/spanien/barcelona/forum/13894.aspx/spanien/barcelona/forum/13894.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona pokke
2010-10-28 21:51
Messidinho_10

Vad har det med fotboll att göra?
Barcelona Messidinho_10
2010-10-28 21:43
Bic

Haha videon kom ut igår, på en dag har den nåt över 100K views, snacka om att bli kändis.
Atlético Bic
2010-10-28 21:38
Hahaha jag tyckte det klippet var riktigt roligt jag tror Lasermannen kmr ta semester ett tag nu
Barcelona Messidinho_10
2010-10-28 21:35
Bic

Hahaha knappast, han är ju förfan helt lost krigsskadad osv..
Atlético Bic
2010-10-28 21:31
Messidinho_10

Han påminner lite om dig faktiskt.. :P
PedroRodriguez
2010-10-28 21:27
Woolwich

Sagna tabbar sig visst och med ''tabba'' menar jag också att han blir söndersprungen av snabba spelare. Antag att Sagna skulle fått uppgift att markera Messi så hade han inte haft en CHANS! Ganska så slö högerback vars offensiv suger men defensien aningen bättre. Snälla säg inte att Vermaalen är en utav dom bästa mittbackarna i PL. Om du nu antyder att Arsenal har bra backar så ska du nog ta och sluta titta på fotboll.
Barcelona Messidinho_10
2010-10-28 21:25
Grabbar vad tycker ni om den här mannen, han verkar inte ha alla hästarna hemma.
Real Madrid Ahora y para siempre, Real Madrid
2010-10-28 21:23
Då vill jag fan inte veta vad ni tycker om Villa! Men hade Messi gjort dom målen så är jag nog övertygad om att det hade låtit anorlunda!

Eller föresten vad tycker ni om Villa? Han har öppnat ganska uselt och det luktar flopp än så länge? Visst har han haft otur men faktum är att Zlatan öppnade mycket bättre.

Tror ni han kommer igång eller börjar han bli för gammal? Trots allt en spelare som lever mycket på sin snabbhet/kvickhet
Barcelonistas
2010-10-28 21:20
Och för er som har tråkit så spelar världslaget Alcorcon nu. vinner dom idag så (tror jag dom möter real nästa omgång) och alcorcon är givetvis favoriter då.
Barcelonistas
2010-10-28 21:14
ahora

Haha precis dom målen ronaldo gör klarar min farmor av att göra. sätta en boll från 1 meter kan tom en hund göra ;)
AndreD
2010-10-28 21:12
Ahora y para siempre, Real Madrid

Jag vill inte ta bort äran från Ronaldo, men att sätta in mål från 1 meter är inte så svårt ;)
Barcelonistas
2010-10-28 21:09
VizzlA^^

stämmer bra det.

Ahora

ja pratar om dom senaste åren inte starten på den här säsongen.
Barcelona VizzlA^^
2010-10-28 20:54
Barcelonistas

Ett litet fel, messi gjorde 47 inte 48 mål förra säsongen.
Real Madrid Ahora y para siempre, Real Madrid
2010-10-28 20:52
Barcelonistas

Ronaldo är Europas effektivaste spelare just nu och Messi kommer inte förens på 9 plats. Han är även den enda Barcelona spelaren på listan med 20 st spelare från Europa. Effektiviteten gäller poäng och inte bara mål.
Just nu är Ronaldo mycket hetare och det kan nog alla hålla med om, men känner man Messi rätt så kommer han väll snart igen.

Hur som helst kommer det bli en jävla kamp mellan dom två.
Woolwich - 1886 ♕
2010-10-28 20:51
PedroRodriguez //

Sagna brukar definitivt inte tabba sig, enligt mig pl's bästa högerback defensivt men hans offensiv är inte den bästa även om den inte är kass. Sagna är mil före Clichy defensivt. Djourou är knappast en startspelare, både Koscielny och Squillaci rankas högre. Vermaelen blev invald i Team of the Year efter sin första säsong i pl!
Barcelonistas
2010-10-28 20:38
Madridista

har du gömt dig bakom en sten dom senaste åren elr?

Messi gjorde 38 mål säsongen 08/09 då vi vann trippeln, sen säsongen 09/10 gjorde han 48 mål, och just nu har han gjort 12 mål allså blir det sammanlagt 98 mål på ungefär 2 säsonger de kallar ja att vara överlägsen!

och då har ja inte ens räknat ihop hur många assist messi
gjorde!

Ronaldwho?

Frodo

ett litet fel Messi gjorde 48 mål och inte 47 föra säsongen :)
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-10-28 19:57
Det ser ut som att G.Milito kommer att lämna oss, I can't blame him. Han är alldeles för bra för att sitta på bänken och ruttna.

Sagrada Familia

Precis som Abbe och addeh påpekade så menade jag att Adebayor har spelat för Arsenal.
PedroRodriguez
2010-10-28 19:33
Alldeles riktigt Frodo men vad Madridista syftade på var att han gjort 94 i LIGAN sen 2004.
Barcelona Frodo
2010-10-28 19:27
Madridiista

Messi har gjort 97 mål sedan säsongen som startade 2008. 38 08/09, 47 09/10 och 12 mål denna säsong.
Atlético addeh
2010-10-28 19:24
Sagrada Familia

Hetfield syftar nog på att Adebayor spelade i Arsenal-tröjan för några säsonger sedan.
Real Madrid Madridiista
2010-10-28 19:21
Barcelonistas

Messi har gjort 94 mål för Barca sedan 2004. Hur får du det till 98 mål sedan 2008? :S
Barcelona Abbe.
2010-10-28 19:10
Sagrada Familia

Han menar, antar jag, att tidigare stora anfallare inte har hållt måttet, men att man nu har funnit Chamakh.
Barcelona Sagrada Familia
2010-10-28 19:08
Hetfield //

"Varken Adebayor eller Bendtner är något att stoltsera med"

Vet inte om du kanske missat men Adebayor spelar i City..
Barcelona Abbe.
2010-10-28 18:46
Alla holländare vill väl komma till en gammal holländsk koloni :-).
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-28 18:40
Hetfield,

Visst, jag anser också att han hade passat bättre i Barca. Men jag undrar om han själv inser det.. :)

Nåja, nu ska jag träna fotboll!
2010-10-28 18:18
1.70-ligan

Vad ska han göra i Inter? Där förespråkas det 0 kreativitet. Inter är ett lag som krossar motståndaren, det är inget lag som lever på fart och fläkt.

United har många spelare som är på gång, så jag ser inte poängen med att han ska dit. Barcelona har bara (jag räknar upp de som är världsklass) Villa, Messi, Pedro, Xavi, Iniesta och möjligen Adriano som offensiva krafter, och det är meningen att vi ska slå på tre fronter (Cl, CdR och ligan).
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-28 18:14
Är det så? Vore ett grymt klokt beslut i såfall. Även om det finns ett par undomar som säkert kommer ta steget upp i A-laget snart, hade Afellay ändå tillfört mycket. Han kan vikariera i anfalllet, när någon saknar där, så slipper Iniesta göra det.
Sen tycker jag man kan vila både Xavi och Iniesta i lättare matcher och köra med Afellay/Thiago.
Här snackar vi verkligen en win/win situation. Halva Europa är efter holländaren, så det skulle inte direkt var svårt att sälja honom för ett mycket högre pris så småningom. Varför man nu skulle göra det.

Men, som du säger, är väl frågan om han verkligen vill till Barca.. Tror vi står i underläge både mot United och Inter. Skulle tro att Sneijder redan snackat honom till Italien. Men hoppas jag gar fel! Han ska åtminstone ha sagt att La liga är hans favoritliga.
2010-10-28 18:03
1.70-ligan

Folk spekulerar om att Pep har gett Zubi tummen upp när det gäller att hitta förstärkning/ar redan i Januari, jag tror att även Pep med hans berömda "feeling" har förstått att med ungdomarna så vinner man inte titlar.

Frågan är mer om Afellay vill till Barcelona.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-28 17:45
Å andra sidan har Arsenal nästan ett genomgående bättre lag från mittfältet och uppåt, än United i år. I min värld har de utan tvekan passerat United.. om de har hunnit ikapp Chelski återstår att se.

Länktips. Mindre trovärdig källa, jag vet. Men om Barca vill vänta på att Afellay går gratis i sommar kan de bara glömma honom. Han kommer gå i janurari, så PSV får lite pengar för honom. Jag hoppas verkligen att alla dessa rykten att han är påväg hit stämmer, men det gör de säkert inte..

PedroRodriguez
2010-10-28 17:32
Hetfield

Jo det känns tamefan som det, mycket mer stabilt iår. Nasri som börjat med raketfart känns hur bra som helst. Inget bra försvar dock som är lagets viktigaste.

Sagna , bra kille men absolut inte i Alves & Maicons nivå då han tabbar sig mycket och inte tillför så mycket i anfallet. Mittbacksparet Vermaalen och Djorou är inget å hurra för. Vilken hyfsad anfallare som helst skulle kunna springa åttor runt dom. Det är väl Clichy som jag tcker är rätt hyfsad och håller ganska hög klass både defensivt och offensivt, Men inte ens han har samma kvalitéer som t.ex Evra har.

Inga direkta matchvinnare tycker jag heller dom inte har, Verkar som att lagets bästa spelare Arshavin och Fabregas bara levererar vid lekstuga och inte annars.
Annons: