/spanien/barcelona/forum/13852.aspx/spanien/barcelona/forum/13852.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2010-11-06 18:42
mål barca b?
Barcelona el Flaco
2010-11-06 18:41
addeh/

Den länken tackar jag för! Mycket bättre än den jag har kollat på.
Atlético addeh
2010-11-06 18:37
el Flaco

Nej, jag kollar på en halvtaskig stream utan kommentatorer överhuvudtaget. Det var den överlägset bästa jag hittade i alla fall. Se länk.
Atlético addeh
2010-11-06 18:35
Den ledningen varade inte många sekunder. Typiskt att Barcelona-bekantingen Iago gör målet också.
Barcelona el Flaco
2010-11-06 18:34
addeh/

Kollar du också på den där bedrövliga länken där en kille kommenterar matchen från sitt rum?

Och just där gör Iago Falqué kvitteringsmålet. Släkten är värst...
Atlético addeh
2010-11-06 18:32
Muniesa av alla tomtar ger Barça B ledningen. Grymt!
Barcelona el Flaco
2010-11-06 18:32
Oh shit! Vilken vänsterslägga av Muniesa! Snyggt mål.
Atlético addeh
2010-11-06 18:31
el Flaco

Det är inte alls någon omöjlighet. Med tanke på att Milito förmodligen kommer spela från start i mittförsvaret vilket gör att Bartra eller Fontás får kliva åt sidan, öppnar ju det för en annan B-lagspelare att starta matchen. Tiden får utvisa vem.
Barcelona el Flaco
2010-11-06 18:23
addeh/

Kan hålla med om att det är lite märkligt att JDS inte ens sitter på bänken idag mot Villarreal B, men jag har inte läst något om att han är skadad eller har skadekänningar ens. Vi får vänta tills på onsdag för att se om min teori stämmer och han spelar från start mot Ceuta.
Atlético addeh
2010-11-06 18:17
el Flaco

Det låter som en rimlig orsak, men ändå tycker jag det känns konstigt att han inte ens sitter med på bänken. Han reser ju åtminstone inte med till Getafe eftersom den spelartruppen presenterades tidigare under dagen, och han var som sagt inte något av namnen. Hm, mysko helt klart.
Barcelona el Flaco
2010-11-06 18:14
Frodo: "JDS sitter inte ens på bänken! Någon som har en bra förklaring till detta?".

Det kanske har att göra med att Barça har cupmötet mot Ceuta på onsdag och att han kanske kommer få spela då? Bara en spekulation dock.
Atlético addeh
2010-11-06 18:11
Riktigt intressant elva Luis Enrique ställer upp med idag faktiskt. Tredjemålvakten Masip, som förra säsongen inte stod en handfull matcher, får nu åter förtroendet mellan stolparna. Förmodligen har hans fina insatser mot Alcorcón förra helgen en stor del i detta.

Ska även bli kul att följa Víctor Vázquez idag som inte startat en enda match den här säsongen så vitt jag vet, om vi bortser från träningsmatchen mot det brasilianska landslaget.

Någon som hittar en duglig stream? Det är inget monsterutbud på det idag.
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-11-06 18:10
Nån bra stream te barca b ?
Barcelona el Flaco
2010-11-06 18:00
Frodo/

På tal Barça B-Villarreal B så spelar Iago Falqué för mini-ubåten och det ska bli intressant att se honom ställas för första gången mot sitt forna lag sedan han flyttade. Synd att han inte stannade, men det hade väl mer att göra med att Luis Enrique föredrog lite mer fysiska spelare.
Barcelona Frodo
2010-11-06 17:47
Line-up: Masip, Montoya, Sergi Gomez, Fontas, Muniesa, Victor Vazquez, Romeu, Sergi Roberto, Tello, Soriano, Carmona
Bench: Mino, Ilie, Armando, Riverola, Nolito, Benja, Rochina

JDS sitter inte ens på bänken! Någon som har en bra förklaring till detta?
Barcelona Frodo
2010-11-06 17:39
Spaniens två bästa b-lag möts ikväll, Barcelona B-Villarreal B. Det är de enda b-lagen som spelar i Segunda A.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-06 17:26
.. nu är det Arsenal som är i Pole postion för Afellay. Haha! Rykten hit och rykten dit, men är det nånstans jag inte hoppas han går till är det Arsenal. Men det skulle fan inte förvåna mig om han går dit.

Ser att det snackats en hel del om Alves här inne idag, jag tror det är en tidsfråga innan han kritar på ett nytt kontrakt :)
Barcelona Cataloniaboy
2010-11-06 17:23
Jag tror att Villa gör ett hattrick imorgon!
Atlético addeh
2010-11-06 16:55
el Flaco

Jag instämmer, Getafe är aldrig ett lätt motstånd att ta sig an, speciellt inte på bortaplan. Jag trodde laget skulle få det riktigt svårt den här säsongen när man tappade Soldado och Pedro León i somras, men av de matcher jag sett har de precis som förra säsongen bjudit på anfallsglad fotboll och lyckats plocka poäng av de flesta lagen.

Dock ställer jag mig frågan hur Getafes form är i nuläget då de i veckan förlorade hemma på Coliseum Alfonso Pérez med 0-3 mot Stuttgart.
Barcelona el Flaco
2010-11-06 16:41
addeh/

Jag har inte kunnat följa de spanska lagen särskilt bra den här säsongen, på grund av att TV4 Sport inte längre sänder matcherna, så därför är jag skeptiskt inför varje match och automatiskt tror att det kommer bli tufft, oavsett vilka vi möter eller om de har några skador och avstängningar. Bara för att vara på den säkra sidan. Men Getafe på bortaplan har genom åren alltid varit en obeglig arena att besöka för vår del.
Atlético addeh
2010-11-06 16:28
el Flaco

Jag vet, det är aldrig lätt att åka till Getafe och hämta tre poäng då det är ett farmalag till Real Madrid och supportrarna vill inget hellre än att spöa oss. Dock sa jag bara att jag tror Getafe kommer bli lidande utan Colunga, Torres och Gavilán, jag menar inte att vi per automatik kommer köra över dem bara för det.
elbraco
2010-11-06 16:22
OT fakta om Onyewu: Han har blivit utsedd till belgiska ligans bästa spelare som back och som tack för att Milan förlängde hans kontrakt så spelar han utan lön. Vilken kille.
Barcelona el Flaco
2010-11-06 16:12
addeh/

Personligen tror jag att matchen på söndag kommer bli en komplicerad historia. Det är alltid svårt att åka ut till Madrids förort och ställas mot supporterklubben Getafe. Deras spelare brukar alltid vara taggade när de möter oss och publiken tänder kommer garanterat tända till, vilket skapar en obehaglig stämning.

Trots ett par skador förväntar jag mig att det kommer bli en tuff bortamatch.
elbraco
2010-11-06 16:11
Skönt att Colunga missar matchen, han är en duktig striker.

Tycker absolut inte att man ska sälja Alves. Han är fortfarande ung och en av våra nyckelspelare, kanske inte i samma klass som Xavi eller Messi men ändå.
Atlético addeh
2010-11-06 16:05
Skadeläget hos Getafe känns lite som det Sevilla hade inför matchen mot oss förra helgen då Navas, Palop och Navarro saknades, den sistnämnde dock pga avstängning. Nu kanske inte Colunga, Miguel Torres och Gavilán är lika värdefulla spelare som nämnda Sevillaspelare, men skillnaden är att Getafe inte har alls lika bra ersätta som Sevilla har.

För att göra en lång historia kort tror jag Getafe kommer bli lidande utan dessa spelare så varför inte hoppas på ännu en överkörning?
Barcelona el Flaco
2010-11-06 15:46
Colunga, Miguel Torres och Gavilán missar matchen på söndag för Getafes del, samtliga på grund av skador.
Barcelona Napao
2010-11-06 15:31
Ja det är inte lite cash man kan få för Alves men är det värt för vem ska man köpa med dom pengarna?
Jag röstar på förlänga inte göra sig av med han.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-06 15:15
Radical

Jag menar att bara för att de tackade nej till 250 miljoner från Real så betyder det inte per automatik att de kommer att tacka nej till samma summa om Barcelona erbjuder det. Allt beror på Pastore, om han själv vill så kan inte presidenten säga något (enligt lagboken så visst, men han kan tjata). Tro det eller inte, men alla vill inte till Real ;)

Om en spelare har seg accelration så försvinner väl hela syftet med att ha honom som kantspelare? En kantspelare ska kunna dra förbi spelare, då är det viktigt att ha enormt bra acceleration.

Hmm, bra yttrar som är över 1.80: Vargas (1.83), Bale (1.83), C.Ronaldo (1.86 m) (han spelar lite mer centralt, men han är en ytter), Jeremy Menez, Vucinic (han spelar som ytter nu), Ronaldinho osv.
Men du har rätt, det är mest vanligt att yttrar är korta och kvicka.

Pep kör ju inte så ofta med klassiska 4-4-3 längre, han mixar ju om en hel del så att Messi flyter bakom Villa, blir lite 4-4-2 med variation ibland.

addeh

Ja, det är ju priset som är problemet.

Gabriel

Precis, summan är ju saftig men man kan ju inte ersätta Alves i dagsläget. Synd att Coentrão är en vänsterback, annars hade han varit en värdig ersättare.
Real Madrid Radical - La Armada Blanca
2010-11-06 14:52
Hetfield

Oj, tror att du missuppfattade? Jag syftade mer på att summan kommer bli hög då Palermo redan tackat nej till ett 250 miljoners bud, tror inte att han är så jätteintressant för oss egentligen, vi sitter ändå på tre väldigt skickliga offensiva mittfältare i Özil, Kaká och Canales. Jag vet inte ens om Zamparini talade sanning när han sade det men jag antar det då vi inte dementerat hans påstående.

Äh, långsam är han väl ändå inte? Lite seg acceleration kanske men när han får upp snabbheten så sprintar han ifrån de flesta mittbackarna. Han har bra driv med boll också men smidigheten för att vara ytter saknar han. Han är inte byggd för en ytterroll. Hur många skickliga yttrar är över 1.80? Inte så jättemånga.

Tror också att han kan utvecklas om han kommer till Barcelona. Det kanske tar ett par månader för honom att anpassa sig och hitta sin roll i laget men till slut skulle han nog lyckas väldigt bra hos er. Men jag ska vara ärlig, jag ser honom inte som en perfekt 4-3-3 spelare. Han känns perfekt i ett 4-2-3-1/4-3-1-2. Gourcuff eller Pjanic hade nog varit bra alternativ som mittfältare för er.
Barcelona LaSagradaFamília
2010-11-06 14:49
Dani Alves är kanske världens bästa högerback just nu, men han borde helt klart fokusera mer när han slår inläggen. Ibland är dom riktigt, riktigt bra, men ofta helt usla. Personligen tycker jag inte att vi ska sälja honom för 300~ miljoner, eftersom det var ungefär vad vi betalade för honom; men jag tycker heller inte att vi borde ge honom en enormt hög lön, för vi borde skära ner på utgifterna.

För övrigt så var bägge bröderna Alcantara (Thiago och lillebrorsan Rafa) med på träning med A-laget. Det var däremot inte JDS.Vad har hänt med Jonathan egentligen? Jag trodde att han skulle få större chans med a-truppen, för av det jag sett är han jämnare och mognare än Thiago (fast med mindre potential).
Annons: