/spanien/barcelona/forum/13859.aspx/spanien/barcelona/forum/13859.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco
2010-11-05 13:12
Vilken diss från Pastore, och kul för Rafa! Hoppas man får se han lira snart.
Atlético addeh
2010-11-05 13:05
Rafa Alcántara, Thiago's yngre bror som till vardags håller till i Juvenil A, tränade idag med A-laget tillsammans med just Thiago, Planas och Saúl. Rafa's utveckling har verkligen gått spikrakt uppåt det senaste halvåret och att han flyttas upp till Barça B nästa säsong känns som en självklarhet.
Barcelona Barca-nist
2010-11-05 12:12
"I Would Prefer To Join Bigger & Better Barcelona, Not Real Madrid - Palermo Ace Javier Pastore"

* länk från goal.com
Barcelona VISCA BARCAA!!!
2010-11-05 12:10
Hoppas verkligen att Barca kan värva Afellay redan i januari! Det behövs lite mer bredd och Afellay är nog perfekt. Han kan väl även spela i CL då PSV spelar i Europa League? Visst är det så eller har jag fel?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-05 11:47
Enligt Sport tänker Real Madrid ge sig in i jakten på Afellay.. konstigt, med tanke på att Mourinho för bara någon vecka sen sa att de inte tänker köpa någon i januari. Men han kanske ändrar sig om Lass lämnar.

Samtidigt skriver EMD för första gången hittills att Afellay kan komma till Barca i januari. Vi får se :P

Och ang Bojan tycker jag man fortfarande kan se hur mycket potential det finns i killen. Men det syns också att han självförtrende inte är på topp. Han var så rak i sina agerande framför mål i våras, och nu är han extrem omständig. Vi får hoppas att det lossnar snart för honom! Gör det bara det tror jag han kommer få hoppa in tidigare i matcherna, vilket han också kommer att vara nöjd med att få göra.

När han slog igenom som 16 åring trodde nog de flesta att han skulle bli bäst i världen. Det lär han nog aldrig bli, men han kan bli oerhört bra ändå. Det tror jag verkligen. Det finns så mycket inom honom..
Barcelona Pep the King
2010-11-05 11:45
I Will Never Go Back To Real Madrid Because They Treated Me Badly - Inter's Wesley Sneijder
Barcelona Cataloniaboy
2010-11-05 11:44
Alla här inne kritiserar Bojan för att han inte har gjort mål på länge. En bra anfallare gör inte bara mål. Bojan skapar målchanser åt sig själv och åt andra, och så länge han gör det behöver vi inte vara oroliga. Börjar bollarna ramla in bakom nätmaskorna får Bojan självförtroende, och då flyter målen in. Bojan är född 1990 och har mycket kvar att lära sig!
elbraco
2010-11-05 11:39
även detta OT, men det är fan patetiskt hur mycket hyllningar Gerrard får.
Visst, han är en av de bättre mittfältarna och har haft en mycket hög toppnivå under hela sin karriär, men Poolred beskriver honom som en av världens bästa spelare. No way. 3 mål mot ett mellanlag som Napoli och plötsligt är han världens bästa, men när Messi gör 4 mot Arsenal så kaaaaanske Ronaldo fortfarande är lika bra. Dessutom händer det då och då att han försvinner helt ur en match, han går knappast in och dominerar match efter match.
Ursäkta att jag lackar lite, men någon borde "burst their bubble" :P.
elbraco
2010-11-05 11:32
Jojjje

Bojan är visst 20 år, fyllde i augusti :)¨

Hetfield

Jag tycker du är orättvis mot Bojan, men det kan bero på att du kanske har haft högre förhoppningar om honom än mig. Bojan är ingen "dominerande" speltyp och mot Ceuta tycker jag han var godkänd som minst. Enligt mig ligger hans problem i att han kanske inte alltid har fokus på mål utan bara framåt, han är kreativ som få men kan förvirra sig bort mot kanterna o.s.v. Hade jag varit Pep hade jag satt han som en djupledslöpare som kan penetrera motståndarlagets backlinje. Han är en grym avslutare vanligtvis, och är både snabb och teknisk. Dessutom behöver han inte den fysik han just nu saknar på den positionen, och hans kreativitet kommer dessutom till nytta där.

Och som alla andra säger, killen är bara 20. Om han är lika kall när han är 22 som han är nu, då kan man börja fundera över vad man ska göra med honom, men det tvivlar jag. Jag tror och hoppas att han är en sån som får ett plötsligt genombrott och helt random börjar smattra in mål :)

Lite OT men jag tycker du överskattar hur Ferguson tar hand om problemmakare; Tevez var ingen problemmakare, problemet i det fallet var Sir Alex som ALLTID bänkade Tevez. Även Unitedsupportrar tyckte detta var fel, men trots detta så klagade han aldrig i media eller liknande.
Rooney har alltid varit lojal mot klubben förutom det som hände för några veckor sedan, och har aldrig skapat trubbel annars. Och hur länge varade detta innan han bad om ursäkt? Typ en vecka, högst.
Ronaldo må ha varit mediernas man men på planen har han också alltid skött sig och brukade väl inte klaga på medspelare eller liknande.

Det är skillnad på problemmakare och stora profiler.
Stora profiler; Rooney, C. Ronaldo, Tevez.
Problemmakare; Cassano, och spelare som mer eller mindre tvingar sig bort från ett lag.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-05 11:32
Hyder

Fair enough, alla får ju tycka vad de vill. Sen att säga "dominera" är att ta i, så usel och orörlig som Zlatan var så hade nog Oleguer som anfallare varit ett snäpp bättre.

Nej, Bojan ska ju inte "toppa" nu, men jag tycker bara att det är dags för honom att visa vad han går för. Nu har han bara Villa framför sig som är rätt så kall, det är dags nu.
När jag säger "max" när det gäller Berbatov så måste man mäta med Berbatovs mått mätt :P

elbraco

Problemmakare i det sammanhanget att de är svåra att handskas med, kanske inte enbart när det gäller humöret. C.Ronaldo var ju rena dribbelgubben i början som var 0 effektiv, men Ferguson lyckades få honom att sluta med att dribbla för sig själv och hjälpa till i spelet.

"Problemmakare" var kanske dåligt val av ord, men nu blev det bättre förklarat :P
Barcelona Hyder
2010-11-05 11:26
Hetfield- Megan Fox is a dude

Att påstå att Sir Alex fått ut max av spelare som Tevez och Berbatov är väll ändå att ta i. Tevez var aldrig en riktig startspelare och gjorde heller inte många mål men hans arbetskapacitet och spelglädje gav honom många chanser.

Berbatov ska man ju inte ens nämna i närheten av sammanhang där man får ut max från spelare. Han köptes för 420 miljoner, han kom och han floppade. Rejält. Han har varit bra i 5 matcher den här säsongen, men det är också allt hittils.

Sedan tycker jag att Sir Alex är världens genom tidernas bästa tränare. Han är ändå otroligt bra när det kommer till att utveckla spelare. Titta bara på Nani nu.

Angående Bojan:

Bojan har varit kass den här säsongen men hur kan man glömma bort hans vår? Han sprang inte bara arslet av sig och firade andras mål, han var den som blev firad istället. Mål efter mål, löpning efter löpning. Jag tycker att det borde bevisa att potentialen finns där och att "hypen" är någorlunda befogad. Jag tror att dem flesta tänkte så när den lille katalanen bänkade en förvisso urkass Zlatan förra säsongen.

Sedan måste man ha i tankarna att Bojan fortfarande bara är 20 år. Det är inte meningen att han ska vara bäst. Hur många spelare som är födda 1990 ser man sopa mattan med andra lag och storspelare? Tålamod är svårt för många, speciellt när Bojan flyttades upp så pass tidigt. Vi har tålamod med JDS som är född samma år, vi har tålamod med Fontás som är ett år äldre, vi har tålamod med Thiago och Bartra som är ett år yngre.

Det är helt enkelt befogat att inte vara lika bra som alla andra när man är 20år. Sedan att han dominerade under våren, det är bara ett enda stort kvitto på vad som finns i killen när han får kontinueligt med speltid i mitten. I takt med utvecklingen kanske han även kan bli en nyttig avbytare till en början. Likt Iniesta.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-05 10:51
Frodo

Nu tog du upp ett exempel med Bebe när Sir Alex har rotat fram andra talanger. Det handlar inte om att hitta talanger eller spelare med potential, det handlar om att kunna förvalta de. Om vi tittar på Sir Alex så har han haft problemmakare i laget sen dag 1 tills nu, tex: Keane, Berbatov, C.Ronaldo, Cantona, Tevez, Rooney osv. men han har alltid lyckats få max utav de spelarna.
Hur är Peps sätt att hantera misslyckande eller problem med spelare? Jo, skicka iväg de och blunda som om ingenting har hänt.

Nej nej, Iniesta och Xavi FÖRTJÄNADE speltiden. Kom ihåg att t.ex: Iniesta fick konkurrera med Xavi och Deco, och ett tag så petade han en iskall Xavi. Det visar att Iniesta FÖRTJÄNADE speltiden och startplatsen medan t.ex: Bojan får allt serverat på ett silverfat och trots det så är han bedrövlig matchen igenom.

Förlåt, men om du (och vissa andra) tycker att om en spelare springer arslet av sig och firar andras mål rättfärdigar hans plats i laget så delar vi tydligen inte åsikt där. Om Bojan inte kan dominera mot Cueta (stavning) så undrar jag faktiskt om han är så bra som folk hypade honom att bli.

Ta inte åt dig av tonen jag använder, det var bara mot allmänna "folket" än endast dig. När jag säger "silkeshandskar" så menar jag att så fort en person ifrågasätter (med all rätt) Bojans kvalité som spelare, då blir man plötsligt "the bad guy", vilket är löjligt. Man har väl all rätt i världen till att kritisera en av världens hypade talanger som är så medioker just nu.

Pato har inte alls varit så dålig som du vill få det att se ut, faktum är att han har dragits med skador ända sen han landade i Milan och trots det så är han en viktig pusselbit i laget.
Återigen, här är det stor skillnad på Bojan och Patos psyke. När Pato landade i Milan så blev han mer eller mindre en startspelare medan Bojan har haft 3 år på sig nu och ingenting har hänt.

Jag har ALDRIG påstått att man ska börja värva en massa spelare och ignorera talanger, det går emot allt jag står för. Jag tycker bara att let's skip the BS som sagt, om en talang är dålig så är han dålig. Varför försöka gå runt det genom en massa ursäkter som "ja, men han är snäll och springer mycket", give me a break. Vi är ute efter en potentiell världsanfallare, inte en cheerleader.
Det jag däremot påstår är att man behöver BLANDA rutinerade och världsvana spelare med talanger. Offensivt sätt så har man bara Adriano, Bojan och Thiago som offensiva krafter (som bänkspelare i många matcher), är det inte fel enligt dig?

Avslutningsvis så vill jag säga att jag hoppas att Bojan blir the next big shit, jag håller verkligen tummarna. Men ibland så måste man vara real, och som jag ser det så är Bojan ljusår ifrån liknande talanger i världsfotbollen.
Det är dessutom skönt att kunna diskutera utan personangrepp :P
Barcelona Jojjje
2010-11-05 10:46
Jag läser forumet dagligen men skriver väldigt sällan.

När jag nu under inledningen på säsongen får ta del av denna enligt mig överdrivna kritik mot Bojan känner jag ett ansvar att försvara grabben. Jag blir uppriktigt sagt förvånad över hur dåligt minne många här inne verkar besitta, har ni redan glömt när killen gick in och presterade i slutet av förra säsongen när vi som mest behövde det? Detta efter att inte yppat ett ord i media om sin bristande speltid tidigare under säsongen.

Bojan är född 1990, och är ännu inte fyllda 20. Hur många 19-20 år gamla spelare presterar idag i det absoluta toppskiktet? Och om vi ska vara riktigt ärliga har han inte riktigt fått chansen i år mer än i ett par enstaka matcher. Jag säger som petersays, Bojan hade med Villas speltid haft motsvarande målskörd.

Som några redan varit inne på så tror jag också att han genom sitt engagemang och sin passion för klubben tillför viktiga bitar även utanför planen.

Om Bojan skulle få chansen under en längre period är jag övertygad att han som tidigare kommer att leverera.

Ha lite tålamod
Barcelona Déu és Culé
2010-11-05 10:06
Jag har sedan länge varit inne på samma spår angående Bojan. Killen har knappt utvecklats sedan han klev in i a-laget för 3 år sedan.

Många verkar dra upp saker som "god inställning", "firar alltid mål med glädje", "visar klubbkänsla". Fine, jättefint av honom men det är totalt irrelevant, han håller inte för världens bästa klubb. Jag har tidigare dragit paralleller mellan Bojan och Guti, den så kallade "eviga talangen" som behandlades som en liten bebis av maränger karriären igenom fastän han egentligen inte borde haft plats i truppen de sista 5-6 åren.

Jag ville att Bojan skulle lånas ut inför säsongen, men iom den tunna truppen är han ju självklart behövd. Inför nästa säsong säger jag att han lånas ut och verkligen ges den chans han behöver för att blomma ut. Jag är dock rädd att det är för sent.
elbraco
2010-11-05 09:53
Kanske det är så att Bojan funkar bäst när han spelar utan press. När han förra året fick hoppa in för en bänkad Zlatan var han riktigt bra, kanske för att han då visste att den ordinarie inte presterade - då kunde det som värst gå lika dåligt för Bojan. När han får spela ordinarie och starta flera matcher kanske han känner att han måste börja göra mål och därför hämmar hans kreativitet eller liknande?
Barcelona TaimazBaltaev (red)
2010-11-05 08:18
Helt rätt AndreD, tur att någon av oss har koll på omdet var Valdés eller Zlatan sprang mest. Otroligt att den mening jag precis skrev är realistisk.
Tack.
Barcelonistas
2010-11-05 02:14
Petersays

ja men man måste göra förändringar i truppen, kolla tex henry han var slut föra säsongen gjorde knappt en bra match, och marquez kunde ju knappt slå en passning utan att tappa balansen...

sen fick ,hleb och caceres knappt någon speltid dom satt ju bara på bänken. Så nej vi hade knappast någon bredare trupp i trippel året och föra säsongen.

Men resten håller ja med om Eto borde fått vara kvar efter en sån bra säsong men Pep ville annat. Inter fick ett lejon vi fick en värdelös kråka!
AndreD
2010-11-05 01:47
Glömde länka. Hittade ingen bättre källa, orkar inte leta :P
AndreD
2010-11-05 01:46
Taimaz

Bara en rättelse:

"Den störste syndaren utses Zlatan till, som bara sprang 400 meter mer än målvakten Victor Valdes. Sex kilometer hann anfallaren löpa, innan han byttes ut i matchminut 63"

Godnatt!
Barcelona TaimazBaltaev (red)
2010-11-05 00:43
Instämmer med Frodo vad gäller Ferguson. Världens bäste tränare genom tiderna som har hållt på i decennier bör inte jämföras med en novis.

Så trött på all kritik på Bojan. Barças framtid hänger inte på att Krkic presterar. Och all kritik mot Pep. Folk är aldrig nöjda.

- Räcker inte Les 6 Copas på en säsong? Ska ni klaga på Peps förmåga att få talanger att växa till världsstjärnor? Jag tror att Pedro och Busken har invändningar.

Hade kunnat diskutera om vår bänk är starkt nog för att vinna titlar. Det hade jag kunnat göra i all evighet. Men klockan är mycket och jag har ingen lust. Time will tell my fellow culés, time will tell.

- Btw. Någon som minns hur Bojan ställde upp för oss när Zlatan hade glömt hur man springer (syftar på att han sprang mindre meter än Valdés i semin i CL mot Inter)?
Någon som minns alla mål och dragningar han gjorde när Zlatan led av måltorka? Detta vär förra säsongen.
Låt honom få starta några matcher så ska ni få se att målen kommer, fråga bara Samu, han vet. (PM:a mig om ni vill ha Samus nummer.)
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-05 00:29
Godnatt :)
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-05 00:21
Petersays,

"4 spelare in, 8 spelare ut sedan trippelsäsongen"

Det där stämmer ju inte riktigt. Du glömmer bort att vi har ett gäng från B-laget som har två år på nacken och som i dagsläget är fullt duliga truppspelare, vilket de inte var då.. du kan åtminstone räkna med Fontas, Bartra och Thiago. Lägg där till Jeffren och Pedro som har fått A-lagskontrakt efter trippelåret.

Så Pep har minst lika många spelare till sitt förfogande idag som han hade för två år sen, även om klubben sålt fler spelare än de har köpt sedan dess.
Barcelona Frodo
2010-11-05 00:12
Hetfield

Du har fel om att Ferguson har handplockat varje spelare. Han litar mycket på sin scoutingverksamhet vad gäller unga spelare och exempelvis Bebe som de köpte in för cirka £7 hade han knappt kollat på. Dessutom är det inte rättvist att jämföra tränare med Ferguson som är en legend. Då framstår ju alla som rookies.

Vem är det du anser att Pep tror kommer att bli en stjärnspelare ifall någon blir skadad? Det finns ingen i backlinjen eller mittfältet för där har vi täckning. I anfallet så är det väl Bojan du syftar på. Oftast är det på grund av skador många unga spelare får chansen och tar den. Hur tror du att Xavi och Iniesta fick sina stora genombrott? När Pep skadades fick Xavi chansen och när Xavi skadades fick Iniesta chansen. Båda tog den med båda händerna så det är inte helt ovanligt att det händer.

Det är klart jag förstår varför Mourinho gör det men vill du att Barcelona ska vara en sådan klubb? Jag säger inte att det finns något fel sätt men jag ser annorlunda på saken. Tålamod med spelarna från akademin har varit melodin det senaste decenniet där de slussas in i laget och jag skulle vilja fortsätta att det är på det sättet.

Vilka silkeshandskar pratar du om? Jag har inte någonstans sagt att Bojan är "the next big shit" eller att han varit strålande den här säsongen. Han har under de senaste säsongerna varit en mycket bra reserv och det är först denna säsong det inte klickat lika bra. Du kommer inte att hitta många 5/6 (vilket Bojan var innan denna säsong) anfallare som snittar över 10 mål. Han är vad han är, det vill säga en duglig 4/5 striker som aldrig gnäller.

Har Pato inte varit dålig? Ja du, väldigt många på Milanforumet snackar om att de vill sälja honom och han har typ bara fått 4:or och 5:or i betyg från diverse italienska tidningar den senaste tiden. Återigen, jag försöker inte jämföra de utan försöker bara skildra de olika situationerna som råder i olika klubbar. I Milan förväntas Pato ta ett stort ansvar medan Bojan bara är en truppspelare i Barcelona.

Verkligheten som du gillar att kalla det för är att vår akademi är jävligt bra för tillfället. Det är inget skitsnack där jag tror att någon kommer att bli en ny Messi eller Iniesta utan däremot så finns det väldigt kompetenta spelare som skulle vara fullt dugliga truppspelare i framtiden. Tycker du inte att Thiago är tillräckligt bra? Han går ju före en massa etablerade la liga spelare i u-21 landslaget trots att han bara tillhör Barcelonas b-lag. Brasiliens förbundskapten funderade på att kalla upp honom för att säkra hans tjänster i framtiden. Så jag skulle inte kalla det naivitet från Peps sida att ge honom en trupplats så att han kan jobba sig till speltid.

Verkligheten är den att man oftast tror att gräset är grönare på andra sidan. Man tror att stora fiskar från små dammar bara kan komma till Barcelona och leverera på en gång. Man tror att spelare likt Bale som får enorma ytor att springa på kommer att få samma ytor i Barcelona där man möter spelarbussar. Man tror att det man har är för dåligt och man intalar sig själv att man alltid ska ha en köp-mentalitet likt vissa andra klubbar och att allt kommer att lösa sig.

petersays

Nej, jag har inte sett mycket fotboll. Upplys mig...
Ingen klubb förvaltar varje spelare man har, vare sig tränaren heter Ferguson eller inte. United har ingen bred trupp och detta år och kanske även de nästkommande så är det mycket möjligt att de går titellösa beroende på Glazer-situationen. Varför tror du de chansar med spelare som Hernandez och Bebe när de tidigare mest köpt säkrare kort? Pengar.

Så Chelsea kommer att slänga in Kalou som offensiv spelare? Det är precis så det ligger till och det är precis såna spelare de flesta klubbar har på bänken förutom två klubbar.
Barcelona petersays
2010-11-05 00:09
"Villa var ändå värt vart enda öre"

Kom igen. Bojan hade gjort lika många mål som Villa har gjort om han bara hade haft like mycket speltid. Det tror jag på riktigt. 100%. Sen finns det inget som säger att inte Villa börjar stänka in mål. Men det är fortfarande för mycket pengar. Man betalade 150 millar extra för att ha ett coolt namn och för att man trodde att det var det fansen ville ha.

"och för er som klagar på tunn trupp, vi vann en trippel med en tunn trupp, vi vann ligan föra säsongen med en tunn trupp. så varför ändra på ett vinande koncept?? de kan vara en fördel med tunn trupp faktiskt! "

Bullshit. Vi hade extrem tur med skadar de säsongerna. Och glöm inte att vi faktiskt hade bredare trupp de säsongerna. Vi har släppt Henry och Marquez, två truppspelare som kunde spela stormatcher och där Henry faktiskt kunde vara ett vasst kort mot försvarande lag. Fowardpositionen har vi egentligen bara bytt ut: först Etoo -> Zlatan (minus 650 miljoner. Sedan Zlatan -> Villa (minus ca 200 millar om Milan köper Zlatan). Yaya -> Masche får man väl se som ett byte rakt av med. Trippelsäsongen hade vi dessutom Guddy och Sylvinho, där båda faktiskt starkt var med och bidrog till bucklorna.

Vi har sedan trippelsäsongen bara värvat Maxwell, Zlatan (redan borta), Chygy (redan borta), Villa, Mascherano, Adriano.

Alltså: 4 spelare in

Medan vi samtidigt har släppt Gudjohnsen, Sylvinho, Eto'o, Hleb, Caceres, Henry, Marquez, Yaya

Alltså: 8 spelare ut

Samtidigt har ju Busquets och Pedro blivit mer ordinarie än de var under trippelsäsongen även om de båda spelade då. Men det är fortfarande 2-4 spelare på minuskontot beroende på om man räknar Pedro och Busquets. Svårare än så är det inte.
Barcelona Rambla~
2010-11-04 23:57
Dags för City att köpa ett nytt lag? Härligt att Lech Poznan från Polen med gamla Barca-legenden Bakero som tränare gav dom en lektion i fotboll. :D
Barcelona Vampíro
2010-11-04 23:56
petersays:

Håller med dig till viss del, klubbens senaste transferfönster har skötts på ett urdåligt sätt. Man har köpt dyrt och onödigt samtidigt som man sålt alldeles för billigt och panikartat.

Med allt det sagt så tror jag ändå att Villa kommer kunna bli den anfallaren som gör runt 15-20 mål/säsong, han har de rätta verktygen helt enkelt och hade det inte varit för alla jävla ramträffar hade han nog redan varit uppe i lika många mål som Messi den här säsongen.

Sen så tycker även jag att det är pinsammt att man betalat €100M för att förstärka en position som vi för två år sen inte ens behövde förstärkning på. Den där "feelingen" har tyvär bitit oss i bakdelen, men men gjort är gjort och jag hoppas att alla inblandade har lärt sig någor från den här soppan.
Barcelonistas
2010-11-04 23:52
petersays

Villa var ändå värt vart enda öre. men kråkan håller ja med om sjukt onödigt...

och för er som klagar på tunn trupp, vi vann en trippel med en tunn trupp, vi vann ligan föra säsongen med en tunn trupp. så varför ändra på ett vinande koncept?? de kan vara en fördel med tunn trupp faktiskt!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-04 23:51
Mojito,

Co signar den nedersta halvan av det du skrev. Det skulle inte vara fel med någon som sticker ut lite från Barcamodellen. En som nöjer sig med att vara en sk. "super-sub"..

Håller även helt mig Addeh om Bojan.
Vilket hjärta för klubben den killen har. Och vilken fantastisk människa han verkar vara. Vet ingen som som känns så äkta när han gratulerar sina lagkamrater till ett mål.. Det är just pga dessa anledningar man så innerligt önskar att han en dag blir något stort innom denna klubben.

Kanske borde Pep våga liter mer, rotera lite mer. Men samtidigt går det liksom inte att komma ifrån att Bojan, Jeffren eller de andra talangerna har samma kvalitéer som t.ex Messi, Villa och Xavi. Det är spelare som på egen hand kan avgöra en match, trots att de varit osynliga i 85 minuter... skulle han byta ut någon av dessa spelare för att sätta in Bojan t.ex, och denna INTE lyckas göra mål så hade garanterat mer än hälften här inne sågat Pep längs fotknölarna.

Det är inte helt lätt att vara tränare för så många duktiga spelare som i Barca, alltid.
Barcelona petersays
2010-11-04 23:43
En annan sak. Jag tycker värvningarna av både Zlatan och Villa är helt sjukt idiotiska. Varför? Jo det är helt enkelt alldeles för mycket pengar involverade - och de värvningarna kan jag lova er är anledningen till att vi saknar 1-3 namn i truppen just nu och samtidigt har ett förmodat underskott bland tillgångarna.

Det är ren och skär idioti att på två säsonger slänga ut 1 fucking miljard på en position där i princip vilken spelare som helst med hälften av de respektive spelarnas prislapp skulle kunna göra jobbet.

Zlatan och Villa kommer från en klubbhistoria där de varit en av ett par riktigt viktiga kuggar i laget och i mångt och mycket vid vissa tillfällen burit lagen på sina axlar. I ett lag som Barcelona där du är omringad av Iniesta, Xavi, Alves och Messi så behöver du inte vara ett världsnamn namn och kosta 500 miljoner. Du kan kosta hälften och vara en erfaren striker, en riktig arbetshäst och måltjuv som presterar i ditt lag och gör det bästa av situationen. När du serveras bollar av ovan nämnda spelare så blir det mål ändå.

Zlatan och Villa värvades till stor (kanske störst) del för att presidenterna ville skylta med stora namn. "Titta, jag fixade hit Zlatan". Fuck that shit. Vi värvade Eto'o från Mallorca, vi värvade Giuly från Mallorca, vi värvade Larsson från Celtic. Det behöver inte alltid vara DE STÖRSTA namnen.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-11-04 23:36
Cristiano Ronaldo ll Real Madrid

Nej, han filmar inte som Busi & Alves, han är 10 ggr värre - jag erkänner.

Ang Bojan och hans talang så ser jag inte honom som någon supersub som kommer in sista 10 och avgör. Snarare är han en startspelare som behöver jobba in sig i matcherna, problemet är att Barca oftast köper in en etablerad spelare på hans position. Han har tagit chansen 2 ggr då man "tvingats" gett honom frekvent speltid, när Eto´o var skadad och när Zlatan kom ur form.

Och visst kan truppen verka tunn, det saknas i mina ögon en spelartyp som kan röra om i grytan och som inte är stöpt i tiki-taka spelet. Någon som kan löpa utan att kräva boll och som helt enkelt inte fattar bättre. Vi kan ha hur många la Masia produkter i truppen som helst, men de som hoppar in måste kunna erbjuda något annat än det som redan finns (fast till sämre kvalitet).
Kanske därför Pep inte kände för att använda alla byten mot FCK, han ansåg inte att det skulle göra någon skillnad.
Annons: