/spanien/barcelona/forum/13844.aspx/spanien/barcelona/forum/13844.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona VizzlA^^
2010-11-09 17:58
Tror faktiskt att Piqué får speltid av någon form imorgon (inte full tid) då han kommer vara borta två liga matcher i rad (om inte pep börjat knarka)
Atlético addeh
2010-11-09 17:53
Messidinho

Vill inte göra dig ledsen, men tyvärr måste jag meddela att matchen är imorgon.
Barcelona Messidinho_10
2010-11-09 17:51
Riktigt kul med match ikväll cules. Vill ni hatt ett gott skratt innan matchen börjar så kolla länken !
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-09 17:48
Addeh,

Vi får hoppas att han resonerar så som du gör :)

AzizWaysi,

Nej, han är avstängd mot Villareal och står kvar på 4 gula kort om jag förstått det hela rätt.
Atlético addeh
2010-11-09 16:35
1.70

Varken Puyol eller Piqué är ändå tänkta att spela morgondagens match, och då tror jag Pep resonerar som så att han vill ha med kaptenen för att motivera spelarna bland annat.
Barcelona AzizWaysi
2010-11-09 16:24
1.70-ligan.

Var inte Pique avstängd imorgon istället? Eller hur var det?:P
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-09 16:10
Förstår verkligen inte hur Pep tänkte när han tog ut truppen till CDR matchen imorgon.

Varför ta med Puyol istället för Pique? Pique är ju ändå inte tillgänglig mot Villareal. Väldigt konstigt.. Sen hoppas jag Messi vilas och bara är med som joker att slänga in vid kris.
Barcelona Khazal
2010-11-09 16:02
Barca-nist

Mycket intressant läsning.
Barcelona Barca-nist
2010-11-09 15:29
Ang domarna i spanien!

Jag kan aldrig glömma den El clasicon där Realspelarna sparkade Messi gång på gång utan domaren reaktion. Jag undrar hur illa det skulle sluta om Barca-spelare skulle göra så mot Cristiano?

Jag hoppas verkligen att de inte väljer en clown till domare den här gången. speciellt nu när Jose Mou är tränare som använder alla fula knep för att vinna!
Barcelona Cataloniaboy
2010-11-09 15:25
Om Barça vinner imorgon(vilket vi med STÖRSTA sannolikhet kommer att göra) har Pep nått tresiffrigt! Felicidades, Pep!
Ja, jag vet att jag inte var först, så ni behöver inte berätta det!!!
Barcelona Khazal
2010-11-09 15:25
Hur stora är chanserna att få se JDS och Thiago spela tilsammans imorgon?
Barcelona Cataloniaboy
2010-11-09 15:12
Inte en enda match jag har sett den här säsongen har domarna varit felfria. Otroligt!!!
Barcelona Barca-nist
2010-11-09 14:31
Jag tror inte alla tränare kan komma upp till den nivån utan att göra misstag. Glöm inte att Guardiola aldrig tränat stor klubb förut.Att tillfredställa alla kritiker under första åren är något omöjligt så jag tycker Guradiola gör ett bra jobb trots flera tabbar.

Sir Alex´s första år i United var inte lysande direkt men ingen som minns de utan bara de han har åstadkommit.
elbraco
2010-11-09 14:27
Startar Puyol mot Ceuta imorgon kommer han som tredje spelare någonsin ha spelat 500 matcher för Barcelona. Endats Migueli & Xavi har spelat mer, 549 respektive 540 matcher. Xavi är alltså bara 10 matcher ifrån att vara den mesta Barcelonaspelaren någonsin. Det är stort :)
Barcelona el Flaco
2010-11-09 14:15
Det har varit mycket snack om Guardiola på sistone här inne på forumet och vissa har även ifrågasatt el míster. Känner mig därför tvungen att dela med mig av det här klippet från matchen mot Sevilla. Trots att vi körde över andalusierna med 5-0 slutar Pep inte att ge direktiv och instruktioner åt sina spelare. Från dataskärmen tyckte jag att laget gjorde en fenomenal insats, men det var inte tillräckligt bra för att Pep skulle känna sig helt nöjd. Han är en perfektionist och att ha den inställningen är ovärderligt.
Barcelona el Flaco
2010-11-09 13:53
Listan över de 17 spelarna uttagna till cupmatchen mot Ceuta: 12 från A-laget; Valdés, Puyol, Bojan, Messi, Pinto, Mascherano, Keite, Pedro, Milito, Maxwell, Adriano och Abidal, och de övriga fem från Barça B; Nolito, Sergi Roberto, Thiago, Bartra och Dos Santos.

De fem sistnämnda har tränat tillsammans med A-laget under veckan och det är därmed ingen överraskning att dessa kommer få chansen imorgon. Noterbart också att pep har inkluderat Messi och Puyi i listan, trots att de två fick ledigt igår och inte tränade.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-11-09 12:57
Barcelona kan glömma Martín Cáceres nu, Sevilla kommer lätt köpa honom med tanke hur han har spelat synd Cáceres kan bli en absolut världsback, förstår inte hur guardiola tänker som vägrer ge honom chansen men hostar lätt upp 25 miljoner för chygrynskiy
zioaod
2010-11-09 12:45
Kungen är inte slut ännu!!!!!!!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-09 12:36
Det som är förbryllande är att folk i panelen skrattar som skolpojkar när Mourinho beter sig som en liten omogen skitunge, men när Pep inte gör något så är han plötsligt patetisk/förlorare. Really?
Bästa sättet att bli av med dryga människor är att ignorera, Pep kör på det sättet.

Förövrigt så diggar jag verkligen Sandro såhär långt, jag beundrar hans "stå i skuggan och låta andra få spotlight på sig" approach på det hela.

----------------------

När det gäller diskussionen om Peps köp osv. så tycker jag att det är väldigt konstigt att han inte låter K9 få spela för oss, även om han är långt ifrån en startspelare så är det guld värt att ha en "fox in the box" spelare i laget som man kan slänga, titta bara på Inzaghi och Milan.

Om nu Zlatan sa att "min mormor kan träna det här laget" så är det ju väldigt respektlöst, men det löser ju knappast problemet genom att blunda. Jag tycker att Pep måste få cojones och ryta till åt spelare, det här med att blunda och låtsas som att problemet inte finns är väl ingen bra lösning i längden.
Är det meningen att han ska bli av med spelare som inte passar honom redan från början?

Jag tycker att Zlatan var dålig för laget, men jag tycker samtidigt att Pep borde ha en bättre dialog med spelarna. En spelare som Yaya var synd att man blev av med, jag tycker att Pep borde ha försökt övertala honom. Titta hur viktig Yaya hade varit i laget eftersom att han är en tvåvägsspelare.

Pep måste förstå att det är enorma summor och riktiga personer som gäller här, det är viktigt som tränare att kunna balansera ett lag, inte bara på planen men utanför också. Samtidigt så är Pep bara en nybörjare, det med pondus osv. är något som kommer med tiden.
Inte ens Ferguson hade samma pondus i början, och Capello var Berlusconis bitch i Milan. Skulle Berlusconi ha samma makt över Capello idag?
No sir.
Barcelona ★Sami★
2010-11-09 12:31
Cataloniaboy
Tror de visar Milan Vs Palermo imorgon. Som börjar kvart i 9 tror jag. Medans vår match börjar 22.00 väl?
Barcelona el Flaco
2010-11-09 12:15
Fjäll & Co visar gång på gång att de har noll koll på vad som försigår nere i Spanien. Om de inte har det föredrar jag att de lägger ner Spanien-delen, som ändå bara pågår i ett par minuter, och hellre snackar om något annat.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-09 12:08
elbraco

Jag reagerade också på det , Fjäll brukar alltid försvara Barcelona när resten i panelen vill trycka ner oss, men när han sa att Pep går på Mourinhos tricks om och om igen så undrar man vad han läser.

Pep är definitionen av mr.cool.
Barcelona Cataloniaboy
2010-11-09 11:53
Sami
Vilken match sänder TV4 Sport imorgon? Tycker dock att det är bra att dem tar Copa Del Rey på allvar. Dem sände tre matcher för två veckor sedan och dem sänder tre matcher den här veckan.
Barcelona Capitán - El tiburón
2010-11-09 11:52
Om ni har tråkigt som jag har just, kan ni kolla in ytterligare läsvärt material av totalbarca.com. Handlar om Masch's flytt från Liverpool och hur han hittills integrerat sig i laget.
Bra skriven och intressant!
elbraco
2010-11-09 11:44
Förvånar mig inte om Wenger hade bokat VIP-rummet där han kunde sitta och smida planer på att stjäla våra juveler.

Det är egentligen ganska förtroendegivande att Rosell väljer att arbeta i bakgrunden. Det märktes ju redan på värvningen av Adriano, jag tror inte jag såg ett enda rykte om honom till Barcelona innan det var i princip klart.
Jag tror det kommer förbättra våran image till median, speciellt mot Arsenalfansen (som om man nu bryr sig) då Rosell säkert har instruerat spelarna att inte prata så mycket om andra spelare i media.
Samtidigt vill man ju som fan ha lite koll på vad som händer i transfercirkusen, men de givna värvningarna kommer ju att komma ändå, tänker på "captain faboulus" Fabregas. Även om jag tycker att det kan vara förtroendeingivande så kan han ju också sitta och koka ihop saker som det här med medlemsrestriktionerna utan att någon hinner protestera. Men men, time will tell om han gör bort sig ännu mer.

På tal om Mourinho vs Pep så gjorde EuroTalk bort sig enormt igår. Alla satt och skrattade åt att Pep faller om och om igen för Mous psykningar när vi som faktiskt håller koll på spanska ligan vet att det är helt tvärtom.
Dom tog även upp dispyten med Solbakken som om det var Pep som gick igång, vad jag kommer ihåg sprang Solbakken efter Pep helt röd i ansiktet och spottade ut ord, medans Pep gick bredvid och argumenterade emot helt cool. Dessutom var det ju fanimej Solbakken som bad om ursäkt efteråt.

Ögonblicket då Mou gick fram till Ibra & Pep och viskade någonting i Guardiolas öra, Peps min efteråt sa ingenting mer än: "Jaha, okej?".

FJÄLL, OM DU LÄSER DETTA, SKÄMS PÅ DIG.
Barcelona ★Sami★
2010-11-09 11:40
Dåligt av Tv4sport att inte visa våran match imorgon.
Barcelona Capitán - El tiburón
2010-11-09 11:27
Rambla~ //

Att man inte stänger ut dem från arenan helt och hållet! =)

Precis som Cruyff skriver i sin regelbundna artikel, så är det väldigt skönt att se Pep helt ignorera Mourinhos diverse utlåtanden. På gränsen till komiskt hur han gång på gång försöker dra med vår mister i mediakonflikter utan framgång.
Förhoppningsvis låter de portugisen fortsätta skämma ut sig på detta sätt!
Barcelona Rambla~
2010-11-09 10:54
el Flaco

Avskyr aset. :)

Det fanns scouter från hela 18 klubbar närvarande på Miniestadi vid mötet Barcelona B - Villarreal B. Föga förvånande fanns det folk från klubbarna Chelsea och Man City tillsammans med en hel del andra klubbar. Gamarna har börjat samlas. :P
Barcelona el Flaco
2010-11-09 10:37
Rambla/

Känns som att man klarade sig alldeles utmmärkt utan att behöva se Sánchz Llibres fula tryn på Camp Nou och i andra samband när det var dags var derbyt. Jag utgår från att du tycker likadant. ;)

På tal om Freixa så höll han en presskonferens igår (länktips) där hans sade att styrelsen har backat undan från sitt tidigare beslut om att begränsa antalat medlemmar och istället införa ett fjärde alternativ för att kunna bli soci för de som inte har en släkting som är medlem, själv tidigare varit medlem eller är 14 år gammal eller yngre.

Det var en stor lättnad att få höra detta och man får verkligen hoppas att klubben lyckas göra det möjligt för fler culés att bli medlemmar. Vill inte se Barça bli någon slags tennis- eller golfklubb där man endast har ett begränsat antal medlemmar som får vara med, samtisigt som man stänger igen dörren för de som vill in.
Barcelona Piqué
2010-11-09 10:31
basaric

Jag tycker inte Zlatan gjorde en dålig säsong utan mer hur det behandlades från början. När ryktet börja om Zlatan så hade jag inget emot att han skulle komma, men samtidigt tänkte jag och sa även till mina vänner att varför värvar han det största egot i världen när han gör sig av med en av världens bästa forward pga hans ego (enligt Pep då).

Jag vill tilläga att jag nästan fäller en tår varje gång jag ser Eto'o spela i Inter. I helgen när jag såg han mot Brescia var han den enda som visade hur fotboll ska spelas. Precis som någon sa längre ner att Hleb och Zlatan inte släpper tagit om Barca som en kille inte vill släppa taget av en tjej (d.v.s glöm o gå vidare), exakt så känner jag för Eto'o.
Annons: