/spanien/barcelona/forum/1391.aspx/spanien/barcelona/forum/1391.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Junta Dimision
2016-01-13 18:17
@Stright outa Barca:

Because, Bartomeu. Enligt vissa skribenters logik så är det helt rätt att sånna här spelare får sina kontrakt rivna, för att istället värva 25-åringar till B-laget eller överviktiga Brassar som klubben nu gör.
Barcelona Stright outa Barca
2016-01-13 18:03
fc barcelona sverige Facebook sida. Aitor Cantalapiedras karriär i FC Barcelona; 2014: Värvas till Juvenil A (U19-laget) och blir lagets skyttekung säsongen 2014/2015. 2015: Flyttas upp till Barça B, är hittills lagets skyttekung 2015/2016, debuterar för A-laget. 2016: Klubben river hans kontrakt. wtf hur kommer det sig
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2016-01-13 17:47
Så det sa mer om hur dom flesta lagen floppade.
Barcelona Barcelonistas
2016-01-13 17:46
Junta Dimision - att Zidane valdes som turneringens bästa spelare säger nog mer om övriga spelare som floppade totalt. Han dominerade knappast utan det var ett välfungerande kollektiv samt stabilitet som var den största orsaken till att Frankrike gick till final. Henry,Patrice Viera,Ribery,Malodua, Spanien floppade totalt i VM 06, Brasilien som kanske hade historiens mest överlägsna lag underpresterade grovt. Man kom med ett lag med spelare som Ronaldinho,Juninho,Adriano,Ronaldo,Robinho,Kaka, vem har ja glömt? Kroatien hade ett grymt lag med toppspelaren dado prso framför allt.
Barcelona Barcaholic
2016-01-13 17:16
Josep "Pep" Guardiola Sala No hard feelings men om du tror Cuadrado går för under 25 miljoner så har du rätt så dålig koll på dagens priser. Skulle gissa på han ligger ungefär på 35, vilket han inte ens är värt hälften. Dessutom har Cuadrado inte spelintelligens för att spela vårt spel, han är en showman som gillar hålla i bollen alldeles för mycket. Tror det hade blivit stort fail med honom här. Yarmalenko har jag sett för lite av för att göra en bedömning, men vad man läst är han en spännande spelare. Det sägs dock både Real & Chelsea har koll på honom också så redan där tror jag priset stiger upp till 30. Men utan att ha så bra koll på honom vågar jag säga Nolito är en bättre spelare än honom & Cuadrado. Vi är inget kontringslag, vi behöver inte extremt mkt fart. Nolito är en hyfsad snabb spelare, smart, bra blick för spelet (tror han skapat flest chanser under 2015 i ligan), accepterar bänken, känner la liga, klubben och är i en perfekt ålder för att kunna prestera direkt. På sikt har vi spännande talanger som Halilovic på gång. För mig är Nolito en perfekt värvning och absolut inte för dyr med tanke på dagens priser. Nolito under januari samtidigt som man köper Laporte till sommaren och en antingen ung & billig vänsterback eller en meriterad billig men samtidigt duglig vänsterback så är jag mycket nöjd. Spelare som Adriano, Douglas, Munir och Sandro vill jag lämnar klubben, dom två första helt dom sista på lån eller sälja helt om pengarna behövs. - Bartra får en sista chans nästa säsong då han accepterar bänken. - Vermaelen ger man chans denna säsong, skadar han inte sig fler gånger behåller man honom, men en skada till så vet man att man inte kan lita på honom och blir av med honom till sommaren. - Mathieu får stanna om Vermaelen säljs & om Lucho aldrig någonsin igen spelar som vänsterback.
Barcelona Liunil Masse
2016-01-13 17:14
Roma, insist for Adriano: this week new contact with Barcelona - Di Marzio SÄLJ FÖR HELVETE.
Barcelona papillon
2016-01-13 17:07
Som sagt, alltid lika kul och patetiskt (på en och samma gång) att läsa vissa inlägg som bara går ut på att hylla Laporta och förnedra Bartomeu.

Och "experten" som vände sig till mig tidigare idag, inte mycket till självinsikt på den individen.
Barcelona Rambla~
2016-01-13 16:45
Stright outa Barca

Ja så kan man ju också se på saken vilket han kanske också gör.

Vem är egentligen förvånad av utfallet på Suarez överklagen på avstängningen? Spelar ingen roll om domaren har gjort bort sig och rapporterat in fel spelare. Det var ju inte en viss vit klubb från huvudstaden som lämnade in en överklagan.
Barcelona Junta Dimision
2016-01-13 16:37
@[Carles Puyol 5:
Överklagningen blev tyvärr avslagen p.g.a brist på bevis (se länktips), nåväl mer vila och mer rotation för andra spelare. Ingen fara att han missar kvällens match men kan bli jobbigt att han missar första matchen av nästa omgång om vi får en jobbig motståndare.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2016-01-13 16:36
Vad händer med Suarez avstängning? Någon som vet...
Barcelona Stright outa Barca
2016-01-13 16:27
[QUOTE=Rambla~]Vet inte vad jag ska tycka om Nolito. Tycker som sagt att han är en riktigt bra spelare men är han det i en storklubb? Jag är tveksam. Priset är också lite för högt för en 29-åring, snart 30, men hej det är så marknaden ser ut idag. Inte mycket att göra åt. Det verkar som om Barca får betala lite mer än klausulen tack vare det blir ett lån först och de vill betala i sommar. Det blir nog en straffavgift om Barca hoppar av värvningen om jag föstod MD rätt. Alltså, jag har inget emot Nolito och värvningen per se. Bredd är något man aldrig kan överskatta och med tanke på hur vår bänk har sett ut det senaste året är väl egentligen alla förstärkingar bara välkomna. Fast jag undrar ändå, Nolito är för bra för att sitta på bänken och vara ett 2:a eller 3:e val. Ur hans egna perspektiv, han sätter verkligen sin karriär på spel kan jag tycka. Hur genomtänkt är det att gå till en klubb när man är i sina bästa år, för att vara bakom i rangordingen för MSN? Aja, jag tänker inte klaga på varken ledning eller Lucho i det här fallet. Det får bli som det blir. :) [/QUOTE] eller han tänker så har, han 29 snart 30 och det har har är sista chansen för honom att komma till en stor klubb och dessutom vinna några titlar. om jag var han skulle jag också tänka så, alla spelare vill vinna titlar innan de lägger av, så jag förstår han, speltid i ala ära men vem vill inte ha några Liga tittar, CL och cup Innan man lägger av. Barca tåget bruka komma en gång och då hoppar man på det eller ångra sig restan av sitt liv
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-01-13 16:27
Barcaholic

spelare som cuadrado och yarmolenko, kan man få under 25. om man sätter sig ner och förhandlar. spelarna skulle göra allt för att komma. och helt ärligt hellre 25 för yngre spelare än 18, för max 2 säsonger. dessutom är har dom högre potential. jag igen nolito är bra missförstå mig inte men priset är för mkt. plus så behöver vi snabba spelare som kan kontra. o nolito är inte så snabb. tänk dig yarmolenko eller cuadrado i en kontrink=). cuadrado kan spela på alla positioner dessutom. förrutom mitt back då haha. säger igen jag tycker att nolito är duktig och skulle bli glad om han kom. men hoppas du förstår vad jg menar=)
Barcelona Blaugrana91
2016-01-13 16:26
[QUOTE=Junta Dimision]Inte så mycket substans i det hela, vi har dessutom inga pengar, annars skulle vi inte låna in Nolito. Har även för mig att hans klausul är på dryga 55-60 m euro som City var villiga att aktivera. [/QUOTE] Dock är det ju enbart nu klubben inte har ekonomi för några större värvningar, inte så konstigt egentligen då vi spenderat väldigt mycket dem senaste åren samt trippelvinsten märktes på lönekostnaderna. I sommar kan klubben givetvis spendera, dock tror jag inte heller på det ryktet.
Barcelona Rambla~
2016-01-13 16:19
Vet inte vad jag ska tycka om Nolito. Tycker som sagt att han är en riktigt bra spelare men är han det i en storklubb? Jag är tveksam. Priset är också lite för högt för en 29-åring, snart 30, men hej det är så marknaden ser ut idag. Inte mycket att göra åt. Det verkar som om Barca får betala lite mer än klausulen tack vare det blir ett lån först och de vill betala i sommar. Det blir nog en straffavgift om Barca hoppar av värvningen om jag föstod MD rätt. Alltså, jag har inget emot Nolito och värvningen per se. Bredd är något man aldrig kan överskatta och med tanke på hur vår bänk har sett ut det senaste året är väl egentligen alla förstärkingar bara välkomna. Fast jag undrar ändå, Nolito är för bra för att sitta på bänken och vara ett 2:a eller 3:e val. Ur hans egna perspektiv, han sätter verkligen sin karriär på spel kan jag tycka. Hur genomtänkt är det att gå till en klubb när man är i sina bästa år, för att vara bakom i rangordingen för MSN? Aja, jag tänker inte klaga på varken ledning eller Lucho i det här fallet. Det får bli som det blir. :)
Barcelona Junta Dimision
2016-01-13 16:16
@Barca4life98:

Inte så mycket substans i det hela, vi har dessutom inga pengar, annars skulle vi inte låna in Nolito. Har även för mig att hans klausul är på dryga 55-60 m euro som City var villiga att aktivera.
Barcelona Barca4life98
2016-01-13 16:13
Leroy Sane påväg till oss? Grym talang men vi har ju ALEN HALILOVIC liksom?!
Barcelona L.A.M Nr 10
2016-01-13 15:57
Om vi värvar Nolito så ser vår bänk från mittfältet och framåt oerhört stark ut. Vi har då fyra anfallare av väldigt hög kvalitet och dessutom Arda som kan ta klivet upp vid behov. På mittfältet hoppas jag turkens intåg kommer leda till en sund konkurrens med Rakitic och att båda är tvungna att prestera för att få spela från start. Med Rafinha tillbaka är det väl egentligen bara en skada på Busquets som skulle vara förödande när det gäller mittfältet. I backlinjen är vi enligt mig som mest beroende av att startspelarna håller sig friska. Vidal erbjuder förvisso nyttig konkurrens men jag har svårt att se att han ska kunna prestera på Alves nivå redan den här säsongen. Alba, Piqué och Mascherano måste hålla sig hela, och då är matcher som den idag helt onödiga att tvinga dem att spela. Mathieus nivå håller inte, Vermaelens kropp håller inte och Bartra har inte spelat på hur länge som helst. I dagsläget är vi extremt beroende av att då speciellt mittbackarna håller sig friska. Jag hoppas verkligen att Lucho har koll på deras fysiska status och låter de vila när de behöver det.
Barcelona La Puta
2016-01-13 15:50
@Barcelonistas:

Och om jag får säga det själv var jag dessutom en minst lika lovande och talangfull fotbollsspelare som Martin Ödegaard; det vill säga som sopan Penaldo så otroligt skrattretande sa efter en förnedrande storförlust: "In my mind......"
Barcelona Skurhink
2016-01-13 15:47
Katalano. Jo, de va lite de jag var inne på med det hela åxå, de blir ju ett annat spel med Messi. Men det är ju förmodligen som du säger, bättre med Nolito Ney Messi än någon annan backup!
Barcelona Katalano
2016-01-13 15:41
@enkos:

Nä, Guidetti är bättre än både Sandro och Munir. Inga problem för honom.
Barcelona Katalano
2016-01-13 15:40
@Skurhink:

Ja, han spelade där ibland förra säsongen innan Suarez avstängning gick ut. I Brasilianska landslaget spelar han ofta som en av 2 anfallare också med något utav en friroll. Han klarar av den positionen också, men inte på samma sätt som Suarez naturligtvis. med messi centralt så blir det andra roller på ytterpositionerna då han tar falsk 10-rollen som han hade under slutet med Pep och med Tito och Tata.
Barcelona enkos
2016-01-13 15:38
Stackars Guidetti om Sandro och Munir anländer till Celta
Barcelona Skurhink
2016-01-13 15:35
Jag köper absolut det du säger om att Neymar skulle kunna gå in centralt! Jag har iof inte sett honom som ensam spets, men de skulle säkert kunna fungera.
Barcelona neymar JR
2016-01-13 15:34
Vissa värvar nolito andra jagar en brasse som är bänkad i Milan...
Barcelona Katalano
2016-01-13 15:31
@Skurhink:

Både Messi och Neymar kan spela centralt, så den av de 3 som spelar matchen kan spela centralt medan vi spelar Sergi Roberto/Arda/Vidal/ Munir/Sandro på högerkanten och Nolito täcker upp vänsterkanten.
Barcelona Skurhink
2016-01-13 15:27
Något jag funderat över är, även om vi nu värvar Nolito, så har vi ingen bakom Suarez! Han är den av våra anfallare som sliter hårdast, med nolito så visst kan vi vila tex Neymar! De är ju bra! Men om Suarez går sönder, ja då sitter vi verkligen i skiten! Iaf enligt mig! Vi har ju Ney och Messi som kan vilas/ersättas utan att spelsystemet behöver ändras! Men det kan vi ej göra om vår 9a vilas/går sönder! Borde vi inte ha en center i vår trupp? Typ Gomez Klose Soriano? Vad tycker ni ?
Barcelona Liunil Masse
2016-01-13 15:21
NOLITO | Celta | Goals, Skills, Assists | 2015/2016 (HD)
Barcelona Bosketts
2016-01-13 15:12
Personligen är jag väldigt glad över att klubben valde Nolito. Jag kommer ihåg när han huserade nere i B-laget och sprutade in mål. Han var alltid farlig och blixtsnabb på vänsterkanten när han fick spela i A-laget. Tyckte det alltid var märkligt att han inte kallades upp till A-laget redan då. Men då hade vi förvisso rätt bra täckning i anfallet.

Och ni som klagar på att han gammal. Klubbens strategi kring en till anfallare har ALLTID varit att få hit en "ny Larsson". Någon som kan agera andrafiol, hoppa in och använda sin rutin för att göra mål och assist. Det är precis vad Nolito är.

Tänk er vad skönt att slänga in honom i en match där Neymar inte uträttat något. Eller när laget leder med 3-0 och vill spara någon av anfallarna.

Ta matchen ikväll exempelvis när Suarez är avstängd. Hur mycket bättre känns det inte att ha Nolito som alternativ istället för Sandro eller Munir?

Nej, jag är mycket nöjd.
Barcelona Junta Dimision
2016-01-13 15:01
Katalano Stort tack Katalano! Själv håller jag inte Zidane heller högre än Xavi och Iniesta, men att på det absoluta slutet av sin karriär vara såpass dominerande i den största turneringen i världen är en otrolig bedrift som inte går att snacka bort och är i mitt tycke något som endast förtjänas att hyllas.
Barcelona Katalano
2016-01-13 14:48
@Junta Dimision:

Att du orkar föra denna diskussion med honom. Jag tänkte följa upp den inledningen med exempel på varför men jag nöjer mig med " när du vet hur Barcelonistas är". I vilket fall så uppskattar jag själv dina fakta och argument och instämmer med dig fullt ut angående Zidane. Själv är jag 30 år och har förmodligen lite tydligare minne av honom än Barcelonistas. Med detta sagt så ser jag honom inte som bättre än Iniesta och Xavi, men det är ingen tvekan om att Zidane var en fenomenal spelare som under just detta VM, där Barcelonistas argumenterar för att Zidane inte glänste, förtjänade priset som VMs bäste spelare vilket åtminstone borde ge honom en hint om att han är fel ute.
Annons: