/spanien/barcelona/forum/13921.aspx/spanien/barcelona/forum/13921.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-10-28 22:41
el Flaco

Den här youtube videon är gjord eftersom att Barcelona är "ute efter" Afellay, så håll i hatten.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-28 22:41
Rambla,

Av allt att döma är det jäkligt många som vill åt Afellay. Jag vet inte säkert, för jag har ingen inside information tyvärr. Men det tro fan att han är intressant?

För det priset det talas om hade det varit korkat att inte försöka. Nej, han skulle varken peta Pedro eller någon annan men han skulle kunna backa up mittfältet/anfallet på ett bra sät, utan tvekan. Men vi får se vad som händer, jag hoppas verkligen att Barca förstärker lite i vinter i alla fall. Och att Thiago får A-lagskontrakt. Nästa år tar vi upp Fontas och ev. någon mer.

Tror inte heller Milito kommer lämna. Åtminstone inte i vinter. Han får faktiskt en hel del speltid, och utsikterna ser väl godare ut för honom än på många år att få spela i klubben. Nej, det vore tragiskt om man tvingas sälja honom av ekonomiska skäl...
Barcelona NoGo™
2010-10-28 22:40
Nej strunta i Afellay o satsa på ungtupparna istället. Det är ju inte så att han har dominerat den holländska ligan direkt. Tycker han är lite för överhypad faktiskt, han är ju ingen dålig spelare men inget mer.

Barcelona el Flaco
2010-10-28 22:39
Skratta inte åt mig nu, men jag har verkligen noll koll på denna Afellay som alla snackar om...
Barcelona Frodo
2010-10-28 22:36
Varför råder det en silly season mitt under brinnande säsong här på les rambles? Ska Afellay som gjorde 4 ligamål i Holland förra säsongen vara tungan på vågen nu? Klubben har klart och tydligt markerat de senaste säsongerna att det finns duktiga spelare från canteran som man är villiga att satsa på. Ska vi nu börja springa efter halvbra etablerade spelare som utfyllnadsspelare när vi har dugliga spelare i canteran? Tålamod har varit nyckelordet vad det gäller behandlingen av spelare från la Masia. Varför skulle det ändras nu?
Atlético addeh
2010-10-28 22:36
För övrigt tror jag inte för fem öre på att Gabi Milito inte trivs i Barcelona, trots att han inte fått så mycket speltid den här säsongen. Han har tidigare år, framför allt under sin långa skadeperiod, språkat om hur lycklig han är i klubben där han dessutom har sin bästa vän, Messi. Nej, jag tror inte Milito vill bort från klubben.
Atlético addeh
2010-10-28 22:33
el Flaco

Ja, jag kan hålla med dig till viss del. I vissa lägen känns Thiago ganska "valpig" och inte helt redo för nästa steg, men han har inte på något sätt gjort bort sig. Med tanke på att han är fri att förhandla med andra klubbar om han inte blir uppflyttad innan sista januari, vore det direkt tjänstefel och helt idiotiskt att inte flytta upp en sådan talang som har potential att bli en av världens främsta med lite finslipning.

Rambla

Jag ser faktiskt mer potential i Thiago än i Afellay, men stämmer ryktet att det rör sig om £2 skulle jag inte gråta blod om vi värvade honom. Grabben har ändå talang, och skulle han misslyckas har vi inte förlorat så mycket ur den ekonomiska synvinkeln heller, och kan säkerligen sälja honom för ett högre pris.
elbraco
2010-10-28 22:33
Bara för att ett köp av Afellay hade varit bra ekonomiskt betyder det inte att det hade varit bra sportsligt. Pedro är bättre än Afellay som enligt mig är överskattad.
Under matchen mot Sverige gjorde han ju några överstegsfinter stillastående och sopade sedan iväg ett inlägg som iofs prickade Huntelaar på pannan men själva överstegsfinterna gjorde ingen nytta, så att alla tror att han är überteknisk och smart skyller jag bara på svensk media som kryddade upp det.

Dessutom, vad händer om Pep inte gillar honom? Kommer han frysa ut honom alá Eto'o & Ibra? Så jävla fel att man ens ska behöva oroa sig över sånt när man diskuterar tränare, speciellt i ett lag som Barca.

Afellay vill ju ha speltid och kunna bevisa sig om han kommer till Barca, Barca vill ha en backup som kan skickas in för lite kreativitet ibland. Nä, spar på pengarna. Afellay känns för random för att köpas.
Barcelona Rambla~
2010-10-28 22:32
1.70

Alla vill åt honom? Enligt tidningarna då eller? Något som hans representanter har sett till genom att sprida ut rykten om att han inte kommer att förlänga med PSV.

Sen det här med Gabi Milito. Skulle Pep skicka iväg en rutinerad mittback när truppen ser ut som den gör. Han har 3 mittbackar till sitt förfogande. Fontas kan han avända när han vill trots att han spelar i Segundan. Det skrivs att han kan komma att lämna för att han inte får tillräckligt med speltid. Jaha, så i andra klubbar där det troligen finns fler än 3 mittbackar skulle han få mer speltid? Jag köper inte det tankesättet.
2010-10-28 22:32
adil

Jag syftar mer på att om vi spelar med det bästa laget, dvs:

Pedro-Villa-Messi
Iniesta-Xavi
Busquets
Maxwell (enligt mig)-Pique-Puyol-Alves

Då har man endast Keita i dagsläget som man kan slänga in i mittfältet ifall matchen låser sig (Adriano är en kantsspelare så det räknas kanske inte), det är ju snudd på skrattretande. Ja visst, lojal och springer en hel del, men han är knappast en Zidane så att säga.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-28 22:25
Nja, det är en riktigt bra spelare som alla vill åt. Det skulle vara en bra affär både sportsligt och ekonomiskt. Man skulle kunna låta han ingå i en bytesaffär med Arsenal för att få hem Cesc, t.ex. Vad jag menar är att skulle Barca inte vilja ha kvar honom kommer de göra en jättevinst när de säljer honom. Det är win/win så att säga.
adil,
2010-10-28 22:24
Hetfield- Megan Fox is a dude

Orka pracka ner på Keita ;p

Han spelar utefter sin förmåga och gör det bra. Slänga in Keita för att få in kreativitet gör man ju knappast. Det finns ingen i hela världen man kan slänga in som bidrar med mer kreativitet än Xavi och Iniesta. Keita är ett bra tillskott i som bryter mönstret och kan bidra med en annan form av kreativitet på sitt säregna sätt. Tycker inte vi ska underskatta Keita här då han visat sig vara en viktig kugge.

Dock har han ju aldrig nått upp i samma nivå hos oss som i Sevilla, förutom kanske bitvis under föregående två säsonger ;(

Men jag hajjar poängen, en kreativ spelare att slänga in. De flesta cules har förespråkat Thiago och nu verkar det som att det kan bli han som får visa upp sina vingar.
Barcelona Barca-nist
2010-10-28 22:24
vad är detta med Alves? ska han härma Rooney helt plötsligt?
vilka sjuka uttalanden ! ahh trött på giriga spelare..
Barcelona Rambla~
2010-10-28 22:22
2m är bara spekulationer. Dessutom så finns det spelare i canteran som har lika stor om inte större potential än honom som jag ser det. Barca är inte speciellt villiga att värva under vinterfönstret och alla indikationer tyder på att så också är fallet denna säsong.
2010-10-28 22:17
Rambla

Afellay för 2 miljoner? Inte ens snåla Berlusconi skulle tacka nej till det.

Precis, bra att du förtydligade det jag sa. Vi har inte all tid i världen att dalta med Thiago, om vi inte flyttar upp honom så kommer han bara försvinna.
PedroRodriguez
2010-10-28 22:16
Rambla,

Helt rätt, sjukt överskattad pojk. Pedro har inte långt upp till den killen ska alla veta.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-28 22:16
Visst ta upp två spelare, men snälla, köp Afellay ändå! Är den verkligen så jäkla dåligt, ekonomin?

Och om vi ska sälja Milito (vilket jag inte villm nen förstår om han vill spela mer) så hoppas jag att man tar betalt för honom och inte gör som man gjort med typ alla sperlare, dvs skänker iväg dem. Skulle bra gärna vilja höra en motivering som håller från Rosell ifall Milito går gratis.
Barcelona Rambla~
2010-10-28 22:14
Flyttas Thiago upp till a-laget senast 31 januari förlängs hans kontrakt automatiskt till 2013. Annars kan han förhandla med andra klubbar efter det datumet och lämna utan ersättning.

Afellay? Seriously? You must be kidding me. Så jävla bra är han inte.
Barcelona el Flaco
2010-10-28 22:06
addeh/

Personligen anser jag att Thiago hade behövt spela hela denna säsongen med Barça B i Segunda, där han både kommer få speltid och få ställas mot relativt tufft motstånd. Anser inte att brasse/spanjoren är 100% redo än riktig för att klivet upp till A-laget.

Däremot kanske Pep kommer behöva flytta upp honom redan i december för att bredda till truppen och sen så har vi även kontraktsfrågan som gör det lönsamt att skriva in honom i A-lagstruppen, då hans kontrakt automatiskt förlängs till 2013.
2010-10-28 22:04
addeh

Vore konstigt om Fontas flyttades upp med tanke på att Milito får så sparsamt med tiden, hur ska det gå med Fontas då? Lägg till att han har knappt fått speltid i A-laget.

Thiago måste dock flyttas upp, vi behöver kreativitet i laget. Det är lite patetiskt att man måste slänga in Keita för att få kreativitet i laget, så in med Thiago. Köp Afellay så stryker jag bort att du f*ckade up med Özil käre Pep :P

el Flaco

Om jag inte missminner mig så pratades det om att om Thiago inte flyttas upp snart så kommer han att lämna oss. Hur mycket som ligger bakom det är oklart, men det pratades om det.
Atlético addeh
2010-10-28 22:01
Messidinho_10

Ditt inlägg har absolut ingenting med varken Barcelona eller fotboll i allmänhet att göra, så jag ber dig att diskutera sådant någon annan stans. Se detta som en varning, nästa gång blir du spärrad.
Atlético addeh
2010-10-28 21:59
Med tanke på den ekonomiska situationen som råder i klubben för tillfället spås det om att två spelare blir uppflyttade från B-laget, istället för att lägga pengar på något nyförvärv. Thiago, som redan känns som en A-truppspelare enligt mitt tycke, tillsammans med Fontás, känns utan tvekan som de mest mognaste för uppgiften.
adil,
2010-10-28 21:53
Ahora para siempre, Real Madrid

På www.totalbarca.com finns en bra analys om Villas prestationer hittills.

David Villa har spelat kontinuerligt det senaste året och har inte haft tid för vila för att komma tillbaka i sin absoluta topp form. Trots det var det han som nästan gjorde alla målen för Spanien i VM.

Han har en oumbärlig press på sig och jag tycker att han gjort det bra hittills. Han gör ett utomordentligt jobb på planen och springer konstant. Det går inte att bara se till målskörden för en anfallare i Barca. Här måste han hjälpa andra att göra mål samtidigt som han själv ska göra mål.

Villa har också haft en sjuk otur framför mål och har prickat stolparna mest av alla i ligan.

David Villa är fortfarande samma David Villa som i Valencia, att han skulle vara på väg neråt är bara önsketänkade då han befinner sig i den ultimata åldern. Men även de bästa har måltorka. Vid sidan av målskörden har han varit bra och assisterat Messi några gånger. Faktum är att han rent spelmässigt öppnat väldigt bra, som om han har varit en del av Barca i flera år. Det är bara i sista tredjedelen som det hackat, dvs målen. Han är helt perfekt för Barca och målen kommer också att trilla in så småningom, helt naturligt.

Det enda jag kan tycka mig sakna i Villa är att han inte är speciellt stark. Eto'o var ju mycket starkare och kunde hålla ifrån sig försvarare. Något som han utvecklat ännu mer i Inter.
Barcelona pokke
2010-10-28 21:51
Messidinho_10

Vad har det med fotboll att göra?
Barcelona Messidinho_10
2010-10-28 21:43
Bic

Haha videon kom ut igår, på en dag har den nåt över 100K views, snacka om att bli kändis.
Atlético Bic
2010-10-28 21:38
Hahaha jag tyckte det klippet var riktigt roligt jag tror Lasermannen kmr ta semester ett tag nu
Barcelona Messidinho_10
2010-10-28 21:35
Bic

Hahaha knappast, han är ju förfan helt lost krigsskadad osv..
Atlético Bic
2010-10-28 21:31
Messidinho_10

Han påminner lite om dig faktiskt.. :P
PedroRodriguez
2010-10-28 21:27
Woolwich

Sagna tabbar sig visst och med ''tabba'' menar jag också att han blir söndersprungen av snabba spelare. Antag att Sagna skulle fått uppgift att markera Messi så hade han inte haft en CHANS! Ganska så slö högerback vars offensiv suger men defensien aningen bättre. Snälla säg inte att Vermaalen är en utav dom bästa mittbackarna i PL. Om du nu antyder att Arsenal har bra backar så ska du nog ta och sluta titta på fotboll.
Barcelona Messidinho_10
2010-10-28 21:25
Grabbar vad tycker ni om den här mannen, han verkar inte ha alla hästarna hemma.
Annons: