/spanien/barcelona/forum/13929.aspx/spanien/barcelona/forum/13929.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona dios-maradona
2011-03-01 23:09
el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"

jag håller med pedro är riktigt duktig fotbollspelare men folk glömmer vilka spelare de har runtomkring sig och vad dom bidrar med. föreställ dig pedro i vilket annat lag som helst där han inte har xavi, iniesta, messi runtomkring sig. hade han fortfarande vart samma spelare? presterat det han gör i barca?. jag har svårt att tro det.

Alexis är en riktig kämpe och är oftast nere på egen planhalva för att hämta boll. Så tvivlar inte en sekund på hans arbetsvilja eller arbetsmoral. Han hade inte gjort Pedros arbete sämmre utan bidragit med samma och mycket mer.
Barcelona Napao
2011-03-01 23:07
petersays >highlights Roja directa funkar dom blev tvungna fixa sin adress bara.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-01 23:01
Riktigt tuff bortamatch imorgon. Jag anser att Valencias första halvlek mot oss på Camp Nou är det bästa jag har sett av ett motståndarlag denna säsongen. De lyckades verkligen neutralisera oss med sin höga press och sen klarade de även att behålla bollen på offensiv planhalva och spela runt bollen mellan sig, vilket gjorde att vi blev väldigt stressade och det saknades organisation under de första 45 minuterna.

Intressant detalj att Emery aldrig har lyckats besegra Barça och att Pep på två säsonger inte har lyckats vinna på Mestalla i ligan (2-2, 0-0). Kryss känns därför på förhand som ett ganska troligt slutresultat. Hoppas dock att Xavis och Alves återkomst till startelvan gör så att vi kammar hem alla tre poäng.
Barcelona Barcadinho.
2011-03-01 22:56
Jag satt och dregalde redan för tre år sen om båda Thiago Silva och David Luiz, att nån av dem skulle hamna i Barca. De ryktades ju tilll vår klubb.
Och idag sticker det nästan i hjärtat lite grant att se hur enorma backar de har blivit.
Luiz är överallt på plan, tuff i defensiven med samtidigt lugn, riktigt bra på att lyfta upp spelet och idag visade han att han kan göra mål.
Thiago har en spelförståelse utöver det vanliga. Han spelade för Milan 4-5 omgångar som mittfältare (på grund av massa skador för milan) och han var sjuk bra på det för att vara en mittback. Mångsidig alltså med bra teknik.

Så är det - man får inte allt som man dreglar efter...

(hehe - dregla - lite Hetfield i det).

Imorgon är det Valencia - det blir tufft.
Lika bra att lägga sig tidigt så att man orkar.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-01 22:55
dios-maradona/

Det handlar inte om vilken spelare som är individuellt bättre, utan vem som är bäst lämpad till lagets system. I mina ögon är Pedrito given i startelvan och jag ser ingen annan, varken de som sitter på bänken eller något stjärnnamn ute i Europa, som hade gjort ett bättre jobb än kanariefågeln.

Det finns många tekniska dribblers och målfarliga yttrar. Däremot finns det väldigt få spelare som sliter och stressar motståndarna som Pedro gör. Att han sen även gör sina mål gör att det finns i stort sett inga anledningar att vilja flytta på Pedro.
Barcelona petersays
2011-03-01 22:55
Var kan man se highlights numer? Rojadirecta har ju blivit nedstängd. Vill gärna se målen jag missade.
Barcelona petersays
2011-03-01 22:51
Såg bara delar av första pga kass stream men som jag sagt förut så, David Luiz = grym.

Och att han skulle spela fult, inget jag ser under den delen av matchen. Och efter att ha sett 15-20 matcher med honom i Benfica måste jag säga att han alltid framstått som en riktigt renhårig spelare - en av min aabsoluta favoriter. Och en som jag väldigt gärna velat sett i Barcelona.
Barcelona Rambla~
2011-03-01 22:51
DM1982

Stream? Heh, det förklarar saken. Jag satt med HD-sänding. Inte för att vara dryg över det, men det är så fina detaljer. :)

Aldrig att det där är straff.
Barcelona dios-maradona
2011-03-01 22:50
Kan inte riktigt hålla med om att pedro skulle vara bättre än Alexis. Pedro har stor arbetsvilja det finns det inga tvivel om. Men fortfarande anser jag att alexis är en bättre fotbollspelare.

se länktips
Barcelona DM1982
2011-03-01 22:43
Rambla~

Jag har inte sett fler bilder än de som rullade under matchen på straffen men det verkar som jag är rätt så ensam om att tycka att det var straff. Antagligen har jag fel, satt inte med världens bästa stream direkt.
Barcelona Barcadinho.
2011-03-01 22:43
Vi fick se två billiga straffar två kvällar i rad och båda i toppmatcher.
Igår med Milan och idag. Riktigt billiga.
Barcelona Rambla~
2011-03-01 22:42
David Luiz satte ett knä medvete i låret på Rooney. Om inte det är frispark och gult så undrar jag vad är? Han skulle ha åkt ut där. Den där Luiz är bra, men jävlar vad han spelar på gränsen hela tiden och har fula tricks för sig. Annars är det sant, United är väl ett lag som annars får domsluten med sig så gott som alltid annars.

Hawaii-fotboll under stora delar av matchen. De skruvar upp ett tempo de inte klarar av. Ingen har kontroll på matchen utan bollen böljar fram och tillbaka. Tillfälligheter som avgör matchen.
elbraco
2011-03-01 22:40
Håller med dig DM1982, tycker han var ojämn i kortutdelningen. Vidic fick ju se både ett och två kort och han var inte värre än Luiz.
Billig straff dessutom, för en gångs skull gör Sir Alex rätt i att klaga på domarna (för det kommer han att göra).
Barcelona Rambla~
2011-03-01 22:39
DM1982

Du kan inte på allvar mena att det var straff? Han springer ju rakt in i backen som inte ens sträcker ut något ben. Ryssen bara lägger sig ner. Äh, pinsam straff. Chelsea imponerar spelmässigt inte alls utan det var som du skrev att de tilläts spela rätt fult i närkamperna. De var aggressiva och därför kunde de vända, men spelmässigt spelade skit i stora delar av matchen. Aldrig att de har någon chans att vinna PL.
Barcelona DM1982
2011-03-01 22:38
Tycker att domaren har tappat greppet. Han visar ut Vidic för exakt samma sak om David Luiz gjorde men då vågade han inte ge det röda kortet. Nu är ju ManU inte det lag som brukar gå miste om presenter från domarna men det var en svag insats av domaren idag. Vi brukar ofta klanka ner på spanska domare, känns som om de engelska har tappat lite de med. Men de är ändå bra mycket före de spanska.
Barcelona Sam
2011-03-01 22:35
Rött kort! Spännande. Chelsea vinner.
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2011-03-01 22:35
Giggs första gula?
Coach pep
2011-03-01 22:32
Varje gång storlagen drabbar samman i PL är det alltid domaren det snackas mest om efter matchen..
Barcelona DM1982
2011-03-01 22:25
Rambla~

Måste säga att straffen var rätt så klar men helt klart har Chelsea haft domaren på sin sida. Han har släppt väldigt mycket för Chelsea plus att det skulle ha varit rött kort för David Luiz.

Känns som om ManU kommer ta hem ligan ändå även om de förlorar idag. De har allt i egna händer och Ferguson släpper inte det här.

Tror faktiskt inte att Arsenal fixar Sunderland i helgen, det saknas för många spelare.
Barcelona Napao
2011-03-01 22:23
Vilken billig straff jag som trodde spanska domarna var sämst.
AndreD
2011-03-01 22:22
Haha man såg att Zhirkov gick in i foten med vilje. Smart.
Barcelona kev
2011-03-01 22:22
ouuuf 2-1 chelski
Barcelona Rambla~
2011-03-01 22:21
Chelsea är så dålilga att de måste ha hjälp av domarna nu för tiden för att ens kunna göra mål. Sjukt billig straff.
Barcelona Sam
2-1
elbraco
Sjuukt billig straff. Zhirkov snubblade ju på försvararens fot typ...
Barcelona Sam
2011-03-01 22:20
Straff för Chelsea!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-03-01 22:13
Giggs (37 år) slängs in i Chelsea-Man U, hur coolt är inte det? 20 år i Man U.
Barcelona Napao
2011-03-01 22:13
Mycket lätt men av det lilla jag såg han i Benfica så blev jag tom jag att skulle vara så bra men jag undrar fortfarande varför inte Barca om dom inte försökte köpa han.
Barcelona Danne - Culé - 26
2011-03-01 22:10
Napao

De är lätt att vara efterklok.
Barcelona Cataloniaboy
2011-03-01 22:10
Diar Iniesta Shekha
Troligen så missar han matchen imorgon. Han har ju som sagt haft problem med ryggen i några veckor, och hälsan går ju först, så han gör helt rätt ifall han vilar från matchen. Krya på dig Pep!
Annons: