/spanien/barcelona/forum/1389.aspx/spanien/barcelona/forum/1389.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona enkos
2016-04-29 08:28
När engelska lag förlorar säger de att laget inte spelade bra. När engelska lag åker ur säger de att man inte satsar i Europa, men när engelska lag vinner är det som om de vann hela turneringen och det skrivs i vågor och deras publik är i extas.
Barcelona Yellow cake
2016-04-29 07:44
@Liunil Masse:

Dennis Suarez nästa säsong kanske?
Barcelona Xaviesta
2016-04-29 07:06
Och då har jag inte ens nämnt något om våra försäljningar som är ännu pinsammare..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Xaviesta
2016-04-29 07:01
Yep. Arda Turan 400 miljoner, Mathieu 200 miljoner, Zlatan 750 miljoner, Chygriuinskiyuuuyyiyui 250 miljoner, Keirrison 150 miljoner, Overmars 250 miljoner, Song 150 miljoner, Hleb 150 miljoner(?) and so on. Ni som varit med ett tag ser den löjligt hiskeliga summan av surt förvärvade riksdaler vi skänkt bort till gunners genom åren och jag vet inte hur det är med er, men för mig är det som en pil som skär rakt igenom hjärtat när jag tänker på det. Vi är löjligt usla på marknaden, såväl historiskt som nutid. Listan kan göras ännu längre men dessa var namnen som dök upp i huvudet lite snabbt iaf och då har jag inte ens nämnt grandmastern of all grandmasters, Dogge himself som även om han varit gratis hade räknats som extremt dyr. Sen snackar ledningen om att vi är i starkt behov av att prostituera ut vårt varumärke till araber and what not och magkänslan är direkt typ how about ökad kompetens och list ute på marknaden istället som första steg? Lite business smarts och fingertoppskänsla vid sälj och köp förhandlingarna? How about taking a good fucking look on previous negotiations in the past och ta lärdom av dom? How about en röd tråd i sina transfers när man påbörjar sin mandatperiod för att inte gå i samma björnfälla som sina föregångare och istället visa upp förändringens friska vindar? Nej. Sånt är för mycket begärt. För att man ska bli expert på något måste man upprepa det åtskilliga gånger tills det sker systematiskt och per automatik på ett så pass föredömligt och naturligt sätt att det sitter i ryggmärgen helt enkelt och detta har nu resulterat i att vi är bäst på att vara sämst av samtliga toppklubbar i Europa vad gäller fenomenalt usla transfers genom åren. Ingen slår oss i oduglighet när det kommer till värvningar. Nämnde jag 29 årige glasliraren Vermaelen för 150 miljoner?
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-04-29 03:11
sjukt att vi kunde köpa spelare som douglas costa. Men LE var som vanligt envis o köpte en äldre 10 miljoner dyrare Arda.

vad ska man säga only in barcelona
Barcelona Ribohn Fan
2016-04-28 23:49
Rätt Masse!

Douglas Costa!
Barcelona Liunil Masse
2016-04-28 23:43
[QUOTE=neymar JR]Suarez och neymar är bägge starka i djupled, dom ska göra löpningarna och få bollen. Vem bättre än Messi finns det? Jag drar hellre nytta av alla 3 där fram än att försöka få ut några extra mål från Messi. Med tanke på hur djupa försvar vi möter så måste Messi söka sig så långt ner. Vill inte ha han felvänd utan rättvänd med bollen vid fötterna. [/QUOTE] Ska man ha Messi som sin playmaker så djupt så får man sätta in en annan högerytter o lägga Messi centralt annars går det inte.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-28 23:41
[QUOTE=Barca4life98]Liunil Masse Du har en poäng men jag tror mer att det handlar om att mittfältet kanske inte besitter den Xavi-kvalitén längre. Iniesta har det svårare att styra ett mittfält. När Xavi spelade så var han motorn. Iniesta är inte riktigt lika bra på det trots att han är riktigt outstanding ändå. Som Ribohn fan skrev, så har vi 70-30 i bollinnehav varje match. Känns som kontroll har vi men presspelet och att Messi droppar ner mycket kan vara ett litet problem för tillfället ska sägas. Vi kommer aldrig kunna ha samma "kontroll" med MSN som vi hade med Xavi t.ex. Deras främsta egenskap är att spela med lite mer risk och gå på genombrott. Då gäller det att presspelet sitter bra. Det var det och att sätta försvarsspelet som Enrique gjorde så bra under våren 2015 och större delar utav hösten 2015. [/QUOTE] Det handlar om var Lucho positionerar sina mittfältare. Finns väldigt många tränare där ute som kör en mer mittfältsbaserad fotboll, än vad Lucho gör. Visst med Xavi får du ännu bättre kvalité men det e inget fel på Iniestas playmaking skills, utan systemet. Ja vi har mycket bollinnehav mot lag som överger det till oss men mot lag som är bra kan vi förlora kontrollen på matchen väldigt enkelt. Så som vi förlora kontrollen mot 10 man Real på hemmaplan så fort de börja gå för det. Finns så många matcher där det händer o det beror på systemet inte MSN.
Barcelona neymar JR
2016-04-28 23:33
Suarez och neymar är bägge starka i djupled, dom ska göra löpningarna och få bollen. Vem bättre än Messi finns det? Jag drar hellre nytta av alla 3 där fram än att försöka få ut några extra mål från Messi. Med tanke på hur djupa försvar vi möter så måste Messi söka sig så långt ner. Vill inte ha han felvänd utan rättvänd med bollen vid fötterna.
Barcelona Barca4life98
2016-04-28 23:27
neymar JR Absolut, du har rätt. Men Messi ska inte behöva stå vid Busquets och hämta boll heller. Därifrån så är det svårt att hitta på något. Som du säger Messi ska ha så mycket boll som möjligt, däremot så skulle nog han må bra av att ligga lite högre upp så att Neymar och Suarez inte blir dom som väntar hela tiden. Messi kan få bollen i lite farligare ytor, ute till höger eller i en innerposition. Om Messi droppar ner ibland och Neymar lite då och då så blir det svårare för motståndarna att hålla koll på dom. För när Messi har en "off-day" så vet (M)SN inte vad dom ska göra för tillfället då allt går igenom Messi. Messi ska vara fri men tycker att Neymar har hållit sig lite för mycket ute till vänster sedan Messi kom tillbaka.
Barcelona Ribohn Fan
2016-04-28 23:21
Masse Jag håller med dig delvis. Vi saknar Xavi mycket, men det är han vi saknar, inte något att göra med Iniesta eller MSN. Det är att vi har en tredje innermittfältare som inte riktigt håller måttet. Rakitic, Arda.
Barcelona neymar JR
2016-04-28 23:16
4 bra aktioner av denis på 1 anfall, allt han gör sker naturligt.
Barcelona neymar JR
2016-04-28 23:14
Det är fullständigt idiotiskt att inte använda sig av Messis spelförståelse och playmaker egenskaper. Vi behöver inte hans mål lika mycket längre nu när vi har suarez. Messi ska ha så mycket boll som möjligt och han som ska luckra upp försvar. Inte stå och vänta på bollar. !!!!!! Han ska ligga på 25-35 mål samtidigt som han ligger på 20-30 assist. Han ska bli än mer en traditionell nr 10!
Barcelona Barca4life98
2016-04-28 23:06
Liunil Masse Du har en poäng men jag tror mer att det handlar om att mittfältet kanske inte besitter den Xavi-kvalitén längre. Iniesta har det svårare att styra ett mittfält. När Xavi spelade så var han motorn. Iniesta är inte riktigt lika bra på det trots att han är riktigt outstanding ändå. Som Ribohn fan skrev, så har vi 70-30 i bollinnehav varje match. Känns som kontroll har vi men presspelet och att Messi droppar ner mycket kan vara ett litet problem för tillfället ska sägas. Vi kommer aldrig kunna ha samma "kontroll" med MSN som vi hade med Xavi t.ex. Deras främsta egenskap är att spela med lite mer risk och gå på genombrott. Då gäller det att presspelet sitter bra. Det var det och att sätta försvarsspelet som Enrique gjorde så bra under våren 2015 och större delar utav hösten 2015.
Barcelona Junta Dimision
2016-04-28 23:05
@Liunil Masse:
Bruno är en one-club player, han skrev på ett åttaårs-kontrakt till 2020 när Villareal åkte ner 2012 ur La Liga. Han kommer aldrig lämna sitt hem :).
Barcelona neymar JR
2016-04-28 23:01
Slår du en boll mot kolo så vet du att den kommer hitta fram till en medspelare :P
Barcelona Barcadinho.
2016-04-28 23:00
Denis Suarez är mycket duktig o elegant spelare. Jag vill ha honom tillbaka men är rädd att han kommer nöta mycket bänk och tappa.

Villarreal är en till förening som jag beundrar. De spelar så vacker fotboll dessutom.
Barcelona Liunil Masse
[QUOTE=Santiago Cazorla]Fint gjort av Suarez men kolla som Bruno Soriano byggde upp det anfallet, underskattad mittfältare. [/QUOTE] En spelare Arsenal hade mått bra av eller? ;) Helt sjukt att han inte är så uppmärksammad.
Barcelona Rambla~
Yta och yta, bollen snuddar håre på Kolo. Det kallas precision. :P
Barcelona enkos
2016-04-28 22:59
Bra resultat av alla spanska lag i semifinal. 2 segrar och 2 oavgjorda. Och då är inte Barca, Valencia och Bilbao inte med efter att ha blivit utslagna av andra spanska lag.
Barcelona Ribohn Fan
För min del är jag osäker om Denis kommer att vilja gå tillbaks till Barca.
Jag tror att han kommer tyvärr att prioritera speltid.
Synd för vi behöver bredden.
Barcelona Kröjff
@Santiago Cazorla:

Tack för den sakligt hållna rättelsen. Antar att jag med automatik tänkte på en förlust och inte vinst för Barca i och med uttrycket "motmedel". Men även mitt minne sviktar uppenbarligen emellanåt. Men närminnet är i alla fall fortfarande intakt. Än så länge.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-28 22:58
[QUOTE=Barca4life98]Liunil Masse Sluta klaga på Enrique nu haha :) Vad tror du, hade MSN fått lida om vi hade spelat med mer kontroll? Det känns nästan som att man måste spela så här för att få det bästa ur vår trio, trots att det kan vara frustrerande. Tror faktiskt att Enrique kommer att ändra lite på sättet vi spelar nästa säsong. Experimenterandet med Messi mer centralt för att vinna mittfältet ger mig åtminstone lite vibbar av det. Det bästa skulle vara om man kunde göra en hybrid av Enrique och Peps taktik. [/QUOTE] Det är bara skitsnack enligt mig. I klass med när folk sa att laget spara sig i matcher vi spela uselt. Så var inte fallet. Jag tror MSN hade varit ännu bättre med ett mittfält som faktiskt står för mer kreativitet, speciellt Messi som då slipper gå ner som mittfältare för att det ska hända något kreativt. En Messi närmare mål är den farligaste Messi. Inte en Messi som står bredvid Busquets för att mittfältet inte fungerar bra.
Barcelona Rambla~
2016-04-28 22:58
Sevilla alltså, på något sätt reder de alltid ut det. Snacka om att vara deras turnering detta. Sevilla Cup!
Barcelona neymar JR
2016-04-28 22:57
Nja ni tycker helt fel, visst är det en bra passning. Men han har bra yta att slå den på. Denis kommer i full fart och behandlar bollen som en annan denis, denis bergkamp och samtidigt vara kylig och hitta passningen.
Barcelona Rambla~
2016-04-28 22:56
Jo men den svepande krossen från Bruno är ju den stora prestationen vid det målet, även om det självklart ska till en bra förstatouch från Denis.
Barcelona Andresito
2016-04-28 22:55
Arda hade passat tillbaka till högerbacken i det läget. Kyligt av Denis som bara några minuter tidigare jagade Alberto Moreno över halva plan i full fart. Fina lungor!
Barcelona enkos
2016-04-28 22:55
Suarez som var nära att bli syndabock och utskälld av sin tränare blev stor hjälte!
Barcelona Santiago Cazorla
2016-04-28 22:54
Fint gjort av Suarez men kolla som Bruno Soriano byggde upp det anfallet, underskattad mittfältare.
Barcelona Ribohn Fan
2016-04-28 22:54
Kan man ha mer kontroll än 70 - 30% av bollinnehav varje match?
Annons: