/spanien/barcelona/forum/13916.aspx/spanien/barcelona/forum/13916.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelona!!
2010-10-29 23:57
Blir en svår match imorgon, hoppas spelet kan komma igång ordentligt för Barca nu, har varit lite sådär nu i början på säsongen´.
Barcelona Barcelona!!
2010-10-29 23:56
Meddelandet
Barcelona Barcadinho.
2010-10-29 23:10
Jag måste säga att den här Coutinho från Inter är en riktig kul spelare att skåda.
Det finns något enormt talang i honom som kanske kommer att explodera.
Kan inte tro att han är bara 18 år.

Madridiisa -
Men hallå, jag var cynisk.
Jag skojade och drev lite med teorier.
Real Madrid Madridiista
2010-10-29 23:07
Barca4eva

Jaha okej, läste inte tidigare inlägg de hade skrivit :P
Barcelona Barca4eva
2010-10-29 23:03
Madridiista

Han härmade Ahora, alltså var han ironisk =P
Real Madrid Madridiista
2010-10-29 22:53
Barcadinho.

Så du tror inte att CR7 och Özil kommer funka super bra ihop. Det har ju gått hur bra som helst under den tiden de spelat ihop. Man ser hur bra dem spelar tillsammans. Jag tror inte Özil är en spelare som bryr sig så mycket om att vara större än Ronalo och att vara den stora stjärnan i laget, som Ronaldo äe hos oss och Messi hos er. Özil är en riktig lagspelare man ser hur mycket han jobbar för laget, han kommer helt fri mot målvakten men väljer att passa, om han skulle vilja vara större än Ronaldo som du säger så skulle han skjuta 9/10 vid sådana lägen.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-29 22:05
Är det inte lite lustigt att EMD inte en enda gång har nämnt något om att Afellay möjligen är påväg till Barca, men att de dag efter dag skriver om Pastore? Chansen att man köper Afellay är väl rejält mycket större än att Pastore kommer om man säger så.
PedroRodriguez
2010-10-29 22:03
el diablo

Njaee det kommer bli sjuhelvetes svårt för någon att rubba Brassarna. ''Brasilien spelar VM på hemmaplan''. Jaa du håller med , behöver ej säga mer. Är det någonstans dom är svårslagna så är det tamefan på hemmaplan. Måste nog backa där om Argentinas chanser att vinna VM. Är det en sak man har lärt sig så är det att det inte räcker med att ha ett superanfall och en sketen backlinje. Du måste ett stabilt lag för att kamma hem ett VM helt enkelt.
Barcelona el diablo
2010-10-29 21:57
PedroRodriguez/ tja, jag hoppas faktiskt att Spanjorerna blir överkörda av sydamerikanerna denna i nästa vm... spelas i Brasilien det räcker väl.. tror Spanien en så kallad "one hit wonder" för att använda musikaliska termer. Det är deras tur (Sydamerikas) tur nästa gång att ta hem hela mästerskapet och dessutom vet ju alla fotbollskunniga härinne och överallt att den bästa fotbollen spelas i Sydamerika och INTE i Europa... både när det gäller fotbollstalanger och landslag även om nu Europa har ett vm guld mer jag vet...

Där är fotbollen hemma i den kontinenten. De bästa fotbollsspelarna genom tiderna är ju från Sydamerika. Och sen är det Argentinas tur nu, så länge de har väntat på guldet...
PedroRodriguez
2010-10-29 21:49
s.eto

I'm afraid not, Möjligen Xavi men inga hade den känslan som Deco och Dinho hade det måste du erkänna. Dom la ju bollarna som smör du behövde bara löpa:)
s.eto
2010-10-29 21:46
PedroRodriguez

Så du menar att man dagens barca med Iniesta , Messi och Xavi ( som iofs spelade då med) inte lägger lika "fina" bollar som Deco,Ronaldinho?
PedroRodriguez
2010-10-29 21:45
el diablo

Varför tar du helt random upp VM 2014?

Och nej tror absolut inte att Argentina tar en finalplats då det verkar som att deras försvar aldrig repareras. Fortfarande ett mycket mediokert försvar tycker jag, och så vitt jag ser så kommer det nog inte produceras någon bättre back än dom som redan är i Argentinas landslag.

Och varför tror du Spanien kommer bli överkörda?
Barcelona el diablo
2010-10-29 21:37
Om fyra år i VM kommer Sydamerika ta ALLA platserna i medaljligan tror jag. Spanien kommer tyvärr bli överkörda av los "Sudacos" Brazil-Argentina skulle sitta bra i finalen och i bronsmatchen vinns såklart av Uruguay...

Annars skulle farfan också spela bra i la liga..den nye Cubillas.
PedroRodriguez
2010-10-29 21:29
s.eto

Ja men då hade man ett betydligt vassare anfall än dagens Barca tkr jag i Ronaldinho , Deco som la dom absolut finaste bollarna.
Barcelona el diablo
2010-10-29 21:27
Claudio Pizarro är nu officiellt bästa målskytten ibland utlänska spelarna i Bundesliga någonsin med totalt 134 mål, ett mer än ELber på 133 mål... otroligt att han inte hamnat i La LIGA... skulle vilja se honom i Valencia eller Atletico Madrid eller Sevilla.. Han levererar alltid i Tyskland, SPANIEN NÄSTA??!

Vill se honom i La liga NU! VAMOS VAMOS..
s.eto
2010-10-29 21:23
el Maestro!

Jag tycker Villa och Eto är ungefär likabra , Eto kanske snäppet bättre. Första säsongen i Barca gjorde Eto runt 24 mål vilket är bra för första säsongen. Villa kommer säkert komma igång i barca med men jag tvivlar på att han kommer spotta in mål som eto gjorde.
Barcelona Frodo
2010-10-29 21:23
el Maestro

Folk klagar alltid på det vi har. När Eto´s spelade för oss klagade väldigt många på honom här inne på les rambles. Då sa folk att vem som helst skulle kunna göra mål för Barcelona och att han brände för många chanser. När då vissa förklarade att Eto´o var perfekt för Barcelona så ville folk ändå ha hit spelare som Villa och Torres. Nu när vi har Villa som enligt mig tillsammans med Eto´o är världens bästa anfallare så klagar folk på honom trots att han bara spelat här i två månader.

Enligt mig är Villa kanske snäppet vassare än lejonet men Eto´o var den perfekta strikern för Barcelona.

Man får lite puerta-vibbar här med alla klagomål på våra spelare och vår tränare samt de ständiga transferönskningarna från vissa håll.
Barcelona Barca4eva
2010-10-29 21:17
The Leader

Tänkte väl att den kunde va gammal, dåligt ordval också jag vet.

Ojojoj såg ni karatesparken nyss?=O
The Leader
2010-10-29 21:11
Barca4eva, länken är nästan två år gammal. Han tränade Inter då.

"... eller är han bara retarded?" - bespara oss sånt, tack.
Barcelona el Maestro!
2010-10-29 21:10
s.eto//
Villa är bättre än Eto'o, enligt mig. Han är vassare och kommer tillskott oftare än Eto'o. Han är lika snabb som Eto'o, om inte snabbare.
Villa har inte gjort många mål ännu men han har haft stolpar och ribban emot sig så många gångar. Kan han hjälpa det? Svårt att se.
Om han kommer till skottläge som ofta som han har gjort hittills och så snabbt, så är jag säker på att han kommer att göra många mål.
Kommer du ihåg hur många mål Eto'o gjorde i Barca i sin första säsong? Det var inte många det. Villa kommer att göra fler mål.
PedroRodriguez
2010-10-29 21:10
barcadinho,

Haha klockrent! Ronaldo är tamefan numero uno på filmningar!
Barcelona Barca4eva
2010-10-29 21:09
Bad post
Barcelona Barcadinho.
2010-10-29 21:07
Ässh - slöseri med tid att behöva kommentera dina teorier.
Det var sista gången från min sida.
Ciao
Barcelona Barca4eva
2010-10-29 21:06
Barcadinho.

Nu gjorde du en Ahora! Nytt talessätt=P
Barcelona Barcadinho.
2010-10-29 21:05
Du skriver att Mourinho alttid har rätt i vad han säger.

Vet du vad? Jag håller med dig fullständigt.

Läs länken - ärligare ord för man leta efter.
Barcelona Barcadinho.
2010-10-29 21:01
Ahora -

Jag ser att du har olika teorier om Messi och Villa och Zlatan osv. Du har haft en del andra teorier tidigare som du verkar tro på till vilket pris.
Dina toerier om Barca är alltid negativa.
Men jag undrar över en sak- har du några positiva teorier?
Har du någon POSITIV förklaring till Barcas alla titlar på de senaste två åren? Är det verkligen nada?

Lär dig att ha respekt för motståndarna.

Jag kan också köra med teorier - vad sägs om att det är Ronaldos fel att Kaka misslyckats.
Hur kan Kaka hamna i botten så fort och så djup i Real?
Det måste vara CR. Ronaldo kunde inte stå med idéen att båda han och kaka köptes för dyra pengar och att båda två är super cracks.
Därför gjorde han allt han kunde för att dra ner Kaka. och han lyckades tom.

Och jag tror absolut inte att CR och Özil kommer funka ihop riktigt super bra. Ronaldo kommer aldrig låta Ozil vara större än honom - han är ju bäst. Kan väl inte komma en ung kille från Tyskland och köra om honom.

Jag tror verkligen på det!
s.eto
2010-10-29 20:57
Genoa - Inter nu , kolla länktipset för bra stream.

Alltid kul att se Eto som för mig är en legend i barca och passade perfekt i barcas spel. Tror faktiskt inte Villa kommer göra det lika bra som eto gjorde.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-10-29 20:56
Genoa-Inter

Låt oss hoppas att Genoa vinner.
Barcelona Barcadinho.
2010-10-29 20:42
Men vad löjligt att Pinto fick straff för sitt agerande.

Deras beslut måste bygga helt och hållet på att Pinto hade för avsikt att fuska sig en fördel. Annars är det orimligt att bestraffa honom.
Men hur kan man bevisa detta?
Det är ju snarare ett naturligt agerande att en spelare skriker ”offside” eller reagerar på något sätt. Hur många gånger har vi inte sett backspelare tar upp handen och reagerar muntligt så att domarna blåser för en offsida.
Eller skriker ”Hand” som leder till straff eller ”rött kort” som leder till en avstängning.

Det är ett prejudikat – och det är svårt att vara konsekvent i framtiden på likartade händelser.

Det påminner på något sätt Uefas beslut att stänga av Eduardo för ett år sen. Detta för att han filmade till sig en straff. Uefa upphävde sedan sitt beslut med argumentet att det inte gick att bevisa att Eduardo hade för avsikt att fuska. Arsenal sa då att han hoppade i straffområdet för att skydda sitt ben.

Det var också en svår situation – hur bedömer man om en spelare fuskar sig straff?
Ska man straffa alla sådana spelare i framtiden?
Vad gör man med spelare som fuskar på andra sätt för att få olika fördelar?

Tydligen så får man inte vissla? Men skrika då? Är det ok? Vifta med händerna, är det ok? Hur gör man om publiken påverkar ett domarbeslut under en match?

Det är ok att bestämma hur man ska göra. Men man måste vara konsekvent då.
Och då kommer Uefa ha jäkla mycket att göra.
Det kommer att bli en riktig lång kö vid dörren till deras fotbollsdomstol.

Jag hoppas att de upphäver beslutet och detta för att undvika massa med huvudvärk i framtiden för deras skull

Barcelona VISCA BARCAA!!!
2010-10-29 20:32

Annons: