/spanien/barcelona/forum/13895.aspx/spanien/barcelona/forum/13895.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Frodo
2010-10-31 01:39
Hetfield

Jag syftade på att ingen sådan spelartyp kan hämtas in under transferfönstret i vinter ifall Xavi blir skadad.
Atlético addeh
2010-10-31 01:36
Xavi har ju fått klartecken att spela av läkarteamet, varför ska han då vilas mot FCK? Att han byttes ut idag berodde snarare på att han inte var redo för 90 minuter riktigt än, och att vi hade en stabil ledning. Det är dessutom dumt att riskera någonting.
Barcelonistas
2010-10-31 01:36
NoGo

ja precis finns ingen anledning o starta med xavi som precis kommit tillbacks från en skada mot fck som vi ska slå med b laget. hoppas pep vilar messi, och även villa.
Barcelona Frodo
2010-10-31 01:34
Jag tog nyss en närmare titt på Reals spelschema. På de 10 sista matcherna i ligan har de fem på förhand tuffa bortamatcher mot Sevilla, Villarreal, Valencia, Atletico Madrid och Athletic Bilbao. Dessutom möter de oss på deras hemmaplan. Lägg därtill på eventuella matcher i CL och cupen så kan ni räkna ut att deras säsongsavslutning kommer att vara oerhört tuff. Vi hade ett liknande schema förra säsongen men har det lite lugnare i år. Det känns skönt att vi redan avverkat två tuffa bortamatcher mot Bilbao och Atletico.

Det gäller att vi har fokus mot de mindre lagen, plockar "enkla" trepoängare där, hänger på i toppen mot slutet och på så sätt kan utnyttja spelschemat till vår fördel.
Barcelona NoGo™
2010-10-31 01:32
Sagrada Familia //

Är du seriös eller? Köpenhamn borta är årets viktigaste match enligt dig? Okej.

Barcelonistas //

Ja ta poäng utan Xavi tycker jag vi borde kunna. Det kommer viktigare matcher senare.
Barcelonistas
2010-10-31 01:31
NoGo

Ja för den matchen ska vi bara vinna utan xavi. vi kan tom vila messi och villa med för dom ska vi bara slå!

tycker vi ska köra samma elva ungefär mot fck som vi hade i Cdr matchen.
Barcelona Sagrada Familia
2010-10-31 01:30
NoGo™ //

Vila Xavi i årets hittils viktigaste match? Hoppas du skämtar.
2010-10-31 01:29
Barca4eva

Sant, men titta i Madrid.
Dom slår ju alla bollar till Ronaldo, han tar alla straffar, han tar alla frisparkar.
Messi tar inte alla straffar och knappast alla frisparkar - inte ens hälften.
Barcelona NoGo™
2010-10-31 01:28
Att vila Xavi mot FCK kanske vore bra eller?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-10-31 01:24
Frodo

Fabregas?
Barcelonistas
2010-10-31 01:19
orka bry sig om real dom vinner bara mot skitlag de är enda anledningen.

Medans Barcelona 3 poängare mot Sevilla,Valencia,Atletico de Madrid,Bibao. Vi ser riktit starka ut den här säsongen.

och vad var det jag sa får vi igång villa samtidigt som messi är i storform är vi oslagbara!
Barcelona Frodo
2010-10-31 01:14
Rambla

Om Xavi går sönder finns det ändå inget vi kan göra. Det finns ingen ute på marknaden som kan ersätta honom.

Man såg att Xavi inte var helt komfortabel idag. Han var väldigt försiktig i sina rörelser och inte hjälpte det att Romaric satsade på hans hälsenor. Jag blev förbannad när det hände och jag förväntar mig att fler motståndare kommer att fula sig på det viset.
Barcelona Barca4eva
2010-10-31 01:13
Sagrada Familia

Messi brukar vara kvar...
2010-10-31 01:12
Skillnaden mellan Barca och Real i de flesta matcher är att Barcelona byter ut nyckelspelare om vi leder med typ 3-0 mot ett bottenlag i 60 minuten, gör Madrid samma sak så låter dom Ronaldo vara kvar och leka, allt för att bättra på "statisitiken"

Barcelona Rambla~
2010-10-31 01:06
Det blir inga köp. Pep är nöjd med truppen. En stor risk man tar för Xavi balanserar nu på en lina nu känns det som. Rätt vad det är så brister hans hälsena och då står vi där utan vår mittfältsherre.
Barcelona älskabarcelona
2010-10-31 01:05
Ronaldos mål ser nästan alltid likadana ut mot mindre lag . Hans lagkamrater gör det mesta av uppgiften och så dyker Ronaldo in i straffområdet för att bara placera in bollen . Det typ av mål som Messi gjorde idag (4-0) gör inte Ronaldo lika ofta , inte i närheten . Han utnyttjar chanserna mot mindre bra lag . Dom ytorna han får mot sämre lag får han aldrig mot stora lag .
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-10-31 01:03
Varför handlar 90 % av konversationerna numera i puertan om Real Madrid?

Bara för att byta samtalsämne, tror ni att Barcelona kommer att köpa en spelare under vinteruppehållet? Isåfall, vem?
Atlético addeh
2010-10-31 00:57
Ronaldo har även hunnit med att missa en straffspark mot oss på de matcher han har spelat mot oss.
Barcelona Frodo
2010-10-31 00:45
Yes, Ronaldo är en maskin. På fem matcher mot Barcelona har han gjort 0 mål och 0 assist. På typ 40 matcher mot Arsenal, Chelsea och Liverpool (när de var hyfsat bra) har han typ gjort 5-6 mål. Men visst, 3 poäng mot smålag är samma sak som 3 poäng mot storlag. Det gäller att banka sönder smålagen så att statistiken ser bra ut när året är slut...
Barcelona el Maestro!
2010-10-31 00:38
Titeln världens bästa spelare bär Messi tills någon annan tar över.
Ronaldo har gjort 8 bra matcher så här i början av säsongen. Du får nog vänta ett tag innan du ger honom den titeln.
Barcelonistas
missa tyvärr matchen idag någon som kan berätta hur spelet såg ut?

tack
Barcelonistas
Messi är mycket bättre än gaynaldo hur kan du ens jämföra han med Messi.

100 mål på ungefär 2 säsonger kallar jag överlägsenhet.
Real Madrid "Granero y Higuain"
2010-10-31 00:36
el Maestro!

Ja, juste glömde Busquets, My bad. Skämt o sido!

Nej, du hörde rätt. Cristiano är en maskin, han bara kör över alla. Messi är fantastisk, Xavi likaså Men Cristiano är något utöver det vanliga.

Sen till er som säger att Ronaldo varit en flopp i den vita dressen, 46 mål på 46 matcher säger väl allt.

Ska lägga ner diskussionen då den är aldrig kommer få ett riktigt slut, vill bara avsluta med.

Grande Cristiano;)

I'm out.
Real Madrid "Granero y Higuain"
2010-10-31 00:35
el Maestro!

Ja, juste glömde Busquets, My bad. Skämt o sido!

Nej, du hörde rätt. Cristiano är en maskin, han bara kör över alla. Messi är fantastisk, Xavi likaså Men Cristiano är något utöver det vanliga.

Sen till er som säger att Ronaldo varit en flopp i den vita dressen, 46 mål på 46 matcher säger väl allt.

Ska lägga ner diskussionen då den är aldrig kommer få ett riktigt slut, vill bara avsluta med.

Grande Cristiano;)
Barcelona el Maestro!
2010-10-31 00:33
God natt. allihopa.
Barcelona el Maestro!
2010-10-31 00:32
Frodo:
Hehe, det har du rätt i. Jag får skylla på vinet ;-).
Barcelona Frodo
2010-10-31 00:31
el Maestro

Världens näst bästa?! De tre bästa spelar ju i Barcelona?:P
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-10-31 00:29
"Granero y Higuain"

Aja, antar att man får leva med det när man är världens bästa spelare..

Messi har väl inte fått så mycket kritik denna säsong
Barcelona el Maestro!
2010-10-31 00:28
"Aja, antar att man får leva med det när man är världens bästa spelare.. "
Du menar världens näst bästa spelare, hoppas jag!
Barcelona el Maestro!
2010-10-31 00:26
Manzano (coach Sevilla): "Barcelona plays one type of football, the rest plays another type." .
Ikväll kan jag verkligen hålla med honom det han säger. Men i fotboll kan även Barca förlora mot vilket lag som helst, det vet vi.
Annons: