/spanien/barcelona/forum/13889.aspx/spanien/barcelona/forum/13889.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-02 21:56
Men kan ni släppa det där, det börjar bli drygt.

------------

Pep måste slänga in Mascherano nu, Köpenhamn börjar ta över mer och mer.
I stand corrected, jag trodde att det skulle bli en walk in the park, men icke!
Delarocha
2010-11-02 21:55
Alltså, FCK är ett skitgäng, ordinare spelare är f.d medelmåttor i allsvenskan, Barcelona får fan skärpa sig.
Barcelona emilio___
2010-11-02 21:54
fan vad man saknar YAYA när man kollar på en busquets!!!!
Delarocha
Jocketheman

Drar du härifrån om alla håller med dig om att det var jättefult och Valdes borde bli avstängd ett år? Eller vad är det du vill få ut utav detta?
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
Folk vill byta ut Keita, jag vill busquets ska ut hur många misstag är han uppe i nu?
Jocketheman
2010-11-02 21:53
Det är ju en helt annan grej om du går in med dobbarna mot huvudet än om du glidtacklar någon. Det hoppas jag att till och med du förstår.

Jag är inget Real Madrid-fan förövrigt. Råkade bara bli det här i spanska forumen.
elbraco
2010-11-02 21:51
Jocketheman

ämnesbyte.
Om matchen, FCK gick från att ha övertag i bollinnehav till 64-36 till barcas fördel. Är övertygad om att det kommer öka, FCK kommer inte orka hålla uppe deras fart (som redan har sänkts). Motståndet kommer tröttas ut succesivt, som vanligt.
Barcelona Dani Alves=The King
2010-11-02 21:50
Real Madrid (L) "riktiga" Ronaldo //

Läs mellan raderna grabben. Du har antingen en skruv lös eller så är du en idiot ;)

Att komma hit som en Madrista och rätta oss är inte så lyckat. Visst du får tycka till. Men komigen släpp saken du börjar bli dryg.
Vissa tycker INTE att de va ett rött kort.
Tydligen så tyckte inte dommarn eller linjemännen heller det.

Sluta skämma ut dig !!
Barcelona Barca-nist
2010-11-02 21:50
jag tycker Alves ska ta med sina inlägg på kontrakts-förhandlingen. gud va de SUGER!
Barcelona emilio___
2010-11-02 21:49
inget och vara frustrerad över. man vill alltid att barca ska vinna. men det är alltid samma jävla sak. när storlag möter små lag så slappnar man av och tror allt ska rulla av sig själv.
Delarocha
2010-11-02 21:48
Underbart att ha våra moraliska korsriddare som slåss för rättvisa a la Don Quijote i alla lägen som kommer in här varje gång något ohederligt sker i det katalanska lägret. Känns underbart att ha dessa änglafigurer som vakar över oss och ser till att allt går rätt till.
Real Madrid I ♥ Real Madrid
@Abbe Oj så det var såpass stor fördel ändå till Barca. Intressant, vad tycker ni Barcelona bör göra för ta alla 3 pinnar nu i andra halvlek sett till spelet?
Barcelona el Flaco
Känns som att folk fokuserar på fel sak angående Valdés krock med N'Doye. Det viktigaste var att N'Doye faktiskt klarade av att resa sig upp och fortsätta matchen. Det såg riktigt otäckt ut och jag höll andan ett tag.
Barcelona Barca-nist
2010-11-02 21:47
I ? Real Madrid

Jag tycker inte detta är vart tuffaste men om du inte följer alla barca spel så kan du inte veta det heller.

Real har inte mött nåt riktigt starkt i år heller, då menar jag även AC Milan.
Atlético addeh
dubbelpost
Barcelona Rambla~
Köpenhamn har tidigare slagit Man U på Parken. Trots det tycker jag att Barca borde kunna köra över dem för de bjuder på stora ytor. Det som är störande är att barcaspelarna inte är taggade och har rät fokus i sådana här matcher. Det märks hur tydligt som helst när tex Xavi har bollen alldeles för länge. När Xavi håller i bollen för länge är det ett tecken på att spelarna står stilla och tar inga löpningar. Det håller inte. Mer aggressivitet önskas.
Delarocha
Jocketheman

Så därmed ska man dra sig för att gå på bollen för att man KANSKE kan träffa den andre spelaren om han rör sig på ett visst sätt eller inte visar upp någon koll? Då hade jag aldrig vågat gå in i en situation igen om man ska tänka på det hela tiden.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-11-02 21:46
Och vad är grejen med Dani Alves ikväll? Han ser inte alls motiverad ut. Både Alves och Pique har blivit lurade grovt på högerkanten.
Atlético addeh
Herregud vad patetiskt att alla Madrid-fans kommer in hit och whinar över situationen med Valdés och N'Doye, han träffar ju axeln och inte huvudet med knät. Man behöver inte vara raketforskare för att kunna uppfatta det.

Ut med Keite till förmån för Pedro direkt i halvtid så vi får lite fart och fläkt. Nu kör vi över danskarna!
Barcelona Abbe.
I ? Real Madrid

Bollinnehavet är 65-35 till Barças fördel.
Delarocha
2010-11-02 21:45
FCK gör det bra absolut, men ett antal spelare i Barcelona spelar för jävla uselt idag, Speciellt Keita (som varit usel hela säsongen) Puyol och Busquets.
Jocketheman
Den här texten är kopierad ifrån regelboken.

"Spela på ett farligt sätt

Att spela på ett farligt sätt definieras som alla sätt som, när en spelare
försöker spela bollen, riskerar att skada någon (inklusive spelaren
själv) när en motspelare finns i närheten och som hindrar motspelaren
att spela bollen av rädsla för skada.

En sax- eller cykelspark är tillåten under förutsättning att, enligt
domarens uppfattning, den inte är farlig för en motspelare.

Att spela på ett farligt sätt innefattar ingen fysisk kontakt mellan
spelarna. Om fysisk kontakt sker blir händelsen ett regelbrott som ska
bestraffas med en direkt frispark eller straffspark. Vid fysisk kontakt
ska domaren noga överväga den stora sannolikheten att också
olämpligt uppträdande har inträffat."

Det kan inte bli mycket klarare än det som står i reglerna här.

Lawyered,
Barcelona Barca-nist
Jag måste säga att det inte är bara barca som ser trötta ut utan FCK som är så pigga.

det hade inte skadat med tdigare byte!
Barcelona Abbe.
Rambla~

Nej, du är inte ensam om att tycka så. Jag blev frustrerad på maliern ett flertal gånger under den första halvleken. Nej, plocka bort honom från banan, in med Pedrito.

Man visste på förhand att Köpenhamn skulle vara kompakta och backa hem, varför startar man inte med fler kreativa spelare då? Med det menar jag att Keita aldrig borde fått chansen från start.

Dags att rycka upp sig lite och hålla full fokus de resterande 45 minuterna. Kom igen!
Real Madrid I ♥ Real Madrid
2010-11-02 21:44
Vad tycker ni Barcelona fans om Köpenhamn? Säsongens tuffaste motståndare hittils kanske? Tycker de spelare väldigt bra iallafall, måste vara tufft möta de på hemmaplan iallafall. Någon som har koll på bollinnehavet?
Barcelona 1.70-ligan.
Trots att jag tror vi kan få in ett mål till är jag rädd att vi förlorar. FCK är ju dödligt giftiga i sina omställningar. En riktigt världsspelare längst fram och Danmark hade haft ett lag som hade kunnat tampas med de stora på allvar!
elbraco
I <3 Real Madrid

Kan vara så. Domaren tyckte väl inte så men jag trodde också det skulle vara rött först. Ber om ursäkt för mitt tjat om regelboken, men om Valdés gjorde fel enligt den ska han ju ha rött kort. Domaren, som (förhoppningsvis) har rätt bra koll på den gav inte ens gult till Valdes. Om någon bevisar att han borde ha rött kort erkänner jag att jag har fel, men vad jag vet så ska det inte resultera i något. Orkar inte diskutera detta mer så ENOUGH SAID!
Delarocha
2010-11-02 21:43
För ni uttnyttjar varje läge till att hacka på oss i alla väder för allting, vad ska vi göra åt detta om nu Valdes spelar fult? är vi ansvariga och ska skämmas fölr honom?

Jag har ingen aning om vi gör samma sak, men då ert forum alltid är stängt tvivlar jag på det. Känns som att ni fokuserar på fel saker, ert hat mot oss verkar ta överhanden över ert intresse kring Real.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-11-02 21:41
Rambla~

Ut med Keite, in med Pedro och sätt Iniesta på mittfältet. Dags för Guardiola att börja agera och inte göra sina byten i den 89:e matchminuten.

FCK har raderat bort Xavi, hur många gånger rörde han bollen under de första 45?
Barcelona Barca-nist
2010-11-02 21:41
vad har Real fansen med den här matchen att göra?? det är varken real i den gruppen vilket inte går , eller nåt annat.
Domaren tyckte inte de var fel av valdes och han stod rätt så nära. sluta snacka om den situationen ni förstör forumet.

Gud var barcas spel ser tamt ut. Vad skönt att FCK bjuder på spel så att vissa barca spelare vaknar ur LALIGA sömnen. .
.
Annons: