/spanien/barcelona/forum/13868.aspx/spanien/barcelona/forum/13868.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Messi12SD
2010-11-03 21:11
Usel filmning av Cristiano.
Barcelona Rambla~
Inzaghi går fram till Ronaldo och säger typ: Hey Cristina, inte ens jag filmar så dåligt.
Barcelona Capilito
Haha såg ni christinas filmning
Barcelonistas
HAHA ronaldo världens största filmare!
Barcelona DM1982
Ronaldo ett på filmartronen igen, han är kungen.
The Leader
2010-11-03 21:10
Denna är helt OK, finns på myp2p.eu också.
elbraco
2010-11-03 21:10
Vilken skillnad det är på Shaktar hemma och borta, nu är de minst lika bra som Arsenal trots 1-0 ledning för the Gunners.
Barcelona pokke
2010-11-03 21:09
Haha vilken jävla filmning
Barcelona Frodo
2010-11-03 21:09
Jag har bara hittat dåliga streams till Milan-Real. Någon som kan länka till en bra? Hetfield, jag tittar på dig!;)
Barcelona Messinho
2010-11-03 21:08
någon som vet någon stream till milan real?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-03 20:47
petersays

Pep litade nog för mycket på t.ex: Bojan, han hoppade nog att Bojan skulle få egna vingar nu. Jag förstår verkligen inte hur Pep tänkte här, jag tror att Pep fick dåligt samvete för att hans köp av Zlatan och Chyg satte klubben i ekonomisk besvär, därför ville han nog ligga lågt.

Äh, jag fattar inte.
Barcelona petersays
2010-11-03 20:39
Nä men då är vi nog på samma nivå. Beror ju på vad man menar med tunn, jag tänkte nog mer på "dålig" som du säger. Det saknas en edge.
elbraco
2010-11-03 20:29
Wasp

1. Man får inte göra reklam för sina bloggar eller liknande, bara så du vet.
2. Du har ingen källfakta i din blogg.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-03 20:16
Petersays,

Men då är väl inte truppen för tunn, utan snarare för dålig?

Jag kan hålla med dig till viss del. Vi skulle behöva en "joker" att slänga in, som kan röra om lite i grytan. Hade gärna sett att Barca köper en offensiv spelare till i Januari. Inte för att bredda truppen, utan för att spetsa den lite extra just när vi behöver göra ett mål.

Förutom detta är jag nöjd med vår trupp. Då har vi kompetenda ersättare på samtliga positioner.

PS. Menar inte att inte Bojan och Jeffren duger som truppspelare i anfallet, men de är inga matchvinnare direkt.

Barcelona petersays
2010-11-03 20:10
Rent krasst: Om Pep ändå inte tänker ge Bojan, Jeffren och andra unga "lovande" spelare chansen kunde vi ju lika gärna haft kvar Henry, Zlatan, Eto'o eller någon av de andra storstjärnorna vi skänkt bort de senaste åren. Visst, nu lämnade de av fler anledningar - men du fattar kanske tanken. Vi förlitar oss på en startelva, när den inte presterar har vi ingen backup - bara massa lovande unga spelare som Pep ändå inte ger chansen förrän vi leder med 4-0, och knappt då - utan snarare bara i CdR. Då börjar det åtminstone för mig kännas som att vi borde haft ett annat stort anfallarnamn på bänken. En forward, en ultraoffensiv mitt, vad som helst.
Real Madrid Wasp
2010-11-03 20:09
va sa du sam?

du har rätt. U got me hehe;) första gången ja börjar blogga. Behöver en boost med många besökare för att fortsätta. Har alltid tyckt att de e slöseri med tid o blogga. Men Laporta har problem dock^^
Barcelona petersays
2010-11-03 20:05
"Ursäkta, men vad har vår tunna trupp att göra med att vi misslyckades i Parken igår? Vi ställde upp med en urstark elva, men hade en dålig dag, medan FCK gjorde en kanonmatch. "

Det betyder att vi inte hade en enda avbytare som kunde hoppa in och verkligen göra skillnad. Visst Pedro skapade chanser, men det räckte inte. Inte så konstigt att Pep inte gjorde fler byten, vad hade han för alternativ liksom? Som jag sa, tunn trupp. Vi kan inte sätta all tillit till en enda "urstark elva" - för när den inte presterar så finns det ingen att sätta in.
Barcelona pokke
2010-11-03 19:57
7 mål på 13 matcher.
Barcelona L.Messi - / - 10
2010-11-03 19:50
Hur många mål har Villa gjort i Barca hittills?
Barcelona Sam
2010-11-03 19:49
Wasp

Fler besökare får du genom en bra design och originella texter, inte genom att göra reklam i diverse forum.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-03 19:49
Petersays.

Ursäkta, har vår tunna trupp något att göra med att vi misslyckades i Parken igår? Vi ställde upp med en urstark elva, men hade en dålig dag, medan FCK gjorde en kanonmatch.

Barca har tappat poäng i 4 matcher i år, och ingen av dessa poängtapp kan skyllas på en för tunn trupp. Det är naturligt att inte spela på topp ibland.
Dessutom är inte tuppen så farligt tunn, lägg till åtminstone tre spelare som är på alla sätt kapabla backups (Fontas, Bartra och Thiago) så har vi en trupp på 22 man helt plötsligt.

Därmed inte sagt att Barca kan bli titellösa iår. Det är omöjligt att veta än. Men att skylla det på en tunn trupp köper jag inte.
Real Madrid Wasp
2010-11-03 19:47
kolla in grabbar. Verkar som Laporta har problem ...
Barcelonistas
2010-11-03 19:20
Någon som minns pajasen från bayern forumet som alltid brukade komma in hit och provocera me sina skit inlägg. Haha efter den här krossen har han försvunnit från Sf.

Fotboll i en annan dimension!
Barcelona petersays
2010-11-03 19:18
Måste bara som hastigast klaga lite på gårdagens spel.

Spelare som Pique, Busquets, Keita och Alves hade en riktigt dålig kväll. Även Abidl var svag, och man saknade absolut Maxwell. Valdes borde ha kortats för sin idiotutrusning och Alves hoppas jag blir avstängd i efterhand för sin vidriga jävla eftersläng.

Samtidigt får man ge Köpenhamn en eloge för spelet i andra. Barcelona darrade och Grönkjär hade lekstuga på sin kant och spelade bort Abidal/Xavi/Busquets så att de alla såg ut som Gago i 6-2-mötet.

Det är ganska enkelt. Tunn jävla trupp. Inte direkt oväntat. Jag blir uppriktigt förvånad om vi tar en endaste titel i år.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-11-03 19:16
Man kan säga att David Villa har börjat lite tvärtom mot var Zlatan gjorde. Ibra gjorde en del mål ganska många faktiskt, men kom aldrig riktigt in i spelet under hela den först säsongen.
Villa däremot är mycket involverad i vårt spel. Bra passningsskombinationer och kommer till många chanser. Det är väl bara målen som saknas för att det ska räknas som en riktigt bra start i den blåröda tröjan?
Villas säsongsinledning får av mig ett godkänt betyg hittils. Han har inte gjort så mycket mål jag hoppats på, men då hade också jag stora förväntningar på anfallstjärnan.
Men är också övertygad att när han verkligen kommer in i spelet och hittar den vanliga Villa-målformen så kommer han att bli en av våra viktigaste spelare. Förhoppningsvis toppar han formen till våren då säsongen avgörs med CL och det viktiga avslutningsmatcherna i ligan.
Kan tippa på att han kommer upp till kanske runt 20 ligamål denn säsong.
Barcelonistas
2010-11-03 19:06
Men när Pep lite smått går iväg och bara disskuterar med en Adhd dampad Solbakken,

hahaha klockrent! fyfan ett tag trodde man ju att solbakken hade rabies..

BarcaBarca

väldigt bra skrivet håller me om allt.
Barcelona Criff
2010-11-03 19:03
gäst där nere har ju kommit med årets inlägg! Han har tydligen pratat med Iniesta & grabbarna, och dem ville tydligen ha kvar Ibra.
Det var därför Xavi & Iniesta gick ut & försvarade Pep i en intervju några dagar efter Zlatans övergång.
Gud kan alla fotbollsvetare skriva saker som dem fått ifrån fakta, inte massa påhittat svammel!!
Barcelona Mrfaariis
2010-11-03 19:02
Barca Barca
Fyfan vad braa skrivit !!!!!!
Barcelona Barca Barca
2010-11-03 18:54
Att neutrala fans är glada över att se Köpenhamn ge Barca en match, hur motiverade var spelarna igår igentligen? Sen o andra sidan har vi åkt på sånna smällar förut, ni minns väl Celtic i uefa cupen, Rangers bortaplan när vi kryssade och nu FCK. Det är sånt som händer, man kan inte vinna alla matcher och ja har sagt det många gånger förr, det är inte mot köpenhamn spelarna ska vara motiverade till max utan om 3 veckor då vi möter Real madrid. Jag vill inte ha en motiverad Messi mot FCK ja vill ha en motiverad Messi i El classico. Igentligen ska spelare alltid vara motiverade, men hellre att dom går ner i varv i lite mindre viktiga matcher än o t.ex tappa poäng mot Getafe nu till helgen, för i ligan har vi tyvär inte råd med poängtapp mer, i CL gruppen kan man alltid förlora några poäng och ändå vinna gruppen vilket vi garanterat kommer göra. Att kalla Villa för flopp måste vara ett skämt, jag förstår att killen kostade en stor bunt pengar men han skapar lägen, han springer, han tjurar inte och han kommer att göra mål. Allt tar sin tid även för spelare som Villa, han kan lika gärna vara halvdöd nu under hösten men explodera o bombadera in mål till våren och vi står där som ligasegrare och alla hyllar Villa för att han har avgjort så många matcher med sina 25 liga mål. I fotbollen svänger det snabbt, kolla Zlatan han gjorde 13 liga mål under hösten och endast 3 eller 4 ligamål under våren.

Bara jag som börjar irritera mig enormt på svenska fotbolls"experter". Sladjan måste vara största skämtet som har ett jobb där han sitter och läser fakta på internet och sen säger det i tv. Dock är han otrolig skicklig på att kritisera barca. En gång fick han beröm i studion för att han lyckats tippa rätt när Rubin slog oss på hemmaplan, med jag undrar bara hur många gånger har han tippat emot barca innan matcherna sätts igång ? förr eller senare slår ett lag oss och då sitter Sladjan där vid sin dator stolt. När Mourinho försvara sina spelare och snackar skit i pressen så är han "riktigt bra tränare, som skyddar sina spelare" och när Mourinho går fram till Pep mitt under en semifinal i CL och delar ut några sarkasiska ord till honom och Zlatan mitt under matchens gång, ja då är Mourinho en "stark tränare med mycket känslor som har en bra karaktär". Men när Pep lite smått går iväg och bara disskuterar med en Adhd dampad Solbakken, ja då är Pep osportslig. Ge mig ett avsnitt med Birro, borell och sladjan i Eurotalk så får vi se hur mycket fotbolls kunskap dom har. Större barca hatare än dom finns det inte.
Atlético addeh
2010-11-03 18:30
Gabriel_

Hör av dig till centralredaktionen så kan nog dem hjälpa dig!
Annons: