/spanien/barcelona/forum/13934.aspx/spanien/barcelona/forum/13934.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2011-01-16 17:58
Det är väldigt stora skillnader mellan Torres och Fábregas. Den sistnämnda är fostrad i klubben, känner till spelsystemet väl, känner till staden, kulturen och har sina bästa vänner och familj där. Ja, sådant spelar också väldigt stor roll. Dessutom är Cesc bara 23 år, vilket betyder att han har betydligt fler år kvar på den absolut toppnivån än vad Torres har.

Torres kanske skulle ta en ordinarie plats efter ett par år i klubben då Villa börjar trappa av, men då närmar sig även han 30.
elbraco
2011-01-16 17:57
Jag gillar Torres personlighet dubbelt så mycket som Fabregas, enbart pga. Fabs tystnad i somras.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-16 17:42
1.70-ligan

Naturligtvis skulle rotering kunna vara en lösning, men då har vi ju ett till problem. För Torres fyller 27 det här året, jämför det med Villa som fyller 30. Det betyder att han kanske håller 4-5 säsonger till på toppnivå, och vad händer då med Bojan?

Torres känns lika onödig som attn köpa Fabregas, skillnaden är bara att man nästan vet att Cesc kommer att komma, dessutom är han en egen produkt och kan Barca-spelet som sin egen ficka.
PedroRodriguez
2011-01-16 17:33
Dubbelpost.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-16 17:32
Serie A är väl också mer eller mindre uteslutet för Torres då Milan och Inter har fullpackat med anfallare. Då återstår bara Juventus som har råd med Torres, och jag undrar om Torres är så sugen på att spela för Juventus som är i samma skick som Liverpool (nåja, nästan). Då återstår bara Barcelona och möjligen Atletico.

Gonzalez_Barca

Jag skojade förstås, jag tycker att han är världens bästa anfallare när han är på bra humör, men hans attityd passar inte in i Barcelona.
Atlético addeh
2011-01-16 17:30
Anledningen till varför jag tror klubben värvade Villa istället för Torres var att han inte har så många år kvar i toppen, vilket då öppnar för Bojan att ta över permanent. Om man ville tänka ännu mer långsiktigt och ha en spelare för många säsonger framåt kunde man lika gärna satsat alla korten på Torres direkt.

Jag gillar Torres på alla sätt och vis, men jag tycker han bara skulle bli överflödig. Vad skulle en värvning av spanjoren sända för signaler till Bojan? Dessutom har vi som jag tidigare nämnde flera intressanta namn i ungdomslagen som säkerligen kommer bli något i framtiden. Tänker allra främst på Rafa och Deulofeu
PedroRodriguez
2011-01-16 17:30
Frodo

Torres skulle mycket väl kunna hamna i Chelsea, Drogba börjar komma till åren och då behövs en bra anfallare. Med stor sannolikhet så får han ju spela på Anelkas position då man letar efter en ersättare för honom. Torres har dessutom kopplats ihop med Chelsea många gånger och de har visat stort intresse. I Chelsea har han ju betydligt större chans att vinna titlar också eftersom de alltid är med i CL och är alltid med i titelracet i PL. De är ett bättre lag helt enkelt så det är ingen omöjlighet.
Barcelona Frodo
2011-01-16 17:20
Jag ser hellre Torres på bänken än Cesc. Det är en rätt intressant situation som Torres befinner sig i. Har har mer eller mindre nästan kastat bort sin klubblagskarriär. I och med att han inte är en klubbhora likt många andra spelare i dagens fotboll så kommer han inte att lämna Liverpool för Real eller United på grund av rivaliteten som finns. Gissningsvis lämnar han inte heller för City eller Chelsea och då återstår bara vi och klubbar från Serie A han kan tänkas lämna för.

Antingen stannar han i Liverpool och anses vara en förlorare av många eller så lämnar han och ses som en svikare. Han befinner sig i en lose-lose situation där det finns få alternativ som kan rädda honom. Kommer han till oss så blir han en bänknötare och jag tror inte att det ens finns ett intresse från Barcelona för honom. Min gissning är att han mest av allt skulle vilja komma hit på grund av att han inte skulle trampa några på tårna. Frågan är hur han skulle se sig som en bänknötare för han petar varken Pedro eller Villa.

Han skulle passa in personlighetsmässigt då han är en jordnära och håller låg profil.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-16 17:16
L.A.M

Jag har inte sagt att Torres skulle peta Messi. Jag har heller inte sagt att han skulle vara given i startelvan. Men jag tror man skulle kunna utnyttja Torres bästa sidor ganska ofta, både genom att rotera spelare och att spela med Messi som släpande forward (för det känns redan som Pep undersöker den möjligheten, för att göra Barca mer flexibla).

OM Torres skulle kunna tänka sig en sådan roll i Barca istället för att ruttna bort i Liverpool ytterligare några år utan titlar skulle jag ta emot honom med öppna armar.Annars är jag inte intresserad.

Vad är det för fel i att tänka så?
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-16 17:15
Hetfield

Är du seriös eller gör du narr av de som vill köpa in Torres?
Drogba har inte åstadkommit någonting den här säsongen, jag såg hela matchen igår när de mötte Blackburn, han gjorde ingenting. Han fyller 33 år om 2 månader och har som max 2 säsonger kvar inom toppfotbollen, jag gissar på att nästa blir hans sista sen köper Chelsea in någon ny.
Sen vore det inte smart att köpa en spelare som nu tre år i rad blivit avstängd och missat 2-3 inledande CL matcher, just pga hans attityd.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-16 17:07
1.70-ligan

Det sämsta med om Torres skulle komma är att han måste ta Messis centrala position. Och var ska vi då placera Messi, ta honom tillbaka som ytter? Ska vi ta bort Messi från positionen han utvecklats till världens bäste på? Jag utgår ifrån att ingen vill det, men ska då Torres spel på kanten? Nej just det, det var inte heller en bra idé.

Han petar inte Pedro eller Villa och tro mig, han kommer inte vilja sitta på bänken. Då ser jag helt plötsligt ingen anledning till att ha honom.
2011-01-16 17:00
Äh, låt Villa få spela , sen kan vi värva Drogba om ett par år när han är gammal och billig. :P
Världens bästa anfallare enligt mig, fastän hans personlighet och attityd suger.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-16 16:57
Jag har alltid tyckt om Torres och skulle gärna se honom i Barca en vacker dag. Nu har vi dock ett drömanfall och jag skulle inte för mitt liv vilja få Torres på Pedros bekostnad.
Men jag har också ett antal gånger sagt att jag gärna vill ha en lite större forward i Barcas anfallstrupp. Och då hade Torres varit drömspelaren - förutsatt att han acceptarar sin nya roll i Barca där han ibland får sitta på bänken, vilket jag också sa tidigare.

Hade Torres kostat upp mot 50 milj hade jag inte varit intresserad. Men jag tror inte han skulle bli så vansinnigt dyr längre, just för att han inte presterat så bra på sistone. Förmodligen kostar han inte ens hälften av vad han gjorde för några år sen.
Sen tror jag inte, vilket vissa verkar göra, att Torres är slut som spelare. Han behöver ett miljöombyte. Killen är fortfarande realtivt ung i sammanhanget och har nog många år kvar innan han peakar nedåt. Man kan köpa talanger för hyfsat små pengar innan de slår igenom med dunder och brak och deras värden stiger enormt.. lite samma sak tror jag det skulle bli om Barca köpte Torres (förutom att han är en världsstjärna redan). Han skulle återigen hitta formen och stiga i värde.

Det känns som en del här inne är allergiska mot Torres-spekulationer då folk tycker han blir överflödig.Men Fabregas då? Jag ser inte Torres som mer överflödig än Cesc, tvärtom.
Barcelona Blaugrana91
2011-01-16 16:56
Blir så irriterad på äckel Aftonbladet, som vanligt ska dem ta massa nyheter från massa egelska skittidngar...
T.ex. så skriver dem att Busquets kan vara påväg till Man U och allt detta då enligt engelska skvallertidningar, det komiska är att Sport i förrgår skrev att Barca och Busquets i stort är överens om en förlängning på hans kontrakt och att det väntas bli klart tidigt i nästa vecka.

Sen skrev Aftonbladet att Arsenal vill ha Pedro och att Arsenal ska vara villiga att lägga ett superbud (?) på 211 miljoner kronor, är det ett superbud för Pedro? Haha knappast, Wenger säger att Barca erbjuder låga bud för Fabregas, vad fan är inte 211 miljoner för Pedro då?
Allt detta enligt egelska skvallertidningar då...
Sport skrev dock att det är omöjligt, Pedro har kontrakt till 2015 och trivs ju fantastiskt i klubben, dessutom har en utköpsklausul på typ 90 miljoner euro.
PedroRodriguez
2011-01-16 16:54
Snacka om att Torres tappat sin speed och explosivitet, inte alls samme Torres i EM 08 där han joggade förbi Lahm i finalen, inte samme Torres som körde över Inter och Real Madrid i CL för några år sedan. Skadorna har helt enkelt förstört honom, hoppas han kommer in i den formen han var för 2 år sedan, då är han dödlig!
Barcelona Fille s
2011-01-16 16:44
@Sou_Ronaldo
Anledningen till att jag nämde Xabi Alonso är inte för att jämför honom endast mot Busquest utan för att Xabi helt enkelt är en av världens bästa Defensiva mittfältare just nu.

För övrigt hade jag nog tagit Guardiola före alla du skrev där :)
elbraco
2011-01-16 16:43
L.A.M Nr 10

Ja, men samtidigt är det så mycket som talar för :P dom känner varandra, Torres är kanske världens bästa anfallare när han är i form, hans snabbhet och teknik passar in i våran stil men samtidigt, som du säger, så behövs han inte. Vi har tre grymma anfallare och hade Torres kommit hade Messi fått flytta på sig. Men jag måste säga att jag hade blivit grymt glad om han hade kommit, gladare än om (eller när kanske man ska säga) Fabregas kommer.
Atlético addeh
2011-01-16 16:41
Då var vi där igen. Torres gör en bra match och vips så vill de flesta värva honom till Barcelona. Varför?

Vi behöver inte honom för fem öre. Det Barcelona vi upplever just nu är förmodligen det bästa som någonsin skådats. Varför ändra på någonting som fungerar? Villa eller Torres (ingen petar Pedro i mina ögon) skulle få sitta på bänken, samtidigt som Bojan finge ännu mindre speltid, likaså Afellay.

Både Rafinha och Deulofeu har gjort enorma framsteg den här säsongen i ungdomslagen och när Villa börjar trappa av om några år står nog båda och knackar på dörren till A-laget, om allt går som det ska det vill säga. Dessutom tror jag inte Torres skulle passa så bra i Barcelona. Han hör hemma i straffområdet, inte på en kant. Tror inte han hade gjort det alls lika bra som Villa.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-16 16:37
Jag fattar inte hur många härinne vill ha in Torres. Tror verkligen inte han skulle passa in i spelsystemet så bra med tanke på att han är en renodlad centeranfallare, och den positionen innehar Messi som en falsk 9:a/offensiv mittfältare. På kanterna har vi David Villa(och han kan faktiskt hålla några år till) samt Pedro, och några av de ska vi väl inte peta?
elbraco
2011-01-16 16:34
Tro fan att Liverpool har tappat med alla deras överskattade spelare. De levde på deras lagspel innan men nu när de har tappat det så klarar dom sig inte ens på individuella prestationer av de få stjärnspelare dom faktiskt har (tänker på Torres, Gerrard och Reina. Svårt för en målvakt att avgöra en match offensivt sett)

Visst, Kuyt hyllas som en lojal, duktig spelare men faktum är att han inte är mer än en truppspelare. Samma med hela Pools backlinje, dom är duktiga men inte 'speciella'. Carragher kan för övrigt vara en av de mest överskattade spelarna någonsin, tycker verkligen inte han är bra. Gerrard håller fortfarande klass men är inte lika dominant som förr. Everton är utan tvekan det bättre laget och förtjänar att vinna.
Hoppas för Torres egen skull att han lämnar (och kommer till oss ;)) även om det inte lär hända.

Billig straff?
2011-01-16 16:27
1.70-ligan

Om Torres ska komma till oss så måste ju Pedro eller Villa petas, men jag föredrar Torres före Villa alla dagar i veckan.

Eto'o är förövrigt helt magisk, snacka om skillnad mellan Benitez och Leonardo.
Barcelona Messidinho_10
2011-01-16 16:20
Haha Liverpool har tappat
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-16 16:07
Jeffrén har alltid varit en lite av en favorit hos mig trots att han alltid fått väldigt lite speltid. Jag har alltid hoppats att han ska få sitt genombrott här i Barca.

Tyvärr känns det nu som om han snart har gjort sitt, och jag börjar tycka att det är det bästa för alla parter om han lämnar. Vi har t.ex en spelare som Deulofeu som jag görna vill ska spela i Barcelona när han han är A-lagsspeaere. Vi har även nu köpt Afellay, och det kanske kan vara ett tecken på att Jeffrén är på väg bort?
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-16 16:04
Torres har varit fantastisk idag. Så som han spelar idag skulle han vara perfekt i Barcelona. Om han lyckas hålla denna formen under våren och skulle komma till Barca i sommar till ett okej pris, samt att han accepterar att vara en av många stjärnor... ja, då hade han nog varit min drömvärvning i sommar, förutom Cavani.

Fabregas i all är, men vi har så många liknande spelare i laget. Vad vi däremot inte har är en spelare som Torres. Det är det enda jag saknar och vill se i Barca nästa säsong - fler spelartyper i truppen som ändå passar in i Barcas sätt att spela fotboll.
DavMessi
2011-01-16 15:53
Torres har varit riktigt bra idag, men det är inte lätt för honom i ett 4-5-1 när man har spelare som Kuyt, Lucas, Spearing, Maxi som ska ge understöd. Meireles är den enda som är någorlunda teknisk och spelintelligent.
Atlético addeh
2011-01-16 15:17
Delarocha

Baptista har spelat både på kanten och som klassisk nummer tio. Málaga spelar ju 4-2-3-1 och i det spelsystemet kommer han nog användas mest som släpande bakom den ensamma anfallaren, men säkerligen även på kanten ibland. Maresca är ju mer av en central spelare så jag tror hellre Pellegrini sätter honom centralt och spelar med Baptista på kanten.
Barcelona Messidinho_10
2011-01-16 15:07
Vilken jävla stämninge det är på Anfield bästa du kan uppleva. Kolla på matchen!!
Delarocha
2011-01-16 14:50
Baptista på en kant? Är inte han typ lika mobil som ett kylskåp och bör stå i mitten. Eller tänker jag på någon annan nu?
2011-01-16 14:45
Vad ska vi ha Jeffren till? Pedro, Villa och Messi är rätt så givna, sen så kan Adriano, Afellay, Bojan och Iniesta spela på kanterna.

Nej fan, ta pengarna och spendera det på något annat.

Delarocha

Nja, han är kanske inte en klassisk ytter, men han är rätt så teknisk och bra på att vika in. Men han är trots det bäst som en klassisk nr.10 (släpande anfallare/offensiv mittfältare), som han var i Sevilla.
Atlético addeh
2011-01-16 14:44
Jag tycker nästan lite synd om Jeffren som numera bara får sitta på läktaren - trots att han är hel. Gör han inga dunderinhopp inom kort eller storspelar mot Betis nästa vecka vore en utlåning att föredra. I alla fall enligt mig. Om våra anfallare håller sig friska lär Jeffren i stort sett inte få spela någonting i vår.

Potentialen har han, det gäller bara att bevisa det. Just nu känns det omöjligt för honom att göra det i Barcelona så därför vore det bästa för samtliga parter att låna ut honom.

Málaga rätt klubb? Varför inte, de har ju pengar och satsar stort. Tänk er Jeffren och Baptista på varsina kanter, ett hot för varje försvar.
Annons: