/spanien/barcelona/forum/13900.aspx/spanien/barcelona/forum/13900.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Frodo
2010-11-01 14:17
geegiii

Så trots att det var vi som vann ligatiteln senast så är det vi som är en förlorarklubb? Tappade dina föräldrar dig i golvet när du var liten? Det hade förklarat ett och annat...
Barcelona AzizWaysi
2010-11-01 14:17
Jag vet inte om någon har nämnt det innan , men imorgon så visar de Barca på Kanal 10.
Barcelona Barca-nist
2010-11-01 14:13
geegiii - el Madridismo

Perez starka sida alltså ekonomi, är nog det enda jag ser hos honom. Dessvärre det sportsliga är nog en skugga av tex artiklförsäljning av MR oktober.

Jag kan tänka mig att Real är den enda klubben i världen som går i plus trots 0 titlar på länge!
En annan sak är den starka Barca/Real gynnar både parten(ekonomiskt) oavsett hur man än ser på det. La liga utan en stark real eller Barca blir lika tråkig som Serie-A senaste åren där Inter vinner hur lätt som helst.
Barcelona Frodo
2010-11-01 14:13
geegiii

Hur kan du påstå att Perez tänker lila mycket på det sportsliga som det kommersiella? Alltid ska det värvas offensiva cracks som man ska försöka pracka in i samma startelva från hans sida. Ordet kontinuitet existerar inte för honom utan det ska sparkas tränare till höger och vänster.

Att han är bra på den kommersiella sidan är det inget snack om men rent sportsligt sett verkar han ju se Real Madrid som sin egen lilla leksak där han kan hålla på med sina FM-värvningar.

Följde du möjligtvis Real under Perez förra era?
Real Madrid Siababb_Madrid
2010-11-01 14:11
Hetfield:

Såg att du skrev ngt angående att messi är bättre än ronaldo efter marcas undersökning.

Det stämmer säkert. Sålänge spelarna producerar i sina lag så spelar det ingen roll för mig. Hur roligt hade det varit om Messi inte varit i topp form under el clasico? Om real madrid vinner el clasico samtidigt som xavi, messi, iniesta, villa etc är ur form så tar jag inte det som en vinst. Så ja, tycker det e kul att messi är såpass duktig som han är.

Khazal:
Till skillnad från dig kommer hetfield med vettiga inlägg.
Barcelona Barca-nist
2010-11-01 14:05
vi får hoppas på ett mildare beslut som gynnar det katalanska folket men även de trogna fansen som pröjsar/brinner för klubben.

Rosell må kritisera Laporta efter valet men vi får se hans skyskrapor som han ska bilda.
Eekonomiskt verkar inte det gynna någon om man förminskar medlemsantal,
färre medlemmar kommer nog leda till högre avgifter i framtiden!

Real Madrid geegiii - el Madridismo
2010-11-01 14:04
Hetfield- Megan Fox is a dude //

Att ni varit överlägsna oss i 2 år är väl mer ett faktum än ett antydande, inte mycket att säga emot.

Gabrijel //

Grejen med Perez är att han lägger lika mycket tanke bakom det sportsliga som det kommersiella. Resulterar inte våra investeringar i titlar så kan han trösta sig med att det ringer i kassan. Så att tro att investeringarna endast är för titlar är lite väl dumt och naivt. För att undivka missförstånd, detta är ingen legendarisk gooner-ursäkt, pengarna man drar in ett halvt plåster på ett uppskärt hjärta.

Sen kan jag tillägga att våra investeringar även visar våra ambitioner som klubb, vi till skillnad från er accepterar inga s.k "mellanår" (vilket förövrigt endast är ett tänk för förlorarklubbar likt er).

;)
Barcelona pokke
2010-11-01 14:01
Underbart att FC Köpenhamn - FC Barcelona sänds på TV 10 imon.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-01 13:54
Man undrar fortfarande hur folket nere i Katalonien tänker och tycker om detta, de kan väl knappast vara så missnöjda med tanke på hur nationalistiska och patriotiska de är mot egna folket.

Det är nog bara vi som är utanför Barcelona som höjer rösten, annars skulle Rosell aldrig få göra en sådan sak om folket där nere var lika missnöjda.

DM1982

Det låter kanske lite romantiskt, men det gynnar inte klubben på något sätt.
Fler medlemmer= mer pengar = större budget = mindre oro över skulder = harmoni i styrelsen = harmoni i laget
Barcelona el Flaco
2010-11-01 13:51
Barca-nist/

Du har all anledning att vara orolig, det är jag själv. Vet fortfarande inte om vad för beslut styrelsen kommer ta gällande medlemsfrågan. Om man nu verkligen bestämmer sig för att införa begränsningarna är det en skymf mot vad allt som klubben står för. Man kan bara hoppas att Sandrusco backar ner efter all kritiken.
Barcelona Barca-nist
2010-11-01 13:34
el Flaco

Tack för ditt snabba svar, men jag är orolig minst sagt fortfarande.
Det är inte vad “Mes que un club,” står för!
Barcelona Essienesque
2010-11-01 13:25
DM1982 - Han har absolut inte rätt. Rosells nya regler hade passat bättre under sent 30-tal möjligtvis.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-01 13:25
Äh, det är mycket lättare att peka på andra än att gå fram till spegeln och hitta fel. Det finns ingen objektiv madrista i världen som kan påstå att Real Madrid har varit bättre/är bättre än Barcelona i dagsläget (titlar, prestationer, spelare, tränare osv.)

Jag skulle inte vilja att Real Madrid åkte ut ur ligan , hur kul vore det utan det eviga gnabbet mellan oss och de hehe? Det är lite av charmen med rivalitet, så länge man inte beter sig idiotiskt.
Barcelona DM1982
2010-11-01 13:12
Att det inte går att bli medlem i klubben längre (förutom om man är under 14 år, har en nära släkting som är medlem eller redan är medlem) har varit känt ett tag nu. Rosell menar på att den katalanska karaktären riskerar att förloras om det blir för många utländska medlemmar. Kanske har han rätt men lite trist är det att det blir stopp för nya medlemmar.
AndreD
2010-11-01 13:11
Gabriel

CO-F*CKING-SIGN
Barcelona el Flaco
2010-11-01 13:09
Barca-nist/

Den artikeln är ganska gammal. Under medlemsförsamlingen för några veckor sen har jag för mig att Rosell sade att man från klubbens sida skulle undersöka vidare ifall man verkligen skulle införa begränsningar och restriktioner för nya medlemmar. Det lät på honom som om man skulle årligen ta beslut ifall man skulle fortsätta som vanligt eller om man skulle införa de nya reglerna.
Barcelona Barca-nist
2010-11-01 12:58
redaktionen kanske kunde hjälpa oss med detta!
Jag vill inte sprida felaktiga information men vad jag har fått läsa så låter det inte roligt
PedroRodriguez
2010-11-01 12:57
Barcelonistas

Haha klockrent!
Barcelonistas
2010-11-01 12:57
Gabreil_

CO-SIGN!

och jag avslutar mitt inlägg med Alcorcon ;)
PedroRodriguez
2010-11-01 12:55
Gabriel_

Co-sign
Barcelona Gabriel_
2010-11-01 12:50
geegiii - el Madridismo

Verkligheten? Sorry to burst the bubble för dig men verkligheten är den att ni inte nått längre i Champions League än en 8-delsfinal på, what is it? 6-7 år nu. Patetiskt är vad det är framför allt med tanke på era miljardsatser år efter år för att vinna turneringen. Det är så pinsamt att ni borde skämmas men inte ens det gör ni. Hade jag varit er hade jag varit tyst för jag hade skämts så mycket, hade aldrig kunnat öppna min mun. Det roliga dessutom är att ni fått pisk av oss 4 gånger i rad nu, något som aldrig tidigare hänt. Det är också vekligheten. På dom senaste 4 matcherna har vi 11-2 i målskillnad på er. Det där är så överlägset som det kan bli. Dessutom hade det kunnat vara värre och större målskillnad än så. Men vi är vana vid att ni pratar goja för att sedan få truten fast tejpad med en riktig "epic fail". Det gäller inte bara ni som fans, utan även era spelare. År efter år har man fått läsa citat av era spelare från Ronaldo, Gago, Marcelo osv att ni kommer att vinna över oss, vinna ligan, att vi kommer att tappa i slutet m.m. Men likt förbannat vaknar även era patetiska spelare upp till verkligheten. En verklighet som är denna; VI ÄR BÄTTRE ÄN ER!

Som sagt, "sorry to burst the bubble". Det är alltid jobbigt när man vaknar upp till verkligheten men du lär dig säkert att anpassa dig soon enough.

:)
Barcelona Barca-nist
2010-11-01 12:48
Andreas.E - TOTS UNITS FEM FORÇA!

jag vet faktiskt inte, jag fick liknande brev och håller på läser men visst låter det förvirrande !?
Nej jag vet inte hur de har tänkt faktiskt. Men det låter mest negativt!
Barcelona Andreas.E - TOTS UNITS FEM FORÇA!
2010-11-01 12:42
Någon som vet om dom börjat förbereda något tifo till El Clasicó? - Om ja, vad blir det för nåt i år?
Barcelona Andreas.E - TOTS UNITS FEM FORÇA!
2010-11-01 12:40
Barca-nist //

Men att man inte ens kan bli medlem? Vad är det för BS?
Jag hade varit ganska förbannad just nu om jag inte varit medlem och inte hade någon i nära släkten..
Dom nämner ingen anledning till varför fast dom hänvisar till hemsidan så det kanske står mer info där.
Barcelona Barca-nist
2010-11-01 12:33
LaserBurken

Det låter som nya medlemmar inte får samma fördelar som de gamla vilket kan leda till färre medlemmar!
Klart kan man tycka priset är för högt men finansiellt sköts väl inte Arsenal och Barca på samma sätt.

Barcelona LaserBurken
2010-11-01 12:24
Fick brev från FC Barcelona idag, dom meddelar att man ska ändra sina uppgifter inför nästa års medlemsskap bla bla (om man vill ändra kontonummer etc).

I slutet på brevet skriver dom:

We would also like to take this opportunity to inform you of an important change in the process of becoming a new member. From November 1st, new membership will be limited (!) to ex-members and close family of existing members. This change will only affect new members in the Senior category.

Dvs, ska jag tolka det som att man inte kan bli medlem i FC Barcelona om man inte varit medlem tidigare och inte har någon i nära släkt som är medlem..
Verkar ju faktiskt lite helknas? Isåfall är det ju rätt synd om de som faktiskt gillar Barcelona men kanske är låt säga 16-17 bast och inte förrens nu börjat få lite extrapengar, det kostar ju trots allt "ganska" mycket att vara medlem i Barcelona om man jämför med andra klubbar.

Jag är medlem i Arsenal och det kostade bara 340 kr mot Barcas 1500 kr (!)
Dock kan man bara köpa en biljett per medlemsskap i Arsenal pga att biljetten du köper registreras på kortet som du sedan scannar av i entrén, rätt smidigt faktiskt.
Barcelona el Flaco
2010-11-01 12:17
Cataloniaboy/

Det stämmer, Pep spelade under Juanma Lillos ledning under en sejour i den mexikanska ligan för flera år sen. Guardiola ska ha redan blivit imponerad av Lillos sätt att träna när han spelade för Barça och ställdes mot Lillos Oviedo i en ligamatch.

Skrev en artikel om dessa bägge herrar i samband med ligamötet förra säsongen (länktips).
Barcelona LaserBurken
2010-11-01 11:59
Barca-nist

Klockrent!
Tackar för den.
Barcelona MSL#666 !2-6!
2010-11-01 11:43
Kul o se Messis första mål när Villa lika gärna kan sno målet av honom, men låter bli även fast han just då va inne i en lång torka! :)
Barcelona Barca-nist
2010-11-01 11:34
jag hoppas inte videon är för provocerande men rolig är den!
Annons: