/spanien/barcelona/forum/13891.aspx/spanien/barcelona/forum/13891.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-31 11:56
Tack Addeh!

Kanske lika bra att göra på det sättet. Kan man göra den dagen för matchen eller endast timmarna före avspark?
Förresten, hade du köpt biljetter hemifrån eller köpte du dem på plats? :)
Delarocha
2010-10-31 11:49
Vet inte vad jag tycker om att de två bästa lagen ska kunna slå de andra CL utmanarna med 4-0 eller 5-0 typ 3 säsonger i rad. Lagom tråkigt.
Barcelona Vampíro
2010-10-31 11:48
"Jämför det med en lång fågelskrämma som tjurade när Messi gjorde en hat-trick mot Zaragoza."

Hehe, jag tittate på highlights ifrån den matchen för bara några minuter sen. Herregud, t.o.m kommentatorerna tycker synd om honom.
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-10-31 11:47
Förstahalvleks 9 minuter Higlights , tryck på accont ser ni andra halvlek också!!
Atlético addeh
2010-10-31 11:47
1.70

Det är mycket möjligt att det går att hämta ut biljetterna på ramblan, men jag skulle nog råda dig att ta dig till Camp Nou och hämta ut dom i biljettluckorna istället. När jag var där för en månad sedan köpte vi biljetter i luckorna mitt emot fcbotiga, och engelska fungerar alldeles utmärkt att prata om man inte gör sig förstådd med spanska. Lycka till!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-31 11:46
Nu känns det onekligen mer optimistiskt inför Köpenhamnmatchen :)
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-10-31 11:44
Delarocha

Jag håller med, jag missade första målet men när jag kollar på repriserna så visar han klart och tydligt "Detta är Messis mål".

Nu låter det kanske inte SÅ generöst, men när en striker släpper det när han har måltorka visar bara på klass och heder. Jämför det med en lång fågelskrämma som tjurade när Messi gjorde en hat-trick mot Zaragoza.
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-10-31 11:42
Märkte ni för första gången gör pep 3 byten innan match minut 75 :)
Atlético addeh
2010-10-31 11:41
Målen från matcher igår. Ta en titt på 4-0 målet, och Guardiolas reaktion därefter. Han gestikulerar till Bojan att han gjorde en bra löpning då han drog med sig två försvarare vilket gav Messi skottläge. Fint gjort, och var det någon som behövde just beröm var det väl Bojan.

petersays

Grejen är ju inte att han är ineffektiv, grejen är den att Andrés hellre passar trots att han står på mållinjen och bara behöver peta in bollen. Ibland älskar jag den egenskapen hos honom, ibland inte. Igår borde han tagit skott vid ett par tillfällen då han istället valde att passa bollen, och målchanserna rann istället ut i sanden.

Men va fan, hur kan du leta igenom negativa saker när vi precis gjort säsongens bästa match rent prestationsmässigt? Njut istället.
Delarocha
2010-10-31 11:35
David Villa, vilken jävla kille. Han har haft en måltorka på över en månad, trots det släpper han 1-0 målet och gör det tydligt för alla att han INTE är på bollen, trots att han mycket väl hade kunnat stötta in den bollen och få målet.

Underbart att det lossnade för el guaje
Barcelonistas
2010-10-31 11:29
Petersays

Ja men han har ändå gjort dom viktigaste målen i både barcas och spaniens historia. Men ja ibland missar iniesta lite för enkelt men han har varit riktit bra den här säsongen!
Barcelona petersays
2010-10-31 11:26
5-0 kunde vart 9-0. Men den största frågan kvarstår egentligen:

Hur jävla ineffektiv kan Iniesta egentligen vara framför mål?
Barcelonistas
2010-10-31 11:21
hittade en Barcelona 5-0 - Sevilla med HD kvalite för er som missa matchen och vill se målen bara klicka på länk så ser ni dom med bra kvalite!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-31 11:18
La Masia,

Tack för hjälpen! Förra året hämtade vi ut på ramblan, men det är ingen ticket office om jag förstått det rätt. fan att det ska krångla, normalt sett är det ju bara att skriva ut biljetten, men det gick tydligen inte denna gången..
Men men, det löser väl sig. Skrev ut ett papper det det står vilka platser jag har betalat, borde inte de gå att hämta ut på ramblan också? Även om det inte är en sk. ticket office.

Vad jag har förstått finns det fyra ticket offices och alla är runt arenan. Det får väl bli ett letande före match då, men jag villle ju ha allt klart i god tid. Tänk om det inte skulle gå att lösa ut dem där liksom :P
Barcelona La Masia
2010-10-31 10:56
1.70-ligan:

Hämta ut dom på Camp Nou, borde gå att lösa direkt i biljettluckorna. Annars går det att få biljetter ur La Caixa bankomaterna, vet dock ej om det går när du har köpt i förväg som du gjort nu, men värt ett försök. Finns även en supportershop på ramblan som eventuellt kan hjälpa dig.
AndreD
2010-10-31 10:47
För er som undrar spelar Barca B idag borta mot Alcorcon kl. 17.00.
Barcelona AzizWaysi
2010-10-31 10:40
Skit i Real fansen.

Messi har gjort endå mer mål , han har mött bättre lag och han har spelat mindre matcher än Ronaldo. Bara tex mot Sevilla har han gjort fem mål i år (3 i Supercupen och 2 igår). Sen är det skillnad på Messis klassmål än Ronaldos mål som är bara nästan öppet mål och straffar. 14 mål på 12 matcher för Messis del och Ronaldo har gjort 12 mål på 13 matcher.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-31 10:24
TACKSAM FÖR SNABB HJÄLP!

Har ni bokat biljetter till Barcas hemmamatch mot Racing Santander i januari.. tyvärr går det inte att skriva ut biljetterna hemifrån, FCB beklagar för detta, och hänvisar till att man ska hämta ut dem i "FC Barcelona grounds", eller "FC Barcelona ticket offices".. vart är detta? Någon som råkat ut för samma sak när i bokade?

Tacksam för snabbt svar, som sagt.
Barcelonistas
2010-10-31 10:20
ni som ochså missa matchen här kan ni se målen.
Barcelonistas
2010-10-31 10:03
Berlusconi

inter spelade inte fotboll dom var rädda för att bli överkörda av barca så därför ställde dom upp med 10 försvarare.
PedroRodriguez
2010-10-31 10:02
Berlusconi

Vart har Ronaldo varit i alla Barca möten? Det är tamefan otroligt hur kass Ronaldo har varit mot Barca under åren. Han har absolut inte levererat någoning i dessa matcher. Jag kommer ihåg han i Man U, Han bara drog på skott och skott. Det var i stort sett det enda han gjorde. Helt ofattbart usel har han varit emot Barca ifall man tänker efter, Medans Messi leker med Madrid varje El Classico.

Och Messi var briljant i CL ifjol förutom dom Inter matcherna men ta en titt på hur Inter spelade så skall du få se att inte ens tredubbla Maradonas talang inte hade kunnat tillföra något!
Barcelona lameG^
2010-10-31 09:56
Hetfield

Xavi håller i minst 2 säsonger till så att värva Cesc för minst 500 miljoner när vi har massa skulder tror jag inte händer. Istället så borde vi värva afellay eller någon billig vänsterytter. Läste också något rykte om Luka Modric och skulle verkligen inte säga nej till honom. Han skulle vi nog kunna få för ca 300.
Barcelona Frodo
2010-10-31 03:10
Berlusconi

Så två matcher förändrar att Messi är bäst? Bra logik Einstein!

Real, Valencia, Villarreal, Sevilla, ManU, Arsenal, Bayern, Lyon med flera är topplag som Messi gjort mål på. Han snittar typ ett mål på per match mot Real så skitsnack om att han inte presterar mot bättre lag kan du lägga ner. Lägg därtill att han dominerat mot Chelsea som 19-åring och fick del Horno utvisad och du ser att han mer eller mindre gjort bra ifrån sig mot de flesta bra lag. Dessutom sprang han åttor runt Cannavaro och Thuram när de spelade för Juventus under en tid då Juventus defensiv var ramstark (du kan exkludera den matchen om du vill då det "bara" var Joan Gamper-cupen).

Dessutom är det svårt att producera när ett lag ställer upp med spelarbuss och använder Eto´o som en extra ytterback...
Barcelona Hyder
2010-10-31 03:09
Berlusconi

Frågan är väll snarare: vart har Real Madrid varit i CL de senaste 6 åren? Titta inte längre bort än åttondelsfinal. Det är ett enkelt tips i alla fall.

----------------------------------------------------

Riktigt skönt med en storseger på hemmaplan. För att sammanfatta:

- Messí fortsätter att prestera på en hög nivå och han verkar gilla att göra mål mot just Sevilla.

- Villa gör två otroligt fina mål. Båda två med vänsterfoten, det säger en hel del om hans skicklighet och kompetens.

- Vi vinner med bravur på hemmaplan, det känns som att det var ett tag sedan (i Ligan det vill säga) och känslan efter matchen är otroligt bra. Kurvan pekar spikrakt uppåt.

- Vi håller nollan igen och det är alltid positivt. Speciellt när vi har varit duktiga på att släppa in ett eller två skitmål på hemmaplan hittils under säsongen.

- Piqué måste ta ett taktiskt gult kort i nästnästa match. Det är för allas bästa. Speciellt för mitt hjärta. Mot Villareal hemma behövs han.

En fråga dock: om man står på 5 gula kort och det är klart att man missar nästkommande match, räknas Copa del Rey med då? Jag har för mig att det inte gör det utan att man endast kan missa en Copa-match om man fått ett direkt rött kort i ligamatchen innan (med reservation att man inte blivit avstängd i just Copa del Rey-sammanhang)

Jag kommer sova gott i natt och njuta av Fotbollskanalen Europa imorgon.

Barcelona Sagrada Familia
2010-10-31 02:36
NoGo™

Årets viktigaste match HITTILS skrev jag.
Hur såg matchen ut på Camp Nou, kan du berätta lite? gärna om FCKs ribbskott osv, perfekt om vi torskar på parken.
Nej, Xavi ska spela.

Vi får väl se vad Guardiola gör, mycket möjligt att han börjar på bänken men men..
Barcelona Gabriel_
2010-10-31 02:32
Pierre

Jag är verkligen inte bitter. Ger min syn på saken, en åsikt som väldigt många delar förresten. Enligt mig är man bara inte världens bästa spelare eftersom man lyckats göra dem målen som Ronaldo har gjort, dessutom väldigt enkla. Visst bra form är han i, har jag förnekat det? Men att jämföra honom med Messi är bara pinsamt. Ronaldo är duktig, riktigt jävla duktig. Men det Messi gör, det klarar Ronaldo aldrig av.
Real Madrid Berlusconi
2010-10-31 02:27
" Host" Vart var Messi i CL mot Inter senast? Totalt utraderad av en 36 årige Zanetti. 2 skott på mål på 180 minuter där Inter dessutom hade Motta utvisad nästan hela andra matchen.

Messi är världens bästa offensiva spelare i dagsläget ja, men från en annan dimension kommer han inte. Och han är fullt jämförbar med Ronaldo.
Barcelona Hyder
2010-10-31 02:18
Frodo

Co-sign. Behöver inte säga mer.
Barcelona Frodo
2010-10-31 02:09
Ronaldo har gjort 12 mål denna säsong och var bedrövlig i säsongsinledningen där han tog 40 skott från omöjliga vinklar och endast hade gjort ett mål på straff. Messi har denna säsong gjort 14 mål. Om detta är Ronaldo som formstark och Messi som formsvag säger det väl det mesta...

Jag är inte mycket för statistik när det gäller spelarprestationer men ni verkar gilla det så där har ni er statistik.

Förresten, tröttnar inte ni från puertan på att alltid komma in hit och göra dumma jämförelser? Ni jämför alltid era spelare med Messi. Robinho, Robben, Higuain och Ronaldo har varit på tapeten tidigare. Ni borde väl vid det här laget inse att det är meningslöst då Messi alltid går på knockout i slutändan? Finns det ingen madridista på svenskafans som kan föra en argumentation och diskutera mer sakligt? Jag känner madridistas i "verkligheten" som man kan diskutera med men det verkar som att ni från puertan är av den värsta sorten som bara är ute efter provokationer.
Barcelona Barca4eva
2010-10-31 02:01
Ähh asså fan vad lågt folk sjunker. Grym match och väldigt skön seger, vill inte att ett par idioter ska förstöra för mig och andra som njuter av stunden.

Slut för idag, Peace
Annons: