/spanien/barcelona/forum/13884.aspx/spanien/barcelona/forum/13884.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
nickname
2010-11-03 00:03
micke///

Tror att det har med knuffen på Puyol innan, hade han inte knuffat Puyol hade det varit rött som någon annan skrev här nedan
Barcelona el Flaco
2010-11-03 00:02
Man kan bara konstatera att Parken fortsätter vara en jobbig arena för Guardiola. Som spelare hann han både bli skadad, i en landskamp, och utvisad på just den arenan och idag fick vi se en usel prestation från hans manskap.
Barcelona Abbe.
2010-11-03 00:02
Rambla~

Det är skillnad på folk och folk, uppenbarligen.
Barcelona Frodo
2010-11-03 00:01
Abbe.

Idioterna i studion verkade vara snabba med att skylla incidenten på Guardiola och med bestämdhet hävda att han klagade på domaren. Hur fan kan de veta vad som sägs? Puckon!

Det visar sig att Pep var den som betedde sig korrekt vilket man förväntar sig från honom vid det här laget.
Barcelona Rambla~
2010-11-03 00:00
Solbakken snackar skit om en barcaspelare på presskonferensen igår. Idag efter matchen tuggar han fragda när han trycker upp sitt fula aniskte mot Pep och spottar när han gapar Pep rakt i ansiktet. Pep vill inte tjafsa utan fortsätter bara att vandra ut från arenan med blicken rakt framåt.

Trots det är det Pep som är "the bad guy". Ibland undrar man hur vissa människor är funtade.

Bra gjort av Pep att försvara sina spelare (Pinto). När andra tränare försvarar sina spelare i vått och torrt kallas de för genier för att de skyddar dem (läs Mourinho). När Pep gör det samma är han pinsam. Lustig bedömingsnivå det är hos folk.
Barcelona Abbe.
2010-11-02 23:59
Xavi ska enligt uppgifter ha avslutat matchen med smärtor. Enligt Catalunya Radio så kan han ställas utanför helgens match mot Getafe på söndag.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-02 23:58
Woolwich, Messidinho, Abbe

Ajdå.. men Fabregas kontrakt går ut 2015 ;)
Barcelona Messidinho_10
2010-11-02 23:57
1.70-ligan

Han har 4år, ska ha skrivit på ett nytt kontrakt nyligen, enligt viasatstudion.
Barcelona Abbe.
2010-11-02 23:56
"Bale played a record 24 Premier League games for Spurs without being on the winning side"

Haha, smått komiskt ändå.

1.70-ligan.

Han skrev relativt nyligen på ett nytt kontrakt med London-laget. Det går ut 2014 om jag minns rätt av det jag läst tidigare.
Barcelona Frodo
amnesia

Återigen, för mig var det ett solklart rött kort.

Men som jag uppfattade det så hade inte anfallaren riktigt koll på bollens studs och ändrade riktning efter att Valdes redan var i luften. Eftersom det inte var en frilägesutvisning och att Valdes redan var i luften när han ändrade riktning skulle man kunna tolka det annorlunda.

Jag har inte kollat in situationen närmare eller sett några stillbilder så därför kanske min bedömning är fel och det bara finns ett sätt att tolka situationen på.

Jag upprepar det igen: Jag anser det vara solklart rött!
Barcelona VISCA BARCAA!!!
Fan va tung Busquets är som går fram och puttar bort äcklet! Hade jag varit Pep så hade jag misshandlat h**ungenSolbakken.

Men det är därför Guardiola är så fantastisk, lugn, ödmjuk och bara bäst!
Woolwich - 1886 ♕
1.70-ligan //

Bale skrev på ett 4års-kontrakt i somras!
micke
2010-11-02 23:54
Kan inte förstå varför inte valdes inte blir utvisad, Farlig spel och hög spark det är bara dra upp det röda kortet.

Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-02 23:53
Abbe,

Ja det stämmer, han lirar på mittfätet nu. Vänsterytter.. världens bästa sådan just nu om du frågar mig. Hur många år har Bale kvar på sitt kontrakt?

och ang. Valdés ev utvisning. Det var jäkla tur att han inte åkte ut. Pinto är ju avstängd ;)
Barcelona Abbe.
2010-11-02 23:53
Messidinho_10

Så vitt jag vet så lirade han vänsterback i Tottenham förra året, och hade en fruktansvärt dålig statistik. De lyckades i princip aldrig vinna när han spelade. Nu lirar han väl på mittfältet?
Barcelona Messidinho_10
2010-11-02 23:51
Nej förfan Bale är inte överskattad, han har ju bevisat att han håller det sägs att han är den nya Roberto Carlos. Helt ärligt vi borde köpa honom men han lär kosta skjortan.
Barcelonistas
2010-11-02 23:47
snälla vill inte se nån gara bale i barca, som sakt överskattad..

Är ändå ganska nöjd med säsongen (undantag några matcher) vi har slagit alla topplag vi spelat mot och dominerat väldigt krafit. men mot mindre lag har vi haft problem.

Valencia,Atletico,Bilbao,Sevilla.

den andra halvlek vi gör mot valencia visar vilken styrka de finns i laget. eller matchen mot sevilla barca när dom e som bäst. Vi vinner dom viktiga matcherna som sakt!
Barcelona >The Reporter<
2010-11-02 23:46
Angående Valdes och rött kort tror jag så här

Om N’Doye inte skulle knuffat till Puyol i första läget skulle det nog bli rött
Barcelona Abbe.
2010-11-02 23:45
Situationen finns att skåda i länktips. Det går rätt hett till. Iskallt att se Guardiola blicka framåt och fortsätta gå. Solbakken ser helt galen ut.
Barcelona Messidinho_10
2010-11-02 23:44
Dags att öppna plånboken Rosell vi vill ha Garth Bale! Han hade passat perfekt hos oss.
Barcelona Abbe.
2010-11-02 23:44
Kommentarer efter matchen i länktips.

Enligt Solbakken började det hela med ett dåligt skämt. Han sade att Pinto borde blivit avstängd i 4-5 matcher, vilket han i själva verket inte menade. Hm, om det nu var ett skämt så kan man konstatera att det verkligen inte gick hem :-).
Barcelona Cataloniaboy
2010-11-02 23:43
Länge sedan man såg Barca spela så här dåligt. Man var riktigt tillbakapressade av FCK. Skulle vara intressant att höra om vad som sades mellan Solbakken och Pep.
Barcelona Frodo
2010-11-02 23:43
Det är även värt att nämna FCK:s fina prestation ikväll. De pressade högt och aggressivt på plan och förde även matchen under flera perioder.
amnesia
2010-11-02 23:39
// 1.70-ligan.

Sant
Barcelonistas
2010-11-02 23:39
Vi ska vinna Champions League vi är det bästa klubblag när vi spelar som bäst och har den bästa truppen.

så därför har man stora förväntningar på Barca men idag var allt uselt förutom alves och puyol.

Men Pep måste se till att Barcelona spelar mycket bättre i cl. 08/09 spelade vi helt magiskt både på borta plan och hemmaplan i cl även när barca var ila ute kände man på sig att de blir mål för eller senare. men idag var det inte så hela laget var trött slitet ingen orka var fan var magin!!!?????
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-02 23:37
Mitt fel, Bale är 89:a! But still.

Amnesia,

Nja, vi har massa pengar att lägga på Fabregas. Hade jag bestämt i Barca hade jag lagt alla pengarna på Bale istället. Det lär väl aldirg hända kanske, men man kan väl hoppas.. det finns en liten strimma hopp, och det är att vi har en ny ledning. Fabregas är en spelare Laporta och co försökt sig på i flera år. Kanske vill Rosell och Zubizarreta köpa en spelare som inte den gamla ledningen varit och nosat på. De har åtminstone bekräftat intresse.
amnesia
2010-11-02 23:36
// Frodo

Fria när han knäade anfallaren i ansiktet utan att nudda boll? Vad har du för sjuk regelbok.
elbraco
2010-11-02 23:34
Så här ser gruppen ut nu:
1 Barcelona 4 8
2 København 4 7
3 Rubin 4 3
4 Panathinaikos 4 2

Ska môcke till för att vi inte vinner gruppen. 3 poäng mot Pana och 1 poäng mot Rubin är väl det minsta man kan vänta och då har vi 12 poäng, vilket är tillräckligt. Köpenhamn ska vinna mot både Rubin och Pana för att hamna på 12 poäng, och då går det väl på målskillnaden?
Barcelona Frodo
Enligt mig var det rött på Valdes men enligt regelboken skulle man kunna göra som domaren och fria.

Inställningen ikväll var bedrövlig. Tråkigt när det bara är Puyol och Alves som har en 100-procentig inställning varje match. Man kan kritisera deras prestationer men man kan aldrig kritisera deras inställning vilket man inte kan säga om många andra spelare i laget. Det som var mest frustrerande för min del var spelarnas inställning och inte nödvändigtvis de tappade poängen även om det hade varit skönt att säkra avancemanget.

Jag störde mig även på Peps agerande ikväll och hans envishet till att inte göra förändringar. Han bör kritiseras liksom alla andra. Däremot kan jag inte för fem öre förstå de som vill ha bort honom från klubben. Jag vet inte om vissa fortfarande är bittra över att Zlatan inte spelar här men Pep vann ligatiteln förra året. För tillfället ligger vi en poäng efter ligaledarna och leder vår CL-grupp. Är det en anledning till att göra sig av med en tränare?

När folk säger att vem som helst hade kunnat vinna 6 titlar under ett år så undrar man hur det står till i huvudet på vissa. Det spelar ingen roll om det finns bättre tränare där ute utan vad som spelar roll är att tränaren i fråga är den bästa möjliga för Barcelona. Pep är den bästa tränaren för Barcelona och ingenting tyder på motsatsen.

Återigen, Pep bör kritiseras för dagens insats men att göra sig av med honom? Den sortens kortsiktiga tänkande har madridistas.

För övrigt är det för jävligt när massa drägg från andra forum ska komma in hit och dryga sig. Svenskafans blir sämre för varje dag som går vilket är tråkigt.
Barcelonistas
gara bale

tack men nej tack han är ganska överskattad. han har gjort 2 bra matcher och folk tror redan han är en utav världens bästa...
Annons: