/spanien/barcelona/forum/13888.aspx/spanien/barcelona/forum/13888.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LaSagradaFamília
2/7/2011 16:24
SASGFDAQHFD RE YBYTREBREYNTRE
Så. Nu har jag stått för lite keyboard-bashande.

Ingen idé att irritera sig på varandra, ni håller ju fan med varandra till 95%. Den ända skillnaden är om man föredrar "magi" eller effektivitet.
Barcelona .Sami.
2/7/2011 16:24
comprende
Man ryser! Finns ingen spelare som han. När han var i toppform.
Delarocha
2/7/2011 16:23
Vad ska en sån video säga mig? Det är fortfarande en compilation av Ronaldinho under 3 år eller mer. Det säger ingenting om hur han var i 90 minuter match efter match men det verkar inte som du förstår vad det är vi pratar om ens.

Står det där att han INTE briljerade eller?
Barcelona comprende
2/7/2011 16:23
Briljera? Som i vad? Han gjorde inte så galet mycket mål som Messi gjorde, han var i stora delar av matcher minst lika osynlig som en Messi är idag. Jag köper inte argumentet att underhållning = bra. Effektivitet = bra.
Barcelona comprende
2/7/2011 16:22
Meddelandet
Delarocha
2/7/2011 16:22
Jag har inte sagt att han inte briljerade. Läs mina inlägg istälelt för helvete istället för att läs vad du vill få ut av inläggen. Fan blir så satans trött på många här inne. Är ni ens läskunniga eller skriver ni inläggen direkt efter första raden ni läser och sen bara slår in caps lock och slår furiöst på era tangentbord?
Barcelonistas
2/7/2011 16:21
Delarocha

Skojar du med mig? jesus man...
Barcelona comprende
2/7/2011 16:21
Och han säger att ronaldinho inte briljerade
Delarocha
2/7/2011 16:19
Återigen går R10 maffian igång och avgudar honom. Jag minns mycket väl Ronaldinho, Barcelonistas.Gör du?

Eller har du fått alla dina tankar om honom från youtube klipp? För han var inte så dominant i match efter match som folk vill få det till.
Barcelona LaSagradaFamília
2/7/2011 16:18
Jag håller med Hombre, Ronaldinho i sina bästa stunder kom från en annan dimension. Men Messi är bättre om man ser till jämnhet och poängskörd. Däremot lyfte Dinho laget enormt, något som man inte får underskatta.

@Barcelonistas: Läs om mitt inlägg, jag skrev aldrig att Ronaldo var mer komplett.
Delarocha
2/7/2011 16:18
Denyo

Jag längtar lika mycket till matcher nu för tiden med Messi. Och ja jag följde Barcelona då, Antagligen mer än vad jag gör nu.

Briljera? Som i vad? Han gjorde inte så galet mycket mål som Messi gjorde, han var i stora delar av matcher minst lika osynlig som en Messi är idag. Jag köper inte argumentet att underhållning = bra. Effektivitet = bra.

jag tycker att GAIS defensiv är underhållande men den är då fan inte speciellt bra.

Och läs gärna ovanstående mening ordentligt innan ni går bananas för annars pallar jag inte svara.
Barcelona Messidinho_10
2/7/2011 16:17
Grabbar kom igen nu Messi sänkte Arsenal på egen hand med 4mål i CL!!
Barcelonistas
Delarocha

ta inte detta på ett negativt sätt nu, men du kan absolut inte ha set mycket av ronaldinho...
Barcelona Pep the King
Ronaldinho dansar med Chelsea.
Barcelonistas
2/7/2011 16:16
Delarocha

Ronaldinho under sin Prime var bättre än zidane någonsin var. Ronaldinho var gud,
Barcelona Denyo
2/7/2011 16:16
delarocha

jag vet inte om du följde matcherna på den tiden, men man längtade till varje helg för att få se ronnie spela man vänta sig nåt nytt hela tiden och man fick det också.

rent tekniskt när han var som bäst ingen kommer i närheten av det,
sen att messi är bättre under en längre period jag köper det, men den korta tid ronnie briljerade vi kommer nog aldrig få se en spelare i våra liv briljera som han gjorde.
Higuain El Cuarto Capitán- "Hombre"
2/7/2011 16:15
Delarocha

Du verkar ha något emot Ronaldniho , din syn på honom är verkligen förvrängd. Ronaldinho dominerade matcher i större utsträckning än Messi, den killen var inte från denna planet. Som maräng så hoppades jag att han skulle missa varje match för man visste att han skulle dominera.

Men Messi är en maskin som inte Ronaldinho var, men jag rankar Ronaldinho högre än Messi.

Synd att han inte höll länge!
Barcelona B-Guden
2/7/2011 16:14
Det Messi gör är bättre han gör mer avgörande saker.
Men ronaldinho var mycket roligare att skåda man visste aldrig vad han skulle hitta på.
Delarocha
2/7/2011 16:13
Är folk fulla eller?

Är man världens genom tiderna bästa om man är underhållande eller effektiv?

Hetfield

Använde inte det med reklam som ett argument emot hans kvalitet. Endast som ett argument till varför jag har svårt för honom.
Barcelona comprende
2/7/2011 16:12
Ronaldinho under sina bästa dar, var världens genom tidernas bästa spelare.

Man skiter fullständigt i hur många mål han gjorde eller hur effektiv han var. Man njöt varje gång han fick bollen, alltid något oväntat. Och så överlägsen som han var har någon aldrig vart eller kommer bli. Synd att den formen höll i 3 år bara, hade han hållt på i 2 år till så hade det inte varit något snacka om vem som är den störste av dom alla!
Delarocha
Bäst av alla? Herregud, ska vi få mer hybris eller?
När han nådde sin prime var han en magisk spelare absolut i klass med Zidane och Messi men aldrig någonsin att jag köper att han var den bäste genom tiderna när han nådde sin högstanivå.

Hybrisen har sökt sig in till Les Rambles.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
Delarocha

Jag pratar om högstanivå, det är en väldigt kort period jag pratar om, ska man prata om hela bilden så är Messi före.

Vadå reklam? Messi gör reklam för allt som kommer i hans väg, det är inget bra argument? Pepsi, PES osv.
Barcelona Denyo
2/7/2011 16:11
delarocha

Messi är bättre vecka in o vecka ut men när Ronaldinho var i sin absoluta prime
ingen som kommit upp till den nivån just när han var som bäst det var magi hela tiden sånt som man knappt sett i fotbollen, självklart är Messi också en magiker men inte som Ronnie när han var på topp han var bäst av dem alla under sin prime notera detta.
Delarocha
2/7/2011 16:10
Köper knappt en enda av de punkterna. Dessutom är det samma argument so med Ronaldo, Ronaldinho må ha varit bättre på mycket. Men vad fan gör det när Messi är en dubbelt så effektiv spelare som ALLTID leverar och typ aldrig har en dålig match. Ronaldinho var en oberäknelig spelare med ett svängande psyke. Han var inte så dominant i amtch efter match som folk vill få det till.

Sen har jag aldrig varit förtjust i honom då han sysslade för mycket med reklam, jippon, göra surftecken till barn i publiken och skippa träningar och festa.
Barcelonistas
2/7/2011 16:10
Hombre

Du borde ta en titt i ditt egen forum, där är özil bättre än iniesta och xavi, elr så är xavi överskattad,...

Delarocha

Både Messi och Ronaldinho är och var bra spelare. Messi kommer bli större än dinho.
Barcelona Messidinho_10
2/7/2011 16:09
Självaste Ronaldinho har gått ut och erkännt att Messi är bättre än honom. Det finns artikelar om det!!
2/7/2011 16:08
Delarocha

Oj, vart ska jag börja?

Skott, huvudspel, frisparkar, passningsspel, spelförståelse, distansskott, teknik, dribblingar osv.

Inte föratt Messi är långt ifrån, men Ronaldinhos högstanivå..nothing can touch that shit.
Barcelonistas
2/7/2011 16:07
LaSagradaFamilia

CRonaldo mer komplett än Messi? Nej det stämmer absolut inte, Ronaldo är bättre med sitt huvudspel och frisparkarna ( som jag tycke rär överskattade) han skyter fan 9/10 frisparkar i muren.

Messi är nog den spelaren som är mest komplett just nu, han gör otroligt mycket mål och dessutom är han en bra framspelare. Han kan spela på olika positioner,. Messi ligger på 18 assist, den här säsongen.

Messi är den mer kompletta spelaren.
Delarocha
2/7/2011 16:07
Göra de sakerna? Som vadå? Vinka till publiken? Messi är effektivare, gör dubbelt så mycket poäng som Ronaldinho är således en bättre spelare. Han tar dessutom ett större ansvar än Ronaldinho gjort. Ser inte vad Ronaldinho har till sin fördel? Möjligen frisparkarna då.
2/7/2011 16:05
Jag älskar Messi, men han skulle inte ens kunna göra de sakerna som Ronaldinho gjorde även om han tränade i 100 år. Ronaldinho var unik på alla sätt.

Dessutom så spelare Messi i ett betydligt stabilare och bättre lag än när Ronaldinho var som bäst.
Annons: