inte vinner något. Perez skulle få folket emot sig om Mourinho kickas och för att rädda sitt eget skinn blir det nog Valdano som får ta smällen. Mourinho försöker också gardera sig genom att skapa rubriker som får allt att framstå som en cirkus och gnälla efter anfallare. Han kommer att få en extra livlina vilket är ovanligt för tränare i Madrid.
Xavi the best
tror Barca vinner med 5-0 imorgon, någon som håller med?
Barcelona Rambla~
Real Madrid 1902-

Du tror det? Av allt att döma är det Mourinho som har "vunnit maktkampen" om man nu kan kalla det så. Hardcore fans och de som hörs mest på arenan, de med plakaten, verkar ju supporta Mourinho. Det känns som om Florentino är livrädd att inte vinna en trofé denna säsong att han därför väljer Mourinho. Fast det är kanske som du är inne på överdrivet.
Real Madrid 1902-
2011-01-25 23:37
el Flaco

Perez har sagt att Valdano är ambassadör för Real Madrid och att denne är klubbens ansikte utåt. Valdano kommer ta Perez sida om han måste "välja" mellan dem 2. Sist Perez gjorde sig av med Valdano, eller Valdano lämnade Perez så gick allt åt helvette för Florentino. Valdano personifierar det Real Madrid står för, och Mourinho leker verkligen med elden.
Real Madrid 1902-
2011-01-25 23:34
Rambla~

Valdano kommer inte lämna Real Madrid, det är större chans att Mourinho ryker. Jag tycker att det ett väldigt dåligt uppförande utav Mourinho att pissa på en legend på det sättet. Nu kanske media har överdramatiserat det hela, men det finns spår av sanningshalt i nyheten.

Att Valdano inte åkte med laget ikväll har med värvningen av Adebayor att göra då alla bitar måste falla på plats. Han ska presenteras imorn om allt går bra.
Barcelona el Flaco
2011-01-25 23:33
Rambla/

Det roliga är att man kunde se den här beefen mellan Valdano och Mourinho komma från flera mils avstånd när portugisen anlände till Madrid. Det kändes som en tidsfråga innan det skulle smälla ihop mellan de två. Valdano som försöker upprätthålla en gentlemanna bild av klubben och är en förespråkare för en estetisk fotboll, medan Mou förklarar krig mot allt och alla som rör sig och som skiter i hur det ser ut på planen så länge man vinner.

Det stora snackisen nere i Spanien just nu ä om "bråket" mellan dessa två. Supportrarna verkar ta ställning för Mourinho. Ska bli intressant att se hur Pérez hanterar det här.
Barcelonistas
2011-01-25 23:27
Om jag inte minns fel så har ju messi gjort så här tidigare ochså? tänker på matchen mot real 2-6 matchen där messi drog upp tröjan och visade en text på tröjan?

sjukt löjligt det här pinsamt... politiskt kan jag hålla med ska man inte skriva något om men att gratta sin morsa på födelsedagen herregud sjut pinsamt av för*****
Valencia Bat
2011-01-25 23:24
Löjligt det där med böter på Messi. Vad kommer härnäst, böter för att man tar av sig tröjan under 60 sekunder?
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-25 23:21
Hyder,

Fan vad glad man blir av att läsa sådant. Såg ju Barca-Racing på plats i helgen och titta lite närmare på Abidal. Kan konstatera att han är KUNG! Nu har man förvisso hyllat honom på sistone, men killen kan inte få för mycket beröm. SÅ bra är han för tillfället!

Enligt mig var han bättre än både Pique och framförallt Puyol (som får ursäktas pga skadan). Han är så lugn, så säker och pålitligt, Abidal. Detta måste vara hans peak i karriären, för just nu är det fanimej inte många som är bättre än honom. Varken som mittback eller vänsterback. Det känns som att han håller ett par år till, trots sin ålder. Han är oerhört löpstark och fortfarande snabb.

Kände mig hur lugn som helst när han hade bollen, även i pressade lägen. Och hans teknik är underskattad. Mot racing bjöd han även på en delikatess, då han trixade sig förbi en racing-anfallare.

Grande Abidal!
Barcelonistas
2011-01-25 23:21
hetfield

elr så kan ledningen bara bjuska upp de alves vill ha så får vi slut på den här cirkusen.

den här ledningen är så jävla dålig, kan inte ens sköta affärer på ett korrekt sett. En Klubb som oss som är unik, och den bästa i fotbollsvärlden borde ha en mycket bättre ledning en den här kassa skiten.
Barcelona Rambla~
2011-01-25 23:19
Marcus grande Perez

Andra skulle kanske påstå att Valdano är den sista sympatiske som är kvar i Madrid, en person från en annan epok, 80 och 90-talets Real Madrid.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-25 23:18
Grande Abidal!

Om Alves kunde ta ut huvudet ur röven så skulle han också resonera på liknande sätt.
Real Madrid Marcus grande Perez
2011-01-25 23:16
Rambla~

Jag tycker det är bra för våran egen skull, så det blir lite lugn & ro i vårt snurriga lag.

Hellre att Mourinho bestämmer hur det skall vara som faktist vet hur det fungerar, Valdano verkar vara mer av en pajas(även om ni tycker att det är tvärtom).
Barcelona Rambla~
2011-01-25 23:14
Sport är ju käcka emellanåt. :P

Van Bommel, el nuevo 'joven' fichaje del Milan
Barcelona Rambla~
2011-01-25 23:12
En tidsfråga innan Valdano lämnar Madrid. Nu är han förbjuden att komma in i omklädningsrummet strax före och efter match av Mourinho. Cirkusen kan börja. :)
Barcelonistas
2011-01-25 23:11
hyder

sjukt nice, abidal har imponerad en hel del den senaste tiden. han är numera ett monster i defensiven.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-25 23:09
Blaugrana91,

Bra elva! Skulle också vilja se något liknande. Nu när Bojan är sjuk lär vi få se ännu än starspelare då jag inte tror Nolito for starta.. om han tas ut i truppen. Skulle dock gärna vilja se Bartra i startelvan, men det är nog att hoppas på för mycket :)
Barcelona Hyder
2011-01-25 23:09
"There won't be problems to extend my contract. First meeting on Thursday. I don't want more money, I want more years, until 2015." - Eric Abidal

Behöver egentligen inte ens kommentera men det värmer i culéhjärtat..
Barcelonistas
2011-01-25 23:08
andreas

jag hade faktiskt tänkt ut en resa föra säsongen om barca tagit sig till cl finalen. tyvärr så förstörde bleekere och benquerenca min resa till bernabeu och spanien. Iom att jag fyller år i maj så hade farsan fixat resan.
Barcelona Blaugrana91
2011-01-25 23:01
Vad tror/hoppas ni på för elva imorrn?

Själv hoppas jag på denna:

Pinto
Adriano-Pique-Abidal-Maxwell
Xavi-Mascherano-Iniesta
Afellay-Messi-Pedro

Villa kan få vila lite och Afellay förtjänar att få starta eftersom han inte fick spela förra matchen.
Som ni ser tycker jag att man ska starta med en relativt strak elva, lika bra att försöka säkra finalplatsen på en gång och lufta spelare i returmatchen istället.

Tippar 4-0 till Barca ;)
Barcelona tikitaka
2011-01-25 23:00
Gonzales_Barca

Vad tror du en matchbiljett för en sådan match skulle kosta? :)
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-01-25 22:58
Barcelonistas

Jag har alltid kapital sparat till en ev final i CL, alternativt om jag är fattig för stunden får jag sälja av ett kameraobjektiv..
Dock är det hur svårt som helst att få biljetter och köpa svart till CL finalen tänker jag då aldrig göra, svindyrt..
Barcelona VizzlA^^
2011-01-25 22:54
aaarrrg...Varför har inte redigeraren blivit normal sedan dem ändrat designen..skulle ta bort ett e efter imponerad men det går inte ...däremot kan jag redigera andreas inlägg...
Barcelonistas
2011-01-25 22:53
andreas

spara pengarna till cl finalen som Barcelona kommer spela!

Boixos Nois 81

kan inte skriva i det skit forumet är spärrad där...

kom bara med egna åsikter och det är tydligen förbjudet i det forumet...
Barcelona Boixos Nois 81
2011-01-25 22:53
Seriöst, sitter ni alla o följer United matchen? då kan ni gå in på Uniteds sida på svenska fans o skriv där.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-01-25 22:52
Gonzalez //

Jag har en stundande USA resa i April så pengarna går åt fortare än vad man tror..
12.000 är trots allt inte så mycket men bättre än 0 kr!
Vi lever i ett samhälle där allt bara blir dyrare och dyrare speciellt med min hobby (fotograf)
Man vill bara gråta när man kollar på nya objektiv men men.. =/
Annons: