/spanien/barcelona/forum/13879.aspx/spanien/barcelona/forum/13879.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca-nist
2010-11-02 21:45
Jag måste säga att det inte är bara barca som ser trötta ut utan FCK som är så pigga.

det hade inte skadat med tdigare byte!
Barcelona Abbe.
2010-11-02 21:45
Rambla~

Nej, du är inte ensam om att tycka så. Jag blev frustrerad på maliern ett flertal gånger under den första halvleken. Nej, plocka bort honom från banan, in med Pedrito.

Man visste på förhand att Köpenhamn skulle vara kompakta och backa hem, varför startar man inte med fler kreativa spelare då? Med det menar jag att Keita aldrig borde fått chansen från start.

Dags att rycka upp sig lite och hålla full fokus de resterande 45 minuterna. Kom igen!
Real Madrid I ♥ Real Madrid
2010-11-02 21:44
Vad tycker ni Barcelona fans om Köpenhamn? Säsongens tuffaste motståndare hittils kanske? Tycker de spelare väldigt bra iallafall, måste vara tufft möta de på hemmaplan iallafall. Någon som har koll på bollinnehavet?
Barcelona 1.70-ligan.
Trots att jag tror vi kan få in ett mål till är jag rädd att vi förlorar. FCK är ju dödligt giftiga i sina omställningar. En riktigt världsspelare längst fram och Danmark hade haft ett lag som hade kunnat tampas med de stora på allvar!
elbraco
I <3 Real Madrid

Kan vara så. Domaren tyckte väl inte så men jag trodde också det skulle vara rött först. Ber om ursäkt för mitt tjat om regelboken, men om Valdés gjorde fel enligt den ska han ju ha rött kort. Domaren, som (förhoppningsvis) har rätt bra koll på den gav inte ens gult till Valdes. Om någon bevisar att han borde ha rött kort erkänner jag att jag har fel, men vad jag vet så ska det inte resultera i något. Orkar inte diskutera detta mer så ENOUGH SAID!
Delarocha
2010-11-02 21:43
För ni uttnyttjar varje läge till att hacka på oss i alla väder för allting, vad ska vi göra åt detta om nu Valdes spelar fult? är vi ansvariga och ska skämmas fölr honom?

Jag har ingen aning om vi gör samma sak, men då ert forum alltid är stängt tvivlar jag på det. Känns som att ni fokuserar på fel saker, ert hat mot oss verkar ta överhanden över ert intresse kring Real.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-11-02 21:41
Rambla~

Ut med Keite, in med Pedro och sätt Iniesta på mittfältet. Dags för Guardiola att börja agera och inte göra sina byten i den 89:e matchminuten.

FCK har raderat bort Xavi, hur många gånger rörde han bollen under de första 45?
Barcelona Barca-nist
2010-11-02 21:41
vad har Real fansen med den här matchen att göra?? det är varken real i den gruppen vilket inte går , eller nåt annat.
Domaren tyckte inte de var fel av valdes och han stod rätt så nära. sluta snacka om den situationen ni förstör forumet.

Gud var barcas spel ser tamt ut. Vad skönt att FCK bjuder på spel så att vissa barca spelare vaknar ur LALIGA sömnen. .
.
Barcelona Barcadinho.
2010-11-02 21:40
Jag hoppas på mer intensitet från Barca andra halvleken. Annars kan det sluta illa efter en kontringsmål eller så. Alldeles för slapp.
Iniesta - snälla, mer fokus och snabbare beslut om vad du tänker att göra.
AndreD
Lite random, men jag vill bara få ut det,

Niklas Holmgren är världens sämsta kommentator.
Barcelona Rambla~
För övrigt, är det bara jag som tycker att vi ska byta ut Keite? Jag är trött på hans alibispel och misstag.
@elbraco: Enligt regelboken ska vårdslöst spel straffas, även om ENDAST bollen träffas. Tex dubbarna före, höga sparkar, onödiga satsningar. Haha, möjligtvis att du pratar om hur det funkar i korpen :p
Delarocha
Alltså, varför bryr sig Sverige så mycket om FCK? Eller är det bara ytterligare ett sätt att hämnas på Barcelona, Sverige måste verkligen vara bittra på Barcelona efter Zlatankaoset i somras. Pinsamt
Real Madrid Real Madrid (L) "riktiga" Ronaldo
Rambla

Avblåst för offside? Varför var frisparken vid straffområdslinjen då för?

En sak jag inte fattar är varför några av er Barcafans börjar svära och skriva massa provocerande inlägg? Tar ni illa upp för att vi tycker att det ska vara rött kort?
Barcelona Rambla~
2010-11-02 21:39
Är varenda jälva maräng tappade bakom en vagn eller? IQ-befriade är bara förnamnet.
elbraco
2010-11-02 21:38
VI GER OSS ALDRblabla

Nej, för går man in i en duell med dobbarna före så ska det blåsas även om man inte sätter vare sig boll eller spelare. Vad som borde eller inte borde vara bryr jag mig inte om. Det var ett jävla tjöt, googla reglerna istället för att fråga mig.

citerar Rambla:
Dessutom så var det offside. Har du whinat färdigt nu?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-11-02 21:38
FC Barcelona en Mi Corazón

Barcelona fick frispark för att N´doye körde in axeln i Puyols rygg vilket fick honom att tappa balansen. Därför fick FCB frispark. Det är inget mysterium.

Alla madridistas som kommer in hit och försöker göra livet surt för oss culés kan dra åt skogen, vad fan har ni här och göra?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-02 21:37
Det är då själva f-n att vi inte kan behålla ledningen i längre än 1minut. Hade FCK inte kvitterat så snabbt hade vi kanske redan avgjort matchen. Och så går bolluslingen på Abidals rygg och in också..

Kom igen nu, avgör i andra!
Delarocha
"Jag tror du har fel. Om man träffar en spelare efter bollen så ska det vara frispark. Någon får väl rätta mig om jag har fel. "

Hur kan man tro detta?
Men för .... Köpenhamns spelare står med ryggen still kolla på en boll som kommer mot honom i luften. Valdes kommer bakifrån med värsta satsningen som slutar med ett knä rakt i ansiktet?!
Barcelona Rambla~
VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!

Observera, det var i axeln. Jävla blindstyre!
Delarocha
2010-11-02 21:36
Både din och min mening är egentligen helt ointressant då ingen av oss dömer, att sedan jag råker tycka som domarn och du inte gör det säger egentligen inge ting, men om man som sagt ska behöva ha koll på att ens kropp aldrig träffat motspelaren i ansiktet eller liknande i en duell förstör hela sporten. Då kan vi börja spela schack eller nåt istället.
Barcelona Rambla~
I ? Real Madrid

Sluta upp och ljug nu. Valdes träffar honom i axeln, det borde tom du har sett när de visade repriser minst 5 gånger. Vad gjorde du, blundade eller? Det var dessutom offisde och avblåst.
Real Madrid Alex.K
elbraco

Jag tror du har fel. Om man träffar en spelare efter bollen så ska det vara frispark. Någon får väl rätta mig om jag har fel.
elbraco
2010-11-02 21:35
I <3 Real Madrid

Det är inte vad du eller jag tycker, det är vad regelboken säger.
Ingen som har lite riktig fakta om vad regelboken säger om såna smällar, istället för att skriva 15 inlägg var om hur "omgGG rött kort VALDZ så fuulT".
Så vi kan få slut på den här diskussionen.
Real Madrid VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!
elbraco

Om man har dobbarna före och vinner bollen först sen hugger ett ben så är det rött direkt. borde väl vara samma sak när man andvänder sina knän i huvudet på folk. observera att det var i HUVUDET.
Real Madrid Real Madrid (L) "riktiga" Ronaldo
Jag fattar inte riktigt hur du tänker.. Till en viss del går man efter den regeln, men man måste ju kolla hur man går in i situationen också. Om man hoppar in med knäna före i en situation så borde det ju vara annorlunda jämnfört med om båda har fötterna på marken och springer ihop, right?
Barcelona Rambla~
2010-11-02 21:34
Real Madrid (L) "riktiga" Ronaldo

Enligt dig rött? Vad fan säger det? Jo, att du inte har koll på reglerna. Dessutom så var det offside. Har du whinat färdigt nu?
Delarocha
2010-11-02 21:34
Jocketheman

Det som du säger händer hela tiden. Om man inte kan gå in i en duell utan att tänka på vart ens fot ska träffa sedan i pendeln efter förstör ju hela duell momentet. Om man hela tiden ska behöva tänka efter och vara säker på att ens ´kropp inte träffar motspelaren kan du nlika gärna ta bort dueller helt och hållet. Hör du inte själv hur dumt det låter?
2010-11-02 21:33
elbraco, så du tycket att en knä rakt i huvudet (Med eller utan mening) inte ska resultera i en frispark ens om man 'nudda' bollen först?

Solklart kort för vårdslös tackling i min och många andras mening.
Annons: