/spanien/barcelona/forum/13920.aspx/spanien/barcelona/forum/13920.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2010-10-28 22:59
Hetfield/

Stämmer det verkligen att klubben hade Özil under kontroll och väntade på Peps godkännande, eller var det bara påhitt från medierna?
adil,
2010-10-28 22:58
elbraco

Klart som fan att nya spelare till viss del blir hämmade i barcelona när de måste jobba arslet av sig för lagkamraterna och vice versa. Villa kan inte bara vänta på bollarna, han måste dela ut dem också :P
elbraco
2010-10-28 22:55
1.70-ligan

Just det! Missade Masken!
adil,
2010-10-28 22:55
Hetfield-Megan Fox is a dude

Precis. Skulle han då inte ge dig än mer huvudbry om Affellay köps in i vinter?Pep skiter i Özil men ger tillåtelse till Affellay några månader senare.. Wtf liksom, yeah right ;P Då skulle man ju bara bli ännu mer bitter på Pep, eftersom det skulle visa på att han valde att förbise Özils talang.

Jag tror Pep har tänkt klart vad gäller detta. Det är La Masia som gäller.

Men man vet aldrig.
elbraco
2010-10-28 22:54
Hetfield

Okej, efter den videon blev man ju lite mer övertygad. J*vlar vilken bössa han har!
Men eftersom jag redan är inne på antilinjen kan jag lika gärna fortsätta.
I videon är det 80% kontringar och långa löpningar, och det är ju inte speciellt ofta Barca går på kontring. Hur skulle han t.ex. klara sig i ett segdraget ställningskrig?
Dessutom, med en egoistisk spelare som Messi på andra kanten (beroende på var Afellay spelar då) så är det ju inte säkert att chanserna kommer uppenbara sig lika ofta. Ett helt annat problem är också att nya spelare verkar bli hämmade i Barcelona. Villa t,ex, kunde slakta ett helt försvar i Valencia, självklart för att han behöver mycket bollar för att kunna jobba, men i Barca har han blivit alltmer anonym, och med tanke på att Messi började producera brutalt förra säsongen tror jag inte han kommer arbeta "bakom" så att säga, och låta någon annan stå för målskyttet.
Men ärligt talat så bryr jag mig inte så mycket. Kommer han för 2 milj. euro så kommer man inte klaga direkt. Dock kommer jag börja klaga ifall det blir så att han blir "blyg" som Villa.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-10-28 22:50
adil

Hehe, jag tycker än idag (och kommer för alltid) tycka att tacka nej till Özil var rena skämtet. Jag bryr mig inte hur Pep resonerar, han kan komma hem till mig och förklara det (förutsatt han förklarar på engelska :P) , men jag kommer aldrig fatta det.

el Flaco

Hehe, nu är inte youtube världens bästa referens, men jag bor inte precis bredvid Afellay, så det får duga. Annars hade jag bett honom att ringa dig och berätta lite om sig själv hehe :P
Barcelona el Flaco
2010-10-28 22:47
Hetfield/

Lol. I dessa tider räcker det med en bra youtube-klipp för att övertyga de flesta att en spelare är bra nog för att värvas. :P

Nä men som sagt, jag har förmodligen aldrig sett killen spela så kan jag varken uttala mig negativt eller positivt för en sådan värvning. Däremot så har Pep tidigare visat att han inte är så värst sugen på att köpa in spelare under vinterfönstret. Det lär nog bli likadant denna gången.
Barcelona Rambla~
2010-10-28 22:47
Hetfield

Jag är luttrad vid det här laget. Barca och billiga köp går inte riktigt hand i hand. Det måste ligga en hund begraven här. :P
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-28 22:46
Rambla,

Afellay är kapten för PSV. Om han inte spelat på sistone beror det endast på att han kommer lämna

Elbraco,

Mascherano var Rosells värvning också ;)
adil,
2010-10-28 22:46
Hetfield- Megan Fox is a dude

Det var väl därför du tjatade om Özil som en tok i somras antar jag. En kreativ spelare att slänga in. Jag var också för ett köp av Özil men många sade då att det inte finns någon poäng i att köpa Özil då vi har JDS och Thiago som känner till systemet väl.

Det har gått bra hittills i ligan, utan Özil. Med Thiago uppflyttad kan det gå ännu bättre. Om vi inte köpte Özil så kommer vi nog inte köpa Affellay heller. Det skulle typ vara dubbelmoral från Peps sida. Han skulle svika både Özil och JDS/Thiago, haha. Skulle Affellay ansluta kommer man gå runt och gräma sig och tycka att vi egentligen kunde haft Özil i hans plats som varit strålande i La Liga denna säsong.

Nej, personligen avvaktar jag gärna med impulsköp åtminstone till nästa sommar.
2010-10-28 22:45
Rambla

Hehe cool down bro. Vi har ju inget att förlora med att köpa honom, i bästa fall så exploderar hans utvecklingskurva hos oss eller så kan vi sälja honom för minst det dubbla priset om det skiter sig.

Värt risken enligt mig.
Barcelona Rambla~
2010-10-28 22:43
Afellay har väl varit petad en hel del i PSV under hösten? Eller beror det mer på att han inte ville förhandla om ett förnyat kontrakt?
elbraco
2010-10-28 22:43
Jag tycker hellre vi spar på krutet än så länge och värvar stort när vi faktiskt behöver än att värva ett gäng dussinlirare alá Liverpool.
Man vet ju aldrig med Rosell heller, hans enda värvning hittills är väl Adriano right, och han har väl inte imponerat direkt (enligt mig då...).
Barcelona Rambla~
2010-10-28 22:42
addedh

Varför får du alltid till ett £ istället för €? Fel på knapparna på tangentbordet? Frodo förklarade det hela ypperligt. Varför köpa en utfyllnadsspelare bara för att han råkar var billig?

Thiago måste bli bättre i sitt defensiva spel. Där känns han för valpig. Se på Iniesta och Xavi, de vet hur man försvarar trots sin "storlek". Där ligger Thiagos brister, att inte ta försvarsarbetet på allvar, han verkar ge upp för lätt och blir lätt överspelad.

Vi har varit inne på det tidigare när det gäller Bojan, att han flyttades upp alldeles för tidigt. Visserligen var han inte ens 17 år fyllda så det är dock en viss skillnad när det gäller Thiago som är 19 år. Det är även svårare att slå igenom som anfallare vid en så ung ålder i tex Barcelona då de ofta har stärnspelare där.
2010-10-28 22:41
el Flaco

Den här youtube videon är gjord eftersom att Barcelona är "ute efter" Afellay, så håll i hatten.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-28 22:41
Rambla,

Av allt att döma är det jäkligt många som vill åt Afellay. Jag vet inte säkert, för jag har ingen inside information tyvärr. Men det tro fan att han är intressant?

För det priset det talas om hade det varit korkat att inte försöka. Nej, han skulle varken peta Pedro eller någon annan men han skulle kunna backa up mittfältet/anfallet på ett bra sät, utan tvekan. Men vi får se vad som händer, jag hoppas verkligen att Barca förstärker lite i vinter i alla fall. Och att Thiago får A-lagskontrakt. Nästa år tar vi upp Fontas och ev. någon mer.

Tror inte heller Milito kommer lämna. Åtminstone inte i vinter. Han får faktiskt en hel del speltid, och utsikterna ser väl godare ut för honom än på många år att få spela i klubben. Nej, det vore tragiskt om man tvingas sälja honom av ekonomiska skäl...
Barcelona NoGo™
2010-10-28 22:40
Nej strunta i Afellay o satsa på ungtupparna istället. Det är ju inte så att han har dominerat den holländska ligan direkt. Tycker han är lite för överhypad faktiskt, han är ju ingen dålig spelare men inget mer.

Barcelona el Flaco
2010-10-28 22:39
Skratta inte åt mig nu, men jag har verkligen noll koll på denna Afellay som alla snackar om...
Barcelona Frodo
2010-10-28 22:36
Varför råder det en silly season mitt under brinnande säsong här på les rambles? Ska Afellay som gjorde 4 ligamål i Holland förra säsongen vara tungan på vågen nu? Klubben har klart och tydligt markerat de senaste säsongerna att det finns duktiga spelare från canteran som man är villiga att satsa på. Ska vi nu börja springa efter halvbra etablerade spelare som utfyllnadsspelare när vi har dugliga spelare i canteran? Tålamod har varit nyckelordet vad det gäller behandlingen av spelare från la Masia. Varför skulle det ändras nu?
Atlético addeh
2010-10-28 22:36
För övrigt tror jag inte för fem öre på att Gabi Milito inte trivs i Barcelona, trots att han inte fått så mycket speltid den här säsongen. Han har tidigare år, framför allt under sin långa skadeperiod, språkat om hur lycklig han är i klubben där han dessutom har sin bästa vän, Messi. Nej, jag tror inte Milito vill bort från klubben.
Atlético addeh
2010-10-28 22:33
el Flaco

Ja, jag kan hålla med dig till viss del. I vissa lägen känns Thiago ganska "valpig" och inte helt redo för nästa steg, men han har inte på något sätt gjort bort sig. Med tanke på att han är fri att förhandla med andra klubbar om han inte blir uppflyttad innan sista januari, vore det direkt tjänstefel och helt idiotiskt att inte flytta upp en sådan talang som har potential att bli en av världens främsta med lite finslipning.

Rambla

Jag ser faktiskt mer potential i Thiago än i Afellay, men stämmer ryktet att det rör sig om £2 skulle jag inte gråta blod om vi värvade honom. Grabben har ändå talang, och skulle han misslyckas har vi inte förlorat så mycket ur den ekonomiska synvinkeln heller, och kan säkerligen sälja honom för ett högre pris.
elbraco
2010-10-28 22:33
Bara för att ett köp av Afellay hade varit bra ekonomiskt betyder det inte att det hade varit bra sportsligt. Pedro är bättre än Afellay som enligt mig är överskattad.
Under matchen mot Sverige gjorde han ju några överstegsfinter stillastående och sopade sedan iväg ett inlägg som iofs prickade Huntelaar på pannan men själva överstegsfinterna gjorde ingen nytta, så att alla tror att han är überteknisk och smart skyller jag bara på svensk media som kryddade upp det.

Dessutom, vad händer om Pep inte gillar honom? Kommer han frysa ut honom alá Eto'o & Ibra? Så jävla fel att man ens ska behöva oroa sig över sånt när man diskuterar tränare, speciellt i ett lag som Barca.

Afellay vill ju ha speltid och kunna bevisa sig om han kommer till Barca, Barca vill ha en backup som kan skickas in för lite kreativitet ibland. Nä, spar på pengarna. Afellay känns för random för att köpas.
Barcelona Rambla~
2010-10-28 22:32
1.70

Alla vill åt honom? Enligt tidningarna då eller? Något som hans representanter har sett till genom att sprida ut rykten om att han inte kommer att förlänga med PSV.

Sen det här med Gabi Milito. Skulle Pep skicka iväg en rutinerad mittback när truppen ser ut som den gör. Han har 3 mittbackar till sitt förfogande. Fontas kan han avända när han vill trots att han spelar i Segundan. Det skrivs att han kan komma att lämna för att han inte får tillräckligt med speltid. Jaha, så i andra klubbar där det troligen finns fler än 3 mittbackar skulle han få mer speltid? Jag köper inte det tankesättet.
2010-10-28 22:32
adil

Jag syftar mer på att om vi spelar med det bästa laget, dvs:

Pedro-Villa-Messi
Iniesta-Xavi
Busquets
Maxwell (enligt mig)-Pique-Puyol-Alves

Då har man endast Keita i dagsläget som man kan slänga in i mittfältet ifall matchen låser sig (Adriano är en kantsspelare så det räknas kanske inte), det är ju snudd på skrattretande. Ja visst, lojal och springer en hel del, men han är knappast en Zidane så att säga.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-28 22:25
Nja, det är en riktigt bra spelare som alla vill åt. Det skulle vara en bra affär både sportsligt och ekonomiskt. Man skulle kunna låta han ingå i en bytesaffär med Arsenal för att få hem Cesc, t.ex. Vad jag menar är att skulle Barca inte vilja ha kvar honom kommer de göra en jättevinst när de säljer honom. Det är win/win så att säga.
adil,
2010-10-28 22:24
Hetfield- Megan Fox is a dude

Orka pracka ner på Keita ;p

Han spelar utefter sin förmåga och gör det bra. Slänga in Keita för att få in kreativitet gör man ju knappast. Det finns ingen i hela världen man kan slänga in som bidrar med mer kreativitet än Xavi och Iniesta. Keita är ett bra tillskott i som bryter mönstret och kan bidra med en annan form av kreativitet på sitt säregna sätt. Tycker inte vi ska underskatta Keita här då han visat sig vara en viktig kugge.

Dock har han ju aldrig nått upp i samma nivå hos oss som i Sevilla, förutom kanske bitvis under föregående två säsonger ;(

Men jag hajjar poängen, en kreativ spelare att slänga in. De flesta cules har förespråkat Thiago och nu verkar det som att det kan bli han som får visa upp sina vingar.
Barcelona Barca-nist
2010-10-28 22:24
vad är detta med Alves? ska han härma Rooney helt plötsligt?
vilka sjuka uttalanden ! ahh trött på giriga spelare..
Barcelona Rambla~
2010-10-28 22:22
2m är bara spekulationer. Dessutom så finns det spelare i canteran som har lika stor om inte större potential än honom som jag ser det. Barca är inte speciellt villiga att värva under vinterfönstret och alla indikationer tyder på att så också är fallet denna säsong.
2010-10-28 22:17
Rambla

Afellay för 2 miljoner? Inte ens snåla Berlusconi skulle tacka nej till det.

Precis, bra att du förtydligade det jag sa. Vi har inte all tid i världen att dalta med Thiago, om vi inte flyttar upp honom så kommer han bara försvinna.
PedroRodriguez
2010-10-28 22:16
Rambla,

Helt rätt, sjukt överskattad pojk. Pedro har inte långt upp till den killen ska alla veta.
Annons: