/spanien/barcelona/forum/13841.aspx/spanien/barcelona/forum/13841.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
The Special Five
2010-12-25 16:15
Jag ger bara min synpunkt på Messi vs Ronaldo debatten, vissa människor behöver vakna upp och inse sanningen, störande att se så många personer utan någon som helst verklighetsförankring
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-25 16:11
The Special Five

Tröttnar du inte på att hacka på Real Madrid hela tiden? Det känns som att 90 % av dina inlägg handlar om hur Real Madrid är onda och vi är goda.

Jag ger dig ett råd, gå aldrig in i puertan, jag har undvikit det stället som pesten och jag mår bättre av det, jag rekommenderar att du gör samma sak.
Fokusera på att älska ditt lag än att hata motståndaren.
Det är jul ;)
The Special Five
2010-12-25 16:06
Hahaha ser att vissa i Puertan har druckit alldeles för mycket julglögg, Ronaldo världens bäste? Statistiskt sett? Messi är överlägsen statistiskt då han har snittat fler poäng än Ronaldo på MINDRE speltid, fler assist och fler mål(totalt sett). Det börjar bli extremt ut-tjatat med den patetiska jämförelsen, jämför Ronaldo med Rooney, Drogba, Zlatan och gänget. För i närheten av Xavi, Iniesta eller Messi kommer han inte, det syns klart och tydligt på Guldbollsnomineringarna med, vilken plats kom Ronaldo på?

Skrattar åt dom som försöker få de till att Ronaldo är världens bäste, ingen fotbollskunnig människa med neutrala ögon hade hållt med, självaste Capello säger att Messi är en nivå över Ronaldo, men självklart så vet "experterna" på puertan bättre. Hahah kan dom vara mer tragiska?

Det roliga är att Messi har överglänst Ronaldo i VARENDA möte, när vi mötte United i både semifinalerna var en Messi som precis hade kommit tillbaka från skada överlägsen Ronaldo båda matcherna, Ronaldo lyckades till och med att missa en straff och sköt så högt upp att bollen hamnade på parkeringsplatserna utanför. I Cl-finalen var Messi återigen numret större än Ronaldo och la spiken i kistan med sitt 2-0 mål(föresten var det inte Ronaldos "grej" att göra mål med huvudet?). I de 3 El Clasicos dom nu har möts har Messi varit bland planens bästa alla 3 gånger medans Ronaldo knappt har skapat någonting, han viker ner sig stormatcher medans Messi höjer sig.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-25 15:45
Seriöst, kan Sevilla bara sälja deras orosmoment sen dag 1 (Fabiano), få in nya pengar och köpa in lite friska ben i laget?

Det gör ont att se de så pass dåliga. Det skulle vara spännande om Juande Ramos eller Rijkaard fick återvända till Spanien, de har ju spelarna att spela offensivt.
Atlético addeh
2010-12-25 15:18
petersays/

Jag instämmer till fullo, Málaga kan bli ett lag att se upp med i framtiden. Med en duktig tränare i Pelligrini kan det bära långt för andalusierna. Den här säsongen tror jag dock deras mål är att hålla sig kvar i högsta divisionen med tanke på hur det har sett ut under hösten, men ytterligare ett par värvningar i vinter kommer göra den uppgiften lättare.
PedroRodriguez
2010-12-25 15:17
Visst fasen ska jag hylla den store Carles Puyol!!, Vår klippa i backlinjen, En fantastiskt bra spelare som verkligen spelar med hjärtat!

Carles Puyol, Mes Que un Jugador!
Barcelona el Flaco
2010-12-25 15:00
Rivaldo, Ronaldinho och Messi i all ära, men Carles Puyol är mer än en fotbollspelare. Han är la senyera, klubbmärket och en del av klubben som institution. Puyi är och förblir den störste.
Barcelona Fille s
2010-12-25 14:53
För övrigt har vi gjort 26 mål och släppt in 1 på de 5 senaste matcherna, detta ger ett mål snitt på över 5 mål per match! bästa vi haft på 2000 talet?
Barcelona Fille s
2010-12-25 14:50
Puyol har alltid vart min favorit spelare, visst de händer att under något hat trick då och då att man vill bli religös till Messias kyrka men efter matchen vet jag ändå vem som kommer först!
elbraco
2010-12-25 14:45
Puyol är den största. Min favoritlirare alla kategorier.
CarlesPuyolSaforcada
2010-12-25 12:59
Jag vill också tacka för artikeln om Puyol, helt fantastisk.
Barcelona Ghazza
2010-12-25 12:55
Tack för artikeln om Puyol. Man blir nästan upphetsad när man läser om hans möte med Figo.
CarlesPuyolSaforcada
2010-12-25 12:01
PedroRodriguez

Tack, det var väl det jag tänkte.
PedroRodriguez
2010-12-25 11:52
CarlesPuyolSaforcada

Han kan fortfarande skriva på innan transfersfönsret öppnats, han får dock inte spela föränns han registrerats 1 Januari.
CarlesPuyolSaforcada
2010-12-25 11:43
Klint

Tack, men hur kan då Afellay skrivit på för Barça? Får han inte spela förrän 1 januari eller hur går det till?
Barcelona Klint
2010-12-25 11:39
CarlesPuyolSaforcada

1 jan - 31 jan
CarlesPuyolSaforcada
2010-12-25 11:36
Är det någon som råkar veta när övergångsfönstret öppnar och stänger?
Barcelona petersays
2010-12-25 11:26
Är det bara jag som tycker det ser lite spännande ut nu när Pellegrini får chansen att styra upp Malaga? Värvningarna ser ganska intressanta ut. Såklart inga toppnamn, men en brokig skara med relativt kompetenta spelare:

"Nu händer det grejer må ni tro. Maresca är klar, så nästa också José Ángel från Sporting Gijón. Klubben förhandlar också med Baptista samt Atléticos Sergio Asenjo och Camacho men det stora namnet finns i Tyskland. Det handlar i så fall om argentinaren Demichelis. Manuel Pellegrini är sedan tidigare bekant med VM-spelaren och Málaga har börjat förhandla med Bayern München om att få låna spelaren resten av säsongen."
CarlesPuyolSaforcada
2010-12-25 11:19
SvenskaFans.com Barcelona är en Facebook-sida där det kommer att publiceras nyheter härifrån dit.

(Sidan är inte gjord för egen vinning, utan för att visa uppskattning utav allt arbete de här på redaktionen gör.)
PedroRodriguez
2010-12-25 11:14
The Reporter

Om du gått till klubben som 19 åring och sedan spelat 3 år i ungdomsakademin så räknas man INTE som en egen produkt. Är man under 18 år och man tillhör klubben och sedan spelar 3 år i ungdomsakademin så räknas man som en egen produkt har jag för mig.
Barcelona Barcadinho.
2010-12-25 11:13
Vi får hoppas att Phillip Cocu rekommendation verkligen stämmer. Han tycker att Afellay passar i Barca med sin teknik, snabbhet och smidighet. Cocu har ju spelat många år hos oss så han vet vilka krav som finns i den katalanska klubben. Och han känner mycket väl till Afellays egenskaper, eftersom han är med i tränarstaben i PSV.
Vi får hoppas att han stannar hos oss längre än vad Chyg gjorde.
Barcelona basaric
2010-12-25 05:00
Jag gillar verkligen Rosell, trots att han skiter i att åka med på borta matcherna :P.
Han vill verkligen rädda Barcelona ekomomi-mässigt och han kommer göra det väldigt snart. Tycker att det är fascinerande att Barcelonas "chefer" inte får en krona för sitt jobb, visst klubben står för resorna, maten osv.. men sen är det inget mer med det. Sen så tycker jag faktist att det är lite sjukt att en klubb som snittar 60-70 miljoner per match kan ha skulder..
Barcelona Barca4eva
2010-12-25 02:19
Go´ Jul allihopa!
Barcelona Frodo
2010-12-25 01:21
Afellay verkade sjukt nervös under sin presskonferens. Men man kan inte klandra killen. Han kommer ju trots allt till den finaste klubben som finns.:) Han verkar vara en bra typ som varit lagkapten i PSV vid en så ung ålder. Man får hoppas på att han acklimatiserar sig fort i klubben och staden. Fansen bör inte förvänta sig stordåd från Ibi då han kommer med en låg prislapp och är tänkt som en komplementspelare i truppen.
Barcelona Cataloniaboy
2010-12-25 01:09
Själv fick jag 2 Barcelona-grejer i julklapp. Ett lakan och en kalender för 2011(2011=ännu ett lyckligt år för barca). Båda julklapparna var ifrån shoppen på hemsidan. Tur att man kan beställa saker därifrån!
Barcelona westinho
2010-12-25 01:02
addeh

Hehe, själv fick jag 2 julklappar från "Messi" =)
Canaletes
2010-12-25 00:57
Affelays presentation. Long version
Atlético addeh
2010-12-25 00:35
"God Jul Adam önskar FC Barcelona"

Ganska soft ändå, även om klappen i själva verket var från min mor. =)
Atlético addeh
2010-12-25 00:31
Abbe/

Precis, och inte minst sänder det ut dåliga signaler till Thiago. Skulle han inte bli uppflyttad i januari är jag väldigt tveksam om han blir kvar i klubben. Dessutom skulle nog inte hans far Mazinho uppskatta det så mycket med tanke på hur utvecklingen under hösten har sett ut.

1.70/

Mundo Deportivo skrev ju så sent som igår kväll att Thiago var nästa vinterförvärv till A-truppen, så vad Sport skriver skiter jag faktiskt i. Allt är ändå bara spekulationer än så länge och även blaskorna vill väl ha något att skriva om i dessa juletider.
Canaletes
2010-12-25 00:16
En 30 min dokumentär på Guardiola. Spansk tal

Bon Nadal!
Annons: