/spanien/barcelona/forum/13883.aspx/spanien/barcelona/forum/13883.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Delarocha
2010-11-02 18:39
Hur kan man ha en spelare som Totti som personlig favorit både överskattad och extremt jävla osympatisk. Förstår inte. Hatar den människan, en av få fotbollsspelare som får mig att vilja önska någon olycka men han verkar så otroligt jävla spydig och divig.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-02 18:18
adil

Totti är en personlig favorit, men han är en usel kapten i motgång. Han är den typen som väljer att tjura och gå iväg istället för att stå och heja fram laget.

Jag håller med, för mig så är det en kamp mellan Henry och Del Piero, men jag håller nog Del Piero som världens största fotbollslegend idag (aktiva fotbollsspelare). Henry har ju försvunnit från spotlighten, men Del Piero spelar fortfarande för en av europas bästa lag.

Det är galet att Zanetti är 37 år (!), jag blir lika häpen varje gång jag läser det.
Barcelona Abbe.
2010-11-02 17:53
elbraco

Den matchen får bli morgondagens höjdarmatch, då den spelas, just det, imorgon :-).
elbraco
2010-11-02 17:51
På tal om kvällens höjdarmatch (Köpenhamn får ursäkta men jag syftar på Real - Milan), vilka tror ni vinner? Har Milan någon chans på hemmaplan?
Jag tror att Real åter igen kommer vinna, men har dom oturen att möta ett mer rutinerat storlag så åker dom direkt, typ Chelsea, United etc. Dom har ingen rutin, och de flesta har ingen vinnarhistoria heller (i Realtröjan ska sägas).
Detta kan ju dock göra dem ännu mer hungriga för en CL-titel.
Vad tror ni?

edit. fail. matchen spelas ju imorron, tack abbe.
adil,
2010-11-02 17:38
Ingen tillfällighet att Inter vann CL med ett gubblag! Det är fan större chans att vinna CL med ett "gubblag", så länge man inte har gått så långt att gubbarna går på knäna (Milan)

Fast vi är ju inget gubblag och troligen CL:s mest fruktade lag.

Edit: Vi är garanterat CLs mest fruktade lag.
Delarocha
2010-11-02 17:33
adil

Eller Forlan.

Villa är 29, Zlatan 29.
adil,
2010-11-02 17:27
Bara för Abidal och Maxwell befinner sig runt i kring det avtändande 30-strecket åldermässigt så betyder det inte att läget är akut. Det behövs en ny investering ja men det känns som att det existerar någon slags fobi mot att när spelare fyller 30 så blir de automatiskt sämre spelare. Den allmäna uppfattningen är att en spelare är som bäst när han är 28 år, och sedan börjar man dala. Det är väl också vetenskapligt uppbackat fast jag undrar om åtminsone inte vi fans ska höja den ribban lite. Det finns hur många spelare som helst 30+ på alla de positioner som är helt enastående. Spontant; Abidal, Puyol, Xavi, Senna, Drogba, Di Natale, Milito, Zanetti, Cambiasso, Samuel, Gerrard, Lampard, Scholes osv. Listan kan göras lång. Inställning, rutin och erfarenhet väger upp ungdomens fräscha ben och intensitet. Vissa peakar ju till och med vid 30+ nuförtiden. Milito?

-------

Hetfield

Del Piero och Henry tycker jag. Tänkte först Xavi och Henry men det vilar något magiskt över Del Piero, och han har ju typ 6 CL-finaler i nacken. Personligen har jag aldrig gillat divan Totti, han saknar ödmjukheten.

Zanetti är fan i sin prime nu. :P
Vet inte vad spelare som han och Scholes äter, men det ligger nog fan en hund begraven någonstans.
Barcelona Lionel#10Messi
2010-11-02 17:19
Barcelona westinho
2010-11-02 17:13
Även om Muniesa egentligen är mittback så kan han spela som vänsterback. Jag minns att Deportivo var ute efter Muniesa i somras. Så om man kan omskola honom helt till vänsterback kan han mycket väl bli ordinarie i A-laget om ett par år.
Barcelona Khazal
2010-11-02 16:44
Hetfield- Megan Fox is a dude

Det låter precis som jag hade önskat, Coentrão hade varit perfekt känns det som. Men man känner Pep rätt kommer han, sin vana trogen, ge chansen åt någon från La Masia först om något år, vilket kanske inte är helt fel.

Rambla~

Tack. Såg väldigt intressant ut på klippet någon la upp innan idag! :)
Barcelona Rambla~
2010-11-02 16:40
Albin & Khazal

Jag är inte helt säker men om det där är Juvenil A så bör det vara Javi Espinosa.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-02 16:37
På mittbacksfronten hoppas jag att Bartra och Fontas får ta steget upp på allvar den dagen Milito och Puyol inte är där längre. Även Henrique kan vara ett framtida namn för Barca. Det återstår att se om han håller måttet, men jag tycker åtminstone han ska få chansen.

Högerbacksplatsen är ju rätt säkrad i några år framöver, i Alves (om han inte går till City då, hehe). Det är väl, som ni säger, en vänsterback av hög klass som vi behöver på sikt. Men Abidal/Maxwell håller nog ett litet tag till. Sen kan ju Bartra spela ytterback också, vid behov.

Hetfield,

Precis, drömmen hade varit att ta hem Cesc och krydda med Afellay. Hörde dock att Zubizarreta har sagt att andra klubbar ligger före Barca att få holländarens signatur. Hur mycket sanning det ligger i detta ska jag låta vara osagt :P
Barcelona Cataloniaboy
2010-11-02 16:33
Pep kommer ställa upp med denna elva enligt Marca.
Barcelona Barca4eva
2010-11-02 16:30
Khazal

Hahahaha den var så jäkla bra!
Barcelona Cataloniaboy
2010-11-02 16:29
Min fotbollsträning slutar 21.00 så jag missar en kvart av matchen. Vinner vi ikväll så är vi klara för åttondelsfinal. #7 gör matchens enda mål.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-11-02 16:25
Delarocha

Jag antar att din frågeställning kring varför Maxwell inte skulle få förnyat kontrakt var menat som ett svar på mitt inlägg tidigare idag?!

Jo, anledningen stavas att brassen har ett 4-års kontrakt som går ut 2013, och eftersom Maxwell är 81:a borde han rimligen inte hålla längre än så.
Notera också att jag skrev "I framtiden", inte att han skulle försvinna redan nu.

Annars borde Masch få starta idag, CL är som gjord för honom.
2010-11-02 16:24
Khazal

Jag vill att man väntar med det, man har fortfarande Abidal och Maxwell som är i "rätt" ålder. Om 1-2 år så kan man spara pengar och gå "all-in" på Coentrão, som är en bra och långsiktig lösning.

Jag ser fortfarande större hål i mittfältet (kreativa delen) och anfallet då man har endast Villa som en tvärsäker anfallare (Bojan får ursäkta).

My 2 cents.
Barcelona Khazal
2010-11-02 16:21
Hetfield- Megan Fox is a dude

Men att värva Cesc och Afellay skulle inte påverka vänsterbacksplatsen, vilket var det de diskuterade. Vad tycker du själv om vänsterbacks situationen? Du brukar ju ha bra åsikter.

(Cesc och Afellay är utmärkta vävrningar förövrigt.)
2010-11-02 16:10
Nja, av det man har sett av Muniesa så har han alldeles för klumpig och seg för att bli en bra vänsterback, möjligen att han kan bli en ny "Abidal" dvs. urstark hemåt med useless framåt.

Äh som sagt, köp hem Cesc och krydda till med Afellay så har vi en rätt så bra trupp.

---------

Men har störst legendstatus i resp. klubb : Del Piero, Totti , Xavi , Puyol, Casillas, Senna, Raul (Real Madrid förstås), Zanetti, Terry, Gerrard, Henry (Arsenal).
Notera att de ska betraktas när de var i sin "prime" så att säga.

3 kriterier:
1. Betydelse för klubben
2. Skicklighet som spelare
3. Respekt från andra klubbar/lag
adil,
2010-11-02 15:58
FC Barcelona en Mi Corazón

Puyol tänkte ju också lägga ner den biten men övertalades att fortsätta. Kan tänka mig att Xavi och Puyol är måna om att hålla sig fit så länge det bara går i Barca tröjan. Inte bara för färgernas skull utan också för sin egen. Det spelas sjukt mycket matcher i dagens fotboll och när det kommer till kritan kan man tycka att Xavi och Puyol gjort sitt för La Roja. Men det är lätt för mig och säga som endast är cule och inte spanjor.
adil,
2010-11-02 15:51
tarrak

Nåja, reagerar bara på att spelare från La Masia på varje position utom just ytterbacks platserna lyckats jobba sig upp för en plats i A-laget, så som det ser ut just nu. Var dock inte medveten om att läget såg så ljust ut på dem platserna inför framtiden. Kanske är det Thiago och JDS som fått mig att tänka så, då de drar åt sig allt rampljus. Men det kanske bara är för att mittfältare generellt blir mer uppmärksammade än backar. Behöver ju inte betyda att backarna har mindre talang för det.

Sen trodde jag att Bartra och Muniesa huvudsakligen är mittbackar?
s.eto
2010-11-02 15:51
Vad tror ni det blir för startelva ikväll?

Jag hoppas pep ställer upp med

Valdes

Alves - Puyol - Pique - Maxwell

Xavi - Mascherano - Iniesta

Messi - Villa - Pedro

Tycker Mascherano har spelat bra när han fått chansen och tycker därmed att ska få chansen i en lite större match.
Barcelona Essienesque
2010-11-02 15:40
FC Barcelona en Mi Corazón - Låter konstigt att Xavi skulle ha bestämt sig för att spela 3 till matcher i kvalet för att sedan lägga ner landslagskarriären.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-02 15:38
Gareth Bale till Barcelona?

DET hade varit något. Troligen bara ännu ett löjligt Silly Seasonrykte dock.
Barcelona Piqué
2010-11-02 15:19
En bra vänsterback till Barca och som skulle passa in i spelet skulle vara Clichy. Tyvärr, skulle det bli svårt att få hit honom från Arsenal plus att han är säkert dyr.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-11-02 15:17
Enligt den spanska tidningen Don Balón så planerar Xavi att dra sig tillbaka från landslaget när han har nåt sitt 100:e landskamp pga sina problem med sina hälsenor.

Vad har ni för tankar kring detta, dags för Cesc att vissa fram fötterna i La roja?
AndreD
2010-11-02 15:14
Checka in detta målet signerat Etock.
Barcelona Je m'appelle Samuel
2010-11-02 15:12
Länktips:
Står dock inga nummer =/
Har dom ens fasta nummer?
Barcelona Je m'appelle Samuel
2010-11-02 15:10
Ja, vem är nummer 7? Han såg ju ut som en ny Navas av det lilla man såg..
Delarocha
2010-11-02 14:56
Varför skulle Maxwell inte få förnyat kontrakt? Han har ju varit skitbra tycker jag
Annons: