/spanien/barcelona/forum/13878.aspx/spanien/barcelona/forum/13878.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2010-11-02 20:38
Jag undrar hur länge det dröjer innan Mascherano tröttnar på att inte få starta sådana här matcher och hans agent börjar vädra sina åsikter i media?

Varför inte starta med Busquets och Mascherano jämte varandra och sen Iniesta-Xavi-Messi framför med Villa ensam på topp? Defensiv balans kan behövas i sådana här matcher.
Barcelona Je m'appelle Samuel
2010-11-02 20:36
De 2 nötterna som sade till mig att Xavi inte skulle starta, ge er till KÄNNA!

Sa ju att Xavi ska starta, detta är en viktig match.
Barcelona Abbe.
2010-11-02 20:35
Bra resultat i Kazan ikväll.

Tre poäng nu så säkrar vi avancemanget och kan fokusera fullt på ligan det kommande året.
Barcelona Messidinho_10
2010-11-02 20:33
Det blev 0-0 i ryssland. Seger här ikväll och vi är klara för åttondel!!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-02 20:31
Barcadinho,

Keita hade gått före Masken som offensiv mittfältare ifall jag hade tränat Barca också. Men som defensiv mittfältare hade såklart Masken gått före Keita.
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2010-11-02 20:31
Skönt att Rubin och Pana kryssade!
Hoppas så klart på en vinst ikväll för då skulle vi vara mer eller mindre klara som gruppetta, men om vi dessvärre skulle tappa poäng så är vi fortfarande ganska säkra för avancemang!

Mot seger!
Visca el Barca!
Barcelona kompol
2010-11-02 20:30
stream FC Copenhagen - FC Barcelona
Barcelona Barcadinho.
2010-11-02 20:23
Jag undrar vad en del tänker när det uppenbarligen så att Keita står förre masken hos Pep. Det kan vara så att Pep tycker att kombinationen Keita-Busqi är bättre än masken-Busqi. Ibland kan det vara viktigare att kolla på hur olika spelare kompletterar varandra och inte bara hur de är som enskilda spelare.

Men det förvånar mig lite att det här valet hos Pep är så tydligt. Jag trodde att han skulle rotera mellan de två lite oftare och som starter.
Barcelona Messidinho_10
2010-11-02 20:22
Oscar Wendt verkar vara en skön snubbe ..
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-11-02 20:10
Äntligen Keita!!!!
Barcelona DM1982
2010-11-02 20:08
Om Rubin och Panathinaikos kryssar så borde det vara mer eller mindre klart att FCK och Barcelona går vidare som etta och tvåa. Vinner vi idag så kommer det vara extremt viktigt eftersom vi närmar oss en jobbig period och att behöva oroa sig för CL-kvalet är onödigt. Vinn ikväll Barcelona!
Barcelona Karlsson
2010-11-02 19:48
Tror vi kommer få se Iniesta glänsa ikväll igen. På papperet ser det ut att finnas en chans att han kommer få spela i sin lite friare roll och flyta runt lite mer som han gjorde med den äran i valenciamatchen tror jag det var... Tror alltså inte Iniesta kommer att husera enbart på offensiv ytterposition ikväll.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-02 19:43
Adil,

Precis. Men det hade inte varit fel.. :)

Lite besviken på startelvan. Hade velat se Pedro från start, hans självförtroende blir ju knappast bättre av att inte få spela, plus att Iniesta är bäst på mitten. Samtidigt kan det vara bra med lite fysik på mittfältet i en sådan match.

Att Thiago får sitta på läktaren är kanske synd, men samtidigt förstår jag Pep. Den andre spelaren jag skulle kunna tänka mig skulle kunna hamnat där är Bojan, och det hade i dagsläget varit som att sätta en dolk i ryggen den lille liraren. Hoppas han kan komma in och sätta dit en ikväll. Det är han värd!

EDIT: Men när jag nu läser igenom vad jag skrivit ser jag att jag trots allt är ganska nöjd med startelvan och bänken :P
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-02 19:41
adil.

Inte för att vara arrogant, men vi hade kunnat "utklassa" (hatar ordet) Köpenhamn om laget hade lite mer fokus och lite mer drällande utanför boxen.

Men men, jag tippade innan Sevilla matchen att vi skulle vinna utan problem, jag får väl lita på mina instinkter igen :P
Barcelona Abbe.
2010-11-02 19:31
Barcelona line-up (official): Valdes - Alves, Pique, Puyol, Abidal - Xavi, Busquets, Keita - Villa, Messi, Iniesta.

Personligen trodde jag Xavi skulle vilas, och att Mascherano skulle få lira från start.

Bänken: Mino, Adriano, Milito, Maxwell, Mascherano, Bojan, Pedro.

Thiago är alltså den spelaren som hamnar på läktaren ikväll.
adil,
2010-11-02 19:31
1.70 ligan

Ja, Köpenhamn har växt i mina ögon sen vi lottades mot dem. Det var samma sak med Rubin Kazan,"Vad är detta för blåbärsgäng". Men vi fick känna på vad deras blåbärsgäng går för.

Sen är Köpenhamn danskar också, det gör knappast saken bättre. Danskar är fan galna. De är ett fysiskt lag och sådant stör alltid Barca. Om vi vinner med flera måls marginal blir jag imponerad!
Barcelona #14 Bagarn
2010-11-02 19:30
Forza rossoneri

Varför skriver du så där för? Patetiskt...
Forza rossoneri
2010-11-02 19:27
Hej
Tydligen är det förbjudet att på Milanforumet skriva vad man tycker om Zlatan, så jag gör det här istället. Ni kan gärna ta tillbaka honom efter låneperioden, tack.

Ingen sumpar lägen som han, Zlatan jag säger Zlatan
Svensken som är en fet flopp, Zlatan jag säger Zlatan
I hate you, ich hase dich Zlatan Ibrahimovic

Ja vägen du starta ditt liv på va inte lätt
I Rosengård lever man inte så fett
Tänk att det fanns människor som sa att Zlatan var glans
Dom hade fel, vi hade rätt
Du e den sämsta vi nånsin sett

Du kladdar på bollen, du saknart kontrollen, oh yes you do
Champions league? Släng dig i väggen Zlatan!
Snälla ge upp, du kommer aldrig att vinna den
Visst e du dum? Ja visst e du dum?
Kom hela sverige va r me o sjung!

Whos da fag? Zlatan Zlatan
Whos da fag Zlatan Zlatan
I siad whos da fag? Zlatan Zlatan
Whos da fag? Zlatan ZLATAN!

Canaletes
2010-11-02 19:23
Tror ni att Villa och Messi gör mål ikväll?

Känns som Villa är på gång igen efter Sevilla + att han gjort 2/3 i CL
Barcelona joninho_90
2010-11-02 19:19
Tja! Fick min barcatröja från unibet igår. När jag väl öppnade paketet så var det tröjan från 09/10. Någon mer som har fått den? För dom hade denna kampanj då zlatan spelade där och den senaste kampanjen var för cirka någon månad sedan.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-02 19:17
Adil,

På pappret kanske inte Köpenhamn kan mäta sig med Atletico Madrid, Villareal, Valencia och Sevilla, men istället har de en disciplin som är mycket bättre än de lagens. Fast jag tror inte det hade räckt för att komma i toppen i La Liga, men en mittenplacering hade nog inte varit omöjligt alls. Är riktigt imponerad av FCK faktiskt. De allsvenska klubbarna har en del att lära om man säger så :P

Det värsta Barca kan göra är att gå och tro att detta blir enkelt, för det blir det verkligen inte.
Det bästa som kan hända är att Köpenhamn tror att de kan få mer eget spel än på Camp Nou, för då kommer de straffas hårt.

Det troliga är att inget av detta inträffar och att Barca tar med sig 3p hem till Katalonien ändå - för att vi trots allt är en klass över danskarna.
Delarocha
2010-11-02 19:17
Hetfield

...

0/10
adil,
2010-11-02 19:06
Hetfield

Det är lätt att tänka att vi ska köra över Köpenhamn men Guardiola har sagt en sak som fick mig att få upp ögonen. Han menar helt allvarligt att Köpenhamn skulle vara ett topplag i La Liga. Jag vågar nog påstå att Köpenhamn borta på Parken är svårare än att ta emot Sevilla på Camp Nou, även fast det låter lite konstigt. Förväntar mig en vinst men kanske inte utklassning. Vi får väl se.
2010-11-02 18:59
Idag så förväntar jag mig att Barcelona kör över Köpenhamn, ingen jävla "låt oss rulla runt och avgöra när det passar oss". Gör ett par mål, stäng matchen och lufta ett par spelare.

adil

Korrekt!
adil,
2010-11-02 18:57
Hefield

Okej, I see. Kan dra en parallell och säga att tex. Zlatan är just en sådan spelare för mig och säkert alla. Det pirrar till för han kan fan hitta på saker som ingen annan anfallare gör. Han är också ett galet geni, då och då gör han saker man aldrig sett förut. Det är det du menar antar jag. Men personen Ibra är inte den bästa och därför finns han inte kvar i Barca.
2010-11-02 18:48
adil,

Återigen, det är inte Tottis charm eller fina leende som får mig att gilla Totti, jag gillar helt enkelt galna genier. Det finns få spelare i världen som det pirrar till i magen så fort de får bollen (du vet säkert hur det känns), för att man vet att den personen kommer att göra något magiskt. Totti, Ronaldinho, Xavi är bara exempel på sådana spelare.
Förövrigt så gillar jag De Rossi mycket mer än Totti, där har men en ödmjuk och fantastisk person.

Sen måste man också ha respekt för att han är stannat i klubben hela sitt liv när alla storklubbarna har varit på honom under åren.
Jag gillade även Cantona, trots att han var en spydig och självgod typ så fanns det en viss charm med en galning som väljer att kicksparka en åskådare :P hehe

Delarocha

Chill, take a walk in the park. Sen när blev Totti överskattad när han var den överlägset viktigaste spelaren i det laget som vann VM 2006, spelat i Roma sen 1992, vann skytteligan 2007, topp 10 av de bästa målskyttarna i Serie A och runt 500 matcher i Roma tröjan.

Ignorance is bliss.
Nåja OT, nog om Totti.
Barcelona Abbe.
2010-11-02 18:46
Ett kryss i den andra gruppspelsmatchen, som för övrigt är igång nu, vore bra. Sedan tar Barça full pott på Parken ikväll och sim salabim, vi är klara för åttondelsfinal och allt fokus kan läggas på ligan, och även att komma gruppetta.
adil,
2010-11-02 18:43
Hefield

Hur fan kan man ha Totti som personlig favorit? Fast du hyser väl sympatier för Roma så det förklarar nog saken hehe.

Ja Del Piero är något alldeles extraordinärt. Juventus arena borde döpas om från "stadio olimpico di torino" till "Stadio Grande Del Piero" eller något. :P
Delarocha
2010-11-02 18:39
Hur kan man ha en spelare som Totti som personlig favorit både överskattad och extremt jävla osympatisk. Förstår inte. Hatar den människan, en av få fotbollsspelare som får mig att vilja önska någon olycka men han verkar så otroligt jävla spydig och divig.
2010-11-02 18:18
adil

Totti är en personlig favorit, men han är en usel kapten i motgång. Han är den typen som väljer att tjura och gå iväg istället för att stå och heja fram laget.

Jag håller med, för mig så är det en kamp mellan Henry och Del Piero, men jag håller nog Del Piero som världens största fotbollslegend idag (aktiva fotbollsspelare). Henry har ju försvunnit från spotlighten, men Del Piero spelar fortfarande för en av europas bästa lag.

Det är galet att Zanetti är 37 år (!), jag blir lika häpen varje gång jag läser det.
Annons: