/spanien/barcelona/forum/13935.aspx/spanien/barcelona/forum/13935.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-10-27 10:04
Carlos Tevez verkar vara sugen på att lämna Man C (can't blame him), dock står det att han vill återvända till Argentina för att han saknar familjen.

Varför inte satsa på Tevez? Barcelona måste vara mycket mer lik den argentinska kulturen än vad England lär vara. Jag tror inte heller att Tevez gillar England då han knappt pratar engelska.
Barcelona geriii
2010-10-27 09:21
Tja boys!

Jag säljer två biljetter till årets slutsålda El Classico på Camp Nou den 28 november.
Biljetter är belägna på nedre kortsida och högsta bud för närvarande är 280euro/biljett.

Hör av er till pudenda@hotmail.com vid intresse!

Barcelonistas
2010-10-27 09:19
Nolito kommer bli hur bra som helst en rikti bra spelare!
Barcelona Yaya24
2010-10-27 08:51
Släng glasliraren jeffren nu
elbraco
2010-10-27 08:38
Bojan var ändå mer än godkänt igår, men han tenderar att hamna lite längre bak i banan än vad en striker ska ibland. Keita ser jag som lite av en trotjänare, klagar aldrig, perfekt backup till Iniesta. Visst kan man byta ut honom mot bättre men varför lägga pengar på att fixa något som inte är trasigt. Dessutom känner han spelarna och kan Barcas spel. Skulle vi köpa en ny backup spelare skulle det ta hyfsat lång tid med tanke på att dom inte är ordinarie. Keiteeeee!!
Barcelona älskabarcelona
2010-10-27 02:40
Konstigt att det går så tungt som det gör nu för Bojan . Efter förra säsongens slutspurt så va jag övertygad om att Bojan skulle vara säsongens stora genombrott . Jag hoppas på att det hela vänder snart .

Visca y Barca Visca y Catalunya
Tycker att Bartra liknar Lucio lite mer . Speciellt när det gäller hans driv med bollen .
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2010-10-27 01:52
Är det bara jag som ser en ny Pique hos Bartra?
Barcelona Hyder
2010-10-27 01:16
Vucinic är en otroligt bra spelare. När han är på spelhumör. Han är dock ojämn och kan stundtals vara otroligt gring av sig. Han är en typisk humörspelare och att lägga ner en hyfsad transfersumma på en sådan spelare låter inte som något ledningen eller Pep skulle kunna tänka sig göra. Det finns nog bättre alternativ på marknaden om vi säger så.
Barcelona Larsson1333
2010-10-27 00:50
Jag skulle gärna se vucinic, vi har ju just nu ett bra anfall med pedro-villa-Messi, iniesta vill jag helst ha på mitten. Bakom dessa ser det tunt ut med Bojan och jeffren, så varför inte? Bara inte summan blir överdrivet hög

Tycker också några av de utlånade spelarna borde säljas, går inte låna ut hur många säsonger som helst, satsa eller sälj
Barcelona Messidinho_10
2010-10-27 00:31
Vucinic har inget att göra i Barca.
Atlético addeh
2010-10-27 00:29
Måste bara nämna en sak. Thiago gjorde en bra insats, och jag njöt varenda gång han blixtrade till och antingen bjöd på något tekniskt nummer eller en tittfint á la Ronaldinho. Hur som helst så tycker jag fortfarande Thiago känns något "valpig" emellanåt, då han är alldeles för slarvig. Det är självklart mänskligt att slå ett felpass, men att vara nonchalant är en helt annan sak, och det anser jag att ynglingen fortfarande visar tendenser till ibland. Nåja, han var en av dem bättre så nog om det negativa.

Hetfield

En huvudstark spelare med en god fysik som säkerligen skulle acceptera några matcher på bänken. Varför inte?
Barcelona Rambla~
2010-10-27 00:25
Vucinic är en klasspelare men känns också väldigt ojämn. Dessutom är han egensinning och verkar nästan allmännt lättretad. Jag tror att det skulle kosta mer än det skulle smaka. Hm, något nästan alla de senaste värvningarna tycks vara för övrigt.

1.70

Jo, jag uttryckte mig nog lite åt det hållet kanske. Vid närmare eftertanke så har du rätt. Han är säkert inte överdrivet dyr i drift, accepterar alltid tränarens beslut utan att någonsin beklaga sig. Visst är han en ypperlig truppspelare. Fast i kväll blev jag irriterad på honom.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-27 00:23
Rambla,

Nehe okej. Uppfattade ditt inlägg här nedan som att du åtminstone inte skulle ha någonting emot det.
I min värld vore det oerhört korkat att sälja en så pass duktig truppspelare som Keita är, även om det givetvis finns bättre spelare där ute. Men de ska acceptera att vara andraval också.

Hetfield,

Du får tycka vad du vill. Den dagen Cesc kommer är jag kanske inne på samma linje som du att Keita kanske blir överflödig. Fast jag ser gärna att han stannar även då, som truppspelare. Men han är nog för bra för att vara tredjeval eller nåt liknande.
Godnatt!
2010-10-27 00:22
1.70-ligan.

Jag tycker bara att Keita tar onödigt mycket plats och får oförtjänt mycket speltid. But hey, det jag säger är inte lag och alla får tycka precis vad de vill. Vissa gillar äpplen, vissa gillar päron.

---------

På tal om ingenting, vad skulle ni säga om att värva Vucinic som verkar vara sur på Ranieri?
Barcelona Barca-nist
2010-10-27 00:19
nu behöver vi inte överdriva när det gäller Keita, killen gör sitt bästa i de flesta matcher. Nån dålig match gör alla. man är inte mer än människa.

När det gäller Nolito så förstår jag honom med. Man fick en gratis chans och han vill göra allt för att bevisa vad han går för. Viljan finns och resten kommer med tiden.
matchen är slut och Barca flyger Helikopter hem och det är nästa match som är veckans match.
härmed säger jag godnatt culés
Barcelona Rambla~
2010-10-27 00:18
1.70

Jag har inte påstått att han ska sticka. Däremot var jag besviken på hans insats i kväll.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-27 00:17
Rambla,

Så bara för du tycker Keita gör en usel match anser du att han lika gärna kan sticka? Jag är inget fan av honom heller på något sätt, men jag ser verkligen ingen anledning til att sälja honom efter en dålig match i cupen. Det känns en aning naivt.

Hetfield,

Sure, det finns säkert bättre spelare ute på marknaden, men måste Barca ha alla de bästa spelarna? Keita är en lojal kille som 9/10 ersätter samtliga på mittfältet på ett fullt godkännt sätt. Dessutom är han det närmsta en fysisk spelare vi kan komma på mitten tillsamman med masken.

Ta inte illa upp nu. Båda ni kommer allt som oftast med oehört kloka och bra inlägg, och jag har stor respekt för er här på forumet eftersom ni kan så mycket fotboll och om FCB.. men i det här fallet tycker jag ni är helt fel ute. Och det kommer som sagt inte från ett Keitafan på något sätt.
Barcelona Rambla~
2010-10-27 00:12
Varför har Nolito skämt ut sig? Energisk och försöker ju åtminstone utmana. Det är tillåtet att misslyckas med dragningar och passningar.
Barcelona el Maestro!
2010-10-27 00:12
Keita är en bra truppspelare som inte klagar att sitta på bänken. Jag är nöjd med honom så långt.
Däremot tror jag att han inte kommer att kunna få något speltid alls om nu Cesc värvas i nästa säsong. Där har du en spelare som också kan ta djupledslöpningar och gör mål.
Barcelona Messidinho_10
2010-10-27 00:11
Hetfield- Megan Fox is a dude

Vadå Keita försvinna dumaste jag har hört?? Du vet inte inte hur mycket han betyder för oss, utan honom i mf hade vi varit skit i vissa matcher, helt ärligt.
Barcelona Barcadinho.
2010-10-27 00:08
Maxwell var den enda som var bra idag, tycker jag. Batra och Fontas var stabila, men de var knappt hotade, så det säger inte så mycket. Jag hoppades på mer från Thiago, men det mesta av spelet var sisådär. Nolito har nästan skämt ut sig.
Bojans kurva är fortfarande i botten och Pedro var ganska osynlig.

Men jag lägger mig nöjd nu, vet ni varför?
Ju, Real Murcia - Real Madrid 0-0.
Barcelona Rambla~
2010-10-27 00:06
Hetfield

Jag har inte haft något emot Keite tills nu men till viss del så håller jag med dig. Det han tillför kan andra nog göra minst lika bra.
2010-10-27 00:05
Rambla

Jag vet att folk kommer att dunka i bröstet och skydda Keita nu, men jag tycker att det är dags för honom att försvinna. Sen kommer vanliga argumentet "ja men han springer mycket bla bla bla", nog fan finns det bättre spelare där ute som fyller samma funktion.
Barcelona Messidinho_10
2010-10-27 00:04
Ähh skit match, men vem bryr sig, huvudsaken är att man vinner. Sen att ingen av jr tog chansen kan man diskutera..
Barcelona Rambla~
2010-10-27 00:04
Jag förstår att Pep inte vill spela Puyi och Abidal. Då har han redan användt två B-spelare som mittbackar. När Jeffren tyvärr skadade sig var Nolito det naturliga valet. Den enda han kan byta ut mot JDS är då Thiago. Om vi nu ska vara ärliga, så vill vi ju alla se honom få speltid, eller hur? Dock så försvarar det fan inte Keites slöa inställning i kväll. Kolla på Mascherano, han som är van vid större matcher hade 100%-inställning under hela matchen.
Barcelona Larsson1333
2010-10-27 00:00
Rambla

Ursäkta mig, visste inte detta :) men kan bara instämma, keita ser lika oangegerad ut som jag gör när jag dämmer f99.

Men kul att se bartra framförallt, även maxwell stabil som tusan och thiago blixtrar till ibland
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-26 23:59
Är rätt besviken på matchen. Tycker ingen riktigt tog chansen av de jag hade hoppats på. Visst glimtade de till då och då men varken Pedro, Bojan eller Thiago gjorde någon vidare match. Visst, det är en annan sak när man spelar med de bästa spelarna, men jag hade hoppats på mer. Till en början såg det riktigt lovande ut, fram till Jeffren byttes ut egentligen.

Inte heller Nolito gjorde direkt en bra match, Tyvärr blir det nog ingen karriär i Barca för honom, det var i alla fall känslan man fick idag.

Det fanns dock två st jag tycker överträffade mina förväntningar: Fontas och Bartra! Dessa herrar kan känna sig nöjda med sin insats ikväll.

Förlåt om man låter negativ, men är bara väldigt trött och besviken. Vet att man inte kan dra för stora växlar av en match, men jag hade hoppats att några spelare skulle få en självförtroende-boost ikvälll. Nu letar fortfarande Bojan, Pedro och de andra efter formen. Och Thiago som jag hoppats på gjorde kanske sin sämsta match i A-laget.
Barcelona Criff
2010-10-26 23:58
Tror det sena bytet mot Dos Santos egentligen inte ens skulle komma, men med tanke på hur slut Thiago såg ut på slutet så blev det så till slut ändå.
Tror Dos Santos får 90 minuter på hemmaplan.
Barcelona Rambla~
2010-10-26 23:57
Hetfield

Det är väl klart att han har större kvaliéer än så här. Dock inte matcher som denna tydligen. Däremot är han ovärderlig i vissa typer av matcher där han dödar ytor och tar bort spelare ur matchen. I kväll var det tyvärr bara alibispel för hela slanten från honom. Det gör mig förbannad ja. Då kan likväl någon annan få chansen att spela istället.

Fan vad jag lider med Jeffren. Går det att ha mer oflyt? Han såg verkligen rapp ut i steget i kväll.
Atlético addeh
2010-10-26 23:57
Trots en kassaskåpssäker vinst tror jag inte Pep var så nöjd med matchen. Det hade verkligen behövts ett mål från Bojans fötter, men vad hände? Jo, istället försämrade han sitt självförtroende och misslyckades med i allt i avslutningsväg. Han kämpade och slet som vanligt, och passningsspelet var det inget fel på.

Aja, skönt med en seger i alla fall. Eloge till B-lagspelarna, förutom Nolito som alltid ska trockla en gång för mycket.
Annons: