/spanien/barcelona/forum/13907.aspx/spanien/barcelona/forum/13907.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Trippeln
2011-03-03 23:41
7 poäng.

Det är avståndet mellan Barca och Real. Skönt.
Atlético addeh
Hetfield

Vad är det som säger att Cavani, Kanouté eller någon av de andra spelarna du drömmer om vore säkra kort? Har man som Piatti dominerat mot Real Madrid & på egen hand avgjort vissa matcher är man nog ganska duktig. Ser inte logiken i att exempelvis Kanouté vore ett säkrare kort än Piatti då den senare är som klippt och skuren för Barcelona. Han är liten, kvick, bra teknik, kan spela på samtliga anfallspositioner och har ett helt okej målsinne. Ser ingen floppvarning alls.

Rambla

Jag skriver under på det du nämnde om Valencias trupp. Möjligen att deras försvarsreserver inte håller riktigt så hög klass som övriga, något som för övrigt märktes tydligt igår.

elbraco

Jag sa aldrig att jag ville ha en bänk i världsklass? Det jag menar är att våra reserver är väldigt mycket sämre än våra ordinarie spelare. Självklart är det så i alla lag att reserverna är sämre, men i Barcelona, och då syftar jag främst på anfallsfronten, är det väldigt stor skillnad.

1.70

Jag säger ingenting om Mascherano, Keita, Maxwell och så vidare. Det är väl mest i mittförsvaret och på anfallssidan vi har för dåliga reserver. Och då räknas jag inte Abidal som en mittbacksreserv.
Barcelona Rambla~
Rivas05

Så fort du går ut så höjs den nog betänkligt. Något att tänka på kanske?
Barcelona Rambla~
2011-03-03 23:40
Fredrisson, sluta onanera nu, Madrid får inget motstånd i den här matchen. De försöker ju inte pressa överhuvudtaget från starten av matchen. Jävla trög kommentator.
Real Madrid Rivas05
2011-03-03 23:37
Kom igen nu. Höj snittåldern här lite.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-03-03 23:36
Excuse my french, men jag vet vad Pellegrini kommer att göra när han kommer hem.
Han kommer antagligen onanera till Real Madrids klubbmärke och sova med ett leende.

Vad Demichelis gör i ett fotbollslag är beyond me.
Barcelonistas
2011-03-03 23:35
Trippeln

Who gives a shit låt gaynaldo göra sina mål mot malaga vi alla vet ändå vem som är bäst.

Messi 43 mål och 20 assist den här säsongen!
Barcelona Rambla~
2011-03-03 23:35
Ronaldo spelar bara för skytteligan. Inte så konstigt att han gör så många mål i sådana här matcher.

Pellegrini ska ta på sig dumstruten. Var är Duda, Apono och Rendon? Ställer han över spelare?

Kanske borde Pep göra som Mou och kommentera vilket lag Pellegrini ställer ut? Nja, det känns inte som om det är Peps grej precis.
Barcelona Trippeln
2011-03-03 23:34
Jävla skit Malaga som ger Ronaldo sina mål
Barcelonistas
2011-03-03 23:33
Nu kommer Madridfansen börja skriva " vi är bäst i världen" Gago är en världsspelare, vi kommer vinna liga,cl och cdr.....
Barcelonistas
2011-03-03 23:30
Fernando Gago king of Madrid det får vi inte glömma (LOL)
Barcelona Frodo
2011-03-03 23:29
Rambla~

Fingertoppskänsla existerar inte för spanska domare. Vilket pucko som bara strör salt i såren.

Penaltiano Ronaldo ökar på sin straffskörd denna säsong. 7 straffmål har han gjort där 6 av de har kommit i ligan.
Real Madrid I ♥ Real Madrid
2011-03-03 23:28
Malaga backen fick sitt andra gula, ej rött direkt vilket var helt korrekt dömt
David Villa #7
2011-03-03 23:26
Mou vågar äntligen ta in Canales när dom leder Med 5-0.
Barcelona Rambla~
2011-03-03 23:24
Allvarligt domaren, det står 5-0 och du har dömt straff. Visa lite fingertoppskänsla och låt bli det röda kortet.
elbraco
2011-03-03 23:23
Haha El Flaco kollat på Gudfadern mycket på det senaste? :P Först ditt namn och nu detta. Du är forumets Don!

Rött kort för Malaga och Ronaldo dunkar in straffen. Det kommer rinna iväg det här.
Barcelona Frodo
2011-03-03 23:21
Pellegrini verkar fortfarande tro att han är tränare för Real. Har Malaga ingen skam i kroppen? När Benzema av alla människor tillåts göra två mål på dem så vet man att deras försvarsspel är bedrövlig. Jag hade väntat mig att Real skulle vinna men att de mer eller mindre får göra vad de vill är ju pinsamt från Malagas sida.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-03 23:21
Det som snackar skit om Gago...

...sleeps with the fishes. :P
Barcelona Port Olímpic.
2011-03-03 23:20
Jag måste kallt erkänna att Marcelo utvecklats till en riktigt bra spelare. Bra inlägg, slitsam och kommer oftast rätt in i situationer.
elbraco
2011-03-03 23:19
Canales kom in...inte ofta han får spela. Fyfan vilken läggmatch Malaga gör. Ingen som helst glöd eller kämpaanda i det laget.
Barcelona Barca4eva
2011-03-03 23:18
.Sami.

Hahaha åt ironin där!

Rambla~

Men herregud...Gago is the king, right?
Barcelona Rambla~
2011-03-03 23:13
När Mourinho tom vågar sätta in Gago vid 4-0 begriper vilket motstånd det är på andra sidan. :P
Barcelona .Sami.
2011-03-03 23:12
Barcelonistas
Reals nästa match är mot Racing santander borta. Det kommer bli tufft för Real.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-03-03 23:09
"Hombre"

Mini Estadi är Barcas reservarena, Barca Bs samt ungdomslagens hemmaarena. Innan tränade man utanför La Masia men flyttade förra året till Ciutat Esportiva.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-03-03 23:08
addeh,

Ärligt talat, vi har en ganska bra bänk. Spelare som Mascherano, Afellay, Keita Bojan och Adriano är spelare som skulle kunnat vara ordinarie i väldigt bra lag. Dock håller jag med om att det skulle kunna finnas ytterligare några klasspelare till att laborera med. Sen kan man även ställa sig frågan om man inte bör byta ut några av de vi har och ersätta med nytt. Utöver Milito tänker jag främst på Maxwell, som börjar bli gammal och Bojan/Jeffren som inte riktigt tar steget och blommar ut. Det finns klass att ta ifrån, men en liten rensning i sommar vore kanske inte fel ändå.
Barcelonistas
Malaga har inte varit bra direkt, men förvänta mig inte mycket av dom heller när dom har pellegrini som tränare. Han blir nog nöjd efter matchen efter att ha hämtat sin check från perez.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
Mini Estadi är arenan där B-laget spelar sina matcher. Har för mig att även A-laget brukade träna där för några år sedan, men sedan Peps intåg har man flyttat sina träningspass till Ciutat Esportiva som ligger i utkanten av staden.
Higuain, He Knows How To Score! - "Hombre"
2011-03-03 23:06
el Flaco

Vad är mini estadi då som jag trodde var Barcas träningsanläggning?
elbraco
Tycker också vi kan köpa in en någorlunda dyr bänkspelare. Afellay var väl lite av en chansning och jag tror han kan blomma ut men helst inte en till liknande spelare.
Har inte sett Piatti tillräckligt men han är inte ett tillräckligt starkt namn för att jag personligen skulle vilja ha honom. Sanchez däremot, till ett bra pris, hade varit kanon!

addeh
Hur kan du säga att du vill ha en bänk av nästan världsklass och samtidigt vilja ha Piatti? Ser inte logiken i det :P
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
Jag tycker att det är dags att Pellegrini tar på sig en Real Madrid tröja.

elbraco

Du verkar vara med på noterna ;)
Annons: