/spanien/barcelona/forum/13927.aspx/spanien/barcelona/forum/13927.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2010-10-29 18:05
Ahora y para siempre, Real Madrid

Om det nu spelar någon roll så var det på bortaplan mot Zaragoza vid ställningen 3-2 till Barcelona som Messi gav bort straffen till Zlatan. Egoistiskt? Ja, väldigt.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-10-29 18:02
Jag tycker att det är fantastiskt hysteriskt hur en maräng kan komma här och predika för oss om hur en spelare ska vara osv. när de har två avdankade köttbullar till spelare, syftar på Kaka och Benzema.

Oh the irony.
Real Madrid Ahora y para siempre, Real Madrid
2010-10-29 18:02
Messi gav Zlatan en straffspark? Hahhahahahahhahah! Vad stod det typ 4-0 och han tvekade till en början? Esshh ni kommer få se själva.

Kommer bara komma in med ett "vad var det jag sa" och sen gå ut igen.
PedroRodriguez
2010-10-29 17:57

''För när Messi är i form är han världens största egoist och försöker avgöra allt på egen hand''

Asså?, Så då betyder väl det att Madrid är ett gäng loosers eftersom Messi inte passade någon och kunde dribbla bort hela Real i storform?

Och btw så gjorde han ändå 10-13 assist den gångna säsongen. Mer än någon Real spelare.
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2010-10-29 17:33
Vet inte om den har visats tidigare men kolla detta klippet med Thiago. Han är stjärna om något år :)
Barcelona Barca4eva
2010-10-29 17:04

Bråkat? Vadå bråkat? Varför ska de behöva bråka? Okej om de inte snackar med varandra men vartifrån kommer bråket...

addeh

Epic co-sign
Atlético addeh
2010-10-29 16:55

"Messi klarar inte av att se någon annan större än han i klubben. Om Villa kommer igång, gör fler mål än Messi och tidingarna bara skriver om honom så kommer Messi börja lipa hoss Pep precis som han gjorde när Zlatan var där."

Det där är så mycket skitsnack det bara kan bli. Varför tror du Messi vill se Xavi eller Iniesta vinna guldbollen? Varför tror ni Messi gav bort en straffspark till Zlatan när hans måltorka var som värst? Nej du, Messi är en lagspelare som unnar alla andra i sitt lag framgång.

"Det var Zlatan som avgjorde El Classico inte Messi och sånt klarar inte Messi av, låt er inte luras bara för att han är blyg."

Messi gjorde hattrick mot Madrid säsongen 2007/08, han hittade nätmaskorna i båda mötena under trippelsäsongen, och gjorde även det viktiga 1-0 målet på Bernabéu i våras. Men du kanske fortfarande tycker Messi inte klarar av att göra mål mot de vita?

Tror det är dags för dig att krypa tillbaka till puertan där du hör hemma.
2010-10-29 16:44
el Flaco

Messi klarar inte av att se någon annan större än han i klubben. Om Villa kommer igång, gör fler mål än Messi och tidingarna bara skriver om honom så kommer Messi börja lipa hoss Pep precis som han gjorde när Zlatan var där. Det snackades bara om Zlatan första månaderna, inte Messi. Det var Zlatan som avgjorde El Classico inte Messi och sånt klarar inte Messi av, låt er inte luras bara för att han är blyg. Tror ni seriöst att en spelare kan bli så jävla dålig som Zlatan va andra halvan utan att det hänt något?

Baserar detta på egen uppfattning och vad jag tror. Min åsikt. Ingen behöver dela den men samtidigt vet ingen här hur det ligger till.
Kåmark hade rätt när han sa att Messi och Zlatan hade bråkat, man bråkar inte med Messi för Messi är större än klubben Barcelona.

Varför jag inte tror att dom kommer vara i storform samtidigt? För när Messi är i storform så är han världens största egoist och försöker avgöra allt helt på egen han (han lyckas oftast). Om Villa ska komma i storform måste han göra många mål.

Rambla

Mourinho vet nog mycket väl vad han gör och faktum är fortfarande att han faktist har rätt. Villa har ju öppnat värdelöst? Han ljuger inte.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-29 16:37
Jasså du kan se in i framtiden, Iker. Kan inte du berätta hur bra Thiago kommer vara 2012 också? Är nämligen väldigt nyfiken på om han blir så bra som vi hoppas på.. vore jättesnällt!

Tack på förhand!
Real Madrid Sant Iker
2010-10-29 16:26
Självklart han nämner Villa killen har varit stort flopp i valencia hade han redan hunnit göra minst 5-8 mål vid den här tid punkten.han kommer floppa rejält och bli såld tillbaka till valenica inom 2år.
Barcelona Rambla~
2010-10-29 15:38
el Flaco

Önsketänkande om du frågar mig. För vi vet alla hur det kommer att se ut när både Messi och Villa toppar formen samtidigt.
Barcelona el Flaco
2010-10-29 15:33
Ahora y para siempre, Real Madrid/

Så bara för att de båda två inte är i storform betyder det att de aldrig kommer kunna vara det samtidigt? OK, som du vill...
Barcelona Rambla~
2010-10-29 15:23
Ahora

Vilket jävla dåligt argument. Benzema får kritik för att han inte gör mål. Vad fan har Villas situation med det att göra? Varför behöver Mourinho dra upp det? Nästa vecka när han får en fråga om Barcelona kommer han som vanligt säga. Vi bryr oss bara om oss själva. Jaså? Tydligen bara när det passar.
2010-10-29 15:20
el Falco

Hur jag vet? Det märker du. Skicka PM till mig den dagen David Villa och Messi är i storform samtidigt.

Hetfield

Ett eller två stavfel är inte så farlig men 10? Ja du.

Rambla

Men faktum är att Mourinho har rätt i det han säger (som alltid) David Villa gör inte mål och han kostade mycket pengar.
Barcelona Rambla~
2010-10-29 15:02
Mourinho lika dum i huvudet som vanligt. Vadå ingen talar om Villa? Det är ju precis vad som görs nästan hela tiden. Det är dagligen snack om hans måltorka så vad fan menar Mourinho?
Barcelona Messidinho_10
2010-10-29 14:34
Den gode Mourinho skyller allt ifrån sig som vanligt, man blir så trött...
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-10-29 14:27
Angående artiklen om uppflyttningar i januari:
Jag tycker verkligen Thiago ska få en permanent plats i A-truppen vid den tiden. Det tror jag också att han kommer att få. Han har tränat med de stora grabbarna hela hösten och även hoppat in i ett antal matcher.

Däremot känns det lite onödigt att ta upp ännu en central försvarare, som Andreu Fontás. Milito, som är den enda reservmittbacken i våran trupp för tillfället, får ju knappast så enormt mycket speltid. Jag tycker man bör låta Fontás få spela en hel säsong som ordinarie i Segundan, sedan får vi se om han flyttas upp till Primieran.

Lol åt att Pinto blir avstängd för "fusket". Inte för att det gör oss så jättemycket, då Valdes väldigt sällan blir skadad. Men som många har nämnt tidigare är det faktiskt exakt samma sak som att en försvarare skulle skrika "offside!" eller räcka upp armen eftersom att den vill få det till att anfallaren är i offside. Patetiskt.
Och om Valdes mot förmodan inte kan medverka i någon av de här två matcherna så har vi Ruben Mino, i Barca B. Som nog egentligen nästan är lika bra som Pinto.
2010-10-29 14:18
Om du ska rätta någon så kan du väl börja med att skriva "väl" istället för "väll".
Barcelona el Flaco
2010-10-29 14:16
Ahora y para siempre, Real Madrid/

"Messi och Villa kommer aldrig vara i storform samtidigt."

Får man fråga hur du kan veta detta?
2010-10-29 14:13
Får vi igång villa samtidigt som messi är i stor form me en xavi och inesta på mitten så är vi oslagbara .

Messi och Villa kommer aldrig vara i storform samtidigt. Antigen är det Messi eller Villa. Är inte ute för att provocera eller något så förstår inte vad du skrattar åt? Du kan väll åtminstone börja med att skriva stor bokstav?

Okej vi väntar tills Villa kommer ut ur sin svacka som har varit i några månader. Herregud han har gjort 2 mål i ligan (tror jag) och jag är övertygad om att när Villa köptes in så trodde ni att han skulle ligga på 10 mål runt den här tiden.

Förstår inte vad problemet är? Han har i princip samma spelare som i landslaget eller jo jag förstår, Messi är nog anledningen.
Atlético addeh
2010-10-29 14:00
Idag är det för övrigt exakt åtta år sedan en blekhyad Andrés Iniesta, med tröja nummer 34 på ryggen, gjorde A-lagsdebut för Barcelona. Ingen kan nog säga emot att Andrés haft en lyckad karriär så här långt, då han tillhör de spelarna som vunnit allt som går att vinna, bortsett från alla indivuduella utmärkelser.
Barcelona Rambla~
2010-10-29 13:57
Även om Camp Nou är en rätt så tyst arena, hör verkligen Santin från mitlinjen att Pinto visslar? Jag tvivlar. Det var säkert någon på läktaren som blåste i någon pipa. Jag har dessutom svårt att tro Pinto kan härma en visselpipa.
Atlético addeh
2010-10-29 13:48
Skulle gärna vilja höra UEFA's motivering till varför Pinto blev avstängd, dessutom undrar jag vilka bevis de han verkligen störde Santín i den situationen.

Det känns mer som om UEFA vill visa att de har makt att göra precis hur de vill. Seriöst, detta är urlögligt. Det är till och med fånigare än när polisen jagar folk med trimmade moper istället för att verkligen göra någon verklig nytta.
Barcelona Rambla~
2010-10-29 13:34
Hetfield

Blir en mittback avstängd när han sträcker upp armen i vädret för att påverka den assisterande domaren att vifta med sin flagga för offside? Nej precis, men Pinto som tydligen ska ha visslat blir det. Jag förstår liksom inte skillnaden.
Barcelona Rambla~
2010-10-29 13:32
FC Barcelona en Mi Corazón:

Feghetsklausulerna började Madrid använda sig av efter att Samuel Eto'o förnedrat dem några gånger när han var utlånad till Mallorca. Sen kan jag tycka att det är lite fånigt av Drenthe och Herculés att börja gnälla om det nu inför match. De visste vad som gällde när de skrev på lånekontraktet och godkände själva avtalet.
2010-10-29 13:24
Jag fattar inte varför Caceres inte används som backup till Alves, han är ju en utmärkt högerback enligt mig. Han är alldeles för klumpig med bollen för att spela som mittback, men som högerback så får han bomba loss på kanten.

Rambla

Hehe, det är knappast George Best fel att försvararna var så hjärndöda.
Barcelona Rambla~
2010-10-29 13:20
George Best brukade skrika "My ball" när inläggen kom in mot straffområdet där han alltid befann sig, för att lura motståndarförsvaret att målvakten skulle ta bollen. Mittbackarna släppte så klart bollarna och Best kunde då göra mål. Inte fan blev han avstängd för det. Det är precis lika mycket "fusk" som det Pinto gjorde.
Barcelona el Flaco
2010-10-29 13:11
FC Barcelona en Mi Corazón/

Cáceres må ha talang i sig, men faktum kvarstår att han inte hade den bollbehandlingen som krävs för att agera mittback i Barcelona. Pep fick med egna ögon se hur killen uppträdde desperat så fort han skulle starta igång uppspelen. Nu har jag inte sett Cáceres spela sedan han lånades ut till Sevilla, men jag kan tänka mig att ett sådant hårtspelande lag skulle passa hans spelstil lite bättre.

"Kan någon förklara varför Barcelona inte gör som madrid och förbjuder sina utlånade spelare att delta i matcher mot dem ?"

Varför skulle man göra det? Tycker att det är en ytterst feg klausul. Om man bestämmer för att låna ut spelare, låt de få spela.
Barcelonistas
2010-10-29 13:05
Ahora

mannen han spelar i ett lag med messi iniesta,xavi han kommmer få ut sin pontential bara en tidsfråga när. och jo villa är i den perfekta åldern för en anfallare i ett lag som Barcelona. Får vi igång villa samtidigt som messi är i stor form me en xavi och inesta på mitten så är vi oslagbara .

Nej kråkan,trädockan,pinochio platsar inte i barca, tom bojan bänka han.

haha seriöst ni är så sjukt patetiska bara för villa har haft en liten svacka såtror ni han är slut. HAHAHAH patetiska...
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-10-29 13:05
Verkar som inget har nämnt det så jag gör väl det.

Martín Cáceres återvänder till Camp Nou med Sevilla, hoppas killen gör en bra match och visar att han kan bli en världsback, verkar som hela världen utom guardiola verkar(inte vill) se det.

Kan någon förklara varför Barcelona inte gör som madrid och förbjuder sina utlånade spelare att delta i matcher mot dem ?
Annons: