/spanien/barcelona/forum/13913.aspx/spanien/barcelona/forum/13913.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona GDS-17
2010-10-27 12:37
Westinho

Det tycker jag med. Thiago såg ju trött ut efter 75-80.

Afellay för 2 miljoner? För mig låter det jätte bra. Han är teknisk, snabb och bollskicklig. Det såg vi mot Sverige. Han kan spela till vänster i anfallet och vi kan ha Iniesta hela tiden i mitten där han är som bäst. Sen kan Afellay vår system och taktik. Han har ju spelat i holland vilka också spelar totalfotboll.
Barcelona westinho
2010-10-27 12:28
GDS-17

Sant! Det tänkte jag inte på. Han kunde iallafall fått komma in tidigare istället för Thiago.
Barcelona GDS-17
2010-10-27 12:21
Westinho

JDS kunde inte komma in istället för Keita, för då hade Barca haft mer än fyra B lag spelare samtidigt på planen.
Barcelona geriii
2010-10-27 12:21
Sagrada Familia //

Nej mitt hjärta bultar för ett annat lag är dock inte 100 på att jag kommer sälja, det är ju det hetaste el classico på länge känns det som, men kommer ett riktigt bra bud måste jag nog tacka ja då pengar smäller högre just nu, tyvärr.

Som sagt är ni intresserade av två biljetter till El Classico den 28e nov så hör av er till pudenda@hotmail.com. Högsta bud för närvarande 300euro/biljett.
Barcelona westinho
2010-10-27 12:15
Bartra sprang upp lite för ofta igår tyckte jag. Han borde stannat i sin backposition oftare och passa upp bollen. Det är okej om man som mittback springer upp sådär ibland, men om man gör det så får man inte tappa boll när man är ur position sen. Det gjorde Bartra ett par gånger, kan bli livsfarliga kontringar.

Nolito, precis som ni säger, alldeles för egoistisk. Vill för mycket.
Keita ska absolut inte säljas någonstans.

Förstod inte riktigt varför Pep inte gjorde några byten tidigare. JDS kom in i 87' minuten, varför så sent? Han kunde kommit in tidigare istället för Keita.
Barcelona FC BARCELONA <3
2010-10-27 11:17
Alltså snälla grabbar vadå köpa och sälja spelare hit o dit efter varje match, ni beter er precis som alla real fans efter en olyckad match. Ha tålamod istället, jag tycker att alla som spelar i Barcas a lag förtjänar en plats där!
Barcelona Sagrada Familia
2010-10-27 11:10
geriii //

Varför sälja? ÅK! : )
Fast du kanske inte är Barcafan men bara medlem för att tjäna en slant ;) ?

Sitter på 2 guldklimpar själv precis bakom Barcaklacken, till salu? - Aldrig :D
Zaragoza Nina (Red.)
2010-10-27 10:36
Meddelandet
Zaragoza Nina (Red.)
2010-10-27 10:36
Det är en vän till mig vid namn Ruben Ramos som sagt att det talas om det, han arbetar på Ciudad Deportiva. (Betyder ju förstås inte att det måste ligga något i det, märk väl.)
Och det var just särskilt det där med "två år" jag reagerade på också. Känns som en märklig låneperiod.

Tror dock han skulle göra sig rätt bra i Zaragoza.
Barcelona Klint
2010-10-27 10:29
Nina (Red.)

Var har du läst/hört detta? Att låna ut honom under två säsonger låter onekligen märkligt. Känns mer logiskt att låna ut honom kommande halvår och därefter ta ett beslut om framtiden. Men i och för sig, Barcelona har ju fått för sig att låna ut spelare till höger och vänster de senaste säsongerna.
Barcelona Barcadinho.
2010-10-27 10:25
Nina - hur kommer man resonera om Zaragoza hamnar i la segunda?
Samma liga som b-laget alltså.

(kaffe nu)
Barcelona Barcadinho.
2010-10-27 10:21
Rambla - jag tog kanske för mycket med "skämma ut sig".

Men poängen är att han försökte göra lite för mycket på egen hand, bara för att ta chansen att visa fram fötterna. Laget står förre tycker jag, även om man får en chans. En briljant assist räknas som ett mål och är man delaktig i samspelet på ett bra sätt så ger det också massa med plus poäng i huvud på Pep. Man behöver inte göra allt själv för att visa att man är duktig.

Det känns lite sådär när man försöker göra mycket på egen hand men misslyckas i precis alla försök. Det skulle se bättre ut om han lyckades några gånger igår.

Härligt talat så tyckte jag igår att Bojan var likadant när han fick möjligheten i det offensiva delen. En extra dribbling eller så istället för att spela enkelt och öppna spelet för laget Han vill leverera så klart.

Messi är också så ganska ofta, men han lyckas också så därför är det förlåtit.

Allmänt så tycker jag att alla b-spelare väljer rätt om de tar ett steg bakåt med framfötterna och visar ödmjukhet och lugn. Det blir mindre press på dem och det kommer att funka bättre. Välj den säkrare och enklare för att börja med förre individualistiska nummer.
Zaragoza Nina (Red.)
2010-10-27 10:08
God morgon!

Har fått det omtalat för mig att Jonathan Dos Santos kan vara på väg till Zaragoza redan i vinter (även om det mesta "pekar på att han först kommer i sommar").
Det ska röra sig om ett lån på två säsonger då han vill få mer speltid och Piqué ska ha talat i varma ordalag om Zaragoza.

Vad tror ni?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-10-27 10:04
Carlos Tevez verkar vara sugen på att lämna Man C (can't blame him), dock står det att han vill återvända till Argentina för att han saknar familjen.

Varför inte satsa på Tevez? Barcelona måste vara mycket mer lik den argentinska kulturen än vad England lär vara. Jag tror inte heller att Tevez gillar England då han knappt pratar engelska.
Barcelona geriii
2010-10-27 09:21
Tja boys!

Jag säljer två biljetter till årets slutsålda El Classico på Camp Nou den 28 november.
Biljetter är belägna på nedre kortsida och högsta bud för närvarande är 280euro/biljett.

Hör av er till pudenda@hotmail.com vid intresse!

Barcelonistas
2010-10-27 09:19
Nolito kommer bli hur bra som helst en rikti bra spelare!
Barcelona Yaya24
2010-10-27 08:51
Släng glasliraren jeffren nu
elbraco
2010-10-27 08:38
Bojan var ändå mer än godkänt igår, men han tenderar att hamna lite längre bak i banan än vad en striker ska ibland. Keita ser jag som lite av en trotjänare, klagar aldrig, perfekt backup till Iniesta. Visst kan man byta ut honom mot bättre men varför lägga pengar på att fixa något som inte är trasigt. Dessutom känner han spelarna och kan Barcas spel. Skulle vi köpa en ny backup spelare skulle det ta hyfsat lång tid med tanke på att dom inte är ordinarie. Keiteeeee!!
Barcelona älskabarcelona
2010-10-27 02:40
Konstigt att det går så tungt som det gör nu för Bojan . Efter förra säsongens slutspurt så va jag övertygad om att Bojan skulle vara säsongens stora genombrott . Jag hoppas på att det hela vänder snart .

Visca y Barca Visca y Catalunya
Tycker att Bartra liknar Lucio lite mer . Speciellt när det gäller hans driv med bollen .
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2010-10-27 01:52
Är det bara jag som ser en ny Pique hos Bartra?
Barcelona Hyder
2010-10-27 01:16
Vucinic är en otroligt bra spelare. När han är på spelhumör. Han är dock ojämn och kan stundtals vara otroligt gring av sig. Han är en typisk humörspelare och att lägga ner en hyfsad transfersumma på en sådan spelare låter inte som något ledningen eller Pep skulle kunna tänka sig göra. Det finns nog bättre alternativ på marknaden om vi säger så.
Barcelona Larsson1333
2010-10-27 00:50
Jag skulle gärna se vucinic, vi har ju just nu ett bra anfall med pedro-villa-Messi, iniesta vill jag helst ha på mitten. Bakom dessa ser det tunt ut med Bojan och jeffren, så varför inte? Bara inte summan blir överdrivet hög

Tycker också några av de utlånade spelarna borde säljas, går inte låna ut hur många säsonger som helst, satsa eller sälj
Barcelona Messidinho_10
2010-10-27 00:31
Vucinic har inget att göra i Barca.
Atlético addeh
2010-10-27 00:29
Måste bara nämna en sak. Thiago gjorde en bra insats, och jag njöt varenda gång han blixtrade till och antingen bjöd på något tekniskt nummer eller en tittfint á la Ronaldinho. Hur som helst så tycker jag fortfarande Thiago känns något "valpig" emellanåt, då han är alldeles för slarvig. Det är självklart mänskligt att slå ett felpass, men att vara nonchalant är en helt annan sak, och det anser jag att ynglingen fortfarande visar tendenser till ibland. Nåja, han var en av dem bättre så nog om det negativa.

Hetfield

En huvudstark spelare med en god fysik som säkerligen skulle acceptera några matcher på bänken. Varför inte?
Barcelona Rambla~
2010-10-27 00:25
Vucinic är en klasspelare men känns också väldigt ojämn. Dessutom är han egensinning och verkar nästan allmännt lättretad. Jag tror att det skulle kosta mer än det skulle smaka. Hm, något nästan alla de senaste värvningarna tycks vara för övrigt.

1.70

Jo, jag uttryckte mig nog lite åt det hållet kanske. Vid närmare eftertanke så har du rätt. Han är säkert inte överdrivet dyr i drift, accepterar alltid tränarens beslut utan att någonsin beklaga sig. Visst är han en ypperlig truppspelare. Fast i kväll blev jag irriterad på honom.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-27 00:23
Rambla,

Nehe okej. Uppfattade ditt inlägg här nedan som att du åtminstone inte skulle ha någonting emot det.
I min värld vore det oerhört korkat att sälja en så pass duktig truppspelare som Keita är, även om det givetvis finns bättre spelare där ute. Men de ska acceptera att vara andraval också.

Hetfield,

Du får tycka vad du vill. Den dagen Cesc kommer är jag kanske inne på samma linje som du att Keita kanske blir överflödig. Fast jag ser gärna att han stannar även då, som truppspelare. Men han är nog för bra för att vara tredjeval eller nåt liknande.
Godnatt!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-10-27 00:22
1.70-ligan.

Jag tycker bara att Keita tar onödigt mycket plats och får oförtjänt mycket speltid. But hey, det jag säger är inte lag och alla får tycka precis vad de vill. Vissa gillar äpplen, vissa gillar päron.

---------

På tal om ingenting, vad skulle ni säga om att värva Vucinic som verkar vara sur på Ranieri?
Barcelona Barca-nist
2010-10-27 00:19
nu behöver vi inte överdriva när det gäller Keita, killen gör sitt bästa i de flesta matcher. Nån dålig match gör alla. man är inte mer än människa.

När det gäller Nolito så förstår jag honom med. Man fick en gratis chans och han vill göra allt för att bevisa vad han går för. Viljan finns och resten kommer med tiden.
matchen är slut och Barca flyger Helikopter hem och det är nästa match som är veckans match.
härmed säger jag godnatt culés
Barcelona Rambla~
2010-10-27 00:18
1.70

Jag har inte påstått att han ska sticka. Däremot var jag besviken på hans insats i kväll.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-27 00:17
Rambla,

Så bara för du tycker Keita gör en usel match anser du att han lika gärna kan sticka? Jag är inget fan av honom heller på något sätt, men jag ser verkligen ingen anledning til att sälja honom efter en dålig match i cupen. Det känns en aning naivt.

Hetfield,

Sure, det finns säkert bättre spelare ute på marknaden, men måste Barca ha alla de bästa spelarna? Keita är en lojal kille som 9/10 ersätter samtliga på mittfältet på ett fullt godkännt sätt. Dessutom är han det närmsta en fysisk spelare vi kan komma på mitten tillsamman med masken.

Ta inte illa upp nu. Båda ni kommer allt som oftast med oehört kloka och bra inlägg, och jag har stor respekt för er här på forumet eftersom ni kan så mycket fotboll och om FCB.. men i det här fallet tycker jag ni är helt fel ute. Och det kommer som sagt inte från ett Keitafan på något sätt.
Annons: