/spanien/barcelona/forum/13914.aspx/spanien/barcelona/forum/13914.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sagrada Familia
2010-10-24 17:07
BarcaFan! //

Ja, men det hör inte till saken.
Pengarna är inte så viktiga för mig.
Jag är bara förbannad att jag slösat bort flera timmar av fantastisk dålig fotboll!
Canaletes
2010-10-24 16:59
W000t??!?! haha jag är säkert efter men måste skriva ut mig.
10 f*cking 0!!! XD
elbraco
2010-10-24 16:57
Ännu sjukare är att 8 av målen kom i andra halvlek :P
Barcelona BarcaFan!
2010-10-24 16:57
Sagrada Familia

Tippat eller? :P
2010-10-24 16:51
Fan vad trött man blir på massa medelmåttor i typ Lazio, Juventus osv som tror att dom är Cristiano Ronaldo och kan göra mål från 40 meter.

Pinsamt o se, dom kommer ju knappt fram till mål för tusan.

Juventus och Roma är Italiens skam, så dåliga som dom är får mig att vilja gråta!
Barcelona el Maestro!
2010-10-24 16:40
Cesc såldes inte till Arsenal. Wenger passade på att locka honom till London när hans ungdomskontrakt gick ut. Efterhand så fick klubben en rabatt på en spelare som man värvade från Arsenal. Men det var efter att han skrev på ett kontrakt med Arsenal.
Atlético addeh
2010-10-24 16:35
Sagrada Familia

Matchen är slut nu, den slutade 10-0. Vilken jävla överkörning, haha.

---

För övrigt tror och hoppas jag att klubben lärt sig en läxa sedan Cesc lockades till London-klubben. Även om ryktet stämmer att Wenger är och tafsar på Sergí Samber tror jag inte klubben släpper honom i första taget. Stå på dig Rosell!
Barcelona Frodo
2010-10-24 16:28
Enligt Sacchin från Totalbarca, som har bra koll på la Masia, sägs Sergi Samper vara en Xavi-kopia. Att Wenger nosar på våra talanger är ingen nyhet. Men enligt Arsenalfansen så "upptäcker" Wenger talanger som ingen annan vill satsa på. Yeah right, att fiska efter de bästa talangerna i de bästa ungdomsakademierna är att "upptäcka" talanger.
2010-10-24 16:26
addeh //

10-0 NU!?!

Jag kollade ju för 10 minuter sen och då stog det 7-0 :S

Undrar vad oddsen på 10-0 var :) ?
2010-10-24 16:26
United har gjort ett mycket bra köp i Chicarito :)
Atlético addeh
2010-10-24 16:24
Hur galet är det inte att PSV Eindhoven leder med 10-0 (!) mot Feyenoord? Dessutom har Ola Toivonen bara gjort ett av målen. :P
Barcelona Abbe.
2010-10-24 16:16
... Men där kom 2-1 till United.
Barcelona Rambla~
2010-10-24 16:12
Oh, klassmål av Tuncay. United har fortfarande problem att hålla ledningar. Gudjohnsen är på plan för Stoke.
Barcelona Rambla~
2010-10-24 16:09
Typiskt engelsk press att skriva nya Cesc Fabregas trots att de inte har en aning om det är en liknande spelare.

Sergi Samper var med i det Cadete-lag som vann turneringen i Manchester i sommar. Typiskt grisigt beteende från Wenger om detta stämmer. Precis vad man förväntar sig av honom.
Barcelona el Maestro!
2010-10-24 15:47
1.70-ligan.//

Det ser precis ut som när Wenger lyckades värva Cesc 2003.
En ny president i Barca och Sergi Samper verkar vara lika talangfull som Cesc var då.
Om Wenger lyckas lura honom till London så får vi höra om ett par år att Barca såg inte hans talang men att Wenger såg det, minsann. Arsenal-fansen är så hemmablinda.
Jag hoppas att Rosell & Company ser till att Sergi Samper och hans familj blir nöjda så att han kan skriva på ett nytt kontrakt när han fyller 16 år.
2010-10-24 15:36
Som tur var missade han straffen...
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-24 15:36
På tal om något annat. Wenger vill sno åt sig ännu en talang från La Masia. Denna gången är det Sergi Samper som han, med mer pengar och chans till A-lagskontrakt tidigare, hoppas kunna locka över till England så fort han har fyllt 16.
2010-10-24 15:35
Hahahahahahahahahaha, ni måste se Tjuventus filmning som gav straff, hahahahahah veckans filmning.

Alves är ingenting i jämförelse, Italien :D:D
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-24 15:28
Rambla,

Kunde inte sagt det bättre själv. Tror dock inte att en sådan spelare kommer anlända i vinter, tyvärr. Zubi har redan dementerat att klubben letar anfallare. Fast å andra sidan dementerade han att Mascherano var påväg så sent som en vecka före han skrev på..
Hoppas verkligen att han är lika lite trovärdig i sitt uttalande denna gång!
Barcelona Rambla~
2010-10-24 15:22
Det Barca behöver en lite större anfallare som är bäst att spela med ryggen mot mål. En spelare som klarar av att hålla i bollen så att resten av laget hinner flytta upp. Helst en rörlig sådan och som accepterar att inte vara ett startalternativ.

Ni kanske minns att Henry var just en sådan spelare under Triplete-säsongen. Nu påstår jag inte att Henrys bästa sida var att spela med ryggen mot mål, men han fyllde den rollen bra i Barca under den säsongen.
Barcelona Hyder
2010-10-24 15:04
Hetfield- Megan Fox is a dude

Precis som jag själv nämnde så är Liverpools läkarstab ingenting att hänga i julgranen. Men samtidigt så anser jag inte att det är värt att lägga ner astronomiska summor på en spelare som man inte kan garantera vara hyfsat skadefri (i kontrast till Pool-tiden då) om man verkligen inte är i behov av spelaren i fråga. Vilket vi inte är.

Jag resonerar helt enkelt som så att om vi redan har lagt ner 40miljoner euro på en spealare så ska vi väll åtminstone få ut det maximala från den spelaren. Det spelar ingen roll om Pep har spelat Villa på kanten tidigare, huvudsaken är att han bli permanent på kanten om Torres kommer. Samtidigt som Pedro är bättre än dem båda om vi pratar kantspel.

Rosell gillar som sagt Torres, vilket oroar mig lite. Tror dock inte att Pep godkänner en eventuell transfer då han med största sannolikhet litar på Bojan som andra alternativ.
Barcelona Okkapokka
2010-10-24 14:40
Sagrada Familia

Lite väl överdrivet att ifrågasätta andras passion till deras lag, eller hur? Det finns olika vis att spela fotboll på och inte bara tiki-taka som vi finner attraktivt.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-10-24 14:39
Hyder

Men kom igen, Liverpools läkarstab har nog hittat deras licens i frukostflingpaketet. Om Barcelona kan få Messi att bli rena Terminator så finns det väl all chans att rehabilitera Torres.

När det gäller Villa så kan jag bara säga att jag diggar killen på alla sätt, både som person och spelare. Han är artig, ödmjuk och han ger allt när han spelar men jag har sagt det förut och säger det igen: 40 miljoner för en som blir 29 år och lever mycket på snabbhet är överpris av astronomiska proportioner. Hur många år har Villa kvar i kroppen innan han dippar ner? 2-3 max?

Lägg det bredvid att Cesc prislapp lär ligga runt samma pris så ser man skillnaden.
Men för att återgå till ämnet så spelar ju Pep med Villa på kanten och Messi som central anfallare i många matcher, så Torres skulle ju kunna få plats centralt med Messi och Villa på varsin kant.
Men ja, det är nog bara önsketänkande, men återigen, Sandro gillar Torres och Torres gillar Sandro.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-24 14:36
Jag ser gärna att Barca köper en storväxt forward, som till skillnad från Ibra, rör på sig. Annars tycker jag precis som Addeh och Hyder att både Bojan och Pedro ska satsas på, men vi skulle onekligen behöva en som har lite att hämta i luftrummet osv. Och säsongen är lång, så det kommer finnas mycket speltid för alla anfallare om Bara Pep roterar på rätt sätt.

Torres eller Llorente hade varit perfekt för Barca. Personligen hade jag nog helst sett den sistnämnde, men med tanke på hur läget ser ut idag och med tanke på att Rosell är president är det nog större möjlighet att att Torres drar på sig världens vackraste tröja i vinter eller nästa sommar.

Problemet är väl att Villa tvingas ut på kanten om Torres eller Llorente skulle komma, men samtidigt, kommer han bara igång är han oerhört bra där också. Det såg vi i VM om inte annat. Sen är det inget som säger att Villa inte kan få chansen som centertank i vissa matcher, så att Torres vilas och Bojan/Pedro sätts in.. återigen, rotation är nyckeln.
Atlético addeh
2010-10-24 14:33
Jag såg bara delar av Parma - Roma, men allvarligt talat, vad har Raineri gjort med det lag som inför säsongen tippades utmana om scudetton?

Eftersom jag har känt lite extra för Roma ända sedan barnsben ä det därför väldigt sorgligt att se Ranieri förstöra klubben som han gör. Precis som Hetfield tidigare nämnt här inne - Rikjaard till Roma vore inte fel.
Barcelona Hyder
2010-10-24 14:26
Hetfield- Megan Fox is a dude

Angående att du gärna ser Fernando Torres i Barça-tröjan. Vill du verkligen att antingen David Villa eller just Torres ska ta plats på en kant? För det är precis vad som kommer att hända om han värvas från Liverpool. Båda spelarna ska befinna sig i mitten, det är där dem gör sina mål och det är där dem alltid har spelat.

Jag tycker att Pedro är en bättre ytter än vad både Villa och Torres är tillsammans. Jag tycker att det är otroligt onödigt att slänga ut pengar på en spelare som bara förstår symetrin i anfallet och det är lika onödigt att riskera att köpa en skadebenägen spelare även om Pools läkarstab inte är särskilt bra. Vill man se en extra central anfallare i truppen så bör man titta på ett billigt och nyttigare alternativ än Torres. För att Villa ska redan ha ockuperat centralpositionen, pengasummor kan då läggas på nyttigare saker än en överflödig anfallare.
Barcelona el Maestro!
2010-10-24 14:24
Den lilla klubben A.D. ceuta är så stolta över att möta Barca. Det kan man ju förstå. Det är inte varje år man får möjlighet att möta stora lag i sitt hemmaarena. Arenan har 6500 platser.
Se länken.
Länktips: www.adceuta.org/
2010-10-24 14:23
Parma - Roma 0-0 VAD ANNARS?

Jag dör, VILL HA TILLBAKA MINA 2 TIMMAR!

Hur i helvete kan man ens vara fan till ett Italienskt lag? Skulle fan skämmas, skulle fan inte gå ut med det offentligt i alla fall.
Kommer aldrig få tillbaka min bortkastade tid, fifan!
Barcelona Messidinho_10
2010-10-24 14:21
Stekhet derby för er som är intresserad!!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-10-24 14:20
addeh

Fair enough, vi har nog olika mått och förväntningar på spelare. No harm done :)

----

Kan inte någon sparka Ranieri...gah!
Annons: