/spanien/barcelona/forum/13887.aspx/spanien/barcelona/forum/13887.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-02 23:29
Nogo och Heywood,

Co sign på er båda två. Vi kan inte vinna varje match och vi höll FCK bakom oss i tabellen.

Däremot skulle nog Barca behöva en annan typ av spelare, för att bli lite mindre lättlästa och framför allt, kunna hitta andra vägar att göra mål när det väl låser sig. Pep var faktiskt inne på rätt spår när han köpte Ibra.. att han visade sig vara en staty kunde han faktiskt inte veta, men tanken var god. Hoppas man inte har lagt ner den tanken för gott, bara för att Zlatan floppade. Det finns andra spelare som skulle kunna tillföra Barca en dimension till.

(BALE t.ex. hehe..)
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-11-02 23:27
Det hade kunnat vara värre. Vi hade kunnat vara Liverpool :-)
Woolwich - 1886 ♕
2010-11-02 23:27
1.70-ligan //

Håller med, Bale är helt magisk men inte född -91 utan -89 :)
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-02 23:26
Äh, blir att logga ut ikväll. Jag tål det mesta, men att vilja ha bort Pep (som gör många misstag idag but still) är beyond me.

Barcelona Dinho, Messi
2010-11-02 23:26
Lugn nu Messi har hängt 62 kassar på 62 framträdanden 2010. Visst han e grym på kanten och jag hade gärna klonat honom men han e ju totalt fenomenal i sin nuvarande postition. Tycker i alla fall jag.
Barcelona NoGo™
2010-11-02 23:25
Heywood Jablome - Xaviniesta

Co-Sign

Fan man undrar ju ju det kommer låta här inne när det blir en förlust.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-11-02 23:23
...och nu ska Guardiolas huvud rulla.

Det är extremt pinsamt beteende. Vi kan väl samtidigt rulla Messis huvud, Iniestas huvud, Piqués huvud.

Vi möter Getafe på söndag. En vinst där och vi är världens bästa lag igen, antar jag.
Barcelona Abbe.
2010-11-02 23:19
Guardiola: "Row with Solbakken? I don't think he can call Pinto a rotten apple while he's an exemplary player.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-02 23:16
Tycker ändå Pep börjar visa lite tendenser på nytänkande. Keita fick agera terget några gånger ikväll, i förra matchen gjordes alla byten före 75 matchminuten, Villa spelar mer och mer centralt, osv..

Jag tror inte vi tjänar på att byta tränare. Däremot, måste jag bara få säga en sak. Om det det ryktet som spridits idag har någon som helst substans så säger jag bara:

KÖP GARETH BALE!!!!!
Herrejälvar. Och nej, det är inte nog med att killen är just nu världens bästa ytter och skulle tillföra oehört mycket för Barca, på alla sätt och viss där. Han kan dessutom spela både vänsterback och mittback.

Helt ärligt, jag skiter i Fabregas och alla andra, bara vi köper Bale! Ser ingen jag hellre vill ha än honom.. vi har redan x antal potentiella nya Fabregas i La Masia, men ingen som Bale. Det finns ingen som Bale i spansk fotboll ens. Han skulle med sin fysik och spelstil (till skillnad från Ibra) faktiskt ge Barca den dimension till de letat efter i snart 2 år. Att han dessutom är född 1991 är ju inte direkt ett minus.

Vad tror ni om?
Barcelona Khazal
2010-11-02 23:16
mmmmmmmm

Wow säger jag bara. Ignorera honom bara.
Real Madrid VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!
2010-11-02 23:15
Barcelonistas

utav alla som kommer hit och provocerar så är det altid du som hugger tillbaka direkt! varför inte bara ta det lungt och skita i att svara för det är ju det han vill och låta moderatorerna ta hand om det?
Barcelona Braxingen
mmmmmmmm,
Lol.

Jag gillar Ibra. Tyvärr visar ditt inlägg bara att en alldeles för stor del av hans supporterskara är ett gäng nötter som inte kan tänka objektivt. Det var samma personer som hoppades Eto'o skulle floppa i Inter, som nu hoppas på att Villa skall floppa i Barcelona. Synd... för er alltså.
Real Madrid Leo.Leandersson=Madridistas
länktips ni som vill se dagens match i repris
Barcelonistas
2010-11-02 23:12
mmmmmmm

spärra den här pajasen bara här o provecerar!
Barcelona Ronaldinho Jr.
2010-11-02 23:12
mmmmmmm och du borde skämmas över ditt inlägg, fjant!

Hur i h-vete vet du att Pep var besviken med domaren? Efter Strömbergs gissning? Tänk innan du låter pennan tala...
Barcelonistas
2010-11-02 23:11
så otroligt dåligt spel sen så har vi inget flyt me avsluten. minst 3 soklara lägen där vi måste göra mål på när spelet inte stämmer.

Guardiola verkar ha blivit galen varför inte spela messi på kanten???
mmmmmmmm
2010-11-02 23:10
Haha vilka dåliga looosers ni är, ni kan inte vara nöjda med en pinne!! Ni är så
jävla bort skämda med att vinna så att när ni åker på Mona så blir ni tjuriga...
Se pep agerande! Helt oerfaren.. Alla domslut gickbarcas väg men endå gnäller
han... Hahaha baraca i ett nööööt skal!!!! Och fy helvete va villa suger.... Va
har han gjort hitils... Ibra säger jag bara... Ni borde skämmas över Alves och
peps! osportsligt så det skriker om det!!!
Barcelona Ronaldinho Jr.
2010-11-02 23:10
Ska bli intressant att höra Peps ord om bråket. Min personliga gissning är att det har något med publikens beteende att göra (såg att han pekade upp på läktarna i början innan det blev tjafs)
Barcelona Braxingen
2010-11-02 23:09
FC Barcelona en Mi Corazón ,
Du har så klart rätt till dina åsikter. Ingen ska hoppa på dig för det.

Men jag håller inte med.

Guardiola har inte varit typen som överdoserar byten. Faktum är att han alltid varit sparsam med byten. Förtroende är grunden i hans ledarskap. Du kan tycka att det är dåligt, men han vann sexlingen så. Pique var knappast kung när han kom till Barcelona, men Pep envisades med att spela Pique. Han blev bra på våren. Riktigt bra och i Champions League-finalen undrar jag om han inte var kungen av de alla.

Jag gillar melodin.

Sedan håller jag med NoGo™. Koppla av lite. Vi gör en dålig match, men leder fortfarande gruppen och tar poäng. Det är egoistiskt och baserat på att ni skall få dämpa era egna aggressioner när ni säger att Pep skall avgå. Jag tycker ni skall lära er hantera det och se saker ur ett längre perspektiv än ett par matcher innan ni börjar ropa på avgång.

PS. Pep har fyra raka El Clasicon (uteslutande vinster). Jag hoppas inte bara på ett femte och sjätte, utan även ett sjunde och åttonde med Pep vid rodret.
Barcelona Abbe.
2010-11-02 23:09
Ser fram emot att se vad Guardiola säger om "bråket" på den kommande presskonferensen.
Barcelona koon
2010-11-02 23:07
FC Barcelona en Mi Corazón

Kanske behöver vänta tills säsongen är slut innan vi lägger någon skuld på Pep.
Han har de personliga egenskaper som Barca vill ha i sina spelare. Och för att gruppen ska ha det, måste ledarna ha det.
Och Barcelona är mer än bara talangfulla spelare. Det är en grupp som vinner tillsammans. Dåligt eller bra? Det spelar ingen roll. Det bara är så.
Barcelona Sam
2010-11-02 23:07
Hetfield

Jag anser att klubben behöver förändring. Men jag ser inget fel i att Pep stannar. Dock tror jag (om Pep stannar) att det kommer eventuellt att leda till att spelet stagnerar och leder till 1-2 säsongers titeltorka. Det är min teori. Därför ser jag gärna att försöker hoppa över just den lågkonjunkturen genom att tillsätta en ny tränare innan det eventuellt börjar gå åt pipan och Pep inte skriver på ett nytt kontrakt och att det blåser upp massa rykten i tidningarna osv.

Men vi får se, min åsikt är inte skriven i sten och det är väl inte framtiden heller.
sebbaa
2010-11-02 23:06
Liten matchrapport. Är personligen nöjd med 1-1 då Parken är alltid är svår, vare sig man möter FCK eller Danmark där. Gruppledning och allt i egna händer för båda lagen, nog vore det fint om både Barça och Köpenhamn gick vidare framför näsan på Rubin och Pana :)
Barcelona Ronaldinho Jr.
2010-11-02 23:06
Frustrerande att jag inte minns vem det var jag diskuterade med för några månader sedan om Bailes skicklighet. Han påstod att killen var mer eller mindre värdelös medan jag sa att jag aldrig sett honom göra en dålig match. Hoppas han blir Abidals ersättare :)

För övrigt fattar jag inte hur någon där nere kan säga "vem som helst hade vunnit 6 titlar på en säsong med det laget vi hade". Det har aldrig någonsin skett i någon klubb och NEJ vem som helst hade inte gjort det. Pep for president! Hoppas bara han gör lite tidigare byten framöver!!
Barcelona DM1982
2010-11-02 23:05
Visst ska Valdes ha rött för det där, ingen tvekan.

Domaren var överlag dålig, kändes mycket osäker.

Alves var helt ok, han kämpade som vanligt. Sedan gör han dumma saker ibland men det är inte hela världen.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-02 23:04
Sam

Du brukar vara en klok och seriös person, men när du säger något sådant (jag hoppas att du var sarkastiskt) så ifrågasätter man om du är nykter.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-02 23:04
FCB en mi corazon,

Varför skulle någon hoppa på dig för det? Du kom med en tanke hur du tror det kommer se ut nästa år, som du dessutom kunde motivera.

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro, faktiskt.. jag älskar Pep och tycker fortfarande han är den bästa tränaren vi kan ha, MEN han måste sluta vara så feg!

Och problemet är vem skulle ersätta? Jag kan inte komma på någon som jag hellre skulle vilja ha, trots allt.
Barcelona NoGo™
2010-11-02 23:03
Men herregud vi fick en poäng och leder fortfarande gruppen så lugna ner er lite.

Snacka om att byta tränare osv, herregud alltså.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2010-11-02 23:02
C.A.K

Håller inte med dig över huvud taget. Jag har alrdrig skämts över honom och speciellt inte idag! Han var ju den enda som gav allt för laget idag! Jobbar och sliter. Sedan har han fått oförtjänt mycket skit om att vara "oärlig". Han spelar sällan sällan fult. Visst en lite eftersläng idag men han antog nog att Wendt medvetet stog i vägen och dessutom försökte knocka honom. I övrigt tycker jag verkligen om hans inställning. Han får väldigt mycket smällar utan att lipa..
Barcelona Barçainfluensa
2010-11-02 23:00
såååå jävla pinsammt... visst att man spelar 1-1 men vafan såå jövla dåligt... messi du var sämst idag... är så jävla arg så det finns inte... glömm allt iår
Annons: