/spanien/barcelona/forum/13882.aspx/spanien/barcelona/forum/13882.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AndreD
2010-12-19 13:59
Ditt var ju mycket bättre. "Premier League är bäst för den är magisk."
Barcelonistas
2010-12-19 13:59
Ponta p

de han säger är ju sant. de finns bara 5-6 bra lag i pl resten är skit.

stoke,wolverhampton shit mannen give me a fuking break...

fulham..., west ham.... HERREGUD......
ponta p
2010-12-19 13:56
Mycket bra argument. Applåder.
AndreD
2010-12-19 13:54
ponta p

Ta bort de sex topplagen i i Premier League så ser du en nyare version av allsvenskan.
Barcelonistas
2010-12-19 13:54
Bilbao,Getafe,Deportivo,Mallorca,Espanyol, Hercules, detta är lag som håller högklass. Ett Bilbao på hemmaplan kan slå vilket lag som helst i världen.

Sen finns det bra topplag som Valencia med ett så ungt lag få kryss på borta på old trafford säger en hel del. Villarreal som är ett utav ligans top 3 iallafall skickligaste lag hade lätt kunat slå united och dom där lagen!

Många säger att United inte ens spelar bra men förlorar inte några matcher. jag kan lova er om dom hade spelat i la liga så hade united losat ett antal matcher hittils.

fukat inlägg men hoppas ni fattar...
ponta p
2010-12-19 13:45
Hur kan ni ens förneka att PL är den bästa ligan?! La liga har 2 matcher om året som är intressanta.

PL är så mycket bättre på alla sätt, det är något magiskt med den ligan.
AndreD
2010-12-19 13:41
Y Viva Espana

Du kan inte helt allvarligt mena att Serie A är bäst i världen för att den är jämnast. Allsvenskan är världens jämnaste liga, men det gör den inte till bäst.

Det handlar om kvalitet på alla lagen i ligan. I Premier League finns det 4-5 lag som är bra. Resten hade inte haft en chans mot motsvarigheterna i La Liga och Serie A. Men det är ju som vanligt. Folk stirrar sig blinda på topplagen och bryr sig inte om de andra. Vem minns inte Derby som vann en match på hela säsongen? :)
Barcelona el Maestro!
2010-12-19 13:35
Y Viva Espana:
Man kan väl säga så här för att tysta ner ungarna:
Spanien är bäst i Europa(mästare)
Spanien är bäst i världen(mästare)

Ligan får vi se i maj. Just nu ser det ut som om ett La Ligalag kan ta hem Champions League, innehar i alla fall första och andra platsen i favoritskapet.
Barcelonistas
2010-12-19 13:33
Lag som stoke,woverhampton,blackburn,wigan ... haha vilket skämt.
Spanien Y Viva Espana
2010-12-19 13:30
Håller med. Kallar ni PL för bästa ligan i världen med lag som Wolverhampton, Stoke, Blackburn, Wigan. Det är en sjukt överskattad liga som är den tredje bästa i världen. Primera Division o Serie A är mycket jämnare och ALLA lag kan vinna mot varandra taktiskt och tekniskt inte via långbollar.
Tycker Serie A är jämnare och det gör den till den bästa ligan i världen sen kommer La Liga tätt efter. Bundesliga är fan precis bakom Premier League. Jag kan nästintill lova att alla lag på nedre halvan i Bundesliga hade tagit PL lag som är å nedre halvan.
Viva Espana e Forza Italia
Barcelona Naknooo
2010-12-19 13:18
vet inte om någon redan länkat denna reklam med iniesta men här har ni den ialf=)
PedroRodriguez
2010-12-19 13:15
Joan Gamper

Nja, vad jag har sett så är det väl Liverpool och Tottenham som gillar och tjonga upp bollen till targetplayern där fram. Arsenal , Chelsea , Man U tycker jag är enda lagen som kan rulla boll i hög klass medans man i La Liga hittar ett flertal lag som kan rulla boll i Villareal , Valencia , Barca , Real M , Sevilla och även At.Madrid för att nämna några.
elbraco
2010-12-19 13:15
Espanyolfansens hyllningar till Dani Jarque igår. I matchminut 21 ställde sig publiken upp och applåderade då detta var Jarques tröjnummer.
Real Madrid hala madriiid
2010-12-19 13:13
Hej, jag vill bara säga att jag hoppas ni kör över Arsenal för att få tyst på äckliga PL fans.

Jag vill dessutom gratulera till den vackra fotboll ni spelar, jag tror att dagens Barcelona kommer gå till historien som det bästa lag världen skådat tyvärr:S
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2010-12-19 12:57
Joan Gamper 1899

Du verkar inte kolla så mycket på Premier League, man tjongar absolut inte bollen så mycket som du får det att verka. Rullar inte Chelsea, Man Utd, City, boll? Till och med Wolverhampton är duktiga på att hålla i bollen. Serie A bättre än PL? Som sagt du bör kolla på lite fler matcher i PL
Barcelona Ladinho
2010-12-19 12:56
Thiago Alcantara^^

Mycket bra klipp. Det var just därför Zlatan inte passade i systemet. Enligt mig.
Atlético addeh
2010-12-19 12:35
För ett år sedan exakt vann vi finalen av klubblags-VM mot Estudiantes. För att fräscha upp minnet lite kan ni se finalmålen i länktips. Otrolig känsla!
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-12-19 12:29
Vad är de som e så kul med att tjonga bollen redan vid avspark och under hela matchen i PL ? den ligan är så överskattad. Det ända laget som kan rulla boll är Arsenal. resten kör fult, äckligt agressivt spel. Tycker till och med Serie A är bättre än överskattade PL. Dom har iallafall några tekniksa spelare och vet hur man passar istället för att skjuta bort bollen så fort den är vid deras fötter.
The Special Five
2010-12-19 12:16
PL är enligt mig en överskattad liga med en drös medelmåttiga spelare som huserar i topplagen. Hade Ji-sung-park platsat ens i Atletico? Hade Alan Hutton platsat i Almeria? Chamack(stavning?) hade inte ens platsat i Bilbao. Kvaliteten på spelare i Laliga är överlägsen om man jämför med PL, visst har de ett högre tempo i sitt spel det kan man medge, men det är de enda dom har på plussidan. Villareal är nog ett mer passningskickligt lag än både United och Chelsea.

Hade Barca och Real Madrid spelat i pl så är jag rätt så säker på att vi hade sett tvåsiffriga resultat ett par gånger under säsongen.Dessutom så hade nog Valencia,Villareal och Atletico(tveksamt) kunnat utmana vilket lag som helst om de bara hade hälften av Chelseas eller Citys resurser
Spanien Y Viva Espana
2010-12-19 12:15
Vill bara säga att Barca är det bästa laget genom tiderna. Inget lag är så taktiskt och tekniskt överlägsna över hela banan som Barca. Och att vara så överlägsna idag när fotbollen är som bäst är sjukt.
Atlético addeh
2010-12-19 12:11
el Flaco

Naturligtvis är det extremt svårt att rangordna olika lag då fotbollen utvecklas hela tiden och det är inte bara springa efter en boll och göra mål. Men även fast jag inte upplevde Dream Team-eran kändes det laget av vad jag har hört lite mer ojämnt. Det blev fyra raka ligatitlar, men dominansen var inte lika extrem som den är idag. Rikjaards lag var en fröjd att skåda, och den största skillnaden mot idag är att vi nu fått ett oerhört stabilt försvar & dessutom en allt mer rutinerad och säker målvakt än vad Valdés var vid den tidpunkten.
Barcelona Thiago Alcantara^^
2010-12-19 11:43
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2010-12-19 11:38
Premier legaue fansen kastar sten i glashus! De kritiserar spanska lagen som om de själva vore perfekt. Valencia lyckas få kryss mot de iår på BORTAPLAN! För två år sen lyckades VIllarreal kryssa mot de hemma och borta. Vad gjorde vi inte med Arsenal förra året? Vad gjorde vi inte med United i finalen? Vilka slog ut Liverpool i Europa Legaue förra året? Vilka slog Fullham i finalen?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-19 11:37
Thiago Alcantara,

Grym video!
elbraco
2010-12-19 11:31
Folk tycker att La Liga suger hårt för att Barcelona och Real vinner så överlägset mot andra spanska lag. Det dom inte förstår är att Barcelona vinner överlägset mot vilket PL-motstånd som helst också.

Var det kanske inte förra året då Chelsea hade x antal 7-0 segrar, (3-4 stycken tror jag) och en 8-0 seger? Var det inte heller då Tottenham slog Wigan med 9-0? Det gäller att öppna ögonen och titta sig i spegeln innan man öppnar käften för mycket.
Barcelona Thiago Alcantara^^
2010-12-19 11:30
Kolla länktips, det är sjukt hur vi pressar.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-19 11:20
Jag tycker inte La liga suger så våldsamt. Visst, den är ointressant eftersom det bara är två lag som gör upp om segern. Men jag tror snarare att det beror på att Barca och Real är så jäkla förbannat bra nuförtiden, än att de övriga lagen skulle vara rötna. Jag tror helt ärligt att Valencia, Villareal och de andra skulle kunna mäta sig med lag som Arsenal, Liverpool och framförallt Juventus, Romas osv... Grejen är att Barca och även Real till viss del är maskiner som helt enkelt inte gör misstag som Chelsea och de andra ligornas topplag har gjor i år. Jag är övertygad om att de två spanska topplagen skulle slå vilket lag som helst i nuläget.

Och bakom tätduon är La liga oerhört intressant och spännade. Många lag som har kapacitet att skrälla och det är många härliga fajter. Inte för att det är överdrivet spännande vilka som kommer plats 2-5, men ändå..
Barcelona FC-Barcelona
2010-12-19 11:13
Någon som missade deta får inte missa det igen:P
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-19 10:56
Seriöst, om man vill förneka Barcelonas storhet genom att dra upp hur mycket la liga suger (vilket den gör), hur kommer det sig att vi går långt i CL år efter år och att vi har vunnit 2 CL titlar under de senaste 5 åren.

PL är inte heller så bra, det är bara topplagen som är något att titta på, de andra lagen består av troll som siktar på att träffa benen än bollen, och de flesta lagen vet inte ens vad "possesion" betyder.
Real Madrid [RealMadrid - R9 Ronaldo]
2010-12-19 10:38
Decinho

Adam, har jag inte sagt i skolan att Real Madrid möter världens bästa Barcelona genom tiderna och att ni är det bästa laget just nu. Notera just nu. Tror du jag ska gå runt och skryta om Real Madrid efter 5-0 förlusten, det är icke vettigt.

Och nej Iniesta förtjänar inte Balon D'or det vet du också, inte året 2010, även om han spelmässigt är världens bästa spelare.
Annons: