/spanien/barcelona/forum/1393.aspx/spanien/barcelona/forum/1393.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona I.Cuenca
2016-01-12 09:40
kanske jag som är pantad men Barcelona-Real Madrid har datum: 04-03-2016 Söndag men enligt min kalender så har söndag följande datum:06-03-2016 och den 4 mara är en fredag
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-01-12 09:30
@Stright outa Barca :

Heheheheheeh...
Barcelona Barcelonistas
2016-01-12 09:24
Komiskt hur alla Barca hatare nu menar att Neymar borde vunnit guldbollen. Måste svida enormt att Messi är helt överlägsen Penaldo. Messi 5 guldbollar Barcelona 5-0 Real Madrid Barcelona 5 Cl titlar Siffran 5 är en siffra som La Puta får mardrömmar av.
Barcelona enkos
2016-01-12 09:00
@Steve's mom:

Josep menar den som Messi blev rånad av Fifa och Blatter som förlängde omröstningen och genom fusk gav den till Penaldo
Barcelona barcino
2016-01-12 09:00
Hej! Någon som vet när matchbiljetter släpps mot Arsenal??
Barcelona enkos
2016-01-12 08:58
@Barcelonistas:

Nej inte de kommande två tre säsonger i alla fall då Messi är på egen nivå, men när Messi fyllt 31-32 då kommer Neymar att ta över ..
Barcelona neymar JR
2016-01-12 08:31
Bra försök av Carlos att få till sig ett jobb i Madrid med hjälp av neymars namn. Är det så patetisk man blir i Uzbekistan efter man har lagt skorna på hyllan?!
Barcelona Z_Z
2016-01-12 06:50
@enkos:

Värt att notera är att de absolut högsta procentantalet man kan komma upp i är 55%. Så nej, han hade inte fått över 60%.
Barcelona Gabriel
2016-01-12 03:33
Haha, Roberto Carlos alltså, gubbe lilla, det är andra tider nu. Vi lever i en fotbollsvärlden som har dominerats av Barcelona enda sen 2005 och idag är spelarnas största dröm främst att få spela för FC Barcelona i första hand - sen Real Madrid. Det är ingen slump att Real Madrid har/haft flera spelare som haft Barcelona som sin prioritering och dröm destination. Modric, Isco, Özil mfl (och till alla madridistas som läser detta, nej den jämförelsen går INTE att göra med Iniesta som var sur på Barcelona som en liten grabb efter det att hans lag åkt på stor förlust mot just Barça). Real Madrid har försökt att få både Neymar och Suarez men Perez har sett sig gå förlorad ur den striden båda gångerna (ja, Perez, vi alla vet att du ville ha Suarez innerst inne - "Suarez is not a very good player" är inget annat än rejection syndromet när Suarez redan bestämt sig för att gå till Barça) så varför i h-lvete skulle Neymar vilja göra en Judas Figo? It makes no sense, inte bara för att Neymar stor trivs hos oss med sin bromance med Messi och Suarez och trivs som fisken i vattnet rent allmänt, utan också sportsligt. Ja, det måste svida för alla madridistas att få höra detta men saker och ting har ändrats sen 11 år tillbaka. Real Madrid är INTE LÄNGRE laget i Spanien som garanterar titlarna i samma utsträckning som Barcelona är. Sure, Real Madrid kommer att ta någon titel här och där men Barcelona har under de senaste 11 åren bevisat att man numer är den främsta jätten i Spanien vad gäller titel garanti - och tvärtemot vad alla hatare *host Arbeloa* en gång i tiden förutspådde så har Barcelona inte gjort något annat än att visa att man vill fortsätta att skapa historia och vinna så mycket det bara går. Så min fråga är, rent hypotetiskt till denna Carlos - varför skull Neymar vilja byta ned sig? För ja, det är ett nerbyte. Marängerna kan komma med "vi är världens största klubben i historien" och leva på deras 50-tals titlar hur många gånger de vill, det spelar i slutändan ingen roll för i nutid och idag så är FC Barcelona numera den största referensen till den här sporten. Om du pratar med en person som inte kan någonting om fotboll så kommer den personen fortfarande att ha hört talas om Barcelona och att "men Barcelona är iaf duktiga, det vet jag iaf". Det är på den nivån vi är damer och herrar. Neymar spelar i världens bästa klubb, med de bästa spelarna i världen, period. Roberto Carlos kan fortsätta att drömma och tro att vi är tillbaka vid år 2000 igen. Bona nit culés!
Barcelona Busquets
2016-01-12 02:32
Roberto Carlos är en nobody som satte en fin frispark. Han har letat efter jobb som en hund och hans mål har varit att jobba för Madrid väldigt länge. Nu försöker han leka som att han är någon Neymar lär lyssna på för att locka sig till ett jobb i Madrid.
Barcelona Barcelonistas
2016-01-12 01:46
överskattad spelare denne Roberto Carlos.
Barcelona LeoMessi
2016-01-12 01:41
Ja för Carlos åsikt är det viktigaste som finns för Neymar. Real lyckades inte värva honom första gången så varför i helvete skulle Neymar vilja dra dit nu när han spelar som en Gud och vinner titlar med Barca? Carlos verkar tro att Neymar är som figo. Carlos överskattar sin betydelse något ordentligt.
Barcelona Stright outa Barca
2016-01-12 01:36
Roberto Carlos (ex-Real Madrid): "If Madrid let me, I'll try to convince Neymar to join Real Madrid." [ie] fuck of
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-01-12 01:26
Vet inte om ni har märkt det men de stora engelska landslagsspelarna kommer fram en efter en och säger att Messi är den bästa nånsin. Woooow alltså!!

Nu säger jag inte emot det för att jag anser att han är det. (Nu kom Pele ut ur buskarna och säger att han har gjort 1000 mål när han plussat ihop målen från alla jippo matcher). Han är skrämmande den där Pele.

Jobbade idag. Läste här lite snabbt att CR7 pikade den senila gubben Pele. Vad sa han till honom?

Nu om en annan sak.
Hur kan Ramos, Marcelo och Modrid komma med i FIFA World - XI? Modric som var borta halva säsonge? Hade varit en femma om han var borta halva säsongen sen såg till att R.Madrid tog titlar. Sak samma!

Hade jag valt mittbackar så skulle Bonucci vara bredvid Pique. Sak samma.
Barcelona El Tridente
2016-01-12 01:17

Tw Bonucci (Juventus): "To improve, you have to face the best players. I was lucky to face the BEST. Thanks #messi "

Ig John Terry (Chelsea): "THE BEST EVER #leomessi"
Barcelona neymar JR
2016-01-12 01:07
Ig John Terry (Chelsea): "THE BEST EVER ?? ?????????? #leomessi"
Barcelona Barcelonistas
2016-01-12 00:56
Tror ni Neymar kmr kunna vinna guldbollen samtidigt som Messi fortfarande är med i laget?
Barcelona Steve's mom
2016-01-12 00:47
@Josep "Pep" Guardiola Sala:

Femte guldbollen är det.
Barcelona neymar JR
2016-01-12 00:46
Går ju inte ens att jämföra Messi med fotbollsspelare från andra tidsepoker och man ska lyckas jämföra la pulga med legender från andra sporter?!?!? Omöjligt Varför jämföra? Varför söka bekräftelse på något man själv har svaret på? Vi alla tänker olika därav har man olika svar det enda vettiga är att uppskatta dessa banbrytande/inspirerande/ magiska förebilder Allt från Messi, Ali, Gretzky, Federer, bolt, Jordan, maradona/pele,
Flavía
2016-01-12 00:45
@Davids3:

Nu är Muhammed Ali, Björn Borg eller Michael Schumacher inte ens bäst genom tiderna i sin respektive sport, även om dessa var otroligt duktiga idrottsmän. Men varken boxning, basket, F1 eller tennis är i närheten av fotboll vad gällande popularitet, konkurrens etc. Man behöver inte ens följa just dessa sporter för att inse det faktumet.
Barcelona Junta Dimision
2016-01-12 00:38
@Flavía:

Som sagt är allt väldigt subjektivt, det jag dock tycker skiljer Messis bedrifter och de andras är att de på egen hand i princip suttit sporten de utövar på kartan även om Messis prestationer i sig kanske är större. Det är det som gör det hela svårt för mig, men jag är bara tacksam att jag får uppleva dem vilket gör saken lättare för mig :).
Barcelona Davids3
2016-01-12 00:17
@Alltid en legend, Puyol .:

Hans barn var inte helt glad nere på "läktaren" och man kunde se hur det drog Messis uppmärksamhet från kamerorna lite :)
Barcelona [Carles Puyol 5]
2016-01-12 00:17
Glöm inte Min favorit Roger Federer
Barcelona Davids3
2016-01-12 00:14
@Flavía:

Väldigt svårt att påstå det om man inte på allvar har följt många andra sporter. Du har Muhammad Ali i boxning, Björn Borg i tennis, Jordan i basket, Schumacher i F1 osv.
Själv kan jag inte göra ett sådant påstående då jag inte har följt de andra sporterna så mycket.
Flavía
2016-01-12 00:06
@Junta Dimision:

Naturligtvis är de nämna idrottarna helt makalösa inom sin respektive sport och jag vill ej ta ifrån deras bedrifter, men konkurrensen och antal utövare är tyvärr inte riktigt detsamma som fotbollen och därför är Messis dominans än mer slående.

Flavía
@El Tridente:

Jag har läst dessa tweets och man kan bara instämma att Messi är otvivelaktigt tidernas störste fotbollsspelare, men det vore inte mer än rätt att börja diskutera om argentinaren även är tidernas störste idrottare oavsett sport. Och personligen så är Messi det, en fantastisk bedrift skulle jag vilja säga.
Flavía
@Mdawg:

Messi är en fotbollsspelare som man egentligen inte kan finna ord för at beskriva hans fantastiska storhet, vi är lyckligt lottade som får se honom spela vecka ut och vecka in.
Flavía
@Fuerza:

Mycket kan man säga om Zlatan, men att han är ingen ledare är inget annat än skitsnack. Med undantag för Barcelona, så har svensken varit ledstjärnan och varit härförare i storklubbar som Inter, Milan och PSG. Samt att Zlatan är en alldeles utmärkt ledare även hos vår sketna landslag och bär vår nation på sina egna axlar.
Barcelona kröjff
2016-01-12 00:05
Tids nog får väl Offsides egen " special one" Anders Bengtsson, ta ut ytterligare en föräldrarledighet efter att ha tvingats göra en pudel med svansen mellan benen.
Barcelona El Tridente
2016-01-12 00:02

Ig Frank Lampard (ex-Chelsea): "Undisputed. The best ever for me. #messi  ??????" [franklampard]
Annons: